Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


Ремонт на лодка - СЕФЕРКА
Модератор: emo vasilev
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Да пиша пак малко,че се трупа материал,
а време за компа - малко.
Вчера деня отиде по разни работи около дома,ама надвечер
се кютнах в гаража,да мисля за следващия ден какво ще ми трябва.
Стигнал съм до тука

След като видях какво ще ми трябва,а имах време още,
беше ред да обърна малко внимание и на дейфута

Тънък момент е тука,ще вадя вала за да почистя вътре.
Но,под опорния лагер има доста пластини,добре е да си знаят мястото

Затова внимателно ги оставям настрани

Развивам предната муфа

И задната

И издърпвам вала

Това бялото е греста,но от водата е побеляла.
И това беше причината за този дребен,но задължителен "ремонт" на вала.
Вала е 20мм,а втулките са с 3 стотни по-големи,такива се правят,не трябва да е много стегнато,
затова и дейфута се пълни с грес,да не влиза от там вода в лодката.
това се прави ( гресира ) на всяко 5-7 излизане,по малко,но редовно.
Гресирането обаче се извършва при работещ двигател,на ниски обороти,
докато греста избие през 2-те втулки.
Дейфута също трябва да се промие

Обаче ме нападнаха модераторите,
и минахме на друга вълна.

Днес имаше малко работа по неприятни поводи,
и айде в дърводелната да си приготвя няколко греди

Първо да почистим дейфута

Парцалчето го напоих с бензин,операцията я повторих после
защото отзад се показа това

Почистих и вала

и ги оставих да се изпари бензина който разлях.
И почнах да се боря с новите ребра.Първо тези дето са за дъното.

с доста игра го припаснах до това положение


Да не забравя и за шпигатите

тази е готова,аде и другото ребро
ама те тука излезе силикона,че се наложи почистване

после с полиестерен кит,и малко дървени опилки от шлайфа

после припаснах и другото дънно ребро.

За сега дотук,че дойде малката,и имаше свиждане.
Трябва да се слиза до града за неръждаеми болтове и винтове,
с които ще захвана тези ребра към кила и към старите ребра.
Върху тези ще е мотора,затова обръщам такова внимание там.
а време за компа - малко.
Вчера деня отиде по разни работи около дома,ама надвечер
се кютнах в гаража,да мисля за следващия ден какво ще ми трябва.
Стигнал съм до тука

След като видях какво ще ми трябва,а имах време още,
беше ред да обърна малко внимание и на дейфута

Тънък момент е тука,ще вадя вала за да почистя вътре.
Но,под опорния лагер има доста пластини,добре е да си знаят мястото

Затова внимателно ги оставям настрани

Развивам предната муфа

И задната

И издърпвам вала

Това бялото е греста,но от водата е побеляла.
И това беше причината за този дребен,но задължителен "ремонт" на вала.
Вала е 20мм,а втулките са с 3 стотни по-големи,такива се правят,не трябва да е много стегнато,
затова и дейфута се пълни с грес,да не влиза от там вода в лодката.
това се прави ( гресира ) на всяко 5-7 излизане,по малко,но редовно.
Гресирането обаче се извършва при работещ двигател,на ниски обороти,
докато греста избие през 2-те втулки.
Дейфута също трябва да се промие

Обаче ме нападнаха модераторите,
и минахме на друга вълна.

Днес имаше малко работа по неприятни поводи,
и айде в дърводелната да си приготвя няколко греди

Първо да почистим дейфута

Парцалчето го напоих с бензин,операцията я повторих после
защото отзад се показа това

Почистих и вала

и ги оставих да се изпари бензина който разлях.
И почнах да се боря с новите ребра.Първо тези дето са за дъното.

с доста игра го припаснах до това положение


Да не забравя и за шпигатите

тази е готова,аде и другото ребро
ама те тука излезе силикона,че се наложи почистване

после с полиестерен кит,и малко дървени опилки от шлайфа

после припаснах и другото дънно ребро.

За сега дотук,че дойде малката,и имаше свиждане.
Трябва да се слиза до града за неръждаеми болтове и винтове,
с които ще захвана тези ребра към кила и към старите ребра.
Върху тези ще е мотора,затова обръщам такова внимание там.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
След обяд малко разходка до Варната за болтове,
и пак на ринга.
Монтирах вала

и настроих опорния лагер,след като се стегнат двете гайки,
вала трябва свободно да се движи.

проверява се на ръка.
Следва пробиване на отвори,
където с болтове за дърво ще се хванат помежду си двете ребра.

късмет,че влезе винтовера,иначе под ъгъл не ми се монтираше.
Гледах един патрон за дрелка,работи на 90*,ама питах в три магазина - нямаха
И другото ребро.

Трябва да се бележат по ребрата,къде ще дойдат отворите

После ще ги правя,иначе са готови - белязани де

Минавам към другите ребра,но първо да си направя шаблона

очертаване върху ясена

Ами легна добре

и другото

Малко пасване с дънното ребро

И тука се изложих вече,май бързах,а и се уморих вече.
Не е болка за умиране де.

И се спрях,монтажа ще видим кога ще е.
и пак на ринга.
Монтирах вала

и настроих опорния лагер,след като се стегнат двете гайки,
вала трябва свободно да се движи.

проверява се на ръка.
Следва пробиване на отвори,
където с болтове за дърво ще се хванат помежду си двете ребра.

късмет,че влезе винтовера,иначе под ъгъл не ми се монтираше.
Гледах един патрон за дрелка,работи на 90*,ама питах в три магазина - нямаха
И другото ребро.

Трябва да се бележат по ребрата,къде ще дойдат отворите

После ще ги правя,иначе са готови - белязани де

Минавам към другите ребра,но първо да си направя шаблона

очертаване върху ясена

Ами легна добре

и другото

Малко пасване с дънното ребро

И тука се изложих вече,май бързах,а и се уморих вече.
Не е болка за умиране де.

И се спрях,монтажа ще видим кога ще е.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
То работата е от вчера,ама не можах време да намеря за компа.
Шкурене където ще се монтират ребрата

По-подробни описания ще дам,че се намирам в "тънка" област,
все пак двигателя ще е тука.
Малко ремонт на шпигатите и 5-6 ръце безир след това,
че това ще остане там отдолу.

После следва дълга серия от пробиване на различни отвори,
Тука ще се хващат към кила

а тука към старото ребро

Всичко е готово - почва монтажа

Лепилото

първо дънното ребро го монтирам

лепилото избива добре навсякъде - така трябва де.

десния борд

левия борд

и второто дънно ребро

През борда не ги хващам,другите ребра са си хванати,
а и много допълнителна работа ще си отворя.
Малко почивка,и след обяд почнах първо от мотора.
Източване на маслото.

На тези мотори,има пробки от двете страни на мотора.
Който има смелостта да си купи такъв - да си знае.
А от тука се пълни,към литър събира картера.Полусинтетика -
пак от двете страни може.

и минавам към поставянето на станока на мотора.
Пак използвам ясен - такова имам де.( то и орех имам,ама е по-калпаво за такива неща )

Преди обаче да го хвана към ребрата,иска много точна настройка,
за да не се получи после някакъв ъгъл към остта,дето не може да се обере
от карето,а то позволява не повече от 15* чупка.Но да не достигам максимума,
че не е лека кола,да и правиш ремонта на земята.( да не се стига дотам де )
Едно хубаво нивелиране на лодката пак

И вече работим с отвеса.( нямам лазерни такъми - ко да се прави )
Първо проверявам отвеса на опорния лагер,виждам че е точно в центъра,
обаче в мойта част имам 1,5 см изместване в дясно.

Няколко пъти и по различни начини се мереше,това си беше.
Ами приемам го за верно,и така ще се монтира станока.
Очертах местата му,и следващия път има малко припасване
и да го хвана към ребрата пак с болтове за дърво.
Абе ще се види,ако не ми мине котка път.
Шкурене където ще се монтират ребрата

По-подробни описания ще дам,че се намирам в "тънка" област,
все пак двигателя ще е тука.
Малко ремонт на шпигатите и 5-6 ръце безир след това,
че това ще остане там отдолу.

После следва дълга серия от пробиване на различни отвори,
Тука ще се хващат към кила

а тука към старото ребро

Всичко е готово - почва монтажа

Лепилото

първо дънното ребро го монтирам

лепилото избива добре навсякъде - така трябва де.

десния борд

левия борд

и второто дънно ребро

През борда не ги хващам,другите ребра са си хванати,
а и много допълнителна работа ще си отворя.
Малко почивка,и след обяд почнах първо от мотора.
Източване на маслото.

На тези мотори,има пробки от двете страни на мотора.
Който има смелостта да си купи такъв - да си знае.
А от тука се пълни,към литър събира картера.Полусинтетика -
пак от двете страни може.

и минавам към поставянето на станока на мотора.
Пак използвам ясен - такова имам де.( то и орех имам,ама е по-калпаво за такива неща )

Преди обаче да го хвана към ребрата,иска много точна настройка,
за да не се получи после някакъв ъгъл към остта,дето не може да се обере
от карето,а то позволява не повече от 15* чупка.Но да не достигам максимума,
че не е лека кола,да и правиш ремонта на земята.( да не се стига дотам де )
Едно хубаво нивелиране на лодката пак

И вече работим с отвеса.( нямам лазерни такъми - ко да се прави )
Първо проверявам отвеса на опорния лагер,виждам че е точно в центъра,
обаче в мойта част имам 1,5 см изместване в дясно.

Няколко пъти и по различни начини се мереше,това си беше.
Ами приемам го за верно,и така ще се монтира станока.
Очертах местата му,и следващия път има малко припасване
и да го хвана към ребрата пак с болтове за дърво.
Абе ще се види,ако не ми мине котка път.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Сега като почвам да пиша,ме е яд на себе си,
ама накрая ще се разбере защо,паешка работа де.
Че почвам от вчера,малко почистване на дупките ( шпигатите де )

Почва едно припасване на тези дървении


Разгеле - накрая си паснаха на мястото.

Ама що ходене до струга и обратно беше,аз си знам.
Струга в момента го играеше шлайф де.
Айде вече и мотора да го стегна,че ще
си ходи на мястото.


По назад се вижда какво беше,сега какво е.
После последва един демонтаж на болтовете на мотора,
дето ми отнеха доста време

След което имаше обедна почивка,
че една настинка ме е грабнала - не е истина.
Добре че са измислили парацетамола,та на 3 часа си
хапвам по едно.
После пак на линия,разпробиване

наново боядисване,този път цвета по ми допадна

Монтаж на болтовете за мотора


По един безир на ясена,и въз от гаража.
Това вече днес.
Монтаж на мотора върху станока,
и айде на мястото му

Малко се озорих сам,ама стана.
Сега трябва да се монтира и това нещо

Защото идва пак тънък момент,
да си пасне по оста на вала.
За целта ползвах тоя начин

И след като си дойде по оста

маркирах местата на болтовете

Следва махане на мотора от станока
и маркирането за отворите на болтовете

Болтовете са за дърво,8мм.
отворите на ребрата са 5мм,предварително напълнени с грес,
болтовете преди поставяне на местото им,пак обилно ги гресирам.
Първо ги навивам с винтовера,после с трисчока.
И готовия продукт

Сега,там единия липсва,ама попадна точно под хоризонталния болт,
не знам де съм гледал.Малката в 60% от времето следи как
протича ремонта,може да ми е отнесла вниманието на някъде.
Но мисля,че не е проблем.
Проверка на оста.

Добре е.
Време е за проба на мотора,
наливам бензина

и ГРЕШКАААА
абе все от левия борд си го наливах,този път бързах да му чуя гласа,
налях от десния и олях всичко в бензин.
Оставих го да се изпарява,а вий да четете туй що съм писал.
По-късно ще го възпламеня мотора,сега съхне

На станока не слагам лепило,може след време да се наложи някакви смени,
или нещо от този род,затова е само на тези болтове.
Абе мотор да искаш да смениш,нов станок може да се наложи да правиш.
Затова имаше такава играчка по тази част на ремонта.
Аааа,и тази ос на мотора ще се подмени с друга де,
не гадайте как ще се компенсира разликата от около 30 см.
Освен това,ще има още настройки на мотора към опорния лагер,но затова
по-късно.
ама накрая ще се разбере защо,паешка работа де.
Че почвам от вчера,малко почистване на дупките ( шпигатите де )

Почва едно припасване на тези дървении


Разгеле - накрая си паснаха на мястото.

Ама що ходене до струга и обратно беше,аз си знам.
Струга в момента го играеше шлайф де.
Айде вече и мотора да го стегна,че ще
си ходи на мястото.


По назад се вижда какво беше,сега какво е.
После последва един демонтаж на болтовете на мотора,
дето ми отнеха доста време

След което имаше обедна почивка,
че една настинка ме е грабнала - не е истина.
Добре че са измислили парацетамола,та на 3 часа си
хапвам по едно.
После пак на линия,разпробиване

наново боядисване,този път цвета по ми допадна

Монтаж на болтовете за мотора


По един безир на ясена,и въз от гаража.
Това вече днес.
Монтаж на мотора върху станока,
и айде на мястото му

Малко се озорих сам,ама стана.
Сега трябва да се монтира и това нещо

Защото идва пак тънък момент,
да си пасне по оста на вала.
За целта ползвах тоя начин

И след като си дойде по оста

маркирах местата на болтовете

Следва махане на мотора от станока
и маркирането за отворите на болтовете

Болтовете са за дърво,8мм.
отворите на ребрата са 5мм,предварително напълнени с грес,
болтовете преди поставяне на местото им,пак обилно ги гресирам.
Първо ги навивам с винтовера,после с трисчока.
И готовия продукт

Сега,там единия липсва,ама попадна точно под хоризонталния болт,
не знам де съм гледал.Малката в 60% от времето следи как
протича ремонта,може да ми е отнесла вниманието на някъде.
Но мисля,че не е проблем.
Проверка на оста.

Добре е.
Време е за проба на мотора,
наливам бензина

и ГРЕШКАААА
абе все от левия борд си го наливах,този път бързах да му чуя гласа,
налях от десния и олях всичко в бензин.
Оставих го да се изпарява,а вий да четете туй що съм писал.
По-късно ще го възпламеня мотора,сега съхне

На станока не слагам лепило,може след време да се наложи някакви смени,
или нещо от този род,затова е само на тези болтове.
Абе мотор да искаш да смениш,нов станок може да се наложи да правиш.
Затова имаше такава играчка по тази част на ремонта.
Аааа,и тази ос на мотора ще се подмени с друга де,
не гадайте как ще се компенсира разликата от около 30 см.

Освен това,ще има още настройки на мотора към опорния лагер,но затова
по-късно.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Иначе запали от раз
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qTBlrUjDlxk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qTBlrUjDlxk&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qTBlrUjDlxk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qTBlrUjDlxk&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Който няма работа - купонясва.
Писна ми,ама трябва да свършвам вече,
че сафрида идва.
Вчера реших да се занимавам с дребните неща,
че понякога те спъват най-много работата,
а в морето всичко е от значение.
Ами да пребоядисам руля

Бързо му свалих боята,и пак
удрям на камък - в долната част е доста изгнил

Айде пак помощ от приятел.
На Станчо му писна май от мен,ама де ша иде - помага.
В дърводелната,понеже няма толкова широко парче ясен,
( трябваха ми поне 25 см ) наложи се да залепим от две парчета.
Айде няколко снимки от талаша



двете парчета се свързват с чуждо парче помежду им,
в случая използвам 2см фазер,а лепилото е пак същото
с което работех до сега.Оставих го стегне,през това време
оправих самата дръжка

Надвечер вече почнах и руля,
тук прехвърлям размера

Малко преглед как е изглеждал стария

Оправяне на "чертежа", е това е новия

Утре има още работа по него,шлайф,безир и боя,
или лак,ще реша накрая.
Писна ми,ама трябва да свършвам вече,
че сафрида идва.
Вчера реших да се занимавам с дребните неща,
че понякога те спъват най-много работата,
а в морето всичко е от значение.
Ами да пребоядисам руля

Бързо му свалих боята,и пак
удрям на камък - в долната част е доста изгнил

Айде пак помощ от приятел.
На Станчо му писна май от мен,ама де ша иде - помага.
В дърводелната,понеже няма толкова широко парче ясен,
( трябваха ми поне 25 см ) наложи се да залепим от две парчета.
Айде няколко снимки от талаша



двете парчета се свързват с чуждо парче помежду им,
в случая използвам 2см фазер,а лепилото е пак същото
с което работех до сега.Оставих го стегне,през това време
оправих самата дръжка

Надвечер вече почнах и руля,
тук прехвърлям размера

Малко преглед как е изглеждал стария

Оправяне на "чертежа", е това е новия

Утре има още работа по него,шлайф,безир и боя,
или лак,ще реша накрая.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Малко спънки имам по ремонта,по-точно други ангажименти.
Но поне са готови и стойките за греблата.Материала е пак ясен.
Хванати са към борда с винтове и лепило.

Както и към ребрата с болтове за дърво


Отворите са пробити в два размера,до средата 20мм,за да може да влезе самата планка,
и продължава с 14мм,колкото е отвора на планката.
Ключовете в магазина ми се видяха доста скъпи ( 20лв / брой ),
така че ще се минава на ръчна изработка май.
Нещо от този сорт

Но поне са готови и стойките за греблата.Материала е пак ясен.
Хванати са към борда с винтове и лепило.

Както и към ребрата с болтове за дърво


Отворите са пробити в два размера,до средата 20мм,за да може да влезе самата планка,
и продължава с 14мм,колкото е отвора на планката.
Ключовете в магазина ми се видяха доста скъпи ( 20лв / брой ),
така че ще се минава на ръчна изработка май.
Нещо от този сорт

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Ами да продължа и с писането малко.
Тоооо,снимките от няколко дена назад,
ама като нямаше време за писане,сега ще почна.
Един ден работа в дърводелната,да си приготвя материалите,
че да почна да слагам вече и вътре по нещо.
Това почти всичко трябва да влезе в лодката.

Но почти беше свършил деня,а и аз също,
направих едно лакиране на руля.

и дръжката

Последното ми решение е,ще си останат лакирани,
много ми харесва фладера на ясена,грехота е да го скрия с боя.
По препоръка на Плувчо,взех от този лак.

Наистина е цена,но за една кутия си заслужава,
стига да свърши добра работа - ще се разбере това лято де.
И започнах с баша.Тук пак използвам ясена като материал.


Освен с винтове,цапам и с лепилото.Трябва да стане здраво,
че тези греди имат задачата,да се борят и с вълните.


И тука дойдоха вече кибик-сеирджиите, помирисаха шишенцето дет стои на
масата,и деня приключи.Много акъл взеха да дават,само дето ми прекъсват дейността.
Тоооо,снимките от няколко дена назад,
ама като нямаше време за писане,сега ще почна.
Един ден работа в дърводелната,да си приготвя материалите,
че да почна да слагам вече и вътре по нещо.
Това почти всичко трябва да влезе в лодката.

Но почти беше свършил деня,а и аз също,
направих едно лакиране на руля.

и дръжката

Последното ми решение е,ще си останат лакирани,
много ми харесва фладера на ясена,грехота е да го скрия с боя.
По препоръка на Плувчо,взех от този лак.

Наистина е цена,но за една кутия си заслужава,
стига да свърши добра работа - ще се разбере това лято де.
И започнах с баша.Тук пак използвам ясена като материал.


Освен с винтове,цапам и с лепилото.Трябва да стане здраво,
че тези греди имат задачата,да се борят и с вълните.


И тука дойдоха вече кибик-сеирджиите, помирисаха шишенцето дет стои на
масата,и деня приключи.Много акъл взеха да дават,само дето ми прекъсват дейността.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
На другия ден рано в гаража,докато кибиците ги няма,
за сметка на това,тайфунчето преди мен в лодката.
Проверка на ремонта прави.

И третата греда е сложена.

Една проверка - 2мм не са дърводелска мярка де.

Тука ще е капака,останалите гредички вече са чамови.

Освен с винтове,навсякъде работя и с лепилото.
Мислих капака да бъде отпред,но ако се наложи нещо да се вади
бързо от предната част на баша,ще отнеме доста време,затова пак го правя отгоре.
И тъй като следва затваряне на баша вече,трябва първо да се удари боята.
Избрах си този цвят,мисля че добре ще стои.


Оставих да съхне боята,малко почивка - и пак на фронта.
Почва голямото обикаляне по лодка и машинки,припасване първо на
бордовите дъски.Доста мамата имаше.


Накрая се получи все пак нещо.

И кибиците дофтасаха.
И следващия ден започва с проверка.
Кандидат капитанчето е доволно.

30% от времето е при мен.
Още малко оребряване

През това време шурито се заема с вала.Това ми го докараха.

Хареса ми,ще го монтираме.
Снимането остана на заден план,че като запалихме после мотора,
този вал се развърча,едва успяхме да изгасим мотора.
На единия квадрат му се скъсала заварката,направо щеше да пробие лодката.
А на мотора всички кабели са отрязани,поне този за гасенето да бях го направил.
Е,сега първо него ще направя - тогава продължаваме.
Нагласих още две дъски,както и първата челна дъска и приключих за вчера.

Пробно направих и един кит с лепилото и фин талаш от шлайфането,
запълних пробно фугите около борда и го оставих.

Добре е избило,но утре ще проверя здравината му.
След обяд не работих,че удари 9 градуса - не ми се трепереше.
Само се сетих че не съм снимал,затова снимките с този час.
Кибиците този път не се видяха май.
за сметка на това,тайфунчето преди мен в лодката.
Проверка на ремонта прави.

И третата греда е сложена.

Една проверка - 2мм не са дърводелска мярка де.

Тука ще е капака,останалите гредички вече са чамови.

Освен с винтове,навсякъде работя и с лепилото.
Мислих капака да бъде отпред,но ако се наложи нещо да се вади
бързо от предната част на баша,ще отнеме доста време,затова пак го правя отгоре.
И тъй като следва затваряне на баша вече,трябва първо да се удари боята.
Избрах си този цвят,мисля че добре ще стои.


Оставих да съхне боята,малко почивка - и пак на фронта.
Почва голямото обикаляне по лодка и машинки,припасване първо на
бордовите дъски.Доста мамата имаше.


Накрая се получи все пак нещо.

И кибиците дофтасаха.
И следващия ден започва с проверка.
Кандидат капитанчето е доволно.

30% от времето е при мен.
Още малко оребряване

През това време шурито се заема с вала.Това ми го докараха.

Хареса ми,ще го монтираме.
Снимането остана на заден план,че като запалихме после мотора,
този вал се развърча,едва успяхме да изгасим мотора.
На единия квадрат му се скъсала заварката,направо щеше да пробие лодката.
А на мотора всички кабели са отрязани,поне този за гасенето да бях го направил.
Е,сега първо него ще направя - тогава продължаваме.
Нагласих още две дъски,както и първата челна дъска и приключих за вчера.

Пробно направих и един кит с лепилото и фин талаш от шлайфането,
запълних пробно фугите около борда и го оставих.

Добре е избило,но утре ще проверя здравината му.
След обяд не работих,че удари 9 градуса - не ми се трепереше.
Само се сетих че не съм снимал,затова снимките с този час.
Кибиците този път не се видяха май.

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Вчера пак на фронта,ама появи се и шурито да помага малко.
Задачата беше,да затворя баша,та я метнахме.

Работя с винтове и лепило.
До обяд това го свършихме.

Трябваше да се втвърди лепилото,за да продължа.
Защото се налага първо едно шлайфане на челните дъски,
за да могат да легнат после другите отгоре.

Това е почти готовия баш

А така беше преди

Горните дъски не са хванати още,първо трябва да се безиросат 2-3 ръце,
и тогава окончателен монтаж.Капака - накрая.
Но нещо и фотото ми се прецака,затова едва успях тези снимки да направя.
А кита дето го направих с лепилото и праха стана много здраво.

Ами утре продължавам лека полека - и без това още нищо интересно няма в морето
Задачата беше,да затворя баша,та я метнахме.

Работя с винтове и лепило.
До обяд това го свършихме.

Трябваше да се втвърди лепилото,за да продължа.
Защото се налага първо едно шлайфане на челните дъски,
за да могат да легнат после другите отгоре.

Това е почти готовия баш

А така беше преди

Горните дъски не са хванати още,първо трябва да се безиросат 2-3 ръце,
и тогава окончателен монтаж.Капака - накрая.
Но нещо и фотото ми се прецака,затова едва успях тези снимки да направя.
А кита дето го направих с лепилото и праха стана много здраво.

Ами утре продължавам лека полека - и без това още нищо интересно няма в морето
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
От вчера и оня ден,имаше доста емоции и път - нямаше как по лодката да работя,
ама днес няма отърване.
И понеже едрите неща си ги знам,а дреболиите оставиш ли ги за накрая,
може и да си кажеш,че и без тях може.Но - грешно мислене е според мен.
Почнал съм баша,трябва да се изпипа докрай.
И понеже съм в момента без работещо фото около мен,повече приказки
и някоя снимка от ТЛФ на дъщерята.
Следваше да се запушат всички възможни отвори по горната част на баша,
вода да не влиза там.Получи се тази грозотия накрая

Не знам защо се получи завъртяна снимка,в компа ми е нормална.
Подробности за тези на които може да им влезе в работа нещо.
Пак направих кит с лепилото и шлайф-стърготини,с това запълних
покрай бордовете всички отвори.

А с полиестерния кит,запълних дупките на винтовете
и фугите между самите дъски.
И стана една грозотия............

Следва направата на капака.Нищо интересно иначе,
само дето трябва се залепят няколко дъски като плот.

Аааа,понеже не ми се ходеше до дърводелната за кнехт ( на това нещо се стягат дъските за да залепнат )
пак опрях до стругчето и един много стар метод на кнехта.
Тези две ками вършат много добра работа в този случай

Само трябва предварително да се смажат двете триещи страни леко с грес.
И бой с чука.Но трябва да се внимава де,не като ковач да блъскаш.
После ми казаха,че пак съм имал денден,и хайде на масата.
По-късно след обяд следва вече лустрото,а дано успея да покажа нещо.
ама днес няма отърване.
И понеже едрите неща си ги знам,а дреболиите оставиш ли ги за накрая,
може и да си кажеш,че и без тях може.Но - грешно мислене е според мен.
Почнал съм баша,трябва да се изпипа докрай.
И понеже съм в момента без работещо фото около мен,повече приказки
и някоя снимка от ТЛФ на дъщерята.
Следваше да се запушат всички възможни отвори по горната част на баша,
вода да не влиза там.Получи се тази грозотия накрая

Не знам защо се получи завъртяна снимка,в компа ми е нормална.
Подробности за тези на които може да им влезе в работа нещо.
Пак направих кит с лепилото и шлайф-стърготини,с това запълних
покрай бордовете всички отвори.

А с полиестерния кит,запълних дупките на винтовете
и фугите между самите дъски.
И стана една грозотия............

Следва направата на капака.Нищо интересно иначе,
само дето трябва се залепят няколко дъски като плот.

Аааа,понеже не ми се ходеше до дърводелната за кнехт ( на това нещо се стягат дъските за да залепнат )
пак опрях до стругчето и един много стар метод на кнехта.
Тези две ками вършат много добра работа в този случай

Само трябва предварително да се смажат двете триещи страни леко с грес.
И бой с чука.Но трябва да се внимава де,не като ковач да блъскаш.
После ми казаха,че пак съм имал денден,и хайде на масата.
По-късно след обяд следва вече лустрото,а дано успея да покажа нещо.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка

До тука съм сега,ама без фото ми е много кофти.
Като го оправя,ще покажа каквото трябва.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Доста съм изостанал с информацията,ама без фото - няма как да стане.
Временно имам сега едно,та ще покажа каквото мога.
Капака е готов,но преди това си направих една " застраховка " да огранича влизането на вода в баша.
Направих в гредите с оберфрезата улеи за изтичане на водата.

Така изглежда отпред

След което пак следва безиросване,след 2 дена лакиране
получи се според мен добре

Ще има накрая и втора ръка лак.
Може би ще изтърва този път доста неща,но в другата тема отговарям на въпроси.
Реших че ще оставя всичко ново в лак,а ако не издържи лака на времето,най-лесното е да се удари после боята.
Може вече и на стоянката да стане това,но поне тази година ще е така.
Така,оня кардан не ми хареса,минах на стария вариант,само дето мотора е едно ребро напред,
следваше да се монтира тръбата за изгорелите газове.Направена е от неръждавейка ( ако не са ме излъгали де )
Абе отне ми един ден докато напасна всичко.
Отвътре минава през алуминиева ламарина ( стегнато ),като самата ламарина е на 1 см разстояние от борда.
По една гайка отвътре - свърши работа.

По същия начин я хванах и от вън

Стана стабилна,а и при пробите,топлината в края на тръбата липсваше,
както и по двете алуминиеви ламарини.Обират я добре.
Минавам на следващата фаза.То между другото,както го показвам,
не съм го правил по етапи по същия начин,но това няма значение.
Предната част на кубрика,изглежда добре

като това е положението когато е на стоянката лодката,
когато си тръгнем за морето,отварям този капак.

като отвътре го държи един райбер

и се измъква нагоре после.
Но при необходимост може да се свали и целия преден панел.

Пак с такива дървении е захваната цялата рамка.

Всичко това е изработено от чамов материал,само райберите са от ясен.
Задната част на кубрика.
Пак ще има такъв подвижен панел,но по-малък.
Това което се вижда си остава на място,като в дясно където минава аспуха,
е само на винтовете,при необходимост да може се демонтира,а в ляво освен винтовете,
са и залепени дъските.

Имаше и доста играчка с мотора,че на средни обороти имаше доста големи вибрации,
а основно на тези обороти я карам,та 2-3 дена си играх и с това.
Решението,гумени тампони.От жигулските за задните напречни щанги,само дето ги
поотрязах малко.

Вече се понасят вибрациите де.А и това каре обира леките оклонения към вала

кандидат капитана се кефи вече


Реших - така и така е в дома лодката,докато не си я направя
както я виждам,няма да я пусна на вода.
И без това тази година все още рибата си прави майтап с нас.
За мен си добива приятен вид.

Пак ще има инфо де.
Временно имам сега едно,та ще покажа каквото мога.
Капака е готов,но преди това си направих една " застраховка " да огранича влизането на вода в баша.
Направих в гредите с оберфрезата улеи за изтичане на водата.

Така изглежда отпред

След което пак следва безиросване,след 2 дена лакиране
получи се според мен добре

Ще има накрая и втора ръка лак.
Може би ще изтърва този път доста неща,но в другата тема отговарям на въпроси.
Реших че ще оставя всичко ново в лак,а ако не издържи лака на времето,най-лесното е да се удари после боята.
Може вече и на стоянката да стане това,но поне тази година ще е така.
Така,оня кардан не ми хареса,минах на стария вариант,само дето мотора е едно ребро напред,
следваше да се монтира тръбата за изгорелите газове.Направена е от неръждавейка ( ако не са ме излъгали де )
Абе отне ми един ден докато напасна всичко.

Отвътре минава през алуминиева ламарина ( стегнато ),като самата ламарина е на 1 см разстояние от борда.
По една гайка отвътре - свърши работа.

По същия начин я хванах и от вън

Стана стабилна,а и при пробите,топлината в края на тръбата липсваше,
както и по двете алуминиеви ламарини.Обират я добре.
Минавам на следващата фаза.То между другото,както го показвам,
не съм го правил по етапи по същия начин,но това няма значение.
Предната част на кубрика,изглежда добре

като това е положението когато е на стоянката лодката,
когато си тръгнем за морето,отварям този капак.

като отвътре го държи един райбер

и се измъква нагоре после.
Но при необходимост може да се свали и целия преден панел.

Пак с такива дървении е захваната цялата рамка.

Всичко това е изработено от чамов материал,само райберите са от ясен.
Задната част на кубрика.
Пак ще има такъв подвижен панел,но по-малък.
Това което се вижда си остава на място,като в дясно където минава аспуха,
е само на винтовете,при необходимост да може се демонтира,а в ляво освен винтовете,
са и залепени дъските.

Имаше и доста играчка с мотора,че на средни обороти имаше доста големи вибрации,
а основно на тези обороти я карам,та 2-3 дена си играх и с това.
Решението,гумени тампони.От жигулските за задните напречни щанги,само дето ги
поотрязах малко.

Вече се понасят вибрациите де.А и това каре обира леките оклонения към вала

кандидат капитана се кефи вече


Реших - така и така е в дома лодката,докато не си я направя
както я виждам,няма да я пусна на вода.
И без това тази година все още рибата си прави майтап с нас.
За мен си добива приятен вид.

Пак ще има инфо де.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Трябваше да се завърши кубрика.
Докато се лепяха плотовете на горните капаци,
затворих отзад.

И капаците са готови ( в грубо положение де )

Като единия съм го направил нарочно по-голям,
ако се налага да се долива гориво,само той да се отваря.
Не и двата.
Утре продължавам с кубрика.

Опита показа,че е по-удобно.
После следва шлайф от долната стана на капаците,
да мога да сложа и кушаците.

Ако оставя така плотовете,до утре ще се огънат.
За тези,дето си нямат понятие от дърводелските чалъми,
а понякога може да им се наложи да направят нещо,
давам и по-подробни описания на действията си.
Преди да се сложат кушаците ( тези гредички ),разпробийте всяка от залепените дъски
по средата,намажете кушака с лепило,завивате първо единия от крайните винтове,
после на другия край,и накрая останалите.

Утре продължавам с кубрика.
Докато се лепяха плотовете на горните капаци,
затворих отзад.

И капаците са готови ( в грубо положение де )

Като единия съм го направил нарочно по-голям,
ако се налага да се долива гориво,само той да се отваря.
Не и двата.
Утре продължавам с кубрика.

Опита показа,че е по-удобно.
После следва шлайф от долната стана на капаците,
да мога да сложа и кушаците.

Ако оставя така плотовете,до утре ще се огънат.
За тези,дето си нямат понятие от дърводелските чалъми,
а понякога може да им се наложи да направят нещо,
давам и по-подробни описания на действията си.
Преди да се сложат кушаците ( тези гредички ),разпробийте всяка от залепените дъски
по средата,намажете кушака с лепило,завивате първо единия от крайните винтове,
после на другия край,и накрая останалите.

Утре продължавам с кубрика.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Тъй,тъй - дето се вика,почва се началото на края.
Демек - с дреболиите,дето могат ти вдигнат кръвното,или настроението.
Мислех днес да лакирам,ама скъпия бързосъхнещ безир се оказа балон.
Още не беше изъхнал както трябва от оня ден.Както и да е,
дреболии - бол.
Първо да направя те това,че играе после голяма роля за лодката.

Мънца,не става въпрос за барбекюто,за тръбата говоря.Нека съхне силикона,
довечера работа го чака.За какво ли е ?
Не сте малки - сещайте се.
Първа дреболия - мястото за стойката на сонара,
ами пак горе -долу на същото място
Пак от ясен щеше да бъде,ама се оказаха останалите парчетии малко тесни,
намерих едно парче от птичи явор - това ще е.


Така ми изглежда добре като място.
Първо заковах планцера,за да изравня държача на стойката с него.

Хванах държача с винтовете,махнах планцера,разпробих и другите отвори

И на мен така ми харесва

Ами следва сваляне на всичко,фрезенг,лепило и пак монтаж.

По късно,като лепилото изсъхне,ще се китват пак местата на винтовете.
Ба си,едно парче дърво,ме накара 2 часа да обикалям
докато го монтирам,ама то не е само то де.
Почти всички така ги пасвах.
След като се направи самата стойка на сонара,ще се види къде ще разпробия
държача,пак един тънък момент.Старата стойка сега идва къса,ще се прави нова.
И още нещо важно.
Знам,че лодка се пасва с теслата.Това не е майтап - така си е.
Просто между дъските трябва да има някакво разстояние,
че те в зависимост от времето постоянно си менят обема.
Това от старите майстори съм го гледал,така го знам.
Но,искам да пробвам и новите технологии,на лепила,китове,силикони и т.н.
Силикон казах - аз никъде не съм слагал,но преди мен,
всички фуги които на времето са ги запълвали с катран и кълчища ( това всяка година )
е направено от предния собственик със силикон.
А това което аз правя в момента - искам да видя дали ще издържи на времето.
Очаквам да се напукат дъските,не от лепилото,а самите те.
Не е болка за умиране,но новото трябва да се пробва.
Имам си резервни варианти няколко,така че - нямам грижи.
Демек - с дреболиите,дето могат ти вдигнат кръвното,или настроението.
Мислех днес да лакирам,ама скъпия бързосъхнещ безир се оказа балон.
Още не беше изъхнал както трябва от оня ден.Както и да е,
дреболии - бол.
Първо да направя те това,че играе после голяма роля за лодката.

Мънца,не става въпрос за барбекюто,за тръбата говоря.Нека съхне силикона,
довечера работа го чака.За какво ли е ?
Не сте малки - сещайте се.
Първа дреболия - мястото за стойката на сонара,
ами пак горе -долу на същото място
Пак от ясен щеше да бъде,ама се оказаха останалите парчетии малко тесни,
намерих едно парче от птичи явор - това ще е.


Така ми изглежда добре като място.
Първо заковах планцера,за да изравня държача на стойката с него.

Хванах държача с винтовете,махнах планцера,разпробих и другите отвори

И на мен така ми харесва

Ами следва сваляне на всичко,фрезенг,лепило и пак монтаж.

По късно,като лепилото изсъхне,ще се китват пак местата на винтовете.
Ба си,едно парче дърво,ме накара 2 часа да обикалям
докато го монтирам,ама то не е само то де.
Почти всички така ги пасвах.
След като се направи самата стойка на сонара,ще се види къде ще разпробия
държача,пак един тънък момент.Старата стойка сега идва къса,ще се прави нова.
И още нещо важно.
Знам,че лодка се пасва с теслата.Това не е майтап - така си е.
Просто между дъските трябва да има някакво разстояние,
че те в зависимост от времето постоянно си менят обема.
Това от старите майстори съм го гледал,така го знам.
Но,искам да пробвам и новите технологии,на лепила,китове,силикони и т.н.
Силикон казах - аз никъде не съм слагал,но преди мен,
всички фуги които на времето са ги запълвали с катран и кълчища ( това всяка година )
е направено от предния собственик със силикон.
А това което аз правя в момента - искам да видя дали ще издържи на времето.
Очаквам да се напукат дъските,не от лепилото,а самите те.
Не е болка за умиране,но новото трябва да се пробва.
Имам си резервни варианти няколко,така че - нямам грижи.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА