Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Лодка задвижвана с педали
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Лодка задвижвана с педали
Е..добре де..Ясно, бр.кебапчета - на кг/живо тегло.Важното е механизма да работи
удачно и без много усилие.
удачно и без много усилие.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 172
- Регистриран на: Съб Юли 10, 2010 8:18 am
Re: Лодка задвижвана с педали
Поздравления за изделието ,от време оно гледам и си правя чертежи и си мисля и аз за разни работи....Някой ден обаче
БРАВО!!!!!!!!!!

Re: Лодка задвижвана с педали
Ще помагаме с идеи.Поне това дал Господ.
Re: Лодка задвижвана с педали
На интересуващи се колеги ще дам инфо,как да си отлеят винт
от усилен стъклопласт,не само за педално задвижване,а и за
извънбордов до 8кс.
от усилен стъклопласт,не само за педално задвижване,а и за
извънбордов до 8кс.
- pezz
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Чет Сеп 30, 2010 9:29 pm
- Местоположение: гр.Твърдица
Re: Лодка задвижвана с педали
gogibo написа:На интересуващи се колеги ще дам инфо,как да си отлеят винт
от усилен стъклопласт,не само за педално задвижване,а и за
извънбордов до 8кс.
Аз съм от интересуващи се колеги.Това ще е доста интересно.
ЗА ДОБРИЯ ШОФЬОР ЛОША КОЛА НЯМА
- szhristov
- ще става разбирач
- Мнения: 518
- Регистриран на: Чет Юни 25, 2009 2:25 pm
- Местоположение: гр. София
Re: Лодка задвижвана с педали
pezz написа:gogibo написа:На интересуващи се колеги ще дам инфо,как да си отлеят винт
от усилен стъклопласт,не само за педално задвижване,а и за
извънбордов до 8кс.
Аз съм от интересуващи се колеги.Това ще е доста интересно.
...и аз искам да видя

...и наслука
Re: Лодка задвижвана с педали
За да си отлеете винт от усилен стъклопласт,първо ви е нужен винт на заем.Аз ползвах
от Евинруд,благодарение на колегата Сампо.Откачи го от мотора си и ми го даде да го
откопирам.Купих гипс,отрязах ламаринена лента с ширина 15см за форма,в която да лея.
Гипс и вода-1:2.5,забърквам,наливам във формата до средата и вибрирам за да няма
мехурчета въздух.Предварително омасления винт натискам в гипса до делителната линия.След 10 мин.започвам да остъргвам излишния отгоре гипс с дървена"лопатка"до
изчистване на линията.Омаслявам остърганата повърхност и винта,и залагам щифтове.
Забърквам и наливам гипс до напълване на формата,и отново вибрирам.Съхне 2-3дни на
проветриво място.Махам лам.лента и с леко почукване матрицата се отделя на 2части.
Почиствам,омаслявам и наливам епоксидна смола/8%втв./.Залагам достатъчно армировка
от ровинг 3-5мм,предварително разкроена по формата на лопатките и кръстосани
карбонови влакна.Затварям така приготвените две части на матрицата и я натоварвам
с 20кг туба с вода.При натиска излишната смола излиза и увлича евентуални въздушни
мехури.След 10-12часа полимеризация отварям матрицата и изваждам перфектно копие
на винта.Ето и малко фото.
от Евинруд,благодарение на колегата Сампо.Откачи го от мотора си и ми го даде да го
откопирам.Купих гипс,отрязах ламаринена лента с ширина 15см за форма,в която да лея.
Гипс и вода-1:2.5,забърквам,наливам във формата до средата и вибрирам за да няма
мехурчета въздух.Предварително омасления винт натискам в гипса до делителната линия.След 10 мин.започвам да остъргвам излишния отгоре гипс с дървена"лопатка"до
изчистване на линията.Омаслявам остърганата повърхност и винта,и залагам щифтове.
Забърквам и наливам гипс до напълване на формата,и отново вибрирам.Съхне 2-3дни на
проветриво място.Махам лам.лента и с леко почукване матрицата се отделя на 2части.
Почиствам,омаслявам и наливам епоксидна смола/8%втв./.Залагам достатъчно армировка
от ровинг 3-5мм,предварително разкроена по формата на лопатките и кръстосани
карбонови влакна.Затварям така приготвените две части на матрицата и я натоварвам
с 20кг туба с вода.При натиска излишната смола излиза и увлича евентуални въздушни
мехури.След 10-12часа полимеризация отварям матрицата и изваждам перфектно копие
на винта.Ето и малко фото.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Лодка задвижвана с педали
По готовия винт се виждат малки точки-отворени въздушни мехурчета,които
перфекционист би китвал и шлайфвал преди боядисване.Те не оказват влияние
на работата на винта.Аз избрах да копирам този от Евинруда,защото изтласква
водата в перфектен затворен конус зад себе си.Идеално е конструиран от
производителя за разлика от някои други,които тествах в леко размътена вода.
перфекционист би китвал и шлайфвал преди боядисване.Те не оказват влияние
на работата на винта.Аз избрах да копирам този от Евинруда,защото изтласква
водата в перфектен затворен конус зад себе си.Идеално е конструиран от
производителя за разлика от някои други,които тествах в леко размътена вода.
Re: Лодка задвижвана с педали
Поздрави за матрицата. Изработката е като по учебник. Само да те попитам, а това ще е инфо и за колегите, които се интересуват. Не виждам никъде ка си направил леяковите отвори за излишната смола. Като натиснеш, излишната смола започва да излиза най-напред от там, от където си намери място, но когато се допрат двете части на матрицата, останалата смола къде отива, за да не се получават чеплъци? Или се получават, а после се зачистват? Оставяш ли някъде технологични отвори за излишната смола?
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Re: Лодка задвижвана с педали
Уместен въпрос.Пропуснал съм в описанието да отбележа,че двете половини на
матрицата напълвам със смолата около 1-2мм над необходимия обем.При затварянето
и натиска отгоре,излишната смола плавно изтича отвсякъде околовръст.Получават се
"мустаци" с дебелина 0.1-0.2 от милиметъра,които за секунди падат от шкуртката.
"Препълването"на 2-те половини,осигурява/заради кохезионното налягане/обърнати
минискуси и при затваряне,смолата гони равномерно въздуха и чак след това,
излишната излиза.
матрицата напълвам със смолата около 1-2мм над необходимия обем.При затварянето
и натиска отгоре,излишната смола плавно изтича отвсякъде околовръст.Получават се
"мустаци" с дебелина 0.1-0.2 от милиметъра,които за секунди падат от шкуртката.
"Препълването"на 2-те половини,осигурява/заради кохезионното налягане/обърнати
минискуси и при затваряне,смолата гони равномерно въздуха и чак след това,
излишната излиза.
- pezz
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Чет Сеп 30, 2010 9:29 pm
- Местоположение: гр.Твърдица
Re: Лодка задвижвана с педали
И така до тук добре,но за мен най-трудната част ще бъде намиране на винт за направа на матрицата.А ти на "шпертплатовия" с такъв винт ли си?И спомняш ли си колко количество смола погълна твоя?
ЗА ДОБРИЯ ШОФЬОР ЛОША КОЛА НЯМА
Re: Лодка задвижвана с педали
Пепи,сложих винта на везната и тя отчете 232гр.Значи да съм забърквал не повече от
250гр смола при 8% втвърдител.Процентите са важни за да има винта известна
еластичност.При 10% става критично крехък.Винта на Евинруда е десен,но вече
бях направил няколко копия,а за "Шпертплатовия"ми трябваше ляв.Така,че само
смених посоката на въртене на вала/чрез кръстосване на ремъка/и използвах този
винт две лета.После от Италия си купих и леви и десни.Винтове имам в наличност и,
ако не ти се занимава с отливане,то можеш да си купиш от мен нов.Имам дву и три-
лопаткови/нови неизползвани/,а и този откопирания,също ми е за продан за сега.
Ето какви са:
250гр смола при 8% втвърдител.Процентите са важни за да има винта известна
еластичност.При 10% става критично крехък.Винта на Евинруда е десен,но вече
бях направил няколко копия,а за "Шпертплатовия"ми трябваше ляв.Така,че само
смених посоката на въртене на вала/чрез кръстосване на ремъка/и използвах този
винт две лета.После от Италия си купих и леви и десни.Винтове имам в наличност и,
ако не ти се занимава с отливане,то можеш да си купиш от мен нов.Имам дву и три-
лопаткови/нови неизползвани/,а и този откопирания,също ми е за продан за сега.
Ето какви са:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
-
- новобранец
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет Юни 10, 2010 7:11 pm
Re: Лодка задвижвана с педали
Колега щом са ти за продан напиши за колко мощни мотори са и за какви оптимални обороти са предвидени и разбира се цена. /не е за подценяване и диаметъра на всеки винт/.
Благодаря ти предварително.
Благодаря ти предварително.
granichar.org
Re: Лодка задвижвана с педали
За колко мощни и за колко обороти са-не мога да дам информация защото незнам.
Мога да дам само технически данни:Двулопатковите са с Д-175мм голяма стъпка
/бърз винт/.В Италия ги продаваха за 4.5 -6.0 кс 2Т мотори.Цена 44.99 евро.
Три лопатковия е за "Селва" /не помня 5 или 6 кс/.Цена 49.99 евро.
А копието на "Евинруда"от усилен стъклопласт ми струва-много надежди,работа по
матрицата и отливането,както и кефа от това ,че успях да осъществя още едно от
моите хрумвания.Цената ще е вашата преценка на труда и успеха ми.Предлагайте?....
Мога да дам само технически данни:Двулопатковите са с Д-175мм голяма стъпка
/бърз винт/.В Италия ги продаваха за 4.5 -6.0 кс 2Т мотори.Цена 44.99 евро.
Три лопатковия е за "Селва" /не помня 5 или 6 кс/.Цена 49.99 евро.
А копието на "Евинруда"от усилен стъклопласт ми струва-много надежди,работа по
матрицата и отливането,както и кефа от това ,че успях да осъществя още едно от
моите хрумвания.Цената ще е вашата преценка на труда и успеха ми.Предлагайте?....
Re: Лодка задвижвана с педали
За колко мощни и за колко обороти са-не мога да дам информация защото незнам.
Мога да дам само технически данни:Двулопатковите са с Д-175мм голяма стъпка
/бърз винт/.В Италия ги продаваха за 4.5 -6.0 кс 2Т мотори.Цена 44.99 евро.
Три лопатковия е за "Селва" /не помня 5 или 6 кс/.Диам. 200мм.Цена 49.99 евро.
А копието на "Евинруда"от усилен стъклопласт 190мм ми струва-много надежди,работа по
матрицата и отливането,както и кефа от това ,че успях да осъществя още едно от
моите хрумвания.Цената ще е вашата преценка на труда и успеха ми.Предлагайте?....
п.п.Всичките са за ос 12мм или с възможност за разпробиване до 15мм.
Мога да дам само технически данни:Двулопатковите са с Д-175мм голяма стъпка
/бърз винт/.В Италия ги продаваха за 4.5 -6.0 кс 2Т мотори.Цена 44.99 евро.
Три лопатковия е за "Селва" /не помня 5 или 6 кс/.Диам. 200мм.Цена 49.99 евро.
А копието на "Евинруда"от усилен стъклопласт 190мм ми струва-много надежди,работа по
матрицата и отливането,както и кефа от това ,че успях да осъществя още едно от
моите хрумвания.Цената ще е вашата преценка на труда и успеха ми.Предлагайте?....
п.п.Всичките са за ос 12мм или с възможност за разпробиване до 15мм.