Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаЗазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Шморхи,нали за това горовя бе приятелю Това маркуче има функцията от него да излиза вече загрялата вода която охлажда двигателя и излиза директно от камерите около цилиндрите.Няма от къде другаде да излиза тази вода,освен от този маркуч или цицка в единия край на легена под двигателя.С един тънак тел вземи и го отпуши за да ти излиза вода от него и задължително после го продухайШморхи написа:Ще си позволя малко да отклоня темата, но Кроки каза нещо, което ме вълнува. Извънбордовите нали имат една малка цицка, току под коша на мотора от която църка вода. Нямам идея каква е функцията и, но....при мен след второ-трето ползване спря да върви вода.....Когато го паля на със слушалките, от по-долните отвори вода си тече, топла е, всичко както трябва, но от тази цицка не върви...Фатално ли е, каква може да е причината.....?
Как става това:
1. Сваляте капака на двигателя.
2.Проследявате въпросното мъркуче къде е вкарано в щуцер някъде по блока на двигателя и винаги е някъде в най-горна точка /поне на тези двигатели които аз съм виждал/
3.Внимателно измъквате този мъркуч и с компресор или с уста,издухвате навън мръсотията/обикновенно е кал или там с каквото си правят гнездата тези буболечки / като преди това с тънко телче по-дълго от този мъркуч изчагарквате вътрешноста му.Може накрая да се промие с силна струя вода за по-сигурно почистване
4. НИКОГА НЕ ДУХАЙТЕ С КОМПРЕСОРА ОТ ВЪН-НАВЪТРЕ за да не вкарате мръсотията в системата и после да запуши цялата от вътре на място не досегаемо от вън освен при разглобяване.
Шморхи,топлата вода която тече от долната страна при перката е топла понеже се загрява от ауспуха/газовете на двигателя/ и няма нищо общо с охлаждащата система - тя просто не е работела поради гореописаната причина.
Има вариант,ако пропелерчето на водната помпа не работи,също да не ти охлажда и поради тази причина да не хвърля вода.След гореописаната процедура по почистването на отвора водата неще пак да върви,значи трябва да сменяш перката/пропелерчето/ на водната помпа
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Мерси колега, ще видя каква гадост е запушила цицката. Аз...честно казано незнаех с подробности тези неща и..по твоите думи излиза, че мотора не се е охлаждал добре. Засега работи добре, дано няма някакви проблеми за които да разбера в морето.
Отново благодаря. Утре ще правя дисекция на цицка.
Отново благодаря. Утре ще правя дисекция на цицка.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Шморхи написа:Мерси колега, ще видя каква гадост е запушила цицката. Аз...честно казано незнаех с подробности тези неща и..по твоите думи излиза, че мотора не се е охлаждал добре. Засега работи добре, дано няма някакви проблеми за които да разбера в морето.
Отново благодаря. Утре ще правя дисекция на цицка.
Ако мотора го държиш в гараж,просто забоди една клечка за зъби в отвора на "цицката" и нищо вече няма да влиза и запушва.За това че не сее охлаждал мотора си напълно прав,проблем може да си направил при положение че на място с тези слушалки без да хвърля вода, си го форсирал дълго време - над 10 минути,което мисля не си правил ?!?!?! на място можеш да го палиш за минута две,дори и без никакво охлаждане но не повече
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Не, не съм го палил без вода, макар да имам идея от толеранса. Занимавам се с автомобили и имам идея, но ми е втори извънбордов, а предния нямаше такава цицка.... На място не е правил проблем, цицката си работеше, а и не съм го форсирал...не виждам смисъл от това, като не е в морето. Проблема е, че в морето го забелязах това, а си карам...не го жаля. 2-3 часа е направил така, със запушена цицка
Карай...каквото е имало да става или е станало, или съм минал метър. Ще го лекувам тези дни, че паламуд се чака, а и сафрида не си е отишъл още.
Карай...каквото е имало да става или е станало, или съм минал метър. Ще го лекувам тези дни, че паламуд се чака, а и сафрида не си е отишъл още.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Е,успех ти пожелавам с риболова и дано да е само това проблема
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Цицка отвътре е с маркуч, който отива към изпускателния колектор, но преди това се разклонява нанякъде си с пластмасов тройник. Откачих от тройника, надух бузи и....греда. Запушено. Реших да извадя целия маркуч от цицката, повъртях, подърпах с ръка...не пожела да излезе, но....нещо изпращя и се притесних да не съм скъсал маркуча. Надух пак яко бузи и...този път стана. Вероятно е имало вкаменена сол и "масажа" е помогнал.
По-късно ще сложа слушалките и ще го запаля за да се уверя, че найстина върви вода оттам.
Благодаря пак на Кроки и съвет към колегите, хвърляйте по едно око на работата на двигателя си, че увлечени във ваденето на чернокоп и сафрид, да не жертвате двигателя си и пази Боже, личната си безопасност.
По-късно ще сложа слушалките и ще го запаля за да се уверя, че найстина върви вода оттам.
Благодаря пак на Кроки и съвет към колегите, хвърляйте по едно око на работата на двигателя си, че увлечени във ваденето на чернокоп и сафрид, да не жертвате двигателя си и пази Боже, личната си безопасност.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Шморхи,не е сол а някаква буболечка има,която си прави гнездо в такива дупчици като тази на "цицкака" .Ако беше мушнал един тел вътре,щеше да видиш че излизат разни говна от ларва на насекомо.Що се отнася до пукането,предупредих че трябва много вниматерно и нежно да се сваля маркуча от щуцера на "цицката"щото се чупят.Надявам се да не си преебал двигателя,ако си го карал доста време без охлаждане !!!
Последно промяна от krokibg на Пет Окт 30, 2009 4:55 pm, променено общо 1 път.
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 233
- Регистриран на: Сря Мар 01, 2006 6:15 pm
- Местоположение: Добрич - 43˚34'25" N, 27˚49'43" E
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Аз пък ще благодаря и на "Кроки" и на Шморхи, щото от техния диалог научих повече, ако сам бях питал .
!!! Едно е да си ПРОСТОСМЪРТЕН,а съвсем различно е да си ПРОСТ и СМЪРТЕН ...... но някои така и не го разбраха !!!
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Здравейте колеги. Преди няколко дена си купих лодка 4 м с мотор Евинруд 20 кс на безброй години. Човека от който я купих /лодката е внос от Италия/ ми каза, че двигателя е зазимен и преди да го запаля е хубаво да продухам цилиндрите няколко пъти без свещи. След тази процедура двигателя запали от раз. Пуснах лодката в морето и там започнаха проблемите. Когато форсирах двигателя без да е на скорост си вдигаше нормално обороти, но включех ли на скорост се тормозеше и не можеше да се форсира. Лодката вършеше по-слабо от рибарска. Днес реших да проверя дали има масло в ботуша и за моя най-голяма изненада открих, се същия е пълен с някаква бяла грес. Първо помислих, че семерингата е изтървала и маслото се е пресякло, но след като се консултирах със специалист, той ми каза, ако се пресече от вода маслото става като боза. А това си беше чиста грес, бяла като сметана. Според майстора такава грес се изпозлзвала в извънбордовите двигатели но идея нямал защо са напълнили редуктора с нея. Някой има ли идея за чий .... се слага грес в ботуша и възможно ли е това затормозяване на двигателя при включване на скорост да е идвало именно от тази грес. Поне моята логика е такава. Благодаря ви за отговорите PS: Дали може да съм прецакал нещо като съм я карал има няма 3-4 часа с грес вместо масло в редуктора
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
За първи път чувам за грес,но виж какво ми идва на ум.
Понеже и аз често си гресирам дейфута ( говоря ти за стационарен двигател ),
когато почне да ми избива греста през втулките,тя е бяла.Защо ?
Ами при мен проблема е,че ми е заминала лоената набивка,и влиза вода в дейфута,
и от там греста побелява както ти го описваш.
Това ме навежда на мисълта,че и при теб семерингата пропуща,
и са натъпкали греста вместо маслото.
Дали си направил белята ? Мисля че не.
Понеже и аз често си гресирам дейфута ( говоря ти за стационарен двигател ),
когато почне да ми избива греста през втулките,тя е бяла.Защо ?
Ами при мен проблема е,че ми е заминала лоената набивка,и влиза вода в дейфута,
и от там греста побелява както ти го описваш.
Това ме навежда на мисълта,че и при теб семерингата пропуща,
и са натъпкали греста вместо маслото.
Дали си направил белята ? Мисля че не.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
По всяка вероятност това не е грес,а пресякано масло,а това че прилича на грес е защото е карано доста време така,мисля че след една промивка и сипване на ново масло няма да имаш проблеми,а това че се тормози двигателя на скорост може да е от перката,ако перката ти е с по голяма стъпка,а лодката тежка ще се трмози и още как и няма да върви,както трябва!
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Благодаря за отговорите. Направих промивка на ботуша и в почивните дни ще налея ново масло и ще пробвам в един бидон, а може и направо в морето. Ако установя че има теч, тогава ще опитам да сменя семерингата. Надявам се да не е голяма философия. Относно белия цвят на "греста" ми казаха че била силиконова и се ползувала за консервиране в извънбордовите двигатели на болтчета, гайки и разни други съединения защото била по-водоустойчива и водоотблъскваща от другите. PS: Между другото промих картера на ботуша с бензин, а след това с една аерозолна оръжейна смазка /българска-дяволско нещо прониква на всякъде и разтваря всичко, WD 40 ряпа да яде/ и не установих теч от вала на перката, което ми дава надежда че ще се размина без смяна на семерингата
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Колеги, смених маслото и то отново се пресече. Явно влиза вода в редуктора. Тия дни разглобих ботуша и се оказа че има доста гарнитури, семеринги и О- рингове от където може да влезе вода. Има ли някой идея от къде в Бг мога да си купя необходимите уплътнители. Двигятеля е Евинрууд 20 кс, производство 1976 г.
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!
Това никак не е добре за импелера - работи на сухо !!!krokibg написа:на място можеш да го палиш за минута две,дори и без никакво охлаждане но не повече
- kiril_bulgaria
- ще става разбирач
- Мнения: 404
- Регистриран на: Съб Дек 01, 2007 9:56 pm
- Местоположение: Царево
- Обратна връзка:
Re: Зазимяване на изв. двигател след сезона,как,кога и защо!!!
Актуална тема за сезона, особено ако двигателят ти е закупен нов, от магазина, и си го пазиш.
Използвам метода на колегата lefera1, от предната страница.
Още малко допълнителни работи за 2Т двигател:
•Винаги преди зимата, сменям маслото в редуктора преди зазимяване. Това е задължителен момент в консервацията. Защо? Ако случайно е влязла вода в редуктора, ще се появи ръжда на зъбните колела.
•Напръсквам двигателя с WD-40 спрей, омаслявам корпуса.
•Гресирам с Ямаха грес гресьорките и подвижните части.
Използвам метода на колегата lefera1, от предната страница.
Още малко допълнителни работи за 2Т двигател:
•Винаги преди зимата, сменям маслото в редуктора преди зазимяване. Това е задължителен момент в консервацията. Защо? Ако случайно е влязла вода в редуктора, ще се появи ръжда на зъбните колела.
•Напръсквам двигателя с WD-40 спрей, омаслявам корпуса.
•Гресирам с Ямаха грес гресьорките и подвижните части.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.