Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Въдици и макари
naRiba.com

Форум




Относно смазването на макарите?
Модератор: sapuna
- кирил великий
- разбира нещата
- Мнения: 983
- Регистриран на: Пон Юни 14, 2010 2:22 pm
Re: Относно смазването на макарите?
Дончо, щото си споминх за тази тема: http://www.nariba.com/forum/viewtopic.php?f=135&t=67834 

Re: Относно смазването на макарите?
Неуместно е да даваш точно нашия случай като пример за проблем при обслужване. Ако не ги бяхме смазали още след купуването, с тая грес, дето имаше по тях, нямаше да изкарат и 10 риболова. Очевидно причукването, което е изключително тихо, не пречи на работата на макарата, навиват си и 2-те много добре, просто трябва да се отворят пак и да им се сложи смазка с една идея по-гъста консистенция. По-компетентни от тебе колеги по темата се изказаха, че това е особеност на механизма и го има при други макари, ако не бяхме въртяли толкова на сухо вкъщи, нямаше и да забележим причукването, абсолютно козметичен проблем е и не е толкова наложително да се премахне, но нали сме перфекционисти с колегата и затова потърсихме мнение. Ти направи от мухата слон, че след като сме си смазали макарите, не стават вече за нищо, а те си работят перфектно и ще ни служат дълго време. С подобни изказвания объркваш хората, че не трябва да си отварят макарите и да ги поддържат, което е много грешно... В значително по-лошо състояние бяха макарите преди отварянето. Сложихме тефлоновата смазка, защото с нея имаше много добър успех при колегата върху неговия заубер, но механизмите на екусима и заубера са доста различни, следователно екусимата иска малко по-гъста смазка заради тази особеност.mesket4eto написа:Смазвайте, смазвайте..... и после ей такива теми http://www.nariba.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=89121" onclick="window.open(this.href);return false;
Проблеми, каквито ти имаш предвид след отваряне, могат да възникнат при макари от високия клас като Daiwa и пр., които, ако бъдат обслужвани, то това трябва да се направи от много сръчен човек. На екусимата няма какво да й прецакаш толкова значително, прост механизъм е...
- Вуйчо-Ваньо
- сериозен играч
- Мнения: 1327
- Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:11 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно смазването на макарите?
Колега Monovbg,и аз да се изкажа по твоя "проблем".Според мен ти сам си направил от мухата слон като си пуснал темата за ЕКУСИМА-та.Колегата mesket4eto просто е дал линк за темата ти,с което едва ли е задълбочил проблема.
Та мнението ми е,че това вашето не е перфекционизъм а чисто престараване.Като си се доверил на марката,довери се и на познанията на производителите и за това как трябва да бъде смазана.Иначе може да си направиш една марка Monovbg примерно и да си ги смазваш колкото си искаш!
ПП:От горе-долу 2 години имам един ЗАУБЕР и всячески се опитвам да му извадя душата,ама до сега не съм успял - работи си перфектно с заводската смазка и нямам намерение никога да го смазвам,защото не мисля да го завещавам на внуците си.
ПП2:Та в този ред на мисли - да си купиш чисто нова макара и да я отвориш да я смазваш ми звучи несериозно да не употребявам по силни думи.
Със здраве и на слука!!!
Та мнението ми е,че това вашето не е перфекционизъм а чисто престараване.Като си се доверил на марката,довери се и на познанията на производителите и за това как трябва да бъде смазана.Иначе може да си направиш една марка Monovbg примерно и да си ги смазваш колкото си искаш!

ПП:От горе-долу 2 години имам един ЗАУБЕР и всячески се опитвам да му извадя душата,ама до сега не съм успял - работи си перфектно с заводската смазка и нямам намерение никога да го смазвам,защото не мисля да го завещавам на внуците си.

ПП2:Та в този ред на мисли - да си купиш чисто нова макара и да я отвориш да я смазваш ми звучи несериозно да не употребявам по силни думи.
Със здраве и на слука!!!

- mesket4eto
- научил се да хвърля
- Мнения: 196
- Регистриран на: Съб Ное 09, 2013 8:42 pm
- Местоположение: Сливен
Re: Относно смазването на макарите?
И на мен ми се е случвало при змазване с литол и така и не оправих проблема....Don4o_62 написа:много ми е странен тоя проблем,да смажеш нещо и после да се разтракаmesket4eto написа:Смазвайте, смазвайте..... и после ей такива теми http://www.nariba.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=89121" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Кръв повръщам - риба не връщам!!!!!
!!!!!Troli Rapala написа:Така де,но ми писна от реплики-"Купих си Екусима преди 3 дена и съм много доволен"!![]()
Re: Относно смазването на макарите?
Първите ми макари смазвах с няколко капки машинно масло на лагерите и втулките на дръжката, в последствие реших да ги разглобя всичките и подменя където е възможно втулката с капсулован лагер, некапсуловани почти няма. Избрал съм фирма Agrinol, Lithium Complex Grease Sliding, EP-2, температура от -20 до + 150 . Причината е че калциевите смазки се ползват предимно за консервиране и представляват 40% от продажбите на смазки, затова ги пренебрегнах. Скептрите ми сам ги подобрих и ефекта е осезаем, преди бяха сухи, имаха малко бяла смазка, която я ползват в автомобилите. И да, втулките наистина изяждат метала и не си струва за 2-3лв. лагер да се рискува, моите корони си имаха белезите и бяха почнали да се търкат.
- radogagov
- ще става разбирач
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 9:59 pm
- Местоположение: Габрово / Ловеч
Re: Относно смазването на макарите?
Колега, аз бих те помолил да си запазиш умозаключенията за себе си! Всеки сам решава, как да се грижи и стопанисва такъмите си. Лично на мен твоите доводи ми изглеждат смешни, то по тази логика, ако си купим нова кола трябва да я караме така без да и сменяме маслото. Нали все пак ще я покараме и ще купим друга, няма да я оставяме на внуците?!?Вуйчо-Ваньо написа:.....
ПП:От горе-долу 2 години имам един ЗАУБЕР и всячески се опитвам да му извадя душата,ама до сега не съм успял - работи си перфектно с заводската смазка и нямам намерение никога да го смазвам,защото не мисля да го завещавам на внуците си.![]()
ПП2:Та в този ред на мисли - да си купиш чисто нова макара и да я отвориш да я смазваш ми звучи несериозно да не употребявам по силни думи.
Със здраве и на слука!!!
Всеки механизъм трябва да бъде поддържан, за да служи вярно през експлоатационния си период, който предварително е пресметнат. Така, че не се притеснявай, няма да те надживее една макара




- Вуйчо-Ваньо
- сериозен играч
- Мнения: 1327
- Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:11 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно смазването на макарите?
Колега radogagov,само аз ли трябва да си запазя мнението за себе си или всички,щото тогава трябва да закрием форума!!!
Иначе с твоето мнение съм съгласен почти изцяло.Казвам почти,защото си мисля все още,че ако моя ЗАУБЕР ме изкара N броя години,едва ли ще живее двойно повече ако я смазвам.Но дори и да си прав,кажи ми ти като си купиш чисто нова кола от магазина би ли и сменил маслото веднага преди да си я карал въобще?Аз не!!!
Иначе с твоето мнение съм съгласен почти изцяло.Казвам почти,защото си мисля все още,че ако моя ЗАУБЕР ме изкара N броя години,едва ли ще живее двойно повече ако я смазвам.Но дори и да си прав,кажи ми ти като си купиш чисто нова кола от магазина би ли и сменил маслото веднага преди да си я карал въобще?Аз не!!!

- mesket4eto
- научил се да хвърля
- Мнения: 196
- Регистриран на: Съб Ное 09, 2013 8:42 pm
- Местоположение: Сливен
Re: Относно смазването на макарите?
Хич не са му смешни доводите и колега ще ти кажа защо така смятам. Откакто по- сериозно ловя на спининг съм сменил няколко макари и всяка една е била предварително разглобявана и смазвана (с литол) още преди първия си риболов. Хронологично първо беше един D.A.M. 135radogagov написа:Колега, аз бих те помолил да си запазиш умозаключенията за себе си! Всеки сам решава, как да се грижи и стопанисва такъмите си. Лично на мен твоите доводи ми изглеждат смешни, то по тази логика, ако си купим нова кола трябва да я караме така без да и сменяме маслото. Нали все пак ще я покараме и ще купим друга, няма да я оставяме на внуците?!?Вуйчо-Ваньо написа:.....
ПП:От горе-долу 2 години имам един ЗАУБЕР и всячески се опитвам да му извадя душата,ама до сега не съм успял - работи си перфектно с заводската смазка и нямам намерение никога да го смазвам,защото не мисля да го завещавам на внуците си.![]()
ПП2:Та в този ред на мисли - да си купиш чисто нова макара и да я отвориш да я смазваш ми звучи несериозно да не употребявам по силни думи.
Със здраве и на слука!!!
Всеки механизъм трябва да бъде поддържан, за да служи вярно през експлоатационния си период, който предварително е пресметнат. Така, че не се притеснявай, няма да те надживее една макараПоне не от тези.

П.П. Заубера заводски има смазка дори отвътре на регулатора на аванса, не вярвам вътре да е толкова суха тая макара, а и си върти доста мазно.
П.П.П. отварянето и мазането на макара за мен е хазарт, може да има полза, ама много пъти така се съсипват нови, почти неработили макари, докато пишем вежди, вадим очи.....

Кръв повръщам - риба не връщам!!!!!
!!!!!Troli Rapala написа:Така де,но ми писна от реплики-"Купих си Екусима преди 3 дена и съм много доволен"!![]()
- Вуйчо-Ваньо
- сериозен играч
- Мнения: 1327
- Регистриран на: Нед Фев 21, 2010 10:11 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Относно смазването на макарите?
Мнението ми е,че ако притежавам заслужаваща уважение макара,ползвам я докато почне да си показва рогата,след това я давам на някой като колегата от форума (Румен май се казваше).Той я разглобява,сменя лагери ако е нужно,смазва я с подходящата за нея смазка.С две думи обслужва я професионално срещу съответното заплащане и пак "газ до дупка"!

- radogagov
- ще става разбирач
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 9:59 pm
- Местоположение: Габрово / Ловеч
Re: Относно смазването на макарите?
Отварям и смазвам, когато преценя, че е нужно. Няма логика след смазване, макарите за започнат да работят по-зле. Единственият вариант е да си сглобил погрешно механизма. Досега не съм имал такива проблеми, даже напротив Ексията стана като нова, с мазен и безшумен ход, както и други макари преминали през интервенцията. За новият сезон мисля пак да си обслужа собственоръчно макарите, бюджетните разбира се. За другите, ами и за тях си има майстори, но от друга класа.
П.П. Към Вуйчо-Ваньо : Забравих смисъла на форума
всеки свободно да си изрази мнението. Все пак "Истината се ражда в спора."
Поздрави.
П.П. Към Вуйчо-Ваньо : Забравих смисъла на форума

Поздрави.



Re: Относно смазването на макарите?
1. Първото нещо което ще се разхлопа, са втулките (по-точно метала който контактува с тях.Вуйчо-Ваньо написа:Мнението ми е,че ако притежавам заслужаваща уважение макара,ползвам я докато почне да си показва рогата,след това я давам на някой като колегата от форума (Румен май се казваше).Той я разглобява,сменя лагери ако е нужно,смазва я с подходящата за нея смазка.С две думи обслужва я професионално срещу съответното заплащане и пак "газ до дупка"!
2. После ще се разхлопат предавките
3. и накрая лагерите.
Но разхлопат ли се 1. и 2., не Румен, ами и Христос не може да и помогне на тая макара. Хората си пращат при Румен макарите за профилактика, т.е. почистване и смазване, евентуално за упгрейд, а не за съживяване на покойници.
Обаче голямата грешка на много хора е че мажат с неподходящи средства. То е същото като на нов мерцедес да му източите маслово и да му налеете М10Д примерно. В тоя случай няма значение дали старото масло е ново или работило 30000 км - резултатат ще е все един и същ и предсказуем - нужда от нов автомобил. Смяната на маслото на нова кола също е съмнително, но нищо не пречи да се провери какво има вътре.
И не на последно място - един Заубер може да изкара на Тунджа и 5 год. жестока експлоатация без поддръжка, но няма да изкара и една година на морето при същата жестока експлоатация (личен опит), пък ако имаш късмета да го изкъпеш в морето, и не го отвориш веднага и сервизираш, след 5-6 дни вече е безмислено да го правиш - всичко е корозирало
- mesket4eto
- научил се да хвърля
- Мнения: 196
- Регистриран на: Съб Ное 09, 2013 8:42 pm
- Местоположение: Сливен
Re: Относно смазването на макарите?
Корозия на кое - на лагерите от неръждаема стомана, на месинга, на алуминия, на титания по ръба на шпулата или този по водещата ролка на бигела? Сега ако си я топил в морето, или от морския въздух вътре в механизма са се натрупали кристали от морска сол, нейсе , но пак едва ли е баш корозия това и ако ще и Бранзино Хипер Кастъм да е с морска сол в предвката пак ще рупа кат ярмомелка 

Кръв повръщам - риба не връщам!!!!!
!!!!!Troli Rapala написа:Така де,но ми писна от реплики-"Купих си Екусима преди 3 дена и съм много доволен"!![]()
Re: Относно смазването на макарите?
Относно еротичният въпрос ?
Смазвате ли си макарите ?
-Да ,за предпочитане при мен е с русо маце но може и с черна котка !
Пак зависи колко ви са големи макарите ...

Смазвате ли си макарите ?
-Да ,за предпочитане при мен е с русо маце но може и с черна котка !
Пак зависи колко ви са големи макарите ...

Re: Относно смазването на макарите?
Възмутен съм от непукизма на този рибар !
Иначе с тая с ледобура може и да тръгна на зимен риболов ...
Тя знае как да смазва макарите ...

Иначе с тая с ледобура може и да тръгна на зимен риболов ...
Тя знае как да смазва макарите ...

Re: Относно смазването на макарите?
Това се случва на един Заубер за една година, ако не му смениш втулката на ръкохватката с лагер

А това се случва на шийката на пиньона за 2 години. Само че там лагер не може да се сложи, та единственото нещо което може да се направи е от време на време да го посмазваш (но не с литол
)

Не твърдя че всеки трябва сега да хукне да си разглобява макарите, нито че това е наложително. Не всеки има уменията и средствата (една грес или масло от специализираните е 10-20 лв.). По-добре не прави нищо, ако си решил да мажеш с някаква грес от бакалията.

А това се случва на шийката на пиньона за 2 години. Само че там лагер не може да се сложи, та единственото нещо което може да се направи е от време на време да го посмазваш (но не с литол



Не твърдя че всеки трябва сега да хукне да си разглобява макарите, нито че това е наложително. Не всеки има уменията и средствата (една грес или масло от специализираните е 10-20 лв.). По-добре не прави нищо, ако си решил да мажеш с някаква грес от бакалията.