Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Лодки и сонари
naRiba.com

Форум




Всичко за ел. двигателите
Модератори: emo vasilev, Кърцата
- pepi71
- научил се да хвърля
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 3:12 pm
- Местоположение: ВАРНА
Re: Всичко за ел. двигателите
Това е интересно,били го дообеснил точно за какво става въпрос като панел, часове на зареждане и др.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Всичко за ел. двигателите
тойо, я ни светни как ги зареждаш нощно време със соларния панел 
Като имате 2 акумулатора, може да се возите с единия, докато другия се зарежда... То и без друго, (поне аз) като ходя за повече от един ден, не съм по 16 часа постоянно във водата... а 3-4 часа сутрин и толкова вечер
Най-евтиния вариант за зареждане на място, където няма ток, е да сложите акумулатора на колата и да я оставите да работи... дизелите харчат малко под 1л/час т.е. за 4-5 лева ще си заредите акумулатора... Ще кажете, че бързото зареждане е вредно... но за 2-3 пъти в годината, не е фатално...
А в крайна сметка, който ходи чак толкова често на многодневни излети, трябва да си вземе един бензинов генератор... По-хубавите си имат изход 12V точно за зареждане на акумулатори, а към най-простите може да си включите зарядното за 220V
За колегите с по-големи лодки има още един вариант - ел. мотор да ползва общ акумулатор с бензиновия мотор... Само не трябва да го "изпиват" докрай...

Като имате 2 акумулатора, може да се возите с единия, докато другия се зарежда... То и без друго, (поне аз) като ходя за повече от един ден, не съм по 16 часа постоянно във водата... а 3-4 часа сутрин и толкова вечер

Най-евтиния вариант за зареждане на място, където няма ток, е да сложите акумулатора на колата и да я оставите да работи... дизелите харчат малко под 1л/час т.е. за 4-5 лева ще си заредите акумулатора... Ще кажете, че бързото зареждане е вредно... но за 2-3 пъти в годината, не е фатално...
А в крайна сметка, който ходи чак толкова често на многодневни излети, трябва да си вземе един бензинов генератор... По-хубавите си имат изход 12V точно за зареждане на акумулатори, а към най-простите може да си включите зарядното за 220V

За колегите с по-големи лодки има още един вариант - ел. мотор да ползва общ акумулатор с бензиновия мотор... Само не трябва да го "изпиват" докрай...
Re: Всичко за ел. двигателите
Колега веднага ти обяснявам (панел 125W и два акомулатора защото моя е на 24V . 2000W вариянта А=ЕДИНИЯ АКОМУЛАТОР Е ВЪРЗАН ЗА БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ а ДРУГИЯ ЗА СОЛАРНИЯ ПАНЕЛТедо написа:тойо, я ни светни как ги зареждаш нощно време със соларния панел
Като имате 2 акумулатора, може да се возите с единия, докато другия се зарежда... То и без друго, (поне аз) като ходя за повече от един ден, не съм по 16 часа постоянно във водата... а 3-4 часа сутрин и толкова вечер![]()
Най-евтиния вариант за зареждане на място, където няма ток, е да сложите акумулатора на колата и да я оставите да работи... дизелите харчат малко под 1л/час т.е. за 4-5 лева ще си заредите акумулатора... Ще кажете, че бързото зареждане е вредно... но за 2-3 пъти в годината, не е фатално...
А в крайна сметка, който ходи чак толкова често на многодневни излети, трябва да си вземе един бензинов генератор... По-хубавите си имат изход 12V точно за зареждане на акумулатори, а към най-простите може да си включите зарядното за 220V![]()
За колегите с по-големи лодки има още един вариант - ел. мотор да ползва общ акумулатор с бензиновия мотор... Само не трябва да го "изпиват" докрай...

- spookymiro
- ще става разбирач
- Мнения: 363
- Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 2:22 pm
- Местоположение: София
Re: Всичко за ел. двигателите
Тойо, да попитам някои неща свързани с ел.двигателите и Искъра.
Ще ми направят ли проблем ако са ми монтирани и електрическия и бензиновия двигател на лодката, но аз карам с електрическия?
Трябва ли бензиновия мотор да е изваден от водата, при положение че се движа с електрическия в забранената за бензинови мотори зона?
Откъде трябва да карам с електрическия мотор и докъде е разрешено?
Поздрави!
Ще ми направят ли проблем ако са ми монтирани и електрическия и бензиновия двигател на лодката, но аз карам с електрическия?
Трябва ли бензиновия мотор да е изваден от водата, при положение че се движа с електрическия в забранената за бензинови мотори зона?
Откъде трябва да карам с електрическия мотор и докъде е разрешено?
Поздрави!
Държа се с другите така, както искам те да се държат с мен.
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Всичко за ел. двигателите
Преди 3години от Щъркела стигнах до Стената с електричка и Руска лодка,на сонара видях единични риби на 40-50метра и се върнах обратно без проблем!
Предполагам,че и сега ще е същото! 


Re: Всичко за ел. двигателите
Колега (гледат с бинокъл дали БЕНЗИНОВИЯ пикаеspookymiro написа:Тойо, да попитам някои неща свързани с ел.двигателите и Искъра.
Ще ми направят ли проблем ако са ми монтирани и електрическия и бензиновия двигател на лодката, но аз карам с електрическия?
Трябва ли бензиновия мотор да е изваден от водата, при положение че се движа с електрическия в забранената за бензинови мотори зона?
Откъде трябва да карам с електрическия мотор и докъде е разрешено?
Поздрави!


- spookymiro
- ще става разбирач
- Мнения: 363
- Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 2:22 pm
- Местоположение: София
Re: Всичко за ел. двигателите
Благодарности за информацията.
Поздрави!
Поздрави!
Държа се с другите така, както искам те да се държат с мен.
- dako71
- сериозен играч
- Мнения: 1311
- Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 3:14 am
- Местоположение: Фидер отбор Пирдоп
- Обратна връзка:
Re: Всичко за ел. двигателите
Включвам се и аз в дискусията. Взех си лодка ProMarine IB 300 комплект с двигател MotorGuide® Thruster T30 и си е добре като се има предвид че използвам стария акумолатор от колата. Ми много добре си я движи при положение че не троля а само се местя от време на време из язовира. На 2ра или 3та си карам по този начин цял излет. Допълнително си взех и 75 ач. който си го менкам с този на колата и си имам и за тролене.
До тук добре но никъде в темата не срещнах дума за зарядни и трябва да кажа че от тях зависи най вече живота на акумулатора. Ако искате да си пъпъркате дълго време с един акумолатор се снабдете с качествено зарядно. Моето е правено от кипаджия и мога да кажа че едва ли има такова серийно производство. Включвам акумолатора и го забравям. Може да си седи на зарядното с дни и винаги да ми е на линия. Та кажете какви зарядни използвате защото 85% от продаваните са пълни боклуци скоито само можеш да си съсипеш и нов акумолатор. Единственните дето мога да им вярвам малко са тези зарядни http://www.balkanboats.com/productdetai ... =30&id=252
И да попитам някъде срещах тема за максимайзери ръчна изработка. Дали някой ще сети каде а и въобще други такива .Благодаря.
До тук добре но никъде в темата не срещнах дума за зарядни и трябва да кажа че от тях зависи най вече живота на акумулатора. Ако искате да си пъпъркате дълго време с един акумолатор се снабдете с качествено зарядно. Моето е правено от кипаджия и мога да кажа че едва ли има такова серийно производство. Включвам акумолатора и го забравям. Може да си седи на зарядното с дни и винаги да ми е на линия. Та кажете какви зарядни използвате защото 85% от продаваните са пълни боклуци скоито само можеш да си съсипеш и нов акумолатор. Единственните дето мога да им вярвам малко са тези зарядни http://www.balkanboats.com/productdetai ... =30&id=252
И да попитам някъде срещах тема за максимайзери ръчна изработка. Дали някой ще сети каде а и въобще други такива .Благодаря.
Re: Всичко за ел. двигателите
Колега добре дошъл (при електричките)dako71 написа:Включвам се и аз в дискусията. Взех си лодка ProMarine IB 300 комплект с двигател MotorGuide® Thruster T30 и си е добре като се има предвид че използвам стария акумолатор от колата. Ми много добре си я движи при положение че не троля а само се местя от време на време из язовира. На 2ра или 3та си карам по този начин цял излет. Допълнително си взех и 75 ач. който си го менкам с този на колата и си имам и за тролене.
До тук добре но никъде в темата не срещнах дума за зарядни и трябва да кажа че от тях зависи най вече живота на акумулатора. Ако искате да си пъпъркате дълго време с един акумолатор се снабдете с качествено зарядно. Моето е правено от кипаджия и мога да кажа че едва ли има такова серийно производство. Включвам акумолатора и го забравям. Може да си седи на зарядното с дни и винаги да ми е на линия. Та кажете какви зарядни използвате защото 85% от продаваните са пълни боклуци скоито само можеш да си съсипеш и нов акумолатор. Единственните дето мога да им вярвам малко са тези зарядни http://www.balkanboats.com/productdetai ... =30&id=252
И да попитам някъде срещах тема за максимайзери ръчна изработка. Дали някой ще сети каде а и въобще други такива .Благодаря.

-
- научил се да хвърля
- Мнения: 164
- Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 2:27 pm
- Местоположение: Разград
Re: Всичко за ел. двигателите
Мога да кажа само,че 3.8 ампера не са подходящи за зареждане на акумулатор с капацитет 100-120 амперчаса.Дори и за 60 не бих си взел такова зарядно.Иначе ми е интересно как ги сметнахте тези 85%.Иначе ако има вятър (то почти винаги го има без рано утрин до към 10 и късно вечер след 18)на 2 или 3 скорост при мощност 30 либри с надуваема лодка скоростта ми се види малка за влачене.dako71 написа:Включвам се и аз в дискусията. Взех си лодка ProMarine IB 300 комплект с двигател MotorGuide® Thruster T30 и си е добре като се има предвид че използвам стария акумолатор от колата. Ми много добре си я движи при положение че не троля а само се местя от време на време из язовира. На 2ра или 3та си карам по този начин цял излет. Допълнително си взех и 75 ач. който си го менкам с този на колата и си имам и за тролене.
До тук добре но никъде в темата не срещнах дума за зарядни и трябва да кажа че от тях зависи най вече живота на акумулатора. Ако искате да си пъпъркате дълго време с един акумолатор се снабдете с качествено зарядно. Моето е правено от кипаджия и мога да кажа че едва ли има такова серийно производство. Включвам акумолатора и го забравям. Може да си седи на зарядното с дни и винаги да ми е на линия. Та кажете какви зарядни използвате защото 85% от продаваните са пълни боклуци скоито само можеш да си съсипеш и нов акумолатор. Единственните дето мога да им вярвам малко са тези зарядни http://www.balkanboats.com/productdetai ... =30&id=252
И да попитам някъде срещах тема за максимайзери ръчна изработка. Дали някой ще сети каде а и въобще други такива .Благодаря.
За завистта,глупостта и подлостта почивен ден няма.
Re: Всичко за ел. двигателите
От дотук прочетеното , а и моето мнение ; ел.мотор за тролинг е номер едно. Относно акумолатора в зависимост от честотата на излетите примерно; веднъж в месеца или през седмица , от дизелов автомобил 100ач ,като моя, номер едно. Спор няма ,ако човек има възможност ,т.е. пари в повече нов тягов повече ач. Скоро на пазара излязоха едни китайски мотори (Osapian) 55либри е около 400 лева . ИМА ги в promarine . Предполагам ще са качествени . Другият вариант е Motor guide 55 либри с максимайзер около 600 лева .Мисля че за тез пари по-добро няма. Бутат за тролинг всякаква лодка. Милион пъти по-добре от стара двутактова роначка , която само плаши рибите.
Re: Всичко за ел. двигателите
Не съм сигурен (бензиновия си е банзинов) много си ограничен с ел. моторandroalex написа:От дотук прочетеното , а и моето мнение ; ел.мотор за тролинг е номер едно. Относно акумолатора в зависимост от честотата на излетите примерно; веднъж в месеца или през седмица , от дизелов автомобил 100ач ,като моя, номер едно. Спор няма ,ако човек има възможност ,т.е. пари в повече нов тягов повече ач. Скоро на пазара излязоха едни китайски мотори (Osapian) 55либри е около 400 лева . ИМА ги в promarine . Предполагам ще са качествени . Другият вариант е Motor guide 55 либри с максимайзер около 600 лева .Мисля че за тез пари по-добро няма. Бутат за тролинг всякаква лодка. Милион пъти по-добре от стара двутактова роначка , която само плаши рибите.


-
- новобранец
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 7:32 pm
- Местоположение: гр.Благоевград
Re: Всичко за ел. двигателите
За много години на всички!!! Аз троля с ТЯГОВ АКУМУЛАТОР MP75 МОНБАТ купен от тук за 173лв хората са коректни и ги пращат и с куриер http://emk-33.com/shop/index.php?cPath= ... 6f0b8c51f2
Само да споделя, че съм с миникота30 и когато използвате мощен акумулатор и движите дълго време на 5-та скорост на 100% ще си прецакате двигателчето!!! релето на което е вързана дръшката на скотостите с 5-6клеми нагрява страхотно и вервайте ми чак пари и корпуса на двигателчето като го пипнете отгоре!!! мойто се стопи за нула време, та съвета ми към всички вас е НЕ КАРАЙТЕ НА 5-ТА СКОРОСТ НАД 1 ЧАС!!! препоръчвам ви и този акумулатор: ТЯГОВ АКУМУЛАТОР MP75 МОНБАТ
Само да споделя, че съм с миникота30 и когато използвате мощен акумулатор и движите дълго време на 5-та скорост на 100% ще си прецакате двигателчето!!! релето на което е вързана дръшката на скотостите с 5-6клеми нагрява страхотно и вервайте ми чак пари и корпуса на двигателчето като го пипнете отгоре!!! мойто се стопи за нула време, та съвета ми към всички вас е НЕ КАРАЙТЕ НА 5-ТА СКОРОСТ НАД 1 ЧАС!!! препоръчвам ви и този акумулатор: ТЯГОВ АКУМУЛАТОР MP75 МОНБАТ

Re: Всичко за ел. двигателите
Честита 2011 г. и от мен.
Искам да споделя с Вас това, което зная по темата. Имам лодка SeaHawk II (3.00 m / 20 kg), ел.мотор Osapian 30 lb и акумулатор (тягов) Bosch L4 - 50 Ah. От лодката съм много доволен близо 2 години. Двигателят и акумулатора още не съм ги пробвал, но ще споделя защо се спрях на този вариант като комплект. Osapian 30 lb е напълно достатъчен като мощност за лодката, която имам и е пълен аналог на Мини Кота 30 lb. Нещо повече: по-евтин е със 100 лв. и има диодна индикация за капацитета на батерията, което е добре според мен. За акумулатора - тягов 50 Аh, по следните причини:
1. Разликата между тягов и обикновен акумулатор е, че тяговия е предназначен да можеш да консумираш продължително време голям ток (10 А - 20 А - 30 А - 40 А) без това да се отразява на неговия живот. От обикновен акумулатор може да се консумира голям ток само за кратко време, тъй като неговите електродни плочи са по-тънки и при продължително консумиране на ток над 10-15 А реално се деформират и дефектират, което значи кратък живот при интензивна експлоатация.
2. Тяговите акумулатори спокойно могат да бъдат разреждани до остатък от 20% от капацитета им, без това да се отразява на техния живот, след което трябва да последва задължително зареждане до пълен капацитет в рамките на 12-24 h, докато при обикновените акумулатори не е желателно капацитетът им да пада под 50-60% за едно разреждане.
3. И за двата вида акумулатори, основно правило е да се зареждат веднага (по възможност) след падане на капацитета им под горните стойности или най-късно до 12 часа след разреждането им.
4. С един 50 Аh тягов акум. можеш да тролиш във вътрешните водоеми на 2-ра скорост около 3-3,5 часа нон стоп (остатък капацитет около 20%), докато с един обикновен 50 Аh - не повече от 1,5-2 часа (остатък капацитет 50-60%)
5. Цената на един нов тягов Bosch L4 - 50 Аh е около 156 лв. , а цената на един обикновен Bosch S4 - 50 Аh е около 135-140 лв, т.е. разлика около 15-20 лв.
Това, което ви написах по-горе съм го съобразил със следните условия:
Лодка - 20 кг. + Двигател - 7 кг. + акумулатор - 13 кг. + бойно снаряжение (въдици, аксесоари, захранки и т.н.)- 5-7 кг. + моето скромно присъствие в лодката - 80 кг. + транец - 1 кг. прави приблизително 130 кг товар.
За това, кой какъв акумулатор да си избере - 50 Аh или 100 Ah - решава сам, както и дали да е тягов или обикновен. Това, което трябва да има предвид, обаче е общия товар, който ще бута с двигателчето, теглото и размера на лодката, с един или двама души, 3 или 8 часа непрекъснато, дали е затворен и спокоен водоем или течение на река, море, дали е силно ветровито или тихо. Всичко казано по-горе е посочено за сравнително тихо време или слаб вятър. При силен вятър параметрите от точка 4 стават други.
Радвам се ако съм бил полезен. Темата е много полезна и ще се радвам и на други мнения.
Искам да споделя с Вас това, което зная по темата. Имам лодка SeaHawk II (3.00 m / 20 kg), ел.мотор Osapian 30 lb и акумулатор (тягов) Bosch L4 - 50 Ah. От лодката съм много доволен близо 2 години. Двигателят и акумулатора още не съм ги пробвал, но ще споделя защо се спрях на този вариант като комплект. Osapian 30 lb е напълно достатъчен като мощност за лодката, която имам и е пълен аналог на Мини Кота 30 lb. Нещо повече: по-евтин е със 100 лв. и има диодна индикация за капацитета на батерията, което е добре според мен. За акумулатора - тягов 50 Аh, по следните причини:
1. Разликата между тягов и обикновен акумулатор е, че тяговия е предназначен да можеш да консумираш продължително време голям ток (10 А - 20 А - 30 А - 40 А) без това да се отразява на неговия живот. От обикновен акумулатор може да се консумира голям ток само за кратко време, тъй като неговите електродни плочи са по-тънки и при продължително консумиране на ток над 10-15 А реално се деформират и дефектират, което значи кратък живот при интензивна експлоатация.
2. Тяговите акумулатори спокойно могат да бъдат разреждани до остатък от 20% от капацитета им, без това да се отразява на техния живот, след което трябва да последва задължително зареждане до пълен капацитет в рамките на 12-24 h, докато при обикновените акумулатори не е желателно капацитетът им да пада под 50-60% за едно разреждане.
3. И за двата вида акумулатори, основно правило е да се зареждат веднага (по възможност) след падане на капацитета им под горните стойности или най-късно до 12 часа след разреждането им.
4. С един 50 Аh тягов акум. можеш да тролиш във вътрешните водоеми на 2-ра скорост около 3-3,5 часа нон стоп (остатък капацитет около 20%), докато с един обикновен 50 Аh - не повече от 1,5-2 часа (остатък капацитет 50-60%)
5. Цената на един нов тягов Bosch L4 - 50 Аh е около 156 лв. , а цената на един обикновен Bosch S4 - 50 Аh е около 135-140 лв, т.е. разлика около 15-20 лв.
Това, което ви написах по-горе съм го съобразил със следните условия:
Лодка - 20 кг. + Двигател - 7 кг. + акумулатор - 13 кг. + бойно снаряжение (въдици, аксесоари, захранки и т.н.)- 5-7 кг. + моето скромно присъствие в лодката - 80 кг. + транец - 1 кг. прави приблизително 130 кг товар.
За това, кой какъв акумулатор да си избере - 50 Аh или 100 Ah - решава сам, както и дали да е тягов или обикновен. Това, което трябва да има предвид, обаче е общия товар, който ще бута с двигателчето, теглото и размера на лодката, с един или двама души, 3 или 8 часа непрекъснато, дали е затворен и спокоен водоем или течение на река, море, дали е силно ветровито или тихо. Всичко казано по-горе е посочено за сравнително тихо време или слаб вятър. При силен вятър параметрите от точка 4 стават други.
Радвам се ако съм бил полезен. Темата е много полезна и ще се радвам и на други мнения.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Re: Всичко за ел. двигателите
По въпроса за скоростта на тролене:
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.