Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Лодки и сонари
naRiba.com

Форум




Всичко за ел. двигателите
Модератори: emo vasilev, Кърцата
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Всичко за ел. двигателите
Жеков вир=кленове и костури на тролинг през забраната,рибата се връща или дава на котките!Преживях всякакви ситуации,имам сом и бели риби на спрял воблер!
Щуката и костура обичат през лятото 7-8 км/ч,та и на 4-та скорост може да ти ударят!
Идеята на Тролинга е търсенето-достигането на рибите,там където нямаш достъп от брега!На УЛ-тролинг близо до брега освен клен и костур,не виждам кво друго ще удари?
Тези риби са доста близо до брега,та не виждам що треа да се търсят на тролинг?
Говоря за използването на воблери под 5см.! 





Re: Всичко за ел. двигателите
Практикува се в обрасли с крайбрежна растителност водоеми или, когато бреговете са трудно достъпни. Ултра лайт тролинга не е основен метод, а е допълнение към този метод.
п.п. Има само един неприятен момент: Витлото на моторчето може да навърти някое водорасло
п.п. Има само един неприятен момент: Витлото на моторчето може да навърти някое водорасло

Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
-
- фен клуб-скобар
- Мнения: 495
- Регистриран на: Нед Фев 27, 2011 4:49 pm
- Местоположение: София - Рударци
Re: Всичко за ел. двигателите
здравеите колеги тази година се сдобих с надуваема 3,6м.и 30 либров,от колеги от форума ,до сега никога не сьм риболовствал с лдка.за това моля някои да кже как се троли по дунава и дали е вьзможно вьобще с такава лодка
sestrata казва; По форумите всеки си казва мнението, а то е като задника - всеки го има... 

Re: Всичко за ел. двигателите
Ако качиш снимки на лодката ще ти отговорим със сигурност -макар че съм почти сигурен че ще стане.30 либри - предполагам е ел.мотор.Недей да рискуваш,този двигател не е за Дунав.За голямата река си вземи бензинов мотор.Аз ползвам 45 либров ел.мотор и дори и той няма да издържи за преход срещу течението.
-
- фен клуб-скобар
- Мнения: 495
- Регистриран на: Нед Фев 27, 2011 4:49 pm
- Местоположение: София - Рударци
Re: Всичко за ел. двигателите
мотора е електрически лодката е маринер INTEX 4 нямам снимки но е купена във форума от колега от Кюстендил преди две седмици
sestrata казва; По форумите всеки си казва мнението, а то е като задника - всеки го има... 

- K.KOLEV79
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 297
- Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 9:17 am
- Местоположение: RUSE
Re: Всичко за ел. двигателите
Малко късно се включвам в темата ,неразбирам нищо от тролене ел мотори за лодки ,но за акумолаторите ще ви кажа как си зарездам аз мойте на караваната и то успешно.Тедо написа:тойо, я ни светни как ги зареждаш нощно време със соларния панел
Като имате 2 акумулатора, може да се возите с единия, докато другия се зарежда... То и без друго, (поне аз) като ходя за повече от един ден, не съм по 16 часа постоянно във водата... а 3-4 часа сутрин и толкова вечер![]()
Най-евтиния вариант за зареждане на място, където няма ток, е да сложите акумулатора на колата и да я оставите да работи... дизелите харчат малко под 1л/час т.е. за 4-5 лева ще си заредите акумулатора... Ще кажете, че бързото зареждане е вредно... но за 2-3 пъти в годината, не е фатално...
А в крайна сметка, който ходи чак толкова често на многодневни излети, трябва да си вземе един бензинов генератор... По-хубавите си имат изход 12V точно за зареждане на акумулатори, а към най-простите може да си включите зарядното за 220V![]()
За колегите с по-големи лодки има още един вариант - ел. мотор да ползва общ акумулатор с бензиновия мотор... Само не трябва да го "изпиват" докрай...
Имам 2 броя по 100 ампер часа и си ги зареждам с джипката с кабелите за ток ,всеки акумолатор го закачам за по 40-50 мин. и автомобила работи на 1000 оборота,зареждат се перфекно,имам генератор за ток който не го ползвам за зареждане на акумолаторите по простата пречина ,че всички генератори за ток който имат изход на 12 волта немогат да заредят акумолатора било то и 44 ампечаса зареждат до 70% и после изключва релето и спира да задрежда, колкото да запалиш ако ти е паднал акумолатора,а ако закачиш зарядно за акумолатори и да си заредиш акумолатора ти трябва поне по 7-8 часа да ги зареждаш което като разход на бензин е много като се има на впредвид и цената на бенца,агрегата гори от 400-600 гр.бензин на час сметнете колко пари излиза едно зареждане,а джипката гори 300 гр. на час нафта,и другото нещо което нее маловажно най доброто зареждане на акумолатор става с алтернатор или така нареченото динамо на автомол,това го знам от майстори и е вярно .
Дано да съм помогнал .
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ПЪК ДА СТАВА КАКВОТО ЩЕ
-
- фен клуб-скобар
- Мнения: 495
- Регистриран на: Нед Фев 27, 2011 4:49 pm
- Местоположение: София - Рударци
Re: Всичко за ел. двигателите
dimitarnikodimov написа:здравеите колеги тази година се сдобих с надуваема 3,6м.и 30 либров,от колеги от форума ,до сега никога не сьм риболовствал с лдка.за това моля някои да кже как се троли по дунава и дали е вьзможно вьобще с такава лодка
dimitarnikodimov написа:мотора е електрически лодката е маринер INTEX 4 нямам снимки но е купена във форума от колега от Кюстендил преди две седмици



sestrata казва; По форумите всеки си казва мнението, а то е като задника - всеки го има... 

-
- разбира нещата
- Мнения: 1111
- Регистриран на: Чет Авг 13, 2009 11:41 pm
- Местоположение: България,София.
Re: Всичко за ел. двигателите
За тролинг в Дунава няма да стане,но с течението ще се справи без проблем,дори при по-продължителен преход.
Говоря от опит!
Говоря от опит!
Re: Всичко за ел. двигателите
30 либри бутателна сила е 13.6077711 килограма.Което ще рече че върху транеца на лодката се оказва натиск приблизително 14 килограма което е достатъчно да движи лодки с маса до 1 тон във вода без НАСРЕЩТНО течение.Ако има насрещтно течение този двигател е с недостатъчна мощност.
Относно АКУМУЛАТОРИТЕ ще кажа следното:Да се купува по-скъп акумулатор от двигателя е неоправдано.Дълбокоразрядните са хубаво нещо но и също така и скъпо.От скромниат ми опит мога да кажа следното:Ако надуваемата лодката е с надуваемо дъно и върху него се сложи твърдо дъно няма почти никакво ГАЗЕНЕ което я прави подходяща за слаби 30 либрови електродвигателиАко обаче лодката е твърда, има значително газене и двигателя трябва да преодолява насрещното съпротивление на водата освен да я бута.С две думи 30 либровите са идеални за лодки с надуваемо дъно до 3,80 дължина.Ако искате обаче да тласкате по-сериозна лодка си трябва повечко от 14 килограма бутателна сила...Максимайзера помага доста при по-евтините електродвигатели(без вграден такъв).Преди години се занимавах с изработването на максимайзери за минкота.Разработих една схема която е устойчива и на заплитане на водорасли в перката на двигателя и пълното и блокиране без да има каквито и да било последствия за електрониката.
Все още имам доста платки и ако някой се интересува по-подробно от устройството може да погледне тук : http://www.bgdiagnostica.com/index.php/ ... mizer.html
Относно АКУМУЛАТОРИТЕ ще кажа следното:Да се купува по-скъп акумулатор от двигателя е неоправдано.Дълбокоразрядните са хубаво нещо но и също така и скъпо.От скромниат ми опит мога да кажа следното:Ако надуваемата лодката е с надуваемо дъно и върху него се сложи твърдо дъно няма почти никакво ГАЗЕНЕ което я прави подходяща за слаби 30 либрови електродвигателиАко обаче лодката е твърда, има значително газене и двигателя трябва да преодолява насрещното съпротивление на водата освен да я бута.С две думи 30 либровите са идеални за лодки с надуваемо дъно до 3,80 дължина.Ако искате обаче да тласкате по-сериозна лодка си трябва повечко от 14 килограма бутателна сила...Максимайзера помага доста при по-евтините електродвигатели(без вграден такъв).Преди години се занимавах с изработването на максимайзери за минкота.Разработих една схема която е устойчива и на заплитане на водорасли в перката на двигателя и пълното и блокиране без да има каквито и да било последствия за електрониката.
Все още имам доста платки и ако някой се интересува по-подробно от устройството може да погледне тук : http://www.bgdiagnostica.com/index.php/ ... mizer.html
Re: Всичко за ел. двигателите
Максимайзера неговата изработка и настройка ВИДЕО :
http://www.youtube.com/watch?v=VFS0YVFS_Tg
http://www.youtube.com/watch?v=VFS0YVFS_Tg
- dako71
- сериозен играч
- Мнения: 1311
- Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 3:14 am
- Местоположение: Фидер отбор Пирдоп
- Обратна връзка:
Re: Всичко за ел. двигателите
Жичка велик си. Изгледах клипа и да ти кажа че чакам заплатата да видя дали ще си позволя един сглобен максимайзер от теб. Дано да отпуснат премиика.
Само искам да те питам моя двигател е MotorGuide Thruster T30 с доста голяма кутия.
Дали да си играя и да монтирам максимайзера в нея или да си го закачам около акумулатора.?
Пп. Аз ти звънях преди няколко дни.

Само искам да те питам моя двигател е MotorGuide Thruster T30 с доста голяма кутия.
Дали да си играя и да монтирам максимайзера в нея или да си го закачам около акумулатора.?
Пп. Аз ти звънях преди няколко дни.

Re: Всичко за ел. двигателите
Определено около двигателя е по-удачно.Аз моя си го слагам от ляво на акумулатора и с едно помръдване на пръстите спирам лодката или променям скороста.Без да се обръщам назад.Друг много важен момент е аварийният изключвател на имобилайзера който не е показан на видеото, той трябва да е винаги под ръка няма да отваряш двигателя ако се случи нещо с максимайзера, а само превключваш на директен режим.Освен това много трудно ще го вградиш в кутията това нещо има радиатор вярно че не е голям но ако на радиатора виси само платката а самият радиатор е закрепен стабилно за двигателя след време от вибрациите ще се получат проблеми.За да стане добре трябва с цялата кутия за която всичко е неподвижно закрепено да се набута в кутията на твоят двигател но дали ще има място?
Re: Всичко за ел. двигателите
Няколко думи за моята конфигурация! Зодиак 310; мотор гайд 40 либри с максимайзер; 2 бр. акумулатори от моргата-100ач+74ач=100 левчета(мисля после да им взема по 20-тина лева от скрап
)Още не съм тролил, ама в морето при 5-6 метра в секунда вятър и 3-4 бала вълни минавам километри с 100 амперовия и го хабя едва наполовина(понякога има и зверско течение)( това е с двама човека и товар общо около 280 килца) Много съм доволен от мотора, даже пробвахме ,бута пласмасова лодка около 4 метра при сериозна ветрова вълна. И акумулатор само от моргата, нов няма да си купя никога , да не говорим за тягов
Дано съм бил полезен!


- Антон Тонев
- сериозен играч
- Мнения: 2163
- Регистриран на: Чет Ное 11, 2010 9:51 pm
- Местоположение: Кърджали
Re: Всичко за ел. двигателите
За да не отварям нова тема, искам да попитам тук.Сега, значи аз съм по мързеливия риболов
/шаранджийския/, и имам отскоро TOHAMARAN 2.85м.Влизам основно да разпъвам сам+кофа царевица.Лодката е с надуваемо дъно + надуваем кил.Та значи, в promarine има една промоция на един 18либров двигател.Искам честното ви мнение дали ще ми върши работа, ама честно мнение.Благодаря придварително.

Как обичам да си блажа със сланина,
как обичам с винце и на месечина,
да си лафя със дружина!
Антон Тонев
как обичам с винце и на месечина,
да си лафя със дружина!
Антон Тонев
Re: Всичко за ел. двигателите
Здравей колега. Директно на въпросът ти за 18 либровия двигател:
18 либри - при макс. скорост на този двигател, отговарят (приблизително!) на 2-ра, 3-та скорост при един 30 либров двигател (Осапиан, МиниКота, Тръстър). Лодката ти е 2,85 м. с надуваемо дъно и с надуваем кил. Това означава, че гази плитко. Това означава, че ако я ползваш само за захранка, повече не ти трябва (освен ако не влизаш при силен вятър). Но, има едно малко НО:
Ако утре ти скимне (случайно), да използваш лодката и за друга цел (а апетитът идва с яденето
), то моят съвет е: Вземи си поне 30 либров двигател. Осапиан или Тръстър 30 либри са на доста добра и приемлива цена. Само след няколко излета, 18 либровия двигател ще ти се види доста слаб. Вярно, че като захранваш ти трябват не повече от 300 метра дистанция, ама утре (в момента, в който сложиш двигателя и усетиш кефа, че той "гребе" вместо теб), ще ти дойде друг акъл в главата. Та моят съвет е: 30 либри ел. двигател, за да ти е добре. Защото, недай боже да духне някакъв по-силен вятър .... ще усетиш веднага за какво става дума. По-добре си събери още малко парички и си вземи поне 30 либров. Това е от мен. Ти решаваш. 
п.п.: Аз съм с Осапиан 30 либри (280 лв. за нов) и съм много доволен от него. Той е подобрено копие на Мини Кота 30 либри., но с около 80 лева по-евтин. До този момент (1 година) нямам никакви проблеми. С лодка 3.00 метра, с надуваемо дъно - без кил. С натоварване на лодката до 130 кг., никакви проблеми. Доволен съм много.
18 либри - при макс. скорост на този двигател, отговарят (приблизително!) на 2-ра, 3-та скорост при един 30 либров двигател (Осапиан, МиниКота, Тръстър). Лодката ти е 2,85 м. с надуваемо дъно и с надуваем кил. Това означава, че гази плитко. Това означава, че ако я ползваш само за захранка, повече не ти трябва (освен ако не влизаш при силен вятър). Но, има едно малко НО:
Ако утре ти скимне (случайно), да използваш лодката и за друга цел (а апетитът идва с яденето


п.п.: Аз съм с Осапиан 30 либри (280 лв. за нов) и съм много доволен от него. Той е подобрено копие на Мини Кота 30 либри., но с около 80 лева по-евтин. До този момент (1 година) нямам никакви проблеми. С лодка 3.00 метра, с надуваемо дъно - без кил. С натоварване на лодката до 130 кг., никакви проблеми. Доволен съм много.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.