Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
Аватар
mario.vutov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 169
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от mario.vutov »

Дали пък не е такава системаhttp://www.youtube.com/watch?v=H4nTiGOcIvs&fea ... r_embedded
Аватар
mario.vutov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 169
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от mario.vutov »

Другата седмица ще пътувам до Созопол и мисля да сваля пропелера и да го взема с мен и всичките там шайби и да отида до Булстар зада ми кажат какво липсва и да си го купя от тях,заштото най вероятно нешто липсва за да има такъв луфт.

_________________
Аватар
north fox
новобранец
новобранец
Мнения: 6
Регистриран на: Нед Авг 04, 2013 5:47 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от north fox »

Само малко пояснение за смяната на маслото в ботуша на мотора. На всички извън бордови мотори смяната се извършва когато мотора е в вертикално положение /не легнал/ и маслото се налива с помпа от долната пробка докато протече от горната.
Не На браконерството !!!
Аватар
mario.vutov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 169
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от mario.vutov »

Смених системата но луфта си остана ,днес се прибирам от Гърция и там търсих такъв двигател като моя е намерих над 10 на брой и всички имаха като моя луфт даже и една 30 ка го имаше същия такаче вече съм спокоен и благодаря на всички :D :D :D
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

north fox написа:Само малко пояснение за смяната на маслото в ботуша на мотора. На всички извън бордови мотори смяната се извършва когато мотора е в вертикално положение /не легнал/ и маслото се налива с помпа от долната пробка докато протече от горната.
А за тези,дето нямат помпи :lol: :lol: :lol:

С помпи сменят маслата хората в сервизите,ние го правим на "къра" демек,на брега на язовира ако трябва и то със подръчни средства.Начини няколко за смяната,така че не карай всеки заедно с маслото да си купува и помпа :lol: :lol: :lol:

Има едни бутилки за масло с накрайник които се прибира и вади от гърлото,при добро желание,човек може да си намери такава и с нейна помощ също става да се нагнети маслото през долната пробка,докато текне през горната.Това обаче за двигатели с малки редуктори които събират сравнително малко масло,ако е с голям редуктор,трудно ще се напълни редуктора с едно натискане на бутилката :idea: :idea: :idea: А бе,чалъми много,не е трудно да си го смени всеки,стига да има желание.
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
ivomagna
новобранец
новобранец
Мнения: 40
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 3:46 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от ivomagna »

Здравейте колеги,
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от promarine »

ivomagna написа:Здравейте колеги,
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
Поставяш го на стенд за измерване на мощността.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
ivomagna
новобранец
новобранец
Мнения: 40
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 3:46 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от ivomagna »

promarine написа:
ivomagna написа:Здравейте колеги,
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
Поставяш го на стенд за измерване на мощността.
Това добре ами като нямам стенд под ръка?
Някакъв по-лесен начин приложим в домашни условия?
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от promarine »

ivomagna написа:
promarine написа:
ivomagna написа:Здравейте колеги,
Става въпрос за Ямаха 4т. 2009г. 8 или 9,9hp.
Може ли някой да помогне как със сигурност да проверя колко коня е двигателя без да се гледа какво пише на табелките и стикерите по капака.
Поставяш го на стенд за измерване на мощността.
Това добре ами като нямам стенд под ръка?
Някакъв по-лесен начин приложим в домашни условия?
Ами като двигателя няма табелки, как разбра, че е 2009 година? По същия начин би могъл да разбереш дали е 8 или 9.9 коня... Иначе като последен вариант - отиваш на врачка :lol:
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
ivomagna
новобранец
новобранец
Мнения: 40
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 3:46 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от ivomagna »

Двигателя има табелки, но са две различни. На едната пише 2010 9,9 hp model 09 а на другата 2009 5,9kw 68 T. 37 кг
Това ме навежда на мисълта, че някой "добросъвестен търговец" е залепил стикери на капака 9,9 и друга табелка долу на стойката и се опитва да продава двигател 8 коня за 9,9. Но пък защо е оставил и една от старите табелки на която пише 5,9kw nominal power? 5,9kw = 7,9hp. Затова се съмнявам че има някаква измама. Ако някой може да помогне с инфо за разликите между двата двигателя 8 и 9,9коня.
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от КИРО »

Познавам една "врачка" във Варна.
Панко И викат - 0888 52 07 75.
Поне ще си сигурен в предсказанията И. :D
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
ivomagna
новобранец
новобранец
Мнения: 40
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 3:46 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от ivomagna »

КИРО написа:Познавам една "врачка" във Варна.
Панко И викат - 0888 52 07 75.
Поне ще си сигурен в предсказанията И. :D


Благодаря, колега.
Все пак ако някой може да напише нещо тук ще съм благодарен.
ogi_peugeot
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 940
Регистриран на: Нед Сеп 25, 2011 3:03 pm
Местоположение: СОФИЯ

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от ogi_peugeot »

Здравейте колеги,да ми препоръчате надежден майстор около София за ремонт на двигател Джонсън 9.9 коня.Двутактов е стар модел-някъде 93 - 94 година.Като дам газ се форсира но не върви.Свалих гайката която държи перката но шлиците вътре са си наред.Оста има някакъв луфт но е малък.Дайте съвет от какво може да е.Един приятел каза,че ми превъртала перката но като гледам шлиците не виждам как ще превърта защото не са изядени.Новак съм в тази област и не разбирам нищо.От скоро го имам мотора.
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

Вариантите са два.Единия е този които ти е казал приятеля ти и не са ти превъртяли шлиците а гумата вътре,между шлиците и корпуса на перката е замината и при високи обороти превърта :idea: втория вариатн е да не ти е превъртяла перката,а да не ти е поставен двигателя както трябва,да не ти пасва на лодката и да ти дърпа мъртвата вода зад транеца :idea: :idea: :idea: така че преди да правиш каквото и да било,виж си двигателя с какъв ботуш е,къс или дълъг.ако ти е къс ботуша,прави това което ти казвам,дърпа мъртва вода зад транеца и лодката се форсира,върви с вдигнат нос но само толкова :idea: :idea: :idea: Ако всичко е на ред с транеца и дължината е перфектна/има схеми на които е показано на каква височина от дъното трябва да алуминиевото крило над перката от долната точка на дъното.ако са на точната височина,смяна на перката,това са възможните проблеми.

П.П Има и трети вариант,но щом си със шлици и си сигурен в това,той отпада,защото не съм виждал двигател със шлици на перката и същевременно да има и щифт минаващ през оста :idea: Успех и дано съм ти бил полезен ...
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
ogi_peugeot
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 940
Регистриран на: Нед Сеп 25, 2011 3:03 pm
Местоположение: СОФИЯ

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от ogi_peugeot »

С дълъг ботуш съм,явно е първия проблем.Гумата която казваш.Как се сваля и как се сменява това нещо или се сменява цялата перка?Дали ще мога сам или трябва да ходя на майстор?Благодаря колега за бързия отговор.
Последно промяна от ogi_peugeot на Нед Ное 10, 2013 11:09 am, променено общо 1 път.
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”