Изработване на колесар

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

Здрасти kroki, драго ми е да те чуя ще чакам с нетърпение снимките.
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от krokibg »

Краси,качвам ти снимки които ти обещах, на ролките и колесарите !!!

Изображение



Ще напиша малко обяснения под снимката, това което смятам за важно при направата и обурудването на всеки колесар.Аз си направих ролките от тампони за Ифа :shock: Всеки един е от три тампона,които сасъбрани в едно със помоща на специална ос,която е със вътрешни резби и се завинтва от две части,като притиска тампоните един към друг и същевременно на нея са набити лагери.Също така,от магазините си купих две гуми за ръчна количка,които също бяха основно преработени/говоря за осите/ и ги слагам най отзад на колесара като ги поставям леко наклонени на вътре и за тази цел ползувам страничните шини от пружините за легла,които са много масивни и здрави.От тях си правя стойки които заварявам на самия колесар.В средата,между двете колела,слагам едната ролка,която да поема носа на лодката при качването и на него.Другите два се слагат отстрани на лодката и също се слагат под наклон,според дъното на самата лодка.Отпред на носа има здрава стойка със четал,който е със специално гумено покритие и предпазва лодката при транспортиране от удари напред и същевременно непозволява на самата лодка да се движи!!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

Любо,голямо благодарско за снимките.
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

Здравейте колеги, продължавам темата за изработването на колесар за да може всеки който иска да черпи идей.Ще се опитам да давам максимална информация за всеки детайл.Като за начало ще спомена че за направата на колесар са ви необходими заваръчен апарат( в моя случай електрожен Кракра ) ,ъглошлайф,дрелка,прав ъгъл и някой дребни джунджурий.Тъй като моята лодка е с габарити 4,35х1,80м. и тежи около350кг. с двигателя материалът от който е изработен колесара е правоъгълен профил.За да се презапася от към якост на материала избрах профил 60х40х3мм. Общата дължина на профила е 18-20м.като цената на 1м. е 9,90лв.Така, смятам първо да слагам снимки и после да пояснявам. 1. Изображение Така изглежда първоначално след зглобяване .За мое съжаление бях направил снимки още от началото на построяването но незнайно как съм ги изстрил :smt022 . Ако някой се интересува от точни размери нека да пита. 2. Изображение На тази снимка се вижда точно как изглежда профила и как съм вградил тръбички в него.Искам да поясня че използвам заден мост от рено-21 цена около50-100лв.Целта на вградените тръбички е като се стяга моста към конструкцията да не се деформира профила.Съвета ми е да да не пренебрегвате моя съвет защото ако не монтирате тръба след време връзката се разхлабва и трябва да се донатяга ,а от там идва и деформирането на профила. На тази снимка се вижда и как съм дистанцирал моста от конструкцията.
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

3.Изображение Тук същото но от друг ъгъл, както се вижда няма цяла теглителна тръба.При прегледа на ТЕХНОТЕСТ попитах има ли такова изискване и те категорично отрекоха.Заварките които виждате съм ги направил с електрожен Кракра на 125 Ам. с електроди 3,25мм. Вежен.Допълнителното дистанциране което се вижда като два 30 см. профила заварени един над друг се наложи да направя заради тежестта на лодката.Изображение В тях също монтирах тръбички 1/2 цола за по голяма здравина.
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

4. Изображение ,Изображение Ето как съм изработил и теглителния възел.За допълнително усилване съм монтирал и едната основа за тампоните. Та като казах тампоните и се сетих :smt115 Тука искам да изкажа моите благодарности на Киро от форума, благодарение на него се сдобих с тях. Цена за три тампона около 70лв. Самата основа за тампона изработих от шина, която взех от старите пружини за легло.Както се вижда от снимката тук също дистанцирах тампона с профил.Целта на всичките тези дистанционирания е да се отдалечи дъното на лодката от гумата и за да има възможност да се монтират калници. 5. Изображение Така изглежда завършения на 50% и боядисан колесар.Боята която използвах е ZINGA. Тази боя е Белгийско производство и е за студено поцинковане на металите цена-35лв./кг. Ами какво да ви кажа останах много очарован от боята.В офиса ми казаха че за по добро захващане метала трябва да е леко ръждив.Вярно че при мен се получи така че преди боядисване изшкурих метала до блясък а май е трябвало да изчакам малко да поръждяса. Който иска повече инфо за боята да пише в гугъла ZINGA и да чете.
Последно промяна от краси12345678 на Пет Ное 26, 2010 10:38 pm, променено общо 1 път.
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

6. И така колеги, след като боядисах колесара трябваше да започна да монтирам другите детайли.Ще започна от пред на зад. Изображение На тази снимка се виждат няколко детайла като ще разгледаме всеки един от тях.КЛЮЧАЛКА ( жабка) до 1500кг. закупена от фирма " ДЕА-Ивайло Енчев " цена-50лв.Захващането става с болтове като в профила се вграждат тръбички 1/2 цола. ОСИГУРИТЕЛНО ВЪЖЕ изискване от ТЕХНОТЕСТ без него не ви пускат. Захващането съм направил като при вграждането на тъбичките съм подпъхнал въжето зад тях.Използвал съм въже с диаметър 7мм. БУКСА със 7 пина (крачета) 2 букси по 7 лв.=14лв. КАБЕЛ 7х1 (7жила па 1 квадрат ) 8метра цена-3лв./м. от фирма ФИЛКАБЕЛ .
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

7.За да не се мъча да бутам колесара и да се чудя как да го подпра когато не е закачен на колата монтирах това Изображение нарича се маневрено колело, цена-60лв. Закупено от там от кадето и жабката.Изображение И на двете снимки се вижда скобата с която се прикрепя колелото към колесара.Тя служи и за частично регулиране по височина. Тук не съм вграждал тръбички защото е много играчка. 8.Следващия елемент е тъй наречената упора Изображение Целта на тази упора е да не позволява на лодката да ви влезне в багажника.Има много варианти за изготвяне на упората но аз си избрах тази защото на нея си закрепих и лебедката.Упората съм направил също от профил 60х40х3мм.На упората съм монтирал лебедка Изображение цена-30лв. Закупена от близката железария. Към упората съм монтирал и един тампон мое производствоИзображение използвах гума 50х120х25мм. е малко я изцапах при боядисването ама няма начин. Цена -безценна от подръчни матряли. Както се вижда и от снимките закрепването на упоратаИзображение ,Изображениесъм направил със неръждаеми скоби с диаметър- 10мм.Скобите ми ги направи един приятел така че цена и от каде незнам.
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

8.Следваща точка КАЛНИЦИ,Изображение Избрал съм си пластмасови ,закупени от там от кадето и ключалката. Цена 30лв. бройката.Много са добри, пластмасата е много гъвкава и не се чупят при угъване. Калниците съм монтиралИзображение с шинички и болтове 6мм.Дабре е да се монтират и калобрани но това си е мое мнение. Както си вижда на снимката по долу има 2 дупки които са излишни така че 5 пъти мерете и 1 монтирайте. Вижда се още и белия светлоотразител който е задължителен .Белия светлоотразител или бял габарит се изискват от ТЕХНОТЕСТ.Монтират се така че на насрещно движищият се автомобил фаровете да ги осветяват.От зад се монтират червени триъгълници. 9.ТАМПОНИ - Аз съм ги разделил на два вида основни( носещи)Изображение,Изображение и фиксиращиИзображение,Изображение.Както вече споменах основните тампони съм си ги закупил.Асега за фиксиращите е тях аз си ги направих.Всеки един от големите тампони е направен от три по малки Изображение като в тях съм монтирал тръбичка.Стойките на тампоните съм изработил от шина на пружина за легло.Нарочно съм използвал и кривата част на шината за по прецизно фиксиране и настройка.Скобите са от неръждаема стомана 10мм.
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
ceno cenov
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 838
Регистриран на: Вто Юни 27, 2006 9:31 am

Re: Изработване на колесар

Мнение от ceno cenov »

Трябва да има калобрани ,на калобраните трябва да има червени триъгълници със страна 15см., на калниците от пред да има жълти правоъгълници 3/6см.
Лебедката ме притеснява струва ми се, че е същия модел от които аз вече две изхвърлих. Сега си правя една от стар редуктор. Иначе за укрепването на лодката много добре си го измислил.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

10.Федерация - Изискване на ТЕХНОТЕСТ е колесара да има федерация тоест мостът да не е твърдо хванат към конструкцията.Може да се използват торсиони , пружини , ресьори.Вмоя случай както вече споменах използвам заден мост от Рено-21който е на торсион Изображение Цена 50-100лв. И за да не ми подскача колесара по пътя докато пътувам съм му монтирал и едни амортисьори Изображение не знам от какъв автомобил са цена-20лв. Когато пътувах за прегледа пред ТЕХНОТЕСТ в началото карах с 50-60км./ч. след това стигнах до скорост 100км./ч. и нямах никакви проблеми с окачването.ВАЖНО ,ВАЖНО, ВАЖНО , когато фиксирате моста към конструкцията трябва да намерите центъра на тежеста(ГЛЕДА СЕ ОСТА НА ГЛАВИНИТЕ А НЕ МЯСТОТО НА ЗАКРЕПВАНЕ НА МОСТА КЪМ КОНСТРУКЦИЯТА) и да изнесети моста с около 20-30см. назад за да може тежестта да е разпределена така че да тежи на главата на теглича но не повече от 50кг. При мен тежестта която оказва колесара на теглича е около25-30кг.
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

Здрасти Цено,На 13.10.2009г. минах на ТЕХНОТЕСТ пиша точно какви са изискванията.Калобрани нямах и не е задължително.Относно сигнализацията отпред светлоотразителите трябва да са бели , от страни жълти а от зад червени триъгълници .Още не съм стигнал до раздел сигнализация.Всичко ще опиша. :smt023
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

11.Гуми и джанти- Изображение За да компенсирам височината избрах джанти 13 цола цена -10лв./бр.=30 (да не забравяме и резервната) и гуми 165х 65х13 мисля че така бяха. Цена 10лв./бр.=30лв. На тази снимка се вижда и как съм монтирал тапи на профилите.Даде ми ги един приятел ама не ми стигнаха ако някой знае от къде да си взема нека сподели. :drinkers:
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

12.СИГНАЛИЗАЦИЯ- Ще ви предложа начин за закрепване на конзолата за сигнализация.Първо конзолата е изработена о квадратен профил 20х20мм.За по лесно фиксиране в големия профил 60х40х3мм. съм монтирал по малък с размери30х30х2 с дължина 40см.Изображение някой ще каже че това е излишно но ви уверявам че не е така. Когато монтирате конзолата със всички стопове и др. ще видите че съм прав.По малкия профил фиксира конзолата и не и позволява да се движи по вертикала.Към големия профил съм заварил по два пула 30х7мм.на които има направени отвори с резба 8х1,25мм. за фиксиране на конзолата с болтове.На снимката първия(по близкият)болт притяга конзолата само от вънка а втория съм направил да минава през едната стена на профила на конзолата и да я пристяга отвътре.Така конзолата не може да падне по време на движение.Изображение На тази снимка се вижда как вторият болт е потънал повече.Някой ден ще ги сменя с такива с пластмасови ръкохватки.Както вече споменах от пред трябва да има Изображение бели светлоотразители. От страни Изображение,Изображение жълти светлоотразители.От зад Изображение червени триъгълници цена за светлоотразителите около -20лв. На снимката се вижда че има и светлина за заден ход изискване на ТЕХНОТЕСТ.Цената на стопове+светлина за заден ход - 26лв.Щях да забравя осветление за номера-задължително цена-4лв=8лв.Един съвет от мен ако си купувате такива стопове като моите задължително им направете отзад защита от поцинкована ламарина защото пластмасата е калпава е се чупи много лесно, за триъгълниците също.ВАЖНОконзолата със светлините и номера трябва да е изнесена зад перката на двигателя а не като при мен такова е изискването ама аз от къде да знам.
Последно промяна от краси12345678 на Пон Окт 26, 2009 6:00 pm, променено общо 1 път.
Който нож вади сам пада в него.
Аватар
краси12345678
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 450
Регистриран на: Пон Май 22, 2006 1:06 pm
Местоположение: Козлодуй-Пловдив

Re: Изработване на колесар

Мнение от краси12345678 »

13.УКРЕПВАНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ ПРИ ТРАНСПОРТ-Имах удоволствието да пътувам след колата която теглеше моята лодка след закупуването и.Бяхме вдигнали двигателя и го бяхме застопорили, по късно разбрах че така не трябва да се транспортира двигател.Направи ми впечатление че много се клати и за това си направих една импровизирана стойка докато мина на ТЕХНОТЕСТА и коята ще доусъвършенствам.[url=http://imageshost.ru/links/b3e13e7f197d ... 41662ee74e]Изображение
Който нож вади сам пада в него.
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”