Къде се намирам: 
 
 Риболов
															
								
 Сладководен раздел
															
								
 Тактика
															
								
 Лодки и сонари
							
			
						
			
			
						
naRiba.com
 Форум
 Риболов
															
								
 Сладководен раздел
															
								
 Тактика
															
								
 Лодки и сонари
							
			
						
			
			
						въпрос за транец и витло
Модератори: emo vasilev, Кърцата
въпрос за транец и витло
Здравейте Колеги,
Честита Коледа и Весело посрещане на новата година!
Искам да запитам знаещите за някои неща от които
хич не разбирам и дано не бъда нападнат здраво:
Имам надуваема лодка 3,4 с височина на транеца 40см.
Намерих си и двигател 5кс на витлото му пише 3-7 1/2-*7 ,
не ми харесва как се движи лодката.След като напъна мотора след половината
от възможностите му само бучи, пени едни води а скороста не се увеличава,
максималната е около 11км/ч
Ще използвам снимка на колега за да дам и данни за височините му

Коя част 1 или 2 трябва да бъде под дъното на лодката, и ако сменя
витлото с 3-7 1/2 *6 което го дават за по малък двигател ще се подобрят ли нещата?
Лодката тежи 60кг и аз 90 + мотора и оборудване общо не повече от 185-190кг
Благодаря предварително на отговорилите!
			
			
									
																
						Честита Коледа и Весело посрещане на новата година!
Искам да запитам знаещите за някои неща от които
хич не разбирам и дано не бъда нападнат здраво:
Имам надуваема лодка 3,4 с височина на транеца 40см.
Намерих си и двигател 5кс на витлото му пише 3-7 1/2-*7 ,
не ми харесва как се движи лодката.След като напъна мотора след половината
от възможностите му само бучи, пени едни води а скороста не се увеличава,
максималната е около 11км/ч
Ще използвам снимка на колега за да дам и данни за височините му

Коя част 1 или 2 трябва да бъде под дъното на лодката, и ако сменя
витлото с 3-7 1/2 *6 което го дават за по малък двигател ще се подобрят ли нещата?
Лодката тежи 60кг и аз 90 + мотора и оборудване общо не повече от 185-190кг
Благодаря предварително на отговорилите!
- 
				фишфрена
 - научил се да хвърля

 - Мнения: 136
 - Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 10:28 pm
 - Местоположение: ИСПЕРИХ
 
Re: въпрос за транец и витло
Колко коня е мотора?
Грешка видях. Трябва да караш с удължител на дръжката за да изместиш тежеста, като седнеш в средата на лодката.
Моторчето е малко слабичко.
			
			
													Грешка видях. Трябва да караш с удължител на дръжката за да изместиш тежеста, като седнеш в средата на лодката.
Моторчето е малко слабичко.
					Последно промяна от фишфрена на Сря Дек 30, 2009 5:58 pm, променено общо 1 път.
									
			
																
						- краси12345678
 - ще става разбирач

 - Мнения: 450
 - Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
 - Местоположение: Козлодуй-Пловдив
 
Re: въпрос за транец и витло
Здравей колега, във форума има много мнения за транеца просто напиши в търсачката "транец "и чети.Височината на транеца е позиция 2 аза витлото немога да ти помогна нека другите да се включат.Нещо не мога да маркирам линковете та да се ориентираш по лесно каде да четеш.
			
			
									
																
						- 
				outsider 59
 - ще става разбирач

 - Мнения: 396
 - Регистриран на: Нед Ное 09, 2008 9:33 pm
 - Местоположение: Силистра,на Реката
 
Re: въпрос за транец и витло
http://fishercity.narod.ru/300/226_268_1.htm
Намали стъпката на 6 или 6и1/2(зависи от вносителя),огледай таблиците в книгата,доста неща ще ти станат ясни,за да вдигнеш кърмата слажи хидрофойли на антикавитационната плоча(тя е на р-р 44)и не на последно място правилното разпределение на багажа
 със всичко това ще постигнеш глисаж без проблеми 
 
Поздрави!
			
			
									
																
						Намали стъпката на 6 или 6и1/2(зависи от вносителя),огледай таблиците в книгата,доста неща ще ти станат ясни,за да вдигнеш кърмата слажи хидрофойли на антикавитационната плоча(тя е на р-р 44)и не на последно място правилното разпределение на багажа
Поздрави!
- 
				Venkicha
 - вече хвърля и на тежко

 - Мнения: 229
 - Регистриран на: Чет Май 14, 2009 9:33 pm
 - Местоположение: Бургас
 
Re: въпрос за транец и витло
Мотора ти  е  слабичък! Може да опиташ да промениш ъгъла на  атака  посредством пина.  При теб е на  втората дупка  което за твоята лодка  трябва да е нормално . Но  не  очаквай съществена разлика. Трябва ти  по голям мотор.  Аз имах  същия проблем  с надуваема лодка 3,30 с твърдо дъно  и  двигател Сузуки  4 коня - имах усещането че  двигателя има  мощност  но не върви както трябва. Какво ли не правих  не върви и не върви. продадох го  и си купих  8 коня .   Сега направо летя  !  Ей таквиз ми станаха очите    
  
  
     като се качих за първи  път с  новия мотор.  И още нещо  тежестта  трябва да изнесеш напред, както спомена колегата по-нагоре. Ако тръгнеш да сменяш  моторчето   търси  от 8 коня нагоре . най добре  10 си вземи за да може и да я  понатовариш малко лодката.  Може и компания да имаш някой ден  .
			
			
									
																
						- 
				dryzkiq
 - научил се да хвърля

 - Мнения: 167
 - Регистриран на: Вто Окт 28, 2008 7:30 pm
 - Местоположение: Мездра
 
Re: въпрос за транец и витло
Здравей хрис,значи Kroki беше пуснал цяла тема просто го попитай той знае. 
Весели празници.
  
			
			
									
																
						Весели празници.
Re: въпрос за транец и витло
Ако транеца ти е 40см и ако показаното растояне там до кавитационната платка ти е 44см(както си го показал) значи не ти е там проблема, това си е даже много добре.
Проблема ти идва от това, че мотора е малко слаб за тази лодка. А ако си държиш на мотора ще ти трабва витло(пропелр) с по малко сечение, т.е. ще имаш по малка максимална скорост( по-малка от лодка на 2,60 със същия мотор, но по висока от до сегашната ти ) и ще разполагаш с по голяма мощност. Като намалиш сечението мотора ще може да развие нормалните си работни наксимални обороти.
Познавам хора които бутат водоизместващи лодки с тегло от 800кг със същия мотор, но с бутащо витло (Schubpropeller) и нямат никакъв проблем (максимална скорост 12км/ч).
За твойта лодка оптималния мотор би бил 15 коня според мен.
И един сайт, даже и да не знаеш немски от картинките става ясно :
http://www.wassersport-kellermann.de/pa ... opterm.htm
			
			
									
																
						Проблема ти идва от това, че мотора е малко слаб за тази лодка. А ако си държиш на мотора ще ти трабва витло(пропелр) с по малко сечение, т.е. ще имаш по малка максимална скорост( по-малка от лодка на 2,60 със същия мотор, но по висока от до сегашната ти ) и ще разполагаш с по голяма мощност. Като намалиш сечението мотора ще може да развие нормалните си работни наксимални обороти.
Познавам хора които бутат водоизместващи лодки с тегло от 800кг със същия мотор, но с бутащо витло (Schubpropeller) и нямат никакъв проблем (максимална скорост 12км/ч).
За твойта лодка оптималния мотор би бил 15 коня според мен.
И един сайт, даже и да не знаеш немски от картинките става ясно :
http://www.wassersport-kellermann.de/pa ... opterm.htm
- 
				skorpion
 - ще става разбирач

 - Мнения: 327
 - Регистриран на: Пон Фев 18, 2008 5:27 pm
 - Местоположение: РАЗГРАД
 
Re: въпрос за транец и витло
Аз карам с 3,30 и 5кс - успях да докарам скорост от 15км.
Казвах ти че мотора е слабичък за високи скорости.
Както казват 10кс е най добре.
Един градски взема същата но с 9,8кс и като видях как се
движи ми стана мечта, а и отработените газове при него излизат над водата,
не при витлото.И въпреки че е китайски не е по шумен от Тохасу. Но пустите пари не стигат.
Ако сложа пропилер от 2,6кс дали ще ми падне минималната
скорост, щото сега в тихо време, намалих оборотите до минимални за
устойчива работа на двигателя и 4-4,1 по GPS, идва ми висока за някои воблери
при тролинга.
Весели празници на всички!!
			
			
									
																
						Казвах ти че мотора е слабичък за високи скорости.
Както казват 10кс е най добре.
Един градски взема същата но с 9,8кс и като видях как се
движи ми стана мечта, а и отработените газове при него излизат над водата,
не при витлото.И въпреки че е китайски не е по шумен от Тохасу. Но пустите пари не стигат.
Ако сложа пропилер от 2,6кс дали ще ми падне минималната
скорост, щото сега в тихо време, намалих оборотите до минимални за
устойчива работа на двигателя и 4-4,1 по GPS, идва ми висока за някои воблери
при тролинга.
Весели празници на всички!!
Re: въпрос за транец и витло
Попрочетох малко из темите, но съм малко простичък
и не ми стана много ясно.
На пропилера ми е отпечатано 3-7 1/2 х 7
КОЯ цифра какво значи
Намерих в магазин на който пише 3-7 1/2 Х 6
Това 3-7 1/2 Х 6 по-малък диаметър ли има, стъпката ли е по малка
Какво ще спечеля ако го сменя
			
			
									
																
						и не ми стана много ясно.
На пропилера ми е отпечатано 3-7 1/2 х 7
КОЯ цифра какво значи
Намерих в магазин на който пише 3-7 1/2 Х 6
Това 3-7 1/2 Х 6 по-малък диаметър ли има, стъпката ли е по малка
Какво ще спечеля ако го сменя
Re: въпрос за транец и витло
3-7 1/2 х 7
Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта). КОгато всичко това е оптимирано за дадена лодка се постига оптимален резултат, не се мъчи мотора (работи при оптимални условия, може да качва на маскимални на ход примерно) , и така нататък да не се повтаряме вече многократно.
Ако сложиш сечение 6 ще ти се подобри работата на мотора значително, но все пак не очаквай чудеса, лодката няма да литне с 5 коня мотор. Писах вече, че имам лодка със същтата големина и бях с 5 коня мотор и издържах една година, сега съм с 15(изпадна ми по евтино), но според мен за големината 10 са оптимални.
Има специални бутащи пропелери които са оптимирани за да задвижват големи и тежки водоизместващи лодки (платноходки и прочие), примерно повечето от мойто пристанище бутат платноходки от 700 до 3000кг с моторчета от 4 до 10 коня. Всички са с бутащи пропелери, но пък никой не цели доляма скорост.
			
			
									
																
						Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта). КОгато всичко това е оптимирано за дадена лодка се постига оптимален резултат, не се мъчи мотора (работи при оптимални условия, може да качва на маскимални на ход примерно) , и така нататък да не се повтаряме вече многократно.
Ако сложиш сечение 6 ще ти се подобри работата на мотора значително, но все пак не очаквай чудеса, лодката няма да литне с 5 коня мотор. Писах вече, че имам лодка със същтата големина и бях с 5 коня мотор и издържах една година, сега съм с 15(изпадна ми по евтино), но според мен за големината 10 са оптимални.
Има специални бутащи пропелери които са оптимирани за да задвижват големи и тежки водоизместващи лодки (платноходки и прочие), примерно повечето от мойто пристанище бутат платноходки от 700 до 3000кг с моторчета от 4 до 10 коня. Всички са с бутащи пропелери, но пък никой не цели доляма скорост.
Re: въпрос за транец и витло
Благодаря!
Поне вече схващам какво значат размерите и какво ще се получи
с по малкото витло.
А това лято ще пробваме да докараме по голям двигател
от странство.Те и инглизите ще имат криза.
			
			
									
																
						Поне вече схващам какво значат размерите и какво ще се получи
с по малкото витло.
А това лято ще пробваме да докараме по голям двигател
от странство.Те и инглизите ще имат криза.
- 
				Пламен Великов
 - новобранец

 - Мнения: 1
 - Регистриран на: Сря Фев 03, 2010 8:09 am
 
Re: въпрос за транец и витло
Здравей колега,ако не съм закъснял с моето мнение то е че част 2 трябва да е на една линия с килът на лодката ако ли няма кил тогава с най-ниската част на самото дъно.Това по принцип е идеалното съотношение.Дано съм ти помогнал
			
			
									
																
						- 
				skorpion
 - ще става разбирач

 - Мнения: 327
 - Регистриран на: Пон Фев 18, 2008 5:27 pm
 - Местоположение: РАЗГРАД
 
Re: въпрос за транец и витло
Само за сведение ня някой който ще има интерес.
Вчера направих проба с моя комплект от Промарине 3,30 и 5кс Геново.
С оригиналния пропилер по GPS 14,6км/ч
Смених пропилера с по малък, от 2,6кс и достигнах скорост 20,4км/ч
Не съм си правил експерименти с промяна на ъгъла, удължаване на дръжка и тн.
че ми беше каръшки ден.
Но сега и шума на двигатела е по-добре и връщам ръчката почти на половината ход,
като скороста пада до 19,7- 19,6км/ч.
В общи линие подобрението е явно, доволен съм.
			
			
									
																
						Вчера направих проба с моя комплект от Промарине 3,30 и 5кс Геново.
С оригиналния пропилер по GPS 14,6км/ч
Смених пропилера с по малък, от 2,6кс и достигнах скорост 20,4км/ч
Не съм си правил експерименти с промяна на ъгъла, удължаване на дръжка и тн.
че ми беше каръшки ден.
Но сега и шума на двигатела е по-добре и връщам ръчката почти на половината ход,
като скороста пада до 19,7- 19,6км/ч.
В общи линие подобрението е явно, доволен съм.
- pachosz
 - сериозен играч

 - Мнения: 1360
 - Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
 - Местоположение: Стара Загора
 
Re: въпрос за транец и витло
6 км/ч! Сериозна е разликата наистина. 
Благодарности на колегата skorpion за полезния пост
 
Почвам и аз да си търся по-малък пропелер да пробвам. Само че откъде... за сега не знам
п.п. колега, да не тия 20 км/ч на връщане по надолнището да са били
  Шегувам се разбира се, има логика когато е с по-малък винт, по-малко да се товари моторчето
			
			
													Благодарности на колегата skorpion за полезния пост
Почвам и аз да си търся по-малък пропелер да пробвам. Само че откъде... за сега не знам
п.п. колега, да не тия 20 км/ч на връщане по надолнището да са били
					Последно промяна от pachosz на Вто Мар 02, 2010 7:41 am, променено общо 1 път.
									
			
																
						- КИРО
 - и господ не е толокова добър

 - Мнения: 11636
 - Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
 - Местоположение: Кичево до ВАРНА
 - Обратна връзка:
 
Re: въпрос за транец и витло
– пропелера от 2,5 к.с колко е по малък по диаметър,
- и има ли разлика в ъгъла на атака
Питам,че искам да направя промени в моя пропелер,ама се чудя какви.
Мощност имам в повече - та ме заинтригува де.
Абе едни снимки ако може - ще вдяна де.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА










										
									