Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


масло за двутактов двигател ямаха
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Ако мотора е нов, в началото го карай с повечко масло (50:1), след 10-15 часа, ако пуши много, можеш да намалиш малко маслото на 70:1 или 75:1 но все пак не ти препоръчвам 100:1 (рискуваш да прегрее двигателя).
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: масло за двутактов двигател ямаха
pachosz написа:Сампо, ми на него пише най-много 100:1, а на моя мотор пише 50:1Кво правим?

На платено не одим !
- Don4o_62
- учете се от него
- Мнения: 5619
- Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
- Местоположение: гр.Асеновград
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Чета,чета и нищо не разбрах.Няма ли някой колега да обясни на прост Български,колко гр. масло се слага на 1л. бензин.и какво масло е най подходящо.Всеки си хвали това дето е карал,и накрая широката публика нищо не разбра.Щом двигателя е двутактов,Ямалюб,Валволин или Двутакт.-БГ
,все ще има някое комплексно.И това,че трябвало точно същото масло,като марката на двигателя,е просто търговски трик.Имам Щил(резачка),три години режа и като слагам масло за Хускварна,да не се е развалила.Един Салют-2(колегите му викаха Калашник
),като го карах 3 г.с квото ми падне масло,да не се развали.Всичко още си върви.Аз слагам 30гр. на литър.Такива 10,15гр.,ми се струва че е малко.Каквато ще да е марката.Двутактовия си иска да му е мазничко,като работи 



Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти 

Re: масло за двутактов двигател ямаха
Мисля, че подчертания текст на снимката, в поста преди твоя, дава отговор на въпроса ти "колко". "Какво", по-скоро каквото и да е, стига да е реномирана марка(личното ми мнение).
Не сравнявай Салют с Ямаха. Далеч са. Ако си карал Жигули с М10Д, не означава, че ще фолксваген би го понесъл без "претенции".
Начина на производство(т.е. допуските и хлабините), състава на материала(химичния), както и самата конструкция на двигателя, определят поносимостта му тип масло. "Тип" разбирам вискозитет. Другото е отново технология, молекулни вериги и куп още неща, за които вероятно си нямаме и хабер.
Колко е "тънко", при колко "завира", като заври и изстине дали запазва качествата си и още много, много, много.........
Не сравнявай Салют с Ямаха. Далеч са. Ако си карал Жигули с М10Д, не означава, че ще фолксваген би го понесъл без "претенции".
Начина на производство(т.е. допуските и хлабините), състава на материала(химичния), както и самата конструкция на двигателя, определят поносимостта му тип масло. "Тип" разбирам вискозитет. Другото е отново технология, молекулни вериги и куп още неща, за които вероятно си нямаме и хабер.

Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- Don4o_62
- учете се от него
- Мнения: 5619
- Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
- Местоположение: гр.Асеновград
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Съгласен съм че Валволин и Ямалюб,са реномирани.Не споря,но няма ли друг заместител.Трябва да има,но кой го знае.Това е въпроса.
А за това, че Салюта го карах с квото ми падне,и нищо му нямаше,го прави доста издръжлив(руска техника
).Но с другия не смея да си правя експерименти.
А за това, че Салюта го карах с квото ми падне,и нищо му нямаше,го прави доста издръжлив(руска техника

Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти 

Re: масло за двутактов двигател ямаха
Ако под "заместител", имаш в предвид нещо евтино "noname", не бих рискувал, но всеки знае себе си. Аз карам "нонейм" двигател и вероятно нямам право да се обаждам, но се старая поне по отношение на консумативите.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- Don4o_62
- учете се от него
- Мнения: 5619
- Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
- Местоположение: гр.Асеновград
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Ако беше за евтино,нямаше да го повдигам тоя въпрос.Ако не може да се намерят горните две марки,все ще има накакво със същите качества.Това ми беше въпроса.
Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти 

-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Скутерите, които теглят банани и парашути по Златните и Албена масово ползват френско мосло IGOL. Продава се в големи разфасовки - от 4L нагоре. Цените според опаковката могат да бъдат до 13,50-11,00 лв с ДДС за литър.Don4o_62 написа:Съгласен съм че Валволин и Ямалюб,са реномирани.Не споря,но няма ли друг заместител.Трябва да има,но кой го знае.Това е въпроса.
А за това, че Салюта го карах с квото ми падне,и нищо му нямаше,го прави доста издръжлив(руска техника).Но с другия не смея да си правя експерименти.
Маслото е с гарантирано качество.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
- gorskia
- научил се да хвърля
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 3:19 pm
- Местоположение: Иван - София
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Ако едно време имаше само М10Д и негрол , то сега има квот се сетиш.Don4o_62 » Пет Апр 30, 2010 11:08 pm
Съгласен съм че Валволин и Ямалюб,са реномирани.Не споря,но няма ли друг заместител.
Има и други реномирани марки масла .
Разгледай тези сайтове :
http://www.repsol-bulgaria.com/pricelist.html
http://www.motobul.com/bg/castrol.pdf - виж 3 страница
http://www.prospeed.bg/bg/product/4180
http://www.omnicar.bg/index.php?button_id=3&cat_id=65
http://www.omnicar.bg/index.php?button_id=3&cat_id=65
Теорията е когато се знае всичко, но нищо не работи. Практиката е когато всичко работи, но не се знае защо.
Ние съчетаваме теорията с практиката, при което нищо не работи и никои не знае защо!
Ние съчетаваме теорията с практиката, при което нищо не работи и никои не знае защо!
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 5:42 pm
- Местоположение: sofiq
- Обратна връзка:
Re: масло за двутактов двигател ямаха
В първия срешнат магазин на щил влизаш и си купуваш синтетично масло 14лв. на цвят е зелено и си перкаш на воля ,по ефтин вариант е минералното(червено) 10 лв.
може и на хускварна от бриколаж или практикер 10лв.минерално(зелено)
и двете марки са с ниски емисии на дим и не смърдиш толкоз на "кадян циганин " след 3-5 часа тролене.
може и на хускварна от бриколаж или практикер 10лв.минерално(зелено)
и двете марки са с ниски емисии на дим и не смърдиш толкоз на "кадян циганин " след 3-5 часа тролене.
Колкото по-добър джип караш,
толкова повече трябва да ходиш ,за да повикаш човека с трактора.
https://www.facebook.com/466042410074126
толкова повече трябва да ходиш ,за да повикаш човека с трактора.
https://www.facebook.com/466042410074126
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Не е съвсем вярно, това, което твърдиш. Маслото на Хускварна е за двигатели с въздушно охлаждане, които работят при по-високи температури и обороти. Това масло ще става само ако караш лодката на здрави обороти. Ако тръгнеш да влачиш на ниска скорост много бързо ще зацапва свещта защото при ниска температура няма да изгаря маслото. Маслото трябва да си е за извънбордови двигатели - TC-W3.keymaker написа:В първия срешнат магазин на щил влизаш и си купуваш синтетично масло 14лв. на цвят е зелено и си перкаш на воля ,по ефтин вариант е минералното(червено) 10 лв.
може и на хускварна от бриколаж или практикер 10лв.минерално(зелено)
и двете марки са с ниски емисии на дим и не смърдиш толкоз на "кадян циганин " след 3-5 часа тролене.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 5:42 pm
- Местоположение: sofiq
- Обратна връзка:
Re: масло за двутактов двигател ямаха
виж с това не се бях съобразил може да се окажеш много прав ,което ще рече ,че предишния ми пост може да се счита за неприложим.
Колкото по-добър джип караш,
толкова повече трябва да ходиш ,за да повикаш човека с трактора.
https://www.facebook.com/466042410074126
толкова повече трябва да ходиш ,за да повикаш човека с трактора.
https://www.facebook.com/466042410074126
Re: масло за двутактов двигател ямаха
пропорцията на "западните" 2Т мотори е 50:1 или 100:1 в зависимост от марката... Руските са "друга бира" и за тях официалната пропорция е 25:1 доколкото си спомням... Сигурно и на "западните" е била такава пропорцията преди 50 години (щото руското техническо развитие е спряла някъде към 1960г
)
ПС: Не знам как сте с математиката, но според мен 50:1 е по-малко от 100:1, а в упътването качено по-горе си пише ясно "пропорция съгласно препоръката на прозводителя, но не повече от 100:1" ! т.е. ако щете и 10:1 сипвайте, да му е "мазничко"
Защото 10:1=10 и е по малко от 100:1=100!!!
Не знам как по-просто може да се обясни пропорция 100:1 от това, че на 5л бензин (100х50мл) слагаме 50мл масло или на 10л бензин (100х100мл) слагаме 100мл масло... Една "малка" кръчмарска мярка от битака върши идеална работа в първия случай, а във втория - една "голяма"
В тази връзка не виждам никакъв смисъл да се "икономисва" с ползването на масла, които не са за извънбордови двигатели - 1л масло е 10-20лв и с него ще изгорите 50 или 100л бензин, който струва 100-200лв
Имайте и на предвид, че не е желателно готовата 2Т смес да "векува" - хубаво е да правите толкова, колкото ще изгорите за излета или най-много в рамките на месец...

ПС: Не знам как сте с математиката, но според мен 50:1 е по-малко от 100:1, а в упътването качено по-горе си пише ясно "пропорция съгласно препоръката на прозводителя, но не повече от 100:1" ! т.е. ако щете и 10:1 сипвайте, да му е "мазничко"


Не знам как по-просто може да се обясни пропорция 100:1 от това, че на 5л бензин (100х50мл) слагаме 50мл масло или на 10л бензин (100х100мл) слагаме 100мл масло... Една "малка" кръчмарска мярка от битака върши идеална работа в първия случай, а във втория - една "голяма"

В тази връзка не виждам никакъв смисъл да се "икономисва" с ползването на масла, които не са за извънбордови двигатели - 1л масло е 10-20лв и с него ще изгорите 50 или 100л бензин, който струва 100-200лв
Имайте и на предвид, че не е желателно готовата 2Т смес да "векува" - хубаво е да правите толкова, колкото ще изгорите за излета или най-много в рамките на месец...
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 5:42 pm
- Местоположение: sofiq
- Обратна връзка:
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Айде като стар моторджия да обясня означениеята 40:1 ; 50:1 ; 100:1
значи : както си гледаме цифичките сметката е следната: първата част от формулката е бензин ,а втората е масло,а за мерна единаца вземаме "мл."=>
бензин : масло
при 40:1 = 40 мл.бенз. + 1 мл. масло
при 50:1 = 50 мл.бенз + 1 мл. масло
при 100:1 = 100 мл.бенз = 1 мл. масло
от всички тези смерки излиза ,че на 1л бензин се сипват :
40:1 = 25мл. масло
50:1 = 20мл. масло
100:1 = 10 мл. масло
значи : както си гледаме цифичките сметката е следната: първата част от формулката е бензин ,а втората е масло,а за мерна единаца вземаме "мл."=>
бензин : масло
при 40:1 = 40 мл.бенз. + 1 мл. масло
при 50:1 = 50 мл.бенз + 1 мл. масло
при 100:1 = 100 мл.бенз = 1 мл. масло
от всички тези смерки излиза ,че на 1л бензин се сипват :
40:1 = 25мл. масло
50:1 = 20мл. масло
100:1 = 10 мл. масло
А относно горното твърдение проведох леко разследване и разпитване което потвърди моето нение ,а то беше:promarine написа:
Не е съвсем вярно, това, което твърдиш. Маслото на Хускварна е за двигатели с въздушно охлаждане, които работят при по-високи температури и обороти. Това масло ще става само ако караш лодката на здрави обороти. Ако тръгнеш да влачиш на ниска скорост много бързо ще зацапва свещта защото при ниска температура няма да изгаря маслото. Маслото трябва да си е за извънбордови двигатели - TC-W3.
маслата стават за каране във водни двигатели за потвърждение ще кажа само :Хускварна са един от лидерите в производството на състезателни кросови мотоциклети и там има водни охлаждания пък никой не е спрял посред състезанието да си чисти свещаkeymaker написа:В първия срешнат магазин на щил влизаш и си купуваш синтетично масло 14лв. на цвят е зелено и си перкаш на воля ,по ефтин вариант е минералното(червено) 10 лв.
може и на хускварна от бриколаж или практикер 10лв.минерално(зелено)
и двете марки са с ниски емисии на дим и не смърдиш толкоз на "кадян циганин " след 3-5 часа тролене.
Колкото по-добър джип караш,
толкова повече трябва да ходиш ,за да повикаш човека с трактора.
https://www.facebook.com/466042410074126
толкова повече трябва да ходиш ,за да повикаш човека с трактора.
https://www.facebook.com/466042410074126
- gorskia
- научил се да хвърля
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 3:19 pm
- Местоположение: Иван - София
Re: масло за двутактов двигател ямаха
Четейки тема си мисля следното нещо.
Защо световни производители със собствени рафинери като :
Кастрол , Репсол , Валволин и някой други .
Те предлагат масла за мотори , лодки , джетове а не масла за двутактови двигатели .
Хускварна незнам да има рафинерия , но маслото за дърворезачки е хубаво и си го ползвам по предзначение.
Всеки сам избира с какво да си кара мотора.
Успех на всички
Защо световни производители със собствени рафинери като :
Кастрол , Репсол , Валволин и някой други .
Те предлагат масла за мотори , лодки , джетове а не масла за двутактови двигатели .
Хускварна незнам да има рафинерия , но маслото за дърворезачки е хубаво и си го ползвам по предзначение.
Всеки сам избира с какво да си кара мотора.
Успех на всички
Теорията е когато се знае всичко, но нищо не работи. Практиката е когато всичко работи, но не се знае защо.
Ние съчетаваме теорията с практиката, при което нищо не работи и никои не знае защо!
Ние съчетаваме теорията с практиката, при което нищо не работи и никои не знае защо!