Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно...?
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
ето снимка
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
един вид ножа може да се заварти и да стане успореден на равнината на която седи самата резачка,следователно винта може да сочи настрани при НЕработно положение,а в работно просто освобождаваш една скоба и винта отива във водата,като ще се управлява с вартене на целия мотор(на ос)
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
а има един голям проблем,мисля че е бая шумен този двигател и ще плаши рибата
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
Точно! И не само рибата, ами и всяка гад на километър околовръст!
Работил съм с таквоз. Задължително му требе заглучител, и то като за гаубица.
Работил съм с таквоз. Задължително му требе заглучител, и то като за гаубица.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
Малко инфо по въпроса за пръстена на винта;
http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=21&t=53524
http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f=21&t=53524
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
бихте ли ми помогнали за заглушителя?как да го направя ,така че да има смисал от цялата работа и да не си изям боя на някой водоем 

Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
и има ли смисал изобщо да се захващам с този мотор на Дружбата? Д кажа че идеята ми е да сложа редуктор от ъглошлав,ткраднах я от форума
,а перка да купя евентоално.ако има идеи и желание да ми помогнете със съвети моля.....

Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
Ако ти е подарък и ти се занимава, и имаш познат стругар, що не.Капризни са.Ползвал съм и помпа, и резачка с такъв двигател.Повечето проблеми идваха от свещите и двигателното масло което слагахме вместо двутактово.Имаше и мисля извънбордови руски двигатели с този мотор.Най-лесно ще се куплира с ботуш от маломощен двигател.Китайците се научиха да правят свестни двигатели и по-доброто решение е китаец на някакъв ботуш според мощността на двигателя.Все пак на вода ти трябва някаква сигурност, а и си отишъл за удоволствие, а не да береш грижи с двигател.
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
там е работата ,че двигателя го имам и просто така си седи.ако да речем ми излеле кам 50-60 лв да го пригодя защо не,но за ботуш не знам колко струват и от каде да намеря.а иначе да купувам друг мотор и да пригодявам не,по добре да си купя 2-ра ръка за 200-300 лв,има ги.иблагодаря за мнението и давай савети 

Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
На предната страница съм дал два линка на подобни самоделки.Също имаше подобна тема със снимки и линкове.Пък можеш да го направиш най-евтино шперплатов като създателя на тази тема.Чети темата от първата страница.Имай предвид, че е по-бързооборотен от четиритактовият и ще ти трябва редуктор.От ъглошлайф е най-лесно и евтино.
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
Определено КАЯ е прав. Двутактовия е бързооборотен и за да постигнеш ефекта ти е
необходим редуктор.Най-евтиния вариант е от ъглошлайф.Избора е голям.
необходим редуктор.Най-евтиния вариант е от ъглошлайф.Избора е голям.
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
От техническа гледна точка, най-лек за изпълнение е редукторът с галова верига и зъбчати колела. Има голям избор на корони. малко е чумен, но ако се затвори в картерче от ламарина става. друг вариант е с ремък - клиновиден или зъбен - като ангренажните. Това е най-тихият редуктор, а и понася удари в натоварването. И ремъци - бол! Ползват го даже и фърчащите хора - пара и мотоделта планеристите.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
В случая са важни габаритите, а те са най-малки при коничните зъбни колела, т.е. най-малко съпротивление на ботуша спрямо водата.Иначе решения всякакви.Дори ако дружбенският двигател е куплиран с водната помпа да се ползва като водометен двигател. 

Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
Навеждаш ме на едан мисъл; утре ще ти метна схема за водомет за извънбордов двигател!!КАЯ написа:В случая са важни габаритите, а те са най-малки при коничните зъбни колела, т.е. най-малко съпротивление на ботуша спрямо водата.Иначе решения всякакви.Дори ако дружбенският двигател е куплиран с водната помпа да се ползва като водометен двигател.
Имам едно старо руско книжле, пълно със такива шашми!

Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Извънбордов м. от шпертплат-несериозно...или на сериозно
За водомета забрави. 30% по слаб е от винтовия мотор. И аз мислих в тая насока,но
характеристиките ме отказаха и минах на шпертплатовия вариант. Използвам пълноценно
обороти,мощност,икономичност и всичко , което ми предоставя 4т въздухарката.
От години споделям с колеги опита си - Няма до момента по евтин /като инвестиция и
разход/ мотор за лодка от шпертплатовия вариант,който вече 5 години ми служи
безотказно във всякакви метеорологични условия.Не бих го заменил с най-фирмения
мотор какъвто и да е той.
характеристиките ме отказаха и минах на шпертплатовия вариант. Използвам пълноценно
обороти,мощност,икономичност и всичко , което ми предоставя 4т въздухарката.
От години споделям с колеги опита си - Няма до момента по евтин /като инвестиция и
разход/ мотор за лодка от шпертплатовия вариант,който вече 5 години ми служи
безотказно във всякакви метеорологични условия.Не бих го заменил с най-фирмения
мотор какъвто и да е той.