Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Лодка задвижвана с педали
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Лодка задвижвана с педали
О.К. Чакам да насрочиш виждане.
Re: Лодка задвижвана с педали
би ли ни разяснил какво е това икономично моторчеgogibo написа:Колега,идеята за ел.моторчето е добра,но при фрикционно предаване ще има излишни загуби заради триенето.Зависи от оборотите му,но може би,ако директно се съчлени с вала на флекса/редукцията му е 2.75:1/ да се постигне много по компактна и с по малки загуби система.Въпрос на проби.Между другото-5 лопатковата перка,която бях използвал/от авт.вентилатор/,е неефективна.Разсейва водата в отворен,а не в затворен конус.В последствие откопирах матрица и си отлях усилен стъклопластов винт/3-лопатков от Евинруд/Движението на лодката се подобри коренно,а и управлението също.За колегата Вичев,с икономичното двигателче/1.100л.ден/имам идея,но мисля да пусна нова тема за това,което направих и вече четвърта година безотказно бута лодката ми из язовирите-срещу едно бирено шише бензин,осигурява 7-8ч влачене.Лодката ми е надуваема 2.80м,38кг и в 99%от времето сме двама на борда.Мнозина колеги, сме виждали,с учудване ,
да снимат/при разминаване/,особено в началния стадий на тестването,преди да отстраня някои технически неудачи.Винаги съм си мислил,че простото е гениално и ако се окаже,че е и надеждно,а и евтино,значи труда не е бил напразен и всичко е О.К.Уважавам творческото у вас,които участвате в темата и ви БЛАГОДАРЯ за това.
Re: Лодка задвижвана с педали
Погледни долната тема за шперплатовият двигател.
Re: Лодка задвижвана с педали
Разяснявам в кратце - с минимум средства ,с минимум труд и минимални усилия да измислиш и да сътвориш квото и да е, и то да ти върши работа,като за нещо купешко ,което струва много повече пари и дневен разход на гориво - е те това е
"шпертплатовия" извънбордов мотор-За едни...сериозно , за други несериозно.....
Въпрос на гледна точка ....и финансови възможности... и най-вече желание за намиране
на нестандартното решение.
"шпертплатовия" извънбордов мотор-За едни...сериозно , за други несериозно.....
Въпрос на гледна точка ....и финансови възможности... и най-вече желание за намиране
на нестандартното решение.
Re: Лодка задвижвана с педали
Адмирации 

Re: Лодка задвижвана с педали
Между другото, мислил съм по въпроса - не може ли да се елиминира ъгловъят редуктор?
например, ако се ползва извито жило в маслена броня - като на сроителните вибратори. Тогава ти остава само осевата редукция на оборотите, кочто лесно ще се изпълни, горе, на самия мотор, съ каквото си щеш! А това, дето е под водата ще стане абсолютно компактно и обтекаемо.


например, ако се ползва извито жило в маслена броня - като на сроителните вибратори. Тогава ти остава само осевата редукция на оборотите, кочто лесно ще се изпълни, горе, на самия мотор, съ каквото си щеш! А това, дето е под водата ще стане абсолютно компактно и обтекаемо.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Лодка задвижвана с педали
И аз съм си го мислил доста този вариант: Нещо подобно на гравирните машинки - гъвкав шлаух с жило, ама само съм си го мислил. Идеите ми идват в главата, ама краката и ръцете нещо се съпротивляват
. Пусто време, все с него се оправдаваме и с парите, ама човек не си ли налегне парцалите и да си реализира идеите, остава си само с идеите и мисленето. Поне при мен в доста случаи си оставам само с идеите
.


Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
-
- новобранец
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет Юни 10, 2010 7:11 pm
Re: Лодка задвижвана с педали
Тези "гъвкави" "шлангове" са удобни но "ядат много" мощност. Имам дремел с точно такъв гъвкав вал не е истина колко пада мощността че и оборотите. Вярно е че можеш да направиш почти всичко с него но загубите са огромни.
granichar.org
Re: Лодка задвижвана с педали
Правих такъв експеримент-с броня и жило от камион.Не се получи според очакванията ми.
Проучвах и вариант - хидромотор -където двигателя върти помпа,тя засмуква вода и я
изхвърля през по малък отвор/почти като при джетовете/откъм транеца.При тестовете
констатирах загуба на мощност/което е и преразход на гориво/. Ба си... хем по сложно,
хем по разходно."Шпертплатовия" ми се оказа най-икономичен и използва мощността си
без загуби заради превод :вал - винт - 1:1.
Проучвах и вариант - хидромотор -където двигателя върти помпа,тя засмуква вода и я
изхвърля през по малък отвор/почти като при джетовете/откъм транеца.При тестовете
констатирах загуба на мощност/което е и преразход на гориво/. Ба си... хем по сложно,
хем по разходно."Шпертплатовия" ми се оказа най-икономичен и използва мощността си
без загуби заради превод :вал - винт - 1:1.
Re: Лодка задвижвана с педали
Да, в случая удобното е, че моторът ти е бавнооборотен четиритактов. Сполучлива комбинация.
А с помпата не се е получило, щото подобните в продажба имат геометрия, предвидена да дава налягане, а не дебит. За случая трябва такава, кочто се слага като междинен бустер на тръбопровод, и има голям дебит /демек, литри в минута/.
Водометите тип "направи си сам са на базата на щатен винт за извънбордов, който се качва на струг и се обрязва част от периметъра, за да има по-добра хидродинамика при работа в тунел.
Много важна е фугата между диаметъра на винта и стените на камерата. тя се пресмята по формула от радиуса на лопатите и варира в рамките на милиметър - два!! Това дава добрата компресия на потока. Друго много важно нещо - след винта следва "изправящия апарат" - друга група лопатки, неподвишно монтирани в тунела, които прекратяват въртенето на струята, и я изправят, за да има максимална реактивна тяга. Ако ги няма - от соплото излиза еин водовъртеж, чиято мощност е насочена по кръгова траектория, само не и назад!! Демек - имаш си пералня вместо водомет.
Тъй че - и това не е лесно за правене.
А с помпата не се е получило, щото подобните в продажба имат геометрия, предвидена да дава налягане, а не дебит. За случая трябва такава, кочто се слага като междинен бустер на тръбопровод, и има голям дебит /демек, литри в минута/.
Водометите тип "направи си сам са на базата на щатен винт за извънбордов, който се качва на струг и се обрязва част от периметъра, за да има по-добра хидродинамика при работа в тунел.
Много важна е фугата между диаметъра на винта и стените на камерата. тя се пресмята по формула от радиуса на лопатите и варира в рамките на милиметър - два!! Това дава добрата компресия на потока. Друго много важно нещо - след винта следва "изправящия апарат" - друга група лопатки, неподвишно монтирани в тунела, които прекратяват въртенето на струята, и я изправят, за да има максимална реактивна тяга. Ако ги няма - от соплото излиза еин водовъртеж, чиято мощност е насочена по кръгова траектория, само не и назад!! Демек - имаш си пералня вместо водомет.

Тъй че - и това не е лесно за правене.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Лодка задвижвана с педали
Така де, именно заради простия и евтин вариант си направих "шпертплатовия"двигател
за лодката.Мах. об. са 3200 ,но впредвид усложнената конструкция с хидромотора и съответният му охладител се отказах.Уважавам простите и надеждни неща.
за лодката.Мах. об. са 3200 ,но впредвид усложнената конструкция с хидромотора и съответният му охладител се отказах.Уважавам простите и надеждни неща.
Re: Лодка задвижвана с педали
Правилно разсъждаваш. Аз и затуй най се кефя на греблото и платното, само дето нямам мои си...
Ама смятам да добия!

Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Лодка задвижвана с педали
Кефя ви се,и мечтая за моите идеи да ги сбъдна,ама наистина пустото време и парите все не стигат
Вие продължавайте,а аз като съм готов ще се включа с 220 от място










Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Лодка задвижвана с педали
И да се върнем на истинската тема - педалното задвижване.
Все ми се струваще, че съм виждал някакво просто решение на редуктор, с промяна ма посоката на 90 градуса, па най-накрая се сетих!!
В едно старо списание бях видял схема, с използвана за целта ръчна дрелка - от онези, едновремешните, със двете предавки, затворени в метален корпус. На мястото на сменяемата манивелка се монтира зъбчато колело от задно движение на велосипед, а на патронника направо се залоства дълга ос със перка. Много компактно и удобно решение.

В едно старо списание бях видял схема, с използвана за целта ръчна дрелка - от онези, едновремешните, със двете предавки, затворени в метален корпус. На мястото на сменяемата манивелка се монтира зъбчато колело от задно движение на велосипед, а на патронника направо се залоства дълга ос със перка. Много компактно и удобно решение.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
- P-etkan
- ще става разбирач
- Мнения: 580
- Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 10:24 am
- Местоположение: България, гр. София
Re: Лодка задвижвана с педали

