Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


2Т или 4Т двигател
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: 2Т или 4Т двигател
Evinrude сигурно вече не съществуват по твоята логикаlevski написа:Дилема -2Т или 4Т не съществува!!! Не е случаен и факта, че 2Т двигатели вече почти никой не произвежда.Разбира се, не ангажирам никого с моето мнение,но не си заслужава заради 5-6 кг.всяко влизане във водата да ти излиза солено (имам предвид разхода на гориво+масло).Който твърди че разликата е малка, явно нещо се е объркал!Шума и пушека също не са за пренебрегване.

-
- научил се да хвърля
- Мнения: 103
- Регистриран на: Вто Юли 04, 2006 8:36 am
- Местоположение: Варна
Re: 2Т или 4Т двигател
И аз да си кажа мнението. За лодка надуваема 3.3 която возя на колата отгоре и мотора в багажника-налага се всеки път да се вдига и слага мотора.Затова си взех двутактов-по лек е. Взех 15 к.с., защото е еднакво тежък с 10к.с -35 кила. С 10 к.с и двама души по 100 кила...единия даже 120 глисажа е на ръба и в лодката трябва да се наредиш много внимателно-само да се преместиш настрани от средната ос и лодката пада във водата (излиза от глисаж).С двама души по 80 кила и 10к.с. няма проблем. Става въпрос само за морето и затова търсим глисажа като икономичен начин на придвижване.
Ако лодката се превозва на колесар и мотора стои постоянно на нея -килограмите нямат толкова значение и затова по добре четиритактов...само , че мисля 15 и 20 к.с.са еднакви на килограми затова по добре 20к.с.-но и цената е доста солена-поне за мен. Става и за тролинг.
За колегите които спорят за скоростите мога да кажа, че доста големи разлики се получават на два еднакви мотора с различна стъпка винт. Примерно както сме два тюлена в лодката с 10коня мотор-лодката не може да излезе на глисаж защото мотора не може да си развие оборотите-трябва да се намали стъпката на винта, но пада скоростта. Много е индивидуално за лодка , мотор и килограми на товара.
Ако лодката се превозва на колесар и мотора стои постоянно на нея -килограмите нямат толкова значение и затова по добре четиритактов...само , че мисля 15 и 20 к.с.са еднакви на килограми затова по добре 20к.с.-но и цената е доста солена-поне за мен. Става и за тролинг.
За колегите които спорят за скоростите мога да кажа, че доста големи разлики се получават на два еднакви мотора с различна стъпка винт. Примерно както сме два тюлена в лодката с 10коня мотор-лодката не може да излезе на глисаж защото мотора не може да си развие оборотите-трябва да се намали стъпката на винта, но пада скоростта. Много е индивидуално за лодка , мотор и килограми на товара.