Страница 7 от 8

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Пон Авг 31, 2009 9:38 pm
от krokibg
Момчета,3.40 дълга лодка е само с 40см по дълга от "Прасчо" на Марко !!! С 8кс четиритактов двигател,лодката ще върви и ще пее а мисля че ще пита и за още.Да,с двама човека и с много багаж,винаги ще го има и това,няма да е така подвижна.За тролинг обаче,просто си с две-три въдици,макс - 2бр пасажери /ти и един човек още/ и две-три кутийки с примамки,вода и храна.Както каза Тошето,четеритактовите не цапат свещи,щот не горят масло и така,единственното което може да се случи е ....... да задавиш двигателя при палене на студено ако ти е остаряла свеща и не бръмне от раз !!!За такава лодчица,8кс ти са достатъчно и ще е икономична и безшумна при тролинг.Поздрав и дано сме помогнали !!!


Внимавай при покупката на двигателя,транеца на някой лодки не отговарят на стандартите и да не се чудиш после защо даваш газ а лодката неще да върви.Двигателя се взима след мерене височината на транеца.При късите височината е една а при дългите ботуши/морско изпълнение/ - друга.Успех !!!

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Пон Авг 31, 2009 9:53 pm
от Краси_поборника
Лодка Зефир-2 тегло 180кг. двигател Джонсън 6кс. няма проблем за тролинг и на глисаж и не цапа свещи на ниски обороти.
Изображение
Изображение

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Пон Авг 31, 2009 11:06 pm
от krokibg
Краси_поборника написа:Лодка Зефир-2 тегло 180кг. двигател Джонсън 6кс. няма проблем за тролинг и на глисаж и не цапа свещи на ниски обороти.
Краситя е много лека и по-голям двигател от 10кс я прави мармалад :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Знауш че имах такава и миналата година я дадох на Краси от Козлодуй !!! Бях и сложил 10кс Селва - четиритактов и направо щеше да ме обърне като правих пробите.Иначе за двама човека става и няма проблем,просто е направена по друг начин,който няма нищо общо с тези,дето приличат на Прасчо !!!

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Вто Сеп 01, 2009 11:32 am
от tomik
toshko написа:Какво имаш предвид ...
Надявам се да съм бил полезен, ако кажеш каква ти е лодката ще съм и по-полезен, Успех!
Колега само да те питам твоя двигател 40 к.с. колко горе долу гори на час при тролене.
Сега когато си му даваш газ е друго нещо. Знам също, че е трудно да се определи и колко гори на час при тролене, защото почти никога не се троли само но все пак, ако можеш да ми кажеш нещо така горе долу.
Защото и аз в момента съм на тази гара, дали да е един четиритактов като твоя, или да са два. Просто още не съм взел решението.

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Вто Сеп 01, 2009 9:31 pm
от toshko
Зависи и от тежеста на лодката, аз влача почти на минимални обороти, от 700 до 1000 и по каталог го дават около 800грама на час, несъм гозасичал само на тролене, но за една седмица излет при тролене по около 3 часа на ден и немалко возене на почти пълни обороти изхарчи 35литра. При макс. мощност му дават 12 литра на час. Събота и половината неделя бях на искъра, обиколих го целия на макс и през останалото време влачих без почивка, за двата дена изхарчи около 15-17 литра, понататък ще засека с шише от мин.вода и ще пиша, при такъв тест старият ми мотор 40к.с. но двутактов лапна 500грама за 10минути смятай!!!!! 3 литра на час при тролинг :shock:

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Вто Сеп 01, 2009 9:40 pm
от toshko
Сега варянта с два мотора е по-евтин и по-икономичен, но според мен си заслужава ако двутактовия/мощния/ мотор за придвижване е 70-90 коня и нагоре, щот 4тактов такъв вече си харчи стабилно дори и на тролинг, тоест, ако лодката е голяма, ако имаш финансовата възможност до 60коня по-добре един мотор щот се управлява по-лесно с дистанционното, а за малкия трябва да се пресягаш да включваш/изключваш скоростите, седиш полуобърнат да управляваш и по-трудно следиш въдиците, ако удари нещо едро ти трябва и повече време за реакция,но това е само мое мнение за сега.

Поздрав!

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Сря Сеп 02, 2009 6:44 am
от yzyna
Краси_поборника написа:Лодка Зефир-2 тегло 180кг. двигател Джонс...
Краси,това чудо глисира с 6-кс. мотор? :shock: :shock: :shock:
Мойта 6-тица неможе да изглисира PVC-лодка с размери 3.30 на границата е,можеби някои кон от моите е починал ли,какво! :wink:

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Сря Сеп 02, 2009 7:46 am
от krokibg
yzyna написа: Краси,това чудо глисира с 6-кс. мотор? :shock: :shock: :shock:
Мойта 6-тица неможе да изглисира PVC-лодка с размери 3.30 на границата е,можеби някои кон от моите е починал ли,какво! :wink:
Узунче,сменяй двигателя :lol: Ама ако вземеш хубав двигател 10+,вземи смени и лодката :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Сря Сеп 02, 2009 8:08 am
от beis
Л.ВИЧЕВ- krokibg написа:
yzyna написа: Краси,това чудо глисира с 6-кс. мотор? :shock: :shock: :shock:
Мойта 6-тица неможе да изглисира PVC-лодка с размери 3.30 на границата е,можеби някои кон от моите е починал ли,какво! :wink:
Узунче,сменяй двигателя :lol: Ама ако вземеш хубав двигател 10+,вземи смени и лодката :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
аз подучух че си е сменил лодката ама още се ослушва неще да се похвали :D или пьк време няма,това тролене постоянно му е изпило акьла :wink: чакам всеки момент да ми звьнне и да каже айде най после ударих сомето 20 + :wink:

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Сря Сеп 02, 2009 8:30 am
от krokibg
beis написа:Аз подучух че си е сменил лодката ама още се ослушва неще да се похвали :D или пьк време няма,това тролене постоянно му е изпило акьла :wink: чакам всеки момент да ми звьнне и да каже айде най после ударих сомето 20 + :wink:
Нека,нека да хване товарния влак,от сърце му го пожелавам.Ама що си мълчи за новата придобивка :roll: :roll: :roll: Явно за да не черпи ИзображениеИзображениеИзображение

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Сря Сеп 02, 2009 9:07 am
от tomik
toshko написа:Зависи и от тежеста на лодката, аз влача почти на минимални обороти, от 700 до 1000 и по каталог го дават около 800грама на час, несъм гозасичал само на тролене, но за една седмица излет при тролене по около 3 часа на ден и немалко возене на почти пълни обороти изхарчи 35литра. При макс. мощност му дават 12 литра на час. Събота и половината неделя бях на искъра, обиколих го целия на макс и през останалото време влачих без почивка, за двата дена изхарчи около 15-17 литра, понататък ще засека с шише от мин.вода и ще пиша, при такъв тест старият ми мотор 40к.с. но двутактов лапна 500грама за 10минути смятай!!!!! 3 литра на час при тролинг :shock:
Това е страхотен разход, наистина е доста икономичен. Каква марка е твоя и колко цилиндъра е?
При тролене лодката не върви ли много бързо, защото моя двигател е 25 к.с. двутактов и дори на ниски обороти лодката се движи една идея по-бързо отколкото трябва. Та чудя се ако сложа 40 к.с. дали няма да тръгне още повече? Иначе за разхода на моя твърдо литър и нещо на час тролене, това си е доста повече от твоя.
Лодката ми е 4,80 като моторниците по морето, не е от най-големите но не е и малка, та затова събирам разни мнения пък и проби му е майката.

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Чет Сеп 03, 2009 5:49 pm
от VGS
Ако върви по бързо, но искаш да си с по голя мотор решенивто ти е само едно.
Купуваш си втора перка(пропелер) с по малко сечение примерно на 40 коня ако стандартната ти е около 12x12 си взимаш втора за тролене примерно 8 или 9x12 и си готов. Двигателя работи на същите минимални обороти но движиш значително по бавно , но с по голяма мощност, второто от които ти е излишно , но пък не пречи :).
Има и евентуално и друго решение- по-голяма лодка или поне значително по тежка :wink:

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Чет Сеп 03, 2009 10:00 pm
от toshko
За лодка 4.80 мисля, че 60к.с. ще е по-добре от 40к.с., по-скъп е с до 2000 лева в магазина, казвам до защото зависи от марката. Убедил съм се, че е най-добре като ша е гарга да е рошава, тоест колкото е макс.мощност която дава производителя на плавателния съд такъв мотор да се купи-мое мнение породено от принципа проба-грешка.
Моят мотор е ямаха 40к.с. модел 2009, 3 цилиндъра, пълен инжекцион, всички екстри, искаше ми се да купя 60к.с., но още не е излязъл новия модел затова взех 40к.с. Особено ми хареса новата секюрити система-вграден имобилайзер. Струва около 10 500
лева в зависимост от екстрите.
Витлата които могат да се закупят са с различна стъпка, дори сузуки предлагат моторите си без винт, зада си избере клиента, струва около 300 лева. Моят винт е среден вариант и при тихо време при мин. обороти /700 в мин./ стигам до 3-3,5 км/ч, при попътен вятър имам известни затруднения само, ако влача много малки воблери защото се движа с 4,5-5 км/ч, но пък за по-големи воблери няма проблем, при насрещен вятър дори добавям малко газ, макс. до 1000/мин. Естествено всички тези данни зависят от лодката, моята с пълно снаряжение и двама на борда е около 500+ кг.
А, сетих се и още нещо, тези данни са с мен сам, ако има още един в лодката и той седне отпред скоростта се увеличава с 1км/ч, но ако седне отзад до мен съответно пада и тогава ми се налага да добавя 100оборота/мин.
Та да обобщим - ако няма възможност за проби купуваш среден вариант витло и пробваш като можеш да играеш с разпределението на товара - това важи естествено за лодки максимум като нашите до 5 метра, ако не става най-интелигентния варянт е да си купиш по-бавен винт и готово.

Поздрави!

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Пет Сеп 04, 2009 9:00 am
от tomik
Да този вариант с витлото и аз го знам, сега трябва да потърся различни размери за моя мотор и да си купя. Но задържам защото така или иначе ще го сменям.
Иначе 60 к.с. си мисля, че вече е доста сериозен мотор и да се ползва за тролинг си е малко безсмислено.
Виж ако дърпах водни ски съм съгласен да е най-големия мотор, но иначе, аз поне не виждам никакъв смисъл.
Далеч съм от мисълта да си сложа мотор 15 к.с. но все пак някакъв оптимален вариант.

Re: Още няколко питанки за влаченето/тролинга

Публикувано на: Съб Сеп 05, 2009 1:24 pm
от host200
Колеги като слушам за какви лодки и мотори става дума направо ме избива чувство за малоценност със моята виетнамска джонга :oops: