revox написа:haga написа:...... а за среден аванс какви са предимствата и недостатъците?
Колегата wertus да каже,аз такава не съм пипал още,ама ми е любопитно

Привет! Сори за закъснението ама много бачкане... Та на въпроса: Що е то среден аванс и кви са му предимствата и недостатъците, па и що не се наложи на пазара. Значи ето ви снимка на цитираната вече Абу Гарсия Суверен:

Точно в основата на шпулата зе намира аванса и сивият пластмасов пръстен чрез чието въртене се прави настройката на авансовата система. Шпулата се закопчава и откопчава от и на ротора чрез едно натискащо се копче в предната част на шпулата, по начин аналогичен на това при макарите със заден аванс. те. смяната на шпулата става доста бързо без да се губи време за развиване на фиксиращото копче, както е при макарите със преден аванс. Корпусът е един и същ за размерите от 1000М до 40000М, само шпулите са различни, т.е. купувате си макара и към нея още три шпули и ще покриете целият диапазом от размери.....хмммм, доста неизгодно за търговците, нали

В случаят на снимката виждате две шпули с размери 1000М и 2000М.
Такааа, сега за устроството и мощността на средният аванс. Понеже съм пословично мързелив, а не ми се ще да си раглобявам макарата ей така, ще ползвам снимки от
статията на Алан Хоук без негово позволение, та дано ми се размине

Отпред авансовата ситема е защитена с пластмасов"щит", който би трябвало да защитава дисковете от замърсяване и вода, но се оказва, в крайна сметка, че не е достатъчно ефективен

Шпулата лагерува към оста чрез един топчест лагер от най-високо качество.

Самият аванс е направен от доста големи карбонови и стоманени дискове. Доказано е че карбонът разсейва топлината най-ефективно, и при това не претърпява топлинно разширение, което би променило настройката на аванса, по време на "моренето" на рибата. Не е изяснено при коя макара за първи път е използван карбон за авансовата система, но е факт че доста по-късно Шимано и Дайва откриват преимуществата му като материял и започват да го ползват при топ-моделите си!

Авансът на Суверена е възможно най-големият аванс вграждан в макара отнесено към нейните размери!! Ако сравним повърхността на аванса на суверена към този на огромна макара, примерно с този на Fin-Nor Ahab Mega Drag #20, показана на снимката по-долу:

ще установим следното - чистата площ на авансовите дискове на Суверен-а е 942 квадратни милиметра, докато при Ахаб Мега Драг-а е 1495 кв.мм. Това означава че авансовата система на Суверена е 63% от площтта на тази на Ахаб-а, при положение че Ахаб-а е повече от два пъти по-тежък и само шпулата му е почти толкова голяма колкото целият Суверен....
И накрая, тъй като авансът не е поместен в шпулата, то това прави самата шпула по-евтина, и при смяната й не се променя настройката на аванса.
А защо не се наложи на пазара този вид аванс вече сами можете да си отговорите....
Засега толкова. Искрено се надявам да съм ви бил полезен с информацията!