Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- pachosz
- сериозен играч
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Не става реч за палене, аз говорех за съвременните мотори (само на базата на това, което съм чел!)! За въпросния двигател разбира се и аз не знам, още по-малко бих спорил с теб за извънбордови двигатели, при условие, че аз през живота си съм имал работа само с един-два такива.Л.ВИЧЕВ- krokibg написа:...но сега се подпалих и ще взема да се разровя и да видя...
А за помощта, която ти оказваш на всеки с проблем във форума и споделяш опита си с новаци като мен и още много други - шапка ти свалям!!!

- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
pachosz написа:Не става реч за палене, аз говорех за съвременните мотори (само на базата на това, което съм чел!)! За въпросния двигател разбира се и аз не знам, още по-малко бих спорил с теб за извънбордови двигатели, при условие, че аз през живота си съм имал работа само с един-два такива.Л.ВИЧЕВ- krokibg написа:...но сега се подпалих и ще взема да се разровя и да видя...
А за помощта, която ти оказваш на всеки с проблем във форума и споделяш опита си с новаци като мен и още много други - шапка ти свалям!!!
"Палене",нямам в предвид нещо да съм се засегнал или обидил,просто се подпалих да се поровя и да видя дали новите 2009 година 4т двигатели са ги направили с термостати






Що се отнася до споделянето,винаги съм го правил,без значение е за мен каквно споделям,стига да е от полза



Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- pachosz
- сериозен играч
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Сега препрочетох още веднъж проблемите на колегата чиято е темата. ~90 градуса луфт на вала на пропелера. И при моя е толкова като го връткам на незапален мотор на скорост (както колегата каза - хлабината е на вала, а не на винта спрямо вала). А при него става въпрос за нов мотор!! Дали пък не е нормално това?
Иначе относно шума на меркурито не знам колко шумен трябва да е, но с една СЕЛВА, която ползвах за малко- модел 2008 година двутактова обаче, пак 3,5 к.с., двигателя толкова тихо работеше, че не е истина!!! За 4Т сигурно трябва още по-тихичък да е мотора
Иначе относно шума на меркурито не знам колко шумен трябва да е, но с една СЕЛВА, която ползвах за малко- модел 2008 година двутактова обаче, пак 3,5 к.с., двигателя толкова тихо работеше, че не е истина!!! За 4Т сигурно трябва още по-тихичък да е мотора
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
втората снимка наистина не се отваря.Би трябвало да е това:
http://4storing.com/n1n7v3/096b2490a41c ... 0623a.html
http://4storing.com/n1n7v3/096b2490a41c ... 0623a.html
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
==========
Последно промяна от ULDO1 на Вто Ное 09, 2010 9:31 pm, променено общо 1 път.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Ами да вземеш да го снимаш тоя термостат точно къде е и да качиш една снимка да видя.Може и нещо да пропускам,но никъде не описват в техно книжките че има термостат на тези двигатели за които четох !!! Чакам снимка Улдо,благодаря ти предварително че ще си направиш труда да го снимаш !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
================
Последно промяна от ULDO1 на Вто Ное 09, 2010 9:32 pm, променено общо 1 път.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Както казах и преди,понеже не ми се е налагало да човъркам 4т двигател,просто съм проспал тези неща и съм длъжен да се извиня,както обещах.Толкова време ми се мандахерцат 4т двигатели около мен и Селва имах и Сузуки ползвах,ама просто съм пропуснал термостатите.Ако само се беше развалил един,щях да знам защото веднага щях да му направя харакири

Както и да е,единственото нещо което си мисля сега е че доста проблеми ще има с термостатите а те са сигурно поне в нашите магазини - цифра.И двигател може да блокира ако се проспи дефектирането на шибания термостат.Мнението ми обаче е че можеше и без него да си карат,основно малките двигатели,просто една част повече за разваляне и така.Мерси за снимката !!!



Както и да е,единственото нещо което си мисля сега е че доста проблеми ще има с термостатите а те са сигурно поне в нашите магазини - цифра.И двигател може да блокира ако се проспи дефектирането на шибания термостат.Мнението ми обаче е че можеше и без него да си карат,основно малките двигатели,просто една част повече за разваляне и така.Мерси за снимката !!!
Последно промяна от krokibg на Пет Окт 30, 2009 12:01 pm, променено общо 1 път.
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
===========
Последно промяна от ULDO1 на Вто Ное 09, 2010 9:32 pm, променено общо 1 път.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Естественно че е за това.Трябва да си помагаме и който знае някакви тънкости за разни неща е хубаво да ги споделя с всички.Аз поне така правя,нали затова сме приятели и дори с тези,които не познаваме лично.С една дума - рибарчета !!!ULDO1 написа:Нали това е хубаво на този форум,че може да се научи нещо и от най незнаещите.Поздрави
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
и на 2-тактовите ги слагат - на Suzuki например всички над 9.9hp имат
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Днес ходих до Бургас в оторизиран сервиз на Меркури. Управителят се казва Пламен Каравелов, и ми отдели повече от час. Според него двигателя си работи най нормално за двигател от този клас. Просто идва малък за лодката.
Луфта между д-ля и оста на пропелера са технологичното решение за по лесното зацепването на муфата.
Термостат както по горе съм писал ИМА!
"........Торо,май се опитваш да се ебаваш с нас нещо : Какъв термостат те гони на този двигател бе,това да не ти е ДВГ на кола. Доло на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста в специялна ниша направена по нейния размер и тегли вода като я прекарва през двигателя и го охлажда.Колкото по-бързо се върти оста,толкова повече вода минава по трасето за охлаждане.Колкото повече газ се дава,толкова повече загрява и двигателя и перката за охлаждащата система си хвърля повече вода.Хората са го измислили просто и ефикасно.Какви термостати те гонят не разбирам.Язък ти за образованието или си го пропил по време на даскалото ...."
Колега Л.ВИЧЕВ- krokibg,
Другия път не се изказвай неподготвен:
1.Термостат на този двигател има
2.."Долу на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста..." Първо не е на оста на пропелера, защото няма да се върти когато д-ля е на неутрална . Второ не е турбинка и не завихря. "Турбинката" е гумено тяло наподобяващо морска звезда разположена ексцентрично в цилиндричен отвор. При въртенето краищата се деформират заради изместването от центъра на отвора и по този начин се променя обема затворен между всеки два лъча - там където обема започва да се увеличава има отвор за всмукване а там където обема е най малък е отвора за изхода. Нещо подобно на камера на ванкелов д-л.
Колкото за даскалото действително спях по лекциите - през другото време давах тежки и изморителни нагледни уроци - обяснявах на колежките как работи ДВГ-то - особено им харесваше урока за въвратно постъпателното движение на буталото.
Както и да е , благодаря на всички които се отзоваха на въпросите ми. Лодката ще претърпи известни промени, двигателя ми идва малък, така че ще се оглеждам за по - голям, а този ще го обявя за продаване.
Луфта между д-ля и оста на пропелера са технологичното решение за по лесното зацепването на муфата.
Термостат както по горе съм писал ИМА!
"........Торо,май се опитваш да се ебаваш с нас нещо : Какъв термостат те гони на този двигател бе,това да не ти е ДВГ на кола. Доло на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста в специялна ниша направена по нейния размер и тегли вода като я прекарва през двигателя и го охлажда.Колкото по-бързо се върти оста,толкова повече вода минава по трасето за охлаждане.Колкото повече газ се дава,толкова повече загрява и двигателя и перката за охлаждащата система си хвърля повече вода.Хората са го измислили просто и ефикасно.Какви термостати те гонят не разбирам.Язък ти за образованието или си го пропил по време на даскалото ...."
Колега Л.ВИЧЕВ- krokibg,
Другия път не се изказвай неподготвен:
1.Термостат на този двигател има
2.."Долу на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста..." Първо не е на оста на пропелера, защото няма да се върти когато д-ля е на неутрална . Второ не е турбинка и не завихря. "Турбинката" е гумено тяло наподобяващо морска звезда разположена ексцентрично в цилиндричен отвор. При въртенето краищата се деформират заради изместването от центъра на отвора и по този начин се променя обема затворен между всеки два лъча - там където обема започва да се увеличава има отвор за всмукване а там където обема е най малък е отвора за изхода. Нещо подобно на камера на ванкелов д-л.
Колкото за даскалото действително спях по лекциите - през другото време давах тежки и изморителни нагледни уроци - обяснявах на колежките как работи ДВГ-то - особено им харесваше урока за въвратно постъпателното движение на буталото.
Както и да е , благодаря на всички които се отзоваха на въпросите ми. Лодката ще претърпи известни промени, двигателя ми идва малък, така че ще се оглеждам за по - голям, а този ще го обявя за продаване.
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Торо,нали разбираш че няма как да съм разглобявал всички видове двигатели за лодки
Тези които съм имал,съм си правил всичко сам - без основни ремонти и казвам това което аз знам.Що се отнася до това,къде стои пропелерчето на водната помпа,при моя дето го имам и на оста и сега като ти прочетох написаното се сещам защо е така
---- моя Евенруд е 3.3 кс и е без скорости.Палиш,даваш газ и тръгваш напред,няма задна
Пропелера стои на оста и зацепва с шпонка и постоянно се върти.За термостатите,както видя по-горе се извиних за невежеството ми,но пак казвам,системата за охлаждане е толкова проста на тези малките двигатели че просто единственното нещо заради което са сложени е да ни стъжняват живота.Обяснявам го просто,двигателя го палиш,започва да работи и когато загрее на определена температура,тогава се отваря термостата,приблизително минута след запалването тръгва да тече водата от цицката.Каква е разликата,при положение че водата при двигателите без термостат,тръгва да тече веднага.Просто невиждам какъв е смисъла от термостата - визирам само малките двигатели .Това си направих труда да проверя и аз вчера,защото наистина почти нищо незнам за 4т двигателите,защото преди да са се развалили двата които имах,се разделих с тях.Сега съм на път да си взема 4т и ще науча повечето неща и за него за да не увисвам посредата на язовирите.








Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Споко, там закъдето съм тръгнал, от там ти се връщаш
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
проблема ти е в самоделната лодка, а не в моторчето - карали сме 4.80 РИБ с 2.5кс и си вървеше съвсем прилично (за малък мотор)... като сложиш по-голям мотор, най-вероятно ще ти потъва задницата, а лодката пак няма да върви добре... пробвай с мотор на заем преди да го продадеш сегашния...