Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


Тунинг на Ultegra XTA
Модератор: emo vasilev
- batefaio
- разбира нещата
- Мнения: 958
- Регистриран на: Пет Апр 09, 2010 8:32 pm
- Местоположение: Пловдив
Тунинг на Ultegra XTA
Ще попитате какво има да и се тунингова?
Отговорът е, че и направих двуетапен тунинг. За първият етап се изискват минимални средства и повече усилия, за втория етап се изискват минимални усилия и повече средства.
Започвам с първия етап. Ето едно топло - топло, гадно, мръсно, ожулено ибейче:

Следва ето тези двата да се натъпчат в макарата:

За да наврем малкия лагер, трябва да изкормим пинъона:





След като изкормим пинъона трябва да извадим една гадна пластмасова втулка, на която лагерува в долния си край:

Та тази гад заменяме с лагер:


Сега пинъона лагерува и от двете страни на лагери :

След като свалим капака на макарата се вижда, че гадния японец е спестил кинти с втулка:

На нейно място разбира се бодваме другия лагер:

Почистваме на две на три, слагаме малко масло, малко грес и сглобяваме по обратния ред:

Сега следва втората част от тунинга. За целта даваме едни 19.90 английски пари и се сдобиваме с това:

С другата лява ръка я слагаме на макарата и получаваме ето това:

След тази процедура получаваме Ultegra XTA с цели 7 лагера, прецизен аванс на Superultegra, и плитки шпули с които да пестим от скъпо влакно
По принцип идеята ми бе да сменя всички лагери с капсуловани, но не открих такива на прилична цена и се задоволих да сложа два които липсваха.
Дали си заслужава - това е друга тема!
На всички отделили време на темата
Отговорът е, че и направих двуетапен тунинг. За първият етап се изискват минимални средства и повече усилия, за втория етап се изискват минимални усилия и повече средства.
Започвам с първия етап. Ето едно топло - топло, гадно, мръсно, ожулено ибейче:

Следва ето тези двата да се натъпчат в макарата:

За да наврем малкия лагер, трябва да изкормим пинъона:





След като изкормим пинъона трябва да извадим една гадна пластмасова втулка, на която лагерува в долния си край:

Та тази гад заменяме с лагер:


Сега пинъона лагерува и от двете страни на лагери :

След като свалим капака на макарата се вижда, че гадния японец е спестил кинти с втулка:

На нейно място разбира се бодваме другия лагер:

Почистваме на две на три, слагаме малко масло, малко грес и сглобяваме по обратния ред:

Сега следва втората част от тунинга. За целта даваме едни 19.90 английски пари и се сдобиваме с това:

С другата лява ръка я слагаме на макарата и получаваме ето това:

След тази процедура получаваме Ultegra XTA с цели 7 лагера, прецизен аванс на Superultegra, и плитки шпули с които да пестим от скъпо влакно

По принцип идеята ми бе да сменя всички лагери с капсуловани, но не открих такива на прилична цена и се задоволих да сложа два които липсваха.
Дали си заслужава - това е друга тема!
На всички отделили време на темата

- lif3house
- разбира нещата
- Мнения: 1048
- Регистриран на: Пон Авг 22, 2011 8:26 pm
- Местоположение: София
Re: Тунинг на Ultegra XTA
Еее Браво за търпението, усилето, и за това, че си решил да го споделиш с нас. Аз ако тръгна да разглобя една макара после абсурд да е събера
Както един приятел казва "разглобих уреда завих всички болчета по местата и пак ми останаха една шепа части" 


Re: Тунинг на Ultegra XTA
Това е много добре Колега..Сигурен ли си обаче,че вътрешния диаметър,на малкия лагер е идентичен с този,на втулката???Щото при мен но за друг модел Ултегра не стана..Лагера е 6x10x3 и се оказа една идея по широк от втулката..Сиреч втулката е 5.85 а лагера е 6..Остана един малък луфт,на задния край,на пиньона който обезмисли цялата "операция"
- batefaio
- разбира нещата
- Мнения: 958
- Регистриран на: Пет Апр 09, 2010 8:32 pm
- Местоположение: Пловдив
Re: Тунинг на Ultegra XTA
Абсолютно съм сигурен, колега - 8x12x3.5 MR128 е лагера.artaks написа:Това е много добре Колега..Сигурен ли си обаче,че вътрешния диаметър,на малкия лагер е идентичен с този,на втулката???Щото при мен но за друг модел Ултегра не стана..Лагера е 6x10x3 и се оказа една идея по широк от втулката..Сиреч втулката е 5.85 а лагера е 6..Остана един малък луфт,на задния край,на пиньона който обезмисли цялата "операция"
Re: Тунинг на Ultegra XTA
Значи всичко е ОК...
Вероятно при твоя случай размера,на лагера,и втулката съвпадат идеално...
Вероятно при твоя случай размера,на лагера,и втулката съвпадат идеално...