Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Днес ходих до Бургас в оторизиран сервиз на Меркури. Управителят се казва Пламен Каравелов, и ми отдели повече от час. Според него двигателя си работи най нормално за двигател от този клас. Просто идва малък за лодката.
Луфта между д-ля и оста на пропелера са технологичното решение за по лесното зацепването на муфата.
Термостат както по горе съм писал ИМА!
"........Торо,май се опитваш да се ебаваш с нас нещо : Какъв термостат те гони на този двигател бе,това да не ти е ДВГ на кола. Доло на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста в специялна ниша направена по нейния размер и тегли вода като я прекарва през двигателя и го охлажда.Колкото по-бързо се върти оста,толкова повече вода минава по трасето за охлаждане.Колкото повече газ се дава,толкова повече загрява и двигателя и перката за охлаждащата система си хвърля повече вода.Хората са го измислили просто и ефикасно.Какви термостати те гонят не разбирам.Язък ти за образованието или си го пропил по време на даскалото ...."
Колега Л.ВИЧЕВ- krokibg,
Другия път не се изказвай неподготвен:
1.Термостат на този двигател има
2.."Долу на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста..." Първо не е на оста на пропелера, защото няма да се върти когато д-ля е на неутрална . Второ не е турбинка и не завихря. "Турбинката" е гумено тяло наподобяващо морска звезда разположена ексцентрично в цилиндричен отвор. При въртенето краищата се деформират заради изместването от центъра на отвора и по този начин се променя обема затворен между всеки два лъча - там където обема започва да се увеличава има отвор за всмукване а там където обема е най малък е отвора за изхода. Нещо подобно на камера на ванкелов д-л.
Колкото за даскалото действително спях по лекциите - през другото време давах тежки и изморителни нагледни уроци - обяснявах на колежките как работи ДВГ-то - особено им харесваше урока за въвратно постъпателното движение на буталото.
Както и да е , благодаря на всички които се отзоваха на въпросите ми. Лодката ще претърпи известни промени, двигателя ми идва малък, така че ще се оглеждам за по - голям, а този ще го обявя за продаване.
Луфта между д-ля и оста на пропелера са технологичното решение за по лесното зацепването на муфата.
Термостат както по горе съм писал ИМА!
"........Торо,май се опитваш да се ебаваш с нас нещо : Какъв термостат те гони на този двигател бе,това да не ти е ДВГ на кола. Доло на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста в специялна ниша направена по нейния размер и тегли вода като я прекарва през двигателя и го охлажда.Колкото по-бързо се върти оста,толкова повече вода минава по трасето за охлаждане.Колкото повече газ се дава,толкова повече загрява и двигателя и перката за охлаждащата система си хвърля повече вода.Хората са го измислили просто и ефикасно.Какви термостати те гонят не разбирам.Язък ти за образованието или си го пропил по време на даскалото ...."
Колега Л.ВИЧЕВ- krokibg,
Другия път не се изказвай неподготвен:
1.Термостат на този двигател има
2.."Долу на оста за пропелера имаш малка гумена турбинка която си завихря от въртенето на оста..." Първо не е на оста на пропелера, защото няма да се върти когато д-ля е на неутрална . Второ не е турбинка и не завихря. "Турбинката" е гумено тяло наподобяващо морска звезда разположена ексцентрично в цилиндричен отвор. При въртенето краищата се деформират заради изместването от центъра на отвора и по този начин се променя обема затворен между всеки два лъча - там където обема започва да се увеличава има отвор за всмукване а там където обема е най малък е отвора за изхода. Нещо подобно на камера на ванкелов д-л.
Колкото за даскалото действително спях по лекциите - през другото време давах тежки и изморителни нагледни уроци - обяснявах на колежките как работи ДВГ-то - особено им харесваше урока за въвратно постъпателното движение на буталото.
Както и да е , благодаря на всички които се отзоваха на въпросите ми. Лодката ще претърпи известни промени, двигателя ми идва малък, така че ще се оглеждам за по - голям, а този ще го обявя за продаване.
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Торо,нали разбираш че няма как да съм разглобявал всички видове двигатели за лодки
Тези които съм имал,съм си правил всичко сам - без основни ремонти и казвам това което аз знам.Що се отнася до това,къде стои пропелерчето на водната помпа,при моя дето го имам и на оста и сега като ти прочетох написаното се сещам защо е така
---- моя Евенруд е 3.3 кс и е без скорости.Палиш,даваш газ и тръгваш напред,няма задна
Пропелера стои на оста и зацепва с шпонка и постоянно се върти.За термостатите,както видя по-горе се извиних за невежеството ми,но пак казвам,системата за охлаждане е толкова проста на тези малките двигатели че просто единственното нещо заради което са сложени е да ни стъжняват живота.Обяснявам го просто,двигателя го палиш,започва да работи и когато загрее на определена температура,тогава се отваря термостата,приблизително минута след запалването тръгва да тече водата от цицката.Каква е разликата,при положение че водата при двигателите без термостат,тръгва да тече веднага.Просто невиждам какъв е смисъла от термостата - визирам само малките двигатели .Това си направих труда да проверя и аз вчера,защото наистина почти нищо незнам за 4т двигателите,защото преди да са се развалили двата които имах,се разделих с тях.Сега съм на път да си взема 4т и ще науча повечето неща и за него за да не увисвам посредата на язовирите.








Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Споко, там закъдето съм тръгнал, от там ти се връщаш
СВЕТЪТ Е ХУБАВ, И ДОБРОТО ТЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
проблема ти е в самоделната лодка, а не в моторчето - карали сме 4.80 РИБ с 2.5кс и си вървеше съвсем прилично (за малък мотор)... като сложиш по-голям мотор, най-вероятно ще ти потъва задницата, а лодката пак няма да върви добре... пробвай с мотор на заем преди да го продадеш сегашния...
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Съгласен съм с Тедо. 2.5 к.с 4Т Сузуки съм го карал да бута 700 кг. лодка и то от стойката за спогателния двигател. 7-8 км/ч си ги направи, вярно пряко сили, но какво повече да искам. Пак същото моторче на макс. обороти развива 11 км/ч на лодка Сийхоук, която тежи 20 кг(с товара да са били 180-200), и пак същия съм го виждал да бута 3.6-4 метрова лодка Ямаха с 4 възрастни на борда, с риболовните им такъми и прочие...пак с малко над 10 км/ч.
Проблема според мен не е в мотора. Някъде бъркаш по конфигурирането на лодка-мотор.
Щом един и същи мотор бута с приблизително еднаква скорост три различни като концепция лодки с неприлично голяма разлика в теглото...значи не мотора е виновен.
Проблема според мен не е в мотора. Някъде бъркаш по конфигурирането на лодка-мотор.
Щом един и същи мотор бута с приблизително еднаква скорост три различни като концепция лодки с неприлично голяма разлика в теглото...значи не мотора е виновен.

Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- pachosz
- сериозен играч
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
И аз се съгласявам, че ще бута Лагуната и Ял-а, ама това:
Много ми се вижда 10, още повече над 10 км/ч. за голяма лодка с 4 възрастни и багаж, да не е в някой язовир с надолнище това

С тая скорост трябва да го видя за да го повярвамШморхи написа:...и пак същия съм го виждал да бута 3.6-4 метрова лодка Ямаха с 4 възрастни на борда, с риболовните им такъми и прочие...пак с малко над 10 км/ч....

Много ми се вижда 10, още повече над 10 км/ч. за голяма лодка с 4 възрастни и багаж, да не е в някой язовир с надолнище това




Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Е не съм я мерил с GPS, но на око така... в никой случай не беше под 7-8 км/ч, а не беше и над 10-12 км/ч. Че какво му пречи на маторят да бута лодката. Времето тихо..лодката що годе с кадърна мореходност...Зора не е да я накараш да се движи. Зора идва когато искаш скорост, там вече говорим за к.с., стъпка на винта, конструкция на лодка...Казах ти, 2.5 коня, бута лодка Триумф, 4.5 метра, с тегло около 600 кг лично + трима души на борда + малко багаж(котви, въжета...). Бях писал 700, но май ще дойдат повече.... 

Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- pachosz
- сериозен играч
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 6:23 am
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Е, ще я бута ми. Аз за скоростта се зачудих само, много ми се видя щото





- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
2.6кс мерено с ЖПС - 300см надуваема с 3 човека = мах 8,8кмч... същия товар и мотор с 330см надув. = 9.2кмч... Мотора поема докъм 2/3 от газта и оттам нататък само бучи, а оборотите и съответно скоростта не мърдат...
А само с мен (78кг) седнал по средата на лодка 330см достига 14.5кмч и моторчето се форсира до максимални обороти
А само с мен (78кг) седнал по средата на лодка 330см достига 14.5кмч и моторчето се форсира до максимални обороти
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
не - водата от "цицката" и тази която охлажда ауспуха /ботуша на моторчето/ си текат постоянно... а термостата регулира само тази вода, която е в блока... но и там влиза по малко, а не остава сухо докато загрее...Л.ВИЧЕВ- krokibg написа:...двигателя го палиш,започва да работи и когато загрее на определена температура,тогава се отваря термостата,приблизително минута след запалването тръгва да тече водата от цицката.Каква е разликата,при положение че водата при двигателите без термостат,тръгва да тече веднага.Просто невиждам какъв е смисъла от термостата - визирам само малките двигатели ...
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Тедо написа:не - водата от "цицката" и тази която охлажда ауспуха /ботуша на моторчето/ си текат постоянно... а термостата регулира само тази вода, която е в блока... но и там влиза по малко, а не остава сухо докато загрее...Л.ВИЧЕВ- krokibg написа:...двигателя го палиш,започва да работи и когато загрее на определена температура,тогава се отваря термостата,приблизително минута след запалването тръгва да тече водата от цицката.Каква е разликата,при положение че водата при двигателите без термостат,тръгва да тече веднага.Просто невиждам какъв е смисъла от термостата - визирам само малките двигатели ...
Онзи ден Тедо,отидох специално да запаля един 4т за да видя какво става,когато е с термостат



Абе,какво съм взел да се обяснявам и аз,достатъчно добри и проверени съвети съм дал на хора от форума и който иска да се възползва - бите,който не,да върви на майната си.Вчера станаха някой хора цигани и вече са с черни задници.До преди година,двигатели небяха виждали - извън бордови





Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
не знам какъв двигател си палил и гледал, но изправен нов без значение 2-Т или 4-Т двигател започва да хвърля вода 3-4 секунди след като запали... Да не кажа, че чисто новите изкарват вода и след 3-4 дърпания на въжето без да са запалили! ако импелера е износен и тръбичките замърсени, започва да пръска след 10-20сек, но струята е по-слаба... двигател, който 1 минута не изкарва вода, не е у ред!
Двигатели ползвам от достатъчно време, а и хората казват "Не питай старило, а питай патило!" та ако може, не ме наричай циганин - аз не помня да съм използвал квалификации към теб...
Двигатели ползвам от достатъчно време, а и хората казват "Не питай старило, а питай патило!" та ако може, не ме наричай циганин - аз не помня да съм използвал квалификации към теб...
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Моите наблюдения са същите. Палиш, почва да църка от цицката. Не са много двигателите, които съм виждал, но всички да го правят...сигурно така трябва да е...в противен случай, всички не са били наред.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
Достатъчно лодки и двигатели съм поправил и имал - лично моя собственност,за да мога да говоря по въпроса !!! Ти вчера взе да продаваш двигатели и стана голям спец !!! Това имам в предвид.Така че,просто двигателя е достатъчно нов и на дали има 50 часа на вода.А що се отнася до това,колко време му трябва за да пусне вода,си е различно за различните двигатели и винаги има малко забавяне но, ако си мислиш че съм стоял с хронометъра да засичам,сори - другия път ще го имам в предвид и точно до секунда ще го засеча.А за обидата,това си е поговорка а не обида,пък като искаш да се обиждаш,твоя работа !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпроси към знаещите - проблеми с лодка и мотор
трябват му няколко секунди да запълни системата, ако е изтекла всичката вода... когато всички компоненти са нови, вътре винаги остава вода... затова внимавайте при съхранение по 0 С! То затова е хубаво и маслото в редуктора да се смени преди студовете - ако случайно е влязла вода, да не стане беля... виждал съм разцепен редуктор и не беше на PARSUN 
