Страница 4 от 7
Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Вто Яну 01, 2013 6:35 pm
от Sleepwalker_
Колеги, не знам дали тук е мястото да питам, но темата ми се струва подходяща предвид проблема ми.
Та, скоро си купих нова Риоби Ексия 2000. Всичко е супер, върти и реди идеално, но при единствения двучасов излет до момента с нея забелязах нещо, което мен лично ме смущава. Авансът не отпуска плавно, а веднъж на няколко оборота на шпулата "затяга", но не до положение да спре напълно, а просто хода й се затормозява. Не оказва влияние колко натегнат е аванса, дори и на най-разхлабеното положение го има това, макар и не толкова силно изразено.
Та, въпросът ми е дали този проблем се дължи на това, че не е разработена, дали мога по някакъв начин сам да го коригирам (въпреки че технически съм много неграмотен!). Макарата е купувана от онлайн магазин и дори и да ми я приемат, ще трябва да им я пращам, което пък си нямам идея колко време ще отнеме. По-скоро ме интересува дали това е проблем, който аз сам мога да реша или да търся майстор за поправка (щото гаранция - нъц!). За жалост не забелязах проблема при получаване на пратката, иначе да съм я върнал.
И друго - към макарата пристигна и една малка бяла пластмасова шайба в отделно пликче, идентична с тази, която е поставена на оста под шпулата. Каква е ролята на тая шайба и за какво мога да я ползвам. Питам от любопитство
Благодаря предварително!

Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Вто Яну 01, 2013 7:44 pm
от snuupar
Колега,относно аванса;аз имам същата макара и вече имам доста излети с нея и досега не съм забелязъл такъв проблем!Ексийте по принцип имат доста добъра авансова система!Може да се окаже някъв дефект!
Относно бялата шайба; тя е за да се регулира конуса на навиване на влакното!А именно ако е прав конус(отпред малък а отзад голям)тогава махъш шайби токато се регулира!Развиваш цялото влакно и навиваш наново!Ако е обратен конус може нищо да не предприемаш,защото това е един добър вариант ако ползваш по-леки примамки или примамки с по-малко съпротивление!По този начин нама да ти се получават бради!
УСПЕХ!
Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Вто Яну 01, 2013 9:36 pm
от Sleepwalker_
И аз си мисля, че е някакъв дефект, макар да подозирам, че не е кой знае какво. Явно ще търся майстор тука да я погледне...
Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Пет Фев 15, 2013 3:57 pm
от Troli Rapala
Темата е полезна и интересна,но за жалост е пълна с грешки!

Макарите нямат "авансови системи",колкото и да търсите няма да ги намерите при никоя марка и модел!

Всички макари имат една основна система и тя се нарича,ДРАГ=плавно изтегляне=спирачна система!

От там-нататък,колкото е по-евтина една макара,толко по-калпав ДРАГ има и не е чудно,че някой има проблем с нова макара!При Корморан и Риоби е малко несериозно да говорим за качества на драг-системата,това са просто непретенциозни макари и няма как да се подобрят с никакви шайби!Та вместо да се тормозите с подобрения си купете нещо истинско и готово да ви служи 20-30години!

Какво е мнението на автора за Централния драг при някои макари?

Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Пет Фев 15, 2013 4:14 pm
от Павел Иванов
Саше , а какво представлява авансовата система освен "някакви шайби" ? Ако питаш мене най-добре да си я наричаме амбреаж , демек точно каквото представлява

Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Съб Фев 16, 2013 9:05 am
от Troli Rapala
При всички марки и модели макари се говори за Драг,Гиър=Предавка,Централна ос и Ротор,а думичката аванс и амбреаж не обозначават точното действие!Думата е важна,щот зад нея се крие някакъв смисъл!Аванс на Френски е предимство,та за това не се използва при макарите!Правилната дума е Драг и тези шайбички в момента присъстват при 99% от макарите!Това е елегантен и евтин вариант за приплъзване,но е далеч от гениалните инженерни постижения при някои модели макари!

Слабото място в конструкцията със шайбите е,че са наблъскани в горната част на шпулата,а както знаем тя контактува с Централната ос в долната си част!Това е все едно,накладката при спирачките да е само от външната страна на спирачния диск!

Има едно откачено копеле на тема макари-Алън Хоук,той ги разглобява и анализира от години,та ще го включа в темата за да вдигнем техническото ниво на дискусията!

Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Съб Фев 16, 2013 9:12 am
от Troli Rapala
Друга груба грешка на автора на темата е да си мисли,че в неговият Корморан има бронзови конструктивни елементи!

Съжалявам,но няма такива!

Не всичко което е жълто е злато или бронз!

Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Съб Фев 16, 2013 9:40 am
от Troli Rapala
Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Съб Фев 16, 2013 10:32 am
от Troli Rapala
Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Съб Фев 16, 2013 3:33 pm
от Павел Иванов
Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Съб Фев 16, 2013 6:51 pm
от Troli Rapala
Така де,но ми писна от реплики-"Купих си Екусима преди 3дена и съм много доволен"!

И аз бих я препоръчал за 3дена!

Флюгер Президента си е екстра макаре,даже са му турили лагерче на основната ос,къде контактува с долната част на шпулата!През всяко Риоби си е Мерцедес!

Не съм съгласен за Суверана,та ако решиш да го фърляш,че го е фанал мухъла,веднага давам 100левчета поне!

Кажи,кво не му аресваш?

Май те е страх да не го надраскаш,а?

Тялото на макарата не е боядисано,а това е естественият цвят на метала,само роторът е минал през бояджийския цех!

Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Съб Фев 16, 2013 8:46 pm
от Павел Иванов
Troli Rapala написа:...Кажи,кво не му аресваш?...
За едно лято му се скапа бигела , пружина , лостче , всичко каквото се сетиш по него . В момента не затваря сам , а като го затвориш на ръка не държи в най-долно положение , а с едно 30% наклон спрямо как требва да бъде . Това е лесно поправимо но не ми се занимава . Шпулата му е доста тесничка за работа с брейдове , ама и той не е направен за такива де . Като цяло инак наистина е много здрава макара , доста тежичка за размера си , това също е едно от нещата заради които не я ползвам а просто си я имам .
пп - понадраскана е тук таме

Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Пон Фев 18, 2013 3:23 pm
от Troli Rapala
Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Вто Мар 05, 2013 2:13 pm
от Troli Rapala
Re: Авансови системи при макарите
Публикувано на: Сря Мар 06, 2013 12:10 pm
от toshiro
На колегата с ексията да му кажа, че не е дефект. Така е и моята - има доста висока стартова инерция. Трудно тръгва да размотава. Според мен (а и според Алън Хоук) се дължи на прекалено или на лоша смазка и може да се коригира. На колегата Троли да му кажа, че Ексия, Заубер и т.н. втулката на шпулата, която контактува с оста е удължена и преминава през пакета с шайбите, което дава допълнителна стабилност. Това, че този модел на Ръоби е калпав не означава, че всички останали са. Ако гледаме ревютата, какво трябва да си мислим за Пенн тогава
