Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- mario.vutov
- научил се да хвърля
- Мнения: 169
- Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Дали пък не е такава системаhttp://www.youtube.com/watch?v=H4nTiGOcIvs&fea ... r_embedded
- mario.vutov
- научил се да хвърля
- Мнения: 169
- Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Другата седмица ще пътувам до Созопол и мисля да сваля пропелера и да го взема с мен и всичките там шайби и да отида до Булстар зада ми кажат какво липсва и да си го купя от тях,заштото най вероятно нешто липсва за да има такъв луфт.
_________________
_________________
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Само малко пояснение за смяната на маслото в ботуша на мотора. На всички извън бордови мотори смяната се извършва когато мотора е в вертикално положение /не легнал/ и маслото се налива с помпа от долната пробка докато протече от горната.
Не На браконерството !!!
- mario.vutov
- научил се да хвърля
- Мнения: 169
- Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Смених системата но луфта си остана ,днес се прибирам от Гърция и там търсих такъв двигател като моя е намерих над 10 на брой и всички имаха като моя луфт даже и една 30 ка го имаше същия такаче вече съм спокоен и благодаря на всички




- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
А за тези,дето нямат помпиnorth fox написа:Само малко пояснение за смяната на маслото в ботуша на мотора. На всички извън бордови мотори смяната се извършва когато мотора е в вертикално положение /не легнал/ и маслото се налива с помпа от долната пробка докато протече от горната.



С помпи сменят маслата хората в сервизите,ние го правим на "къра" демек,на брега на язовира ако трябва и то със подръчни средства.Начини няколко за смяната,така че не карай всеки заедно с маслото да си купува и помпа



Има едни бутилки за масло с накрайник които се прибира и вади от гърлото,при добро желание,човек може да си намери такава и с нейна помощ също става да се нагнети маслото през долната пробка,докато текне през горната.Това обаче за двигатели с малки редуктори които събират сравнително малко масло,ако е с голям редуктор,трудно ще се напълни редуктора с едно натискане на бутилката



Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте колеги,
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Поставяш го на стенд за измерване на мощността.ivomagna написа:Здравейте колеги,
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Това добре ами като нямам стенд под ръка?promarine написа:Поставяш го на стенд за измерване на мощността.ivomagna написа:Здравейте колеги,
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
Някакъв по-лесен начин приложим в домашни условия?
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Ами като двигателя няма табелки, как разбра, че е 2009 година? По същия начин би могъл да разбереш дали е 8 или 9.9 коня... Иначе като последен вариант - отиваш на врачкаivomagna написа:Това добре ами като нямам стенд под ръка?promarine написа:Поставяш го на стенд за измерване на мощността.ivomagna написа:Здравейте колеги,
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
Някакъв по-лесен начин приложим в домашни условия?

Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Двигателя има табелки, но са две различни. На едната пише 2010 9,9 hp model 09 а на другата 2009 5,9kw 68 T. 37 кг
Това ме навежда на мисълта, че някой "добросъвестен търговец" е залепил стикери на капака 9,9 и друга табелка долу на стойката и се опитва да продава двигател 8 коня за 9,9. Но пък защо е оставил и една от старите табелки на която пише 5,9kw nominal power? 5,9kw = 7,9hp. Затова се съмнявам че има някаква измама. Ако някой може да помогне с инфо за разликите между двата двигателя 8 и 9,9коня.
Това ме навежда на мисълта, че някой "добросъвестен търговец" е залепил стикери на капака 9,9 и друга табелка долу на стойката и се опитва да продава двигател 8 коня за 9,9. Но пък защо е оставил и една от старите табелки на която пише 5,9kw nominal power? 5,9kw = 7,9hp. Затова се съмнявам че има някаква измама. Ако някой може да помогне с инфо за разликите между двата двигателя 8 и 9,9коня.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Познавам една "врачка" във Варна.
Панко И викат - 0888 52 07 75.
Поне ще си сигурен в предсказанията И.
Панко И викат - 0888 52 07 75.
Поне ще си сигурен в предсказанията И.

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
КИРО написа:Познавам една "врачка" във Варна.
Панко И викат - 0888 52 07 75.
Поне ще си сигурен в предсказанията И.
Благодаря, колега.
Все пак ако някой може да напише нещо тук ще съм благодарен.
-
- разбира нещата
- Мнения: 940
- Регистриран на: Нед Сеп 25, 2011 3:03 pm
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте колеги,да ми препоръчате надежден майстор около София за ремонт на двигател Джонсън 9.9 коня.Двутактов е стар модел-някъде 93 - 94 година.Като дам газ се форсира но не върви.Свалих гайката която държи перката но шлиците вътре са си наред.Оста има някакъв луфт но е малък.Дайте съвет от какво може да е.Един приятел каза,че ми превъртала перката но като гледам шлиците не виждам как ще превърта защото не са изядени.Новак съм в тази област и не разбирам нищо.От скоро го имам мотора.
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Вариантите са два.Единия е този които ти е казал приятеля ти и не са ти превъртяли шлиците а гумата вътре,между шлиците и корпуса на перката е замината и при високи обороти превърта
втория вариатн е да не ти е превъртяла перката,а да не ти е поставен двигателя както трябва,да не ти пасва на лодката и да ти дърпа мъртвата вода зад транеца
така че преди да правиш каквото и да било,виж си двигателя с какъв ботуш е,къс или дълъг.ако ти е къс ботуша,прави това което ти казвам,дърпа мъртва вода зад транеца и лодката се форсира,върви с вдигнат нос но само толкова
Ако всичко е на ред с транеца и дължината е перфектна/има схеми на които е показано на каква височина от дъното трябва да алуминиевото крило над перката от долната точка на дъното.ако са на точната височина,смяна на перката,това са възможните проблеми.
П.П Има и трети вариант,но щом си със шлици и си сигурен в това,той отпада,защото не съм виждал двигател със шлици на перката и същевременно да има и щифт минаващ през оста
Успех и дано съм ти бил полезен ...







П.П Има и трети вариант,но щом си със шлици и си сигурен в това,той отпада,защото не съм виждал двигател със шлици на перката и същевременно да има и щифт минаващ през оста

Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
-
- разбира нещата
- Мнения: 940
- Регистриран на: Нед Сеп 25, 2011 3:03 pm
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
С дълъг ботуш съм,явно е първия проблем.Гумата която казваш.Как се сваля и как се сменява това нещо или се сменява цялата перка?Дали ще мога сам или трябва да ходя на майстор?Благодаря колега за бързия отговор.
Последно промяна от ogi_peugeot на Нед Ное 10, 2013 11:09 am, променено общо 1 път.