Страница 2 от 3

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 9:25 am
от skorpion
Не съм мерил диаметъра, но видимо лопатките са по малки.
От тук си го поръчах:
http://www.plodex.eu/accessories.html
И както по горе в темата пишат, ъгъла на лопатките е друг.
С оригиналното витло започваше да бучи мотора и скороста не се
вдига. А сега се усеща как се вдигат оборотите, мотора зазвънява.
Имам чувство че може още да вдигне обороти.
Предстоят проби през сезона.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 9:51 am
от VGS
В сайта си пише диаметъра и сечението. Не е нужно да го мериш :wink:

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 3:58 pm
от pachosz
VGS написа:В сайта си пише диаметъра и сечението. Не е нужно да го мериш :wink:
Аз обаче не мога да светна кво значи за въпросния винт: 3-7 1/2 x 6
3 перки, диаметъра е 7,5 инча ли? т.е. 19 см? Май по-вероятно е 6-цата да е диаметъра, 15 см.
помагай, VGS, разкодирай цифрите за невежите :oops: :oops:

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 5:23 pm
от skorpion
Така ги е разкодирал цифрите VGS:

3-7 1/2 х 7
Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта).

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 5:33 pm
от pachosz
Сигурно съм избягал баш от тия часове по математика навремето, ама пак не ми стана ясно това сечение 7 в какви единици е :oops:
Иначе ми ясно при промяна на ъгъла на тия перки кво се случва.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 5:55 pm
от VGS
Сечението ти представлява разстоянието което изминава пропелера за един оборот.
Ето и таблица от която може да си погледните колко сантиметра са , ако не ви се смята естественно :
http://www.carstenkiehn.de/deutsch/zoll-cm.htm

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Вто Мар 02, 2010 6:03 pm
от pachosz
Мерси VGS :smt023
В първия момент като изкочиха толкова цифри на син екран пред мен, направо ми се зави свят :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Иначе не ми е зор да обърна от инчове в сантиметри де. Просто не знаех коя цифра какъв параметър е :wink:

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Чет Мар 04, 2010 10:59 pm
от Линдер
skorpion написа:Така ги е разкодирал цифрите VGS:

3-7 1/2 х 7
Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта).
първата стойност пр. 9 1/2 е диаметъра в инчове, а втората пр. 6 е pich числото или казано по разбираемо линейното разстояние което изминава пропелера за 1 оборот в плътна среда

по голямо pich число = по висока скорост и по ниска мощност
по малко = по голяма мощност и по ниска мах. скорост

отделно от това диаметъра на пропелера също влиае, за това по добре е първо да пробвате а после да купите

ето един полезен линк в тази връзка
http://www.ebasicpower.com/props/propwi ... CU5432Rgwr
за жалост повечето лодки които се ползват тук ги няма в този сайт но все пак можете да се ориентирате

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Нед Мар 07, 2010 10:34 am
от complast
Не се казва сечение а "стъпка".Стъпката на винтовете е като стъпката на болтовете/за един оборот колко ще се премести/.
Ако мотора му се дава пълна газ и не може да вдигне обороти ,значи винта му е "тежък "и трябва да се смени с такъв с по-
малка стъпка.И обратно ако се префорсирва се сменя с такъв с по-голяма стъпка.Стъпката на винта играе ролята на скоростна кутия на колите.
Парадоксалното е че един винт на една лодка може да е "тежък" а на друга "лек" с един и същи двигател.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Нед Мар 07, 2010 11:50 am
от КАЯ
Ето още една програма онлайн за смятане на гребният винт. Който го интересува има и теория по препратките. Колко е точна не знам.
http://www.motolodka.ru/scripts/vinttu.htm

Предполагам, че е по-точна отколкото наизуст да избереш винт, макар че избора на винт зависи и от лодката.

http://www.motolodka.ru/vint.htm

Ето и някои основни неща за винтовете.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Чет Мар 11, 2010 8:43 pm
от kiko83
киро я кажи как е сас тоя мотор кама доволвн ли си варви ли ти лодката ас имам лодка 6.50м далга и искам да си купя мотор и се чудя за кама кажи кака е и ако може да помогнеш да си взема винт като за тоя мотор да варви лодката

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Чет Мар 11, 2010 11:29 pm
от КИРО
На мен ми харесва мотора за сега,а за винта.Имам два,но не са балансирани.
А вървене,колко искаш да върви - скутер и да искаш,няма да стане.
Ама до 14км спокойно си ги прави за сега,имам намерение да вдигна още малко.
Но докато не пробвам,не казвам - да не стане грешка.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Чет Апр 15, 2010 5:22 pm
от marrio
здравейте,да попитам и аз нещо,имаме един мотор 15 коня 2т форсе,винта му е само с две пера,пробвахме го на едно рибче 3 метра валиант и не ще да излезе на глисаж :shock: а би трябвало да лети,същата лодка със 6 коня 4т ямаха излиза на глисаж с един човек,аз си мисля че е от винта,с какъв да пробвам според вас и от китайските дали ще стане

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Пет Апр 16, 2010 12:02 am
от VGS
Кажи точния модел на мотора и годината на производство, и какво пише на пропелера. Някой ако зне ще помогне, но така ще е трудно.
Да не сте пробвали със скъсан щифт или някакъв друг проблем.
С 15коня и 3м риб с 300 кила трябва да лети.

Re: въпрос за транец и витло

Публикувано на: Пет Апр 16, 2010 12:20 am
от marrio
ами за съжаление мотора в момента не е тук и не мога да кажа точната година но е стар де,може би между 1990 и 1995г FORCE 15hp 2stroke,не е скъсан шплента,върви си лодката но не както трябва,забива задницата и бучи само и доста харчи,мисля че е от витлото само с две лопатки е