Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Риболов Сладководен раздел Тактика Лодки и сонаривъпрос за транец и витло
Модератори: emo vasilev, Кърцата
-
- ще става разбирач
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон Фев 18, 2008 5:27 pm
- Местоположение: РАЗГРАД
Re: въпрос за транец и витло
Не съм мерил диаметъра, но видимо лопатките са по малки.
От тук си го поръчах:
http://www.plodex.eu/accessories.html
И както по горе в темата пишат, ъгъла на лопатките е друг.
С оригиналното витло започваше да бучи мотора и скороста не се
вдига. А сега се усеща как се вдигат оборотите, мотора зазвънява.
Имам чувство че може още да вдигне обороти.
Предстоят проби през сезона.
От тук си го поръчах:
http://www.plodex.eu/accessories.html
И както по горе в темата пишат, ъгъла на лопатките е друг.
С оригиналното витло започваше да бучи мотора и скороста не се
вдига. А сега се усеща как се вдигат оборотите, мотора зазвънява.
Имам чувство че може още да вдигне обороти.
Предстоят проби през сезона.
Re: въпрос за транец и витло
В сайта си пише диаметъра и сечението. Не е нужно да го мериш
- pachosz
- сериозен играч
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: въпрос за транец и витло
Аз обаче не мога да светна кво значи за въпросния винт: 3-7 1/2 x 6VGS написа:В сайта си пише диаметъра и сечението. Не е нужно да го мериш
3 перки, диаметъра е 7,5 инча ли? т.е. 19 см? Май по-вероятно е 6-цата да е диаметъра, 15 см.
помагай, VGS, разкодирай цифрите за невежите
-
- ще става разбирач
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон Фев 18, 2008 5:27 pm
- Местоположение: РАЗГРАД
Re: въпрос за транец и витло
Така ги е разкодирал цифрите VGS:
3-7 1/2 х 7
Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта).
3-7 1/2 х 7
Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта).
- pachosz
- сериозен играч
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: въпрос за транец и витло
Сигурно съм избягал баш от тия часове по математика навремето, ама пак не ми стана ясно това сечение 7 в какви единици е
Иначе ми ясно при промяна на ъгъла на тия перки кво се случва.
Иначе ми ясно при промяна на ъгъла на тия перки кво се случва.
Re: въпрос за транец и витло
Сечението ти представлява разстоянието което изминава пропелера за един оборот.
Ето и таблица от която може да си погледните колко сантиметра са , ако не ви се смята естественно :
http://www.carstenkiehn.de/deutsch/zoll-cm.htm
Ето и таблица от която може да си погледните колко сантиметра са , ако не ви се смята естественно :
http://www.carstenkiehn.de/deutsch/zoll-cm.htm
- pachosz
- сериозен играч
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: въпрос за транец и витло
Мерси VGS
В първия момент като изкочиха толкова цифри на син екран пред мен, направо ми се зави свят
Иначе не ми е зор да обърна от инчове в сантиметри де. Просто не знаех коя цифра какъв параметър е
В първия момент като изкочиха толкова цифри на син екран пред мен, направо ми се зави свят
Иначе не ми е зор да обърна от инчове в сантиметри де. Просто не знаех коя цифра какъв параметър е
Re: въпрос за транец и витло
първата стойност пр. 9 1/2 е диаметъра в инчове, а втората пр. 6 е pich числото или казано по разбираемо линейното разстояние което изминава пропелера за 1 оборот в плътна средаskorpion написа:Така ги е разкодирал цифрите VGS:
3-7 1/2 х 7
Така 3-е за колко листа има самия пропелер, 7 1/2 е диаметъра на перката ти и 7 е за сечението(т.е. ъгъла под който са листата на перката)
Ако това сечение е по голямо при същите обороти ще имаш по голяма скорост, за едно завъртане на пропелера ще изминаваш по голямо разстояние (ще имаш занижена мощност, горе долу като при колата разликата между 3-та и 4-та скорост) , ако сечението ти е по малко от 7 ще изминаваш с едно завъртане на пропелера по малко разстояние, което означава при същите обороти по малка скорост ( увеличаваш мощността за сметко на скоростта).
по голямо pich число = по висока скорост и по ниска мощност
по малко = по голяма мощност и по ниска мах. скорост
отделно от това диаметъра на пропелера също влиае, за това по добре е първо да пробвате а после да купите
ето един полезен линк в тази връзка
http://www.ebasicpower.com/props/propwi ... CU5432Rgwr
за жалост повечето лодки които се ползват тук ги няма в този сайт но все пак можете да се ориентирате
-
- ще става разбирач
- Мнения: 301
- Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 11:15 pm
- Местоположение: Берковица,Монтана
- Обратна връзка:
Re: въпрос за транец и витло
Не се казва сечение а "стъпка".Стъпката на винтовете е като стъпката на болтовете/за един оборот колко ще се премести/.
Ако мотора му се дава пълна газ и не може да вдигне обороти ,значи винта му е "тежък "и трябва да се смени с такъв с по-
малка стъпка.И обратно ако се префорсирва се сменя с такъв с по-голяма стъпка.Стъпката на винта играе ролята на скоростна кутия на колите.
Парадоксалното е че един винт на една лодка може да е "тежък" а на друга "лек" с един и същи двигател.
Ако мотора му се дава пълна газ и не може да вдигне обороти ,значи винта му е "тежък "и трябва да се смени с такъв с по-
малка стъпка.И обратно ако се префорсирва се сменя с такъв с по-голяма стъпка.Стъпката на винта играе ролята на скоростна кутия на колите.
Парадоксалното е че един винт на една лодка може да е "тежък" а на друга "лек" с един и същи двигател.
http://www.bashribar.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: въпрос за транец и витло
Ето още една програма онлайн за смятане на гребният винт. Който го интересува има и теория по препратките. Колко е точна не знам.
http://www.motolodka.ru/scripts/vinttu.htm
Предполагам, че е по-точна отколкото наизуст да избереш винт, макар че избора на винт зависи и от лодката.
http://www.motolodka.ru/vint.htm
Ето и някои основни неща за винтовете.
http://www.motolodka.ru/scripts/vinttu.htm
Предполагам, че е по-точна отколкото наизуст да избереш винт, макар че избора на винт зависи и от лодката.
http://www.motolodka.ru/vint.htm
Ето и някои основни неща за винтовете.
Re: въпрос за транец и витло
киро я кажи как е сас тоя мотор кама доволвн ли си варви ли ти лодката ас имам лодка 6.50м далга и искам да си купя мотор и се чудя за кама кажи кака е и ако може да помогнеш да си взема винт като за тоя мотор да варви лодката
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: въпрос за транец и витло
На мен ми харесва мотора за сега,а за винта.Имам два,но не са балансирани.
А вървене,колко искаш да върви - скутер и да искаш,няма да стане.
Ама до 14км спокойно си ги прави за сега,имам намерение да вдигна още малко.
Но докато не пробвам,не казвам - да не стане грешка.
А вървене,колко искаш да върви - скутер и да искаш,няма да стане.
Ама до 14км спокойно си ги прави за сега,имам намерение да вдигна още малко.
Но докато не пробвам,не казвам - да не стане грешка.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: въпрос за транец и витло
здравейте,да попитам и аз нещо,имаме един мотор 15 коня 2т форсе,винта му е само с две пера,пробвахме го на едно рибче 3 метра валиант и не ще да излезе на глисаж а би трябвало да лети,същата лодка със 6 коня 4т ямаха излиза на глисаж с един човек,аз си мисля че е от винта,с какъв да пробвам според вас и от китайските дали ще стане
Re: въпрос за транец и витло
Кажи точния модел на мотора и годината на производство, и какво пише на пропелера. Някой ако зне ще помогне, но така ще е трудно.
Да не сте пробвали със скъсан щифт или някакъв друг проблем.
С 15коня и 3м риб с 300 кила трябва да лети.
Да не сте пробвали със скъсан щифт или някакъв друг проблем.
С 15коня и 3м риб с 300 кила трябва да лети.
Re: въпрос за транец и витло
ами за съжаление мотора в момента не е тук и не мога да кажа точната година но е стар де,може би между 1990 и 1995г FORCE 15hp 2stroke,не е скъсан шплента,върви си лодката но не както трябва,забива задницата и бучи само и доста харчи,мисля че е от витлото само с две лопатки е