Страница 4 от 23
Публикувано на: Съб Май 19, 2007 7:16 pm
от Ivak
И аз предпочитам твърдите лодки (ловя 10-тина пъти годишно от лодка), но с дължина над 3,5 метра и задължително с кил.
Всичко друго е един леген в който като пръднеш и може да се захлюпиш

Публикувано на: Съб Май 19, 2007 7:32 pm
от Фуцата
Ivak написа:И аз предпочитам твърдите лодки (ловя 10-тина пъти годишно от лодка), но с дължина над 3,5 метра и задължително с кил.
Всичко друго е един леген в който като пръднеш и може да се захлюпиш :

Какво имаш в предвид под
"Всичко друго" Ивак???

Публикувано на: Съб Май 19, 2007 9:51 pm
от AAAAAA
Публикувано на: Нед Май 20, 2007 9:58 am
от тарзан
Отговори ми,защо много колеги си качват на колесара,гумените лодки?

[/quote]
Защото много ги мързи да разпъват и после да сгъват .
Публикувано на: Нед Май 20, 2007 10:07 am
от VGS
не е вярно това
надуваемите лодки от нво поколение се запазват много по дълго време читави ако бъдат постоянно надути, така могат да те изкарат до живот теоритично
Публикувано на: Нед Май 20, 2007 10:14 am
от тарзан
Съгласен съм , че е по-добре да стоят надути / най-хубаво с азот/ но колесара си е голяма грижа.
Публикувано на: Нед Май 20, 2007 10:18 am
от AL KAPONE
тарзан написа:Съгласен съм , че е по-добре да стоят надути / най-хубаво с азот/ но колесара си е голяма грижа.

Би ли разяснил защо с АЗОТ........това е вид студен газ

нещо не схващам

Това което знам аз е че азот за надуване се ползва при гумите на товарните камиони или по точно само на ремаркето а не на влекачите понеже ремаркето е с барабанни спирачки и азота служи за охлаждане на самите барабани за да не се получава пренагряване и разпадане на гумата от каркаса

всички сми виждали по пътищата отделени протектори на гумите от основното тяло

При автомобилите е супер тъпо да се пълнят гумите с азот (макар, че има някаква мода такава) понеже каучука, селиката и другите материали използвани в изработката им - са конструирани така, че гумата започва да изпълнява отлично своето предназначение чак когато загрее до подходящо температурно съотношение спрямо настилката!

Имам предвид спирачен път, еластичност на материала при завой и потегляне и тн.
И тука се ЧУДЯ и ПИТАМ за къкъв азот говориш колега като този газ едвали ще подобри еластичноста на Гумата от която е изработена лодката

според моето скромно мнение износването на лодката се ускорява ако вътрешната температура на тялото е постоянно различна от тази на околната среда

а може и да греша.........
Публикувано на: Нед Май 20, 2007 11:28 am
от barutchiata ©
Според мен и надуваемите и твърдите лодки си имат предимства и недостатъци.Например най-голямото предимство на надуваемите е мобилноста.Можеш да я пуснеш на вода почити навсякъде.Лека е за пренасяне ,возиш си я в колата.Иначе трябва да се пази от убождане.Иван американеца си спука борда като си пренасяше багажа на Ивайловград с един шиш за шишчета.Като се извади от водата се мие ,после трябва да изсъхне преди да се сгъне.Едно време имах Ямаха 3м. и като ходих на Искър по за един ден бях полудял с това разгъване и сгъване.По доволен съм от твърдата си лодка.Имах Boston Whaler 4 м. .Единствения недостатък е,че не е толкова мобилна и не може да се спусне с колесара от къде да е.И като се има в предвид ,че я теглих и спусках с пежо 205. Иначе има повече място в лодката,няма проблеми с обождане,нисък борд, супер устойчива при изправяне на борда,и да се среже на две лодката пак не потъва,по бавно снася на дрейф,вадиш я от водата и тръгваш.Най- добре е човек да си има една твърда и една надуваема и да си решава според случая.
И нека под надуваема лодка да се разбира наистина такава е не галош.
Публикувано на: Нед Май 20, 2007 4:18 pm
от snegk
Ачо за гумите мисля,че ги надуват за да не гърмят а да издишат бавно.А за лодките понеже въздуха при нагряване се разширяваи може да гръмне от слънцето.Азота явно има други свойства.

Публикувано на: Нед Май 20, 2007 6:42 pm
от VGS
Значи за азота да кажа, азота не е студен а инертен(т.е. не е реакционноспособен) газ и е газовата форма на така известния течен азот , но това е несщо съвсем различно. В атмосферата е около 70% азот.
Единственното преимущество е , че като надуваш с азот избягваш вкарването в бордовете на влага , кислород(води до стареене на полимерните материали) и там каквито искаш други глупости.А всъщност товае целта.А температурни разлики кой знае какви няма да има .
Това е общо взето което мога да кажа.
т.е. има смисъл да се надува с азот но не е задължително понеже полимерните надувни лодки от ново поколение са си доста издържливи на климатични условия.
Публикувано на: Нед Май 20, 2007 6:44 pm
от тарзан
Азота е газ , който не се свива и разширява при температурни промени и осигурява постоянно налягане, така не ти се налага да помпаш сутрин и да спадаш в жегата .
Публикувано на: Нед Май 20, 2007 7:00 pm
от Troli
Помпане му е майката!Добре,че имам компресорче и твърда лодка!Баруте,без да искам съм достигнал до същата позиция!

Публикувано на: Пон Май 21, 2007 1:22 am
от Ivak
Фуцата написа:Ivak написа:И аз предпочитам твърдите лодки (ловя 10-тина пъти годишно от лодка), но с дължина над 3,5 метра и задължително с кил.
Всичко друго е един леген в който като пръднеш и може да се захлюпиш :

Какво имаш в предвид под
"Всичко друго" Ивак???

Имах предвид твърдите лодки без кил който всички виждаме да се
пренасят върху тавани на коли и да се продават за под 1000 лв

Публикувано на: Пон Май 21, 2007 7:06 am
от Troli
Публикувано на: Пон Май 21, 2007 2:15 pm
от Фуцата