Акумулатор

Всичко за което не намирате подходящ форум

Модератор: dantho.mihov

Аватар
yankosan
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 777
Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 2:29 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Акумулатор

Мнение от yankosan »

Донка,ако ти се занимава,не е и безопасно,не се знае какво ще стане и ако мислиш че си заслужава,с някои неща не съм съгласен,ама хич...
Цитат:
Удължаване живота на нормален и възстановяване на “издъхнал” акумулатор
Както споменахме и нов акумулатор може да бъде съсипан за кратко време независимо от марката му. На своята кола авторът е използвал само български акумулатори и ги е сменял не по-рано от 8-10-годишна работа, без да му “изневеряват”. Сега ще ви разкажем за някои периодични грижи, които поддържат висок капацитет на батерията или пък предотвратяват преждевременното й изхвърляне.

Отстраняване на лека сулфатизация (тренировъчен цикъл)

При разреждане плочите на акумулатора се покриват с дребнозърнест оловен сулфат, който при зареждане отново се преобразува в активна маса.
При ненормална експлоатация и неправилно поддържане на акумулатора (главно при продължително управляване в градски условия без периодично дозареждане, ниско ниво на електролита, повреда на реле-регулатора на напрежението, дълбоко разреждане на акумулатора) по активната маса на плочите се образуват едри кристали оловен сулфат. Те запушват порите й и не позволяват на електролита да проникне в нея. Акумулаторът започва бързо да “пада”. Тези кристали не могат да бъдат премахнати по време на зареждането. Капацитетът на акумулатора намалява и той бързо “пада”.
За да се отстрани лекото сулфатизиране на плочите, поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.
Акумулаторът се зарежда и след това се включва за разреждане през специално устройство или през консуматор, чиято мощност е такава, че през него протича ток, равен или по-малък на или от капацитета на батерията. За 55-амперчасова батерия - около 5 ампера. С други думи, ако нямате специално разрядно устройство, към акумулатора може да включите една лампа за фар.
Спадането на напрежението на батерията по време на разреждането се следи с волтметър или мултицет. Отначало е много бавно, но стигне ли напрежението до 11,0 волта (дванадесетволтова батерия), то започва бързо да намалява. От този момент напрежението трябва да се следи непрекъснато, тъй като в никакъв случай не бива да се оставя да спадне под минимума 10,5 волта, под който батерията започва да се разрушава. При достигане на тази долна граница устройството или лампата се изключват.
След това акумулаторът веднага се зарежда повторно. Ако не се е получил достатъчно добър ефект, например напрежението и гъстотата не са се повдигнали достатъчно, тренировъчният цикъл може да се повтори и потрети.

Десулфатизация (нов “живот”) на акумулатора

Ако акумулаторът въпреки честите му зареждания не осигурява добро пускане на двигателя, не бързайте да купувате нов. Има начини за премахване на едрокристалния сулфат, (судфатизацията), когато образуването му все пак е в по-ранен стадий. Ще се спрем на най-достъпния от тях.

Зареденият доколкото е възможно акумулатор се включва за разреждане както при провеждане на тренировъчен цикъл. След като напрежението спадне до допустимия минимум, капачките се свалят и електролитът се изсипва до капка в чист широк пластмасов съд, например леген. После акумулаторът се почиства от протеклия по външната му повърхност електролит. Клетките се промиват няколко пъти с дестилирана вода, като акумулаторът се разклаща енергично. Отначало излиза мътилка, но постепенно водата се поизбистря бавно. Често са нужни не по-малко от 30-40 часа, за да се повиши гъстотата на електролита до желаната 1,15 г/см3.
Важното е, че благодарение на тази десулфатизация повърхността и порите на активната маса са вече “отпушени”. Ако няма друга нанесена вреда, например изкривени и дадени “накъсо” плочи, вероятно акумулаторът ще ви служи още дълго време.
Аватар
Don4o_62
учете се от него
учете се от него
Мнения: 5619
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
Местоположение: гр.Асеновград

Re: Акумулатор

Мнение от Don4o_62 »

абе аз питах как да отворя капачката да видя тапите,то стана националнопроблемен въпрос как се поддържал или съживявал паднал .....щях да пиша нещо друго :lol: акумулатор :D никой ли не знае как се отваря тая плочка над тапите дето е едно цяло с корпуса :roll: а относно обслужването,отдавнаааа знам как се обслужва един акумулатор :wink:
Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти :mrgreen:
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Акумулатор

Мнение от КИРО »

Шапка свалям на Янко,добро описание дава човека.
Дончо,режи с флекса бре - няма да има кой знай ква дефектация.
После със силикона запчатваш кюшетата и си капитан.

Аз си имам друг начин за оправяне на акумулатора ,ама е бракониерски и няма да го споменувам. :D
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Аватар
Martin Mihailov
учете се от него
учете се от него
Мнения: 5047
Регистриран на: Чет Авг 20, 2015 8:45 pm

Re: Акумулатор

Мнение от Martin Mihailov »

Аиде стига с акумолаторите времето загрея.Сега идва време за винетки кои как що какво :?: :?:
luka
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 139
Регистриран на: Нед Май 12, 2013 9:08 am
Местоположение: Болярово

Re: Акумулатор

Мнение от luka »

купувам си винетка ,лепя я на целофан от цигари /по меко е / изрязвам с ножица и после с плюнка лепите на джама на колата ...тва ако имате две или повече коли ....от както има винетки така правя и съм нямал проблемация...
Аватар
Don4o_62
учете се от него
учете се от него
Мнения: 5619
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
Местоположение: гр.Асеновград

Re: Акумулатор

Мнение от Don4o_62 »

един и той това правеше,на две коли и я сменяше,НО една сутрин осъмна със счупено стъкло и кура му накрая :roll: , ни винетка ни стъкло,има много наблюдателни ,, колеги,, и окото им е ренген как се крепи винетката :lol:
относно акумулатора,моя де :D след 8 ч. зареждане и умишлено 2 дена престой на най студеното и проветриво място :mrgreen: при първия чакмак,форка като нов :D затова си казват хората като застудее,едно хубаво зареждане ще му дойде добре
Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти :mrgreen:
charlii
новобранец
новобранец
Мнения: 9
Регистриран на: Вто Дек 01, 2015 10:50 pm

Re: Акумулатор

Мнение от charlii »

Както е описал колега yanko,така процедирам и аз от миналата година.От там където си взех моята VARTA SILVER DINAMIC 74 A 780 стартов ток ,(оторизиран магазин) ми казаха че голяма полза има тренировачния цикъл.От 2009 до 20015 съм сменил 3 акумулатора поради мои и майсторски грешки.И тази зима си,взех VARTA която цена си беше най висока (за града) след optima.Идеята да издържи поне гаранцията 3 год. затова се спрях на Varta.
Аватар
chirusa_bg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 7798
Регистриран на: Вто Яну 11, 2005 11:07 am
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Акумулатор

Мнение от chirusa_bg »

Хубав акумулатор няма как да не изкара поне 5-6 години без никакви проблеми и нужда от външна намеса. Това при редовна употреба на колата де. За капака, предишния ми беше с цял капак и всички тапи закачени на него. Отварял съм го с доста мъка, отвертка и чукче. Сегашния е напълно капсулован и само рязане би помогнало.
ПП Като върнеш стария, цената на приличен, да речем Бош, почти се изравняна с БГ марките. Не виждам, защо някой би ги купувал...
- Но кое е това, което е тайна за улова на бабушка ? Тайна, която са знаели британците.
-Проста работа!!! Плувки 0.4-0.6 гр. ,основно влакно 0.10-0.08 и поводи 0.06.Оказа се че британците са имали поводи 0.04 , кука 26 и фуил вместо вердевас за стръв.
Аватар
st_beer
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 361
Регистриран на: Сря Юли 19, 2006 1:10 pm
Местоположение: Ямбол

Re: Акумулатор

Мнение от st_beer »

chirusa_bg написа:...................................................................................... Не виждам, защо някой би ги купувал...
И аз се чудих защо го изкупуват,но до колкото разбрах имало някаква врътка и правили някаква далавера в Турция. Давали стар и вземали чисто нов на много ниска цена и с гаранция. Това ми каза мой познат ,който го е правил такава врътка ,но не съм се интересувал повече понеже съм нямал нужда от смяна.
Hobie Mirage Outback
delio-haidutin
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 1116
Регистриран на: Пет Юли 02, 2010 8:17 pm
Местоположение: шумен град

Re: Акумулатор

Мнение от delio-haidutin »

chirusa_bg написа:Хубав акумулатор няма как да не изкара поне 5-6 години без никакви проблеми и нужда от външна намеса. Това при редовна употреба на колата де. За капака, предишния ми беше с цял капак и всички тапи закачени на него. Отварял съм го с доста мъка, отвертка и чукче. Сегашния е напълно капсулован и само рязане би помогнало.
ПП Като върнеш стария, цената на приличен, да речем Бош, почти се изравняна с БГ марките. Не виждам, защо някой би ги купувал...
на времето като имах руски мерцедес,бях взел "искра ",тогава нямаха нищо общо с монбат,повечето време съм я карал градско или до село.изкараме близо 7 г,след това взех словенски -около 80 лв,калций-калций,но няма и няколко месеца смених колата ,а на пасат ,не пасваха клемите взех същата марка но друг модел ,стария го продадох на един познат ( и той бая време карал с него ,и с новия изкарах ако не се лъжа над 4 г.след това взех пак същата марка ,но ме изкара 3 г.сега съм със български ,цената му от склад на едро е 80 лв :!: и ползвана някаква отстъпка като за търговец,с върнат стар,и 2 г гаранция.каквото и да е по 2,5 г да изкара ,5г-160 лв,колкото са по магазините-62ап/ч
ВАСИЛ ЛЕВСКИ: "...Ако допуснете утре, когато сте вече свободни да ви управляват днешните турски мекерета и разните му лихвари и чорбаджии, които и днес ви грабят най-безжалостно, то по-добре да си останем под сянката на султана....."
luka
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 139
Регистриран на: Нед Май 12, 2013 9:08 am
Местоположение: Болярово

Re: Акумулатор

Мнение от luka »

Don4o_62 написа:един и той това правеше,на две коли и я сменяше,НО една сутрин осъмна със счупено стъкло и кура му накрая :roll: , ни винетка ни стъкло,има много наблюдателни ,, колеги,, и окото им е ренген как се крепи винетката :lol:
относно акумулатора,моя де :D след 8 ч. зареждане и умишлено 2 дена престой на най студеното и проветриво място :mrgreen: при първия чакмак,форка като нов :D затова си казват хората като застудее,едно хубаво зареждане ще му дойде добре
Значи Дончо /ще си позволя на Ти/ гледам и чета повечето ти мнения на професор и разбирач на всичко :D ,няма лошо жив и здрав ,но замисли ли се че можи някъде да има и други хора ... :lol: :lol: ....Значи както съм писал по горе като си лепна винетката с плюнка на джама ,никой не може да разбере как е лепната ...всичко зависи от целофана /както казах по горе /и малко Фнимание към детайла :mrgreen: :mrgreen:
Аватар
Don4o_62
учете се от него
учете се от него
Мнения: 5619
Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
Местоположение: гр.Асеновград

Re: Акумулатор

Мнение от Don4o_62 »

Колега,ако искаш си я залепи на челото тая винетка,изобщо не ме интересува,просто писах какво се случи на мой познат,умишлено или не, му счупиха стъклото и винетката я нямаше...кво умуваме още не знам :lol: но щом си почнал може нагледно да покажеш със снимки как я извършваш цялата манипулация със целофанчето,рязането и залепи отлепи :wink: нали е форум да си помагаме,уж
Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти :mrgreen:
Публикувай отговор

Обратно към “Разни”