Всичко за ел. двигателите

Всико за лодките сонарите и атрибути към тях.

Модератори: emo vasilev, Кърцата

Аватар
pepi71
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 122
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 3:12 pm
Местоположение: ВАРНА

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от pepi71 »

Това е интересно,били го дообеснил точно за какво става въпрос като панел, часове на зареждане и др.
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от Тедо »

тойо, я ни светни как ги зареждаш нощно време със соларния панел :)

Като имате 2 акумулатора, може да се возите с единия, докато другия се зарежда... То и без друго, (поне аз) като ходя за повече от един ден, не съм по 16 часа постоянно във водата... а 3-4 часа сутрин и толкова вечер :idea:

Най-евтиния вариант за зареждане на място, където няма ток, е да сложите акумулатора на колата и да я оставите да работи... дизелите харчат малко под 1л/час т.е. за 4-5 лева ще си заредите акумулатора... Ще кажете, че бързото зареждане е вредно... но за 2-3 пъти в годината, не е фатално...
А в крайна сметка, който ходи чак толкова често на многодневни излети, трябва да си вземе един бензинов генератор... По-хубавите си имат изход 12V точно за зареждане на акумулатори, а към най-простите може да си включите зарядното за 220V :idea:

За колегите с по-големи лодки има още един вариант - ел. мотор да ползва общ акумулатор с бензиновия мотор... Само не трябва да го "изпиват" докрай...
toyo1

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от toyo1 »

Тедо написа:тойо, я ни светни как ги зареждаш нощно време със соларния панел :)

Като имате 2 акумулатора, може да се возите с единия, докато другия се зарежда... То и без друго, (поне аз) като ходя за повече от един ден, не съм по 16 часа постоянно във водата... а 3-4 часа сутрин и толкова вечер :idea:

Най-евтиния вариант за зареждане на място, където няма ток, е да сложите акумулатора на колата и да я оставите да работи... дизелите харчат малко под 1л/час т.е. за 4-5 лева ще си заредите акумулатора... Ще кажете, че бързото зареждане е вредно... но за 2-3 пъти в годината, не е фатално...
А в крайна сметка, който ходи чак толкова често на многодневни излети, трябва да си вземе един бензинов генератор... По-хубавите си имат изход 12V точно за зареждане на акумулатори, а към най-простите може да си включите зарядното за 220V :idea:

За колегите с по-големи лодки има още един вариант - ел. мотор да ползва общ акумулатор с бензиновия мотор... Само не трябва да го "изпиват" докрай...
Колега веднага ти обяснявам (панел 125W и два акомулатора защото моя е на 24V . 2000W вариянта А=ЕДИНИЯ АКОМУЛАТОР Е ВЪРЗАН ЗА БЕНЗИНОВИЯ ДВИГАТЕЛ а ДРУГИЯ ЗА СОЛАРНИЯ ПАНЕЛ :?: и вариянт Б = И ДВАТА СА ВЪРЗАНИ ЗА СОЛАРНИЯ ПАНЕЛ (като не влизам всеки ден за риба НЯМА ПРОБЛЕМ ДА ГИ ЗАРЕДИ) на моя мотор му дават на пълна гас 6кс четри часа работа така че с голямата лодка 6/8 часа мисля че няма да е проблем да се кара (на влачене) и понеже там където го ползвам в единия краи на язовира може да се кара и бензинов СХЕМАТА Е ОК
Аватар
spookymiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 363
Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 2:22 pm
Местоположение: София

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от spookymiro »

Тойо, да попитам някои неща свързани с ел.двигателите и Искъра.
Ще ми направят ли проблем ако са ми монтирани и електрическия и бензиновия двигател на лодката, но аз карам с електрическия?
Трябва ли бензиновия мотор да е изваден от водата, при положение че се движа с електрическия в забранената за бензинови мотори зона?
Откъде трябва да карам с електрическия мотор и докъде е разрешено?

Поздрави!
Държа се с другите така, както искам те да се държат с мен.
Troli Rapala
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6494
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
Местоположение: sofia
Обратна връзка:

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от Troli Rapala »

Преди 3години от Щъркела стигнах до Стената с електричка и Руска лодка,на сонара видях единични риби на 40-50метра и се върнах обратно без проблем! :wink: Предполагам,че и сега ще е същото! :roll:
toyo1

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от toyo1 »

spookymiro написа:Тойо, да попитам някои неща свързани с ел.двигателите и Искъра.
Ще ми направят ли проблем ако са ми монтирани и електрическия и бензиновия двигател на лодката, но аз карам с електрическия?
Трябва ли бензиновия мотор да е изваден от водата, при положение че се движа с електрическия в забранената за бензинови мотори зона?
Откъде трябва да карам с електрическия мотор и докъде е разрешено?

Поздрави!
Колега (гледат с бинокъл дали БЕНЗИНОВИЯ пикае :wink: докато УШКИМ влачат с ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯ) а иначе може да си с два двигатела :?: Като си с ел . вдигаш ботуша на бензиновия и си влачиш .Разрешено е с ел . от вододаината до Камелот а с бензенов в останалата част.Лодките на полиц. са 2 едната е синя с варбургов мотор а другата е червена и е с Ямаха 70кс .обикновенно се крият в заливите и гледат от там.
Аватар
spookymiro
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 363
Регистриран на: Сря Апр 22, 2009 2:22 pm
Местоположение: София

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от spookymiro »

Благодарности за информацията.

Поздрави!
Държа се с другите така, както искам те да се държат с мен.
Аватар
dako71
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1311
Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 3:14 am
Местоположение: Фидер отбор Пирдоп
Обратна връзка:

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от dako71 »

Включвам се и аз в дискусията. Взех си лодка ProMarine IB 300 комплект с двигател MotorGuide® Thruster T30 и си е добре като се има предвид че използвам стария акумолатор от колата. Ми много добре си я движи при положение че не троля а само се местя от време на време из язовира. На 2ра или 3та си карам по този начин цял излет. Допълнително си взех и 75 ач. който си го менкам с този на колата и си имам и за тролене.
До тук добре но никъде в темата не срещнах дума за зарядни и трябва да кажа че от тях зависи най вече живота на акумулатора. Ако искате да си пъпъркате дълго време с един акумолатор се снабдете с качествено зарядно. Моето е правено от кипаджия и мога да кажа че едва ли има такова серийно производство. Включвам акумолатора и го забравям. Може да си седи на зарядното с дни и винаги да ми е на линия. Та кажете какви зарядни използвате защото 85% от продаваните са пълни боклуци скоито само можеш да си съсипеш и нов акумолатор. Единственните дето мога да им вярвам малко са тези зарядни http://www.balkanboats.com/productdetai ... =30&id=252
И да попитам някъде срещах тема за максимайзери ръчна изработка. Дали някой ще сети каде а и въобще други такива .Благодаря.
toyo1

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от toyo1 »

dako71 написа:Включвам се и аз в дискусията. Взех си лодка ProMarine IB 300 комплект с двигател MotorGuide® Thruster T30 и си е добре като се има предвид че използвам стария акумолатор от колата. Ми много добре си я движи при положение че не троля а само се местя от време на време из язовира. На 2ра или 3та си карам по този начин цял излет. Допълнително си взех и 75 ач. който си го менкам с този на колата и си имам и за тролене.
До тук добре но никъде в темата не срещнах дума за зарядни и трябва да кажа че от тях зависи най вече живота на акумулатора. Ако искате да си пъпъркате дълго време с един акумолатор се снабдете с качествено зарядно. Моето е правено от кипаджия и мога да кажа че едва ли има такова серийно производство. Включвам акумолатора и го забравям. Може да си седи на зарядното с дни и винаги да ми е на линия. Та кажете какви зарядни използвате защото 85% от продаваните са пълни боклуци скоито само можеш да си съсипеш и нов акумолатор. Единственните дето мога да им вярвам малко са тези зарядни http://www.balkanboats.com/productdetai ... =30&id=252
И да попитам някъде срещах тема за максимайзери ръчна изработка. Дали някой ще сети каде а и въобще други такива .Благодаря.
Колега добре дошъл (при електричките) :idea: Моито зарядно е купено заедно с акомулатора от USA и е за тягови акомулатори като се изключва само (единствено му купих ТРАФ от 220 на 110волта.
atanas atanasov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 164
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 2:27 pm
Местоположение: Разград

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от atanas atanasov »

dako71 написа:Включвам се и аз в дискусията. Взех си лодка ProMarine IB 300 комплект с двигател MotorGuide® Thruster T30 и си е добре като се има предвид че използвам стария акумолатор от колата. Ми много добре си я движи при положение че не троля а само се местя от време на време из язовира. На 2ра или 3та си карам по този начин цял излет. Допълнително си взех и 75 ач. който си го менкам с този на колата и си имам и за тролене.
До тук добре но никъде в темата не срещнах дума за зарядни и трябва да кажа че от тях зависи най вече живота на акумулатора. Ако искате да си пъпъркате дълго време с един акумолатор се снабдете с качествено зарядно. Моето е правено от кипаджия и мога да кажа че едва ли има такова серийно производство. Включвам акумолатора и го забравям. Може да си седи на зарядното с дни и винаги да ми е на линия. Та кажете какви зарядни използвате защото 85% от продаваните са пълни боклуци скоито само можеш да си съсипеш и нов акумолатор. Единственните дето мога да им вярвам малко са тези зарядни http://www.balkanboats.com/productdetai ... =30&id=252
И да попитам някъде срещах тема за максимайзери ръчна изработка. Дали някой ще сети каде а и въобще други такива .Благодаря.
Мога да кажа само,че 3.8 ампера не са подходящи за зареждане на акумулатор с капацитет 100-120 амперчаса.Дори и за 60 не бих си взел такова зарядно.Иначе ми е интересно как ги сметнахте тези 85%.Иначе ако има вятър (то почти винаги го има без рано утрин до към 10 и късно вечер след 18)на 2 или 3 скорост при мощност 30 либри с надуваема лодка скоростта ми се види малка за влачене.
За завистта,глупостта и подлостта почивен ден няма.
Аватар
androalex
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 194
Регистриран на: Съб Фев 28, 2009 6:58 pm

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от androalex »

От дотук прочетеното , а и моето мнение ; ел.мотор за тролинг е номер едно. Относно акумолатора в зависимост от честотата на излетите примерно; веднъж в месеца или през седмица , от дизелов автомобил 100ач ,като моя, номер едно. Спор няма ,ако човек има възможност ,т.е. пари в повече нов тягов повече ач. Скоро на пазара излязоха едни китайски мотори (Osapian) 55либри е около 400 лева . ИМА ги в promarine . Предполагам ще са качествени . Другият вариант е Motor guide 55 либри с максимайзер около 600 лева .Мисля че за тез пари по-добро няма. Бутат за тролинг всякаква лодка. Милион пъти по-добре от стара двутактова роначка , която само плаши рибите.
toyo1

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от toyo1 »

androalex написа:От дотук прочетеното , а и моето мнение ; ел.мотор за тролинг е номер едно. Относно акумолатора в зависимост от честотата на излетите примерно; веднъж в месеца или през седмица , от дизелов автомобил 100ач ,като моя, номер едно. Спор няма ,ако човек има възможност ,т.е. пари в повече нов тягов повече ач. Скоро на пазара излязоха едни китайски мотори (Osapian) 55либри е около 400 лева . ИМА ги в promarine . Предполагам ще са качествени . Другият вариант е Motor guide 55 либри с максимайзер около 600 лева .Мисля че за тез пари по-добро няма. Бутат за тролинг всякаква лодка. Милион пъти по-добре от стара двутактова роначка , която само плаши рибите.
Не съм сигурен (бензиновия си е банзинов) много си ограничен с ел. мотор :idea: Да не говориме че излезне ли буря .....НЕ МОГА ДА ТЕ МИСЛА .Ако не бяха задължителни на язовира НИКОГА НЯМАШЕ ДА СИ КУПЯ ЕЛ -нищо че ще се вазя без пари :idea:
Васил Илиев
новобранец
новобранец
Мнения: 48
Регистриран на: Пет Мар 12, 2010 7:32 pm
Местоположение: гр.Благоевград

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от Васил Илиев »

За много години на всички!!! Аз троля с ТЯГОВ АКУМУЛАТОР MP75 МОНБАТ купен от тук за 173лв хората са коректни и ги пращат и с куриер http://emk-33.com/shop/index.php?cPath= ... 6f0b8c51f2
Само да споделя, че съм с миникота30 и когато използвате мощен акумулатор и движите дълго време на 5-та скорост на 100% ще си прецакате двигателчето!!! релето на което е вързана дръшката на скотостите с 5-6клеми нагрява страхотно и вервайте ми чак пари и корпуса на двигателчето като го пипнете отгоре!!! мойто се стопи за нула време, та съвета ми към всички вас е НЕ КАРАЙТЕ НА 5-ТА СКОРОСТ НАД 1 ЧАС!!! препоръчвам ви и този акумулатор: ТЯГОВ АКУМУЛАТОР MP75 МОНБАТ :drinkers:
Аватар
jagger1
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 1187
Регистриран на: Сря Яну 26, 2011 10:06 pm
Местоположение: София

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от jagger1 »

Честита 2011 г. и от мен.
Искам да споделя с Вас това, което зная по темата. Имам лодка SeaHawk II (3.00 m / 20 kg), ел.мотор Osapian 30 lb и акумулатор (тягов) Bosch L4 - 50 Ah. От лодката съм много доволен близо 2 години. Двигателят и акумулатора още не съм ги пробвал, но ще споделя защо се спрях на този вариант като комплект. Osapian 30 lb е напълно достатъчен като мощност за лодката, която имам и е пълен аналог на Мини Кота 30 lb. Нещо повече: по-евтин е със 100 лв. и има диодна индикация за капацитета на батерията, което е добре според мен. За акумулатора - тягов 50 Аh, по следните причини:
1. Разликата между тягов и обикновен акумулатор е, че тяговия е предназначен да можеш да консумираш продължително време голям ток (10 А - 20 А - 30 А - 40 А) без това да се отразява на неговия живот. От обикновен акумулатор може да се консумира голям ток само за кратко време, тъй като неговите електродни плочи са по-тънки и при продължително консумиране на ток над 10-15 А реално се деформират и дефектират, което значи кратък живот при интензивна експлоатация.
2. Тяговите акумулатори спокойно могат да бъдат разреждани до остатък от 20% от капацитета им, без това да се отразява на техния живот, след което трябва да последва задължително зареждане до пълен капацитет в рамките на 12-24 h, докато при обикновените акумулатори не е желателно капацитетът им да пада под 50-60% за едно разреждане.
3. И за двата вида акумулатори, основно правило е да се зареждат веднага (по възможност) след падане на капацитета им под горните стойности или най-късно до 12 часа след разреждането им.
4. С един 50 Аh тягов акум. можеш да тролиш във вътрешните водоеми на 2-ра скорост около 3-3,5 часа нон стоп (остатък капацитет около 20%), докато с един обикновен 50 Аh - не повече от 1,5-2 часа (остатък капацитет 50-60%)
5. Цената на един нов тягов Bosch L4 - 50 Аh е около 156 лв. , а цената на един обикновен Bosch S4 - 50 Аh е около 135-140 лв, т.е. разлика около 15-20 лв.
Това, което ви написах по-горе съм го съобразил със следните условия:
Лодка - 20 кг. + Двигател - 7 кг. + акумулатор - 13 кг. + бойно снаряжение (въдици, аксесоари, захранки и т.н.)- 5-7 кг. + моето скромно присъствие в лодката - 80 кг. + транец - 1 кг. прави приблизително 130 кг товар.
За това, кой какъв акумулатор да си избере - 50 Аh или 100 Ah - решава сам, както и дали да е тягов или обикновен. Това, което трябва да има предвид, обаче е общия товар, който ще бута с двигателчето, теглото и размера на лодката, с един или двама души, 3 или 8 часа непрекъснато, дали е затворен и спокоен водоем или течение на река, море, дали е силно ветровито или тихо. Всичко казано по-горе е посочено за сравнително тихо време или слаб вятър. При силен вятър параметрите от точка 4 стават други.
Радвам се ако съм бил полезен. Темата е много полезна и ще се радвам и на други мнения.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Аватар
jagger1
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 1187
Регистриран на: Сря Яну 26, 2011 10:06 pm
Местоположение: София

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от jagger1 »

По въпроса за скоростта на тролене:
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Публикувай отговор

Обратно към “Лодки и сонари”