Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаПовреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
- трапера
- сериозен играч
- Мнения: 1471
- Регистриран на: Пон Апр 09, 2007 10:27 am
- Местоположение: Свилен Славов (Мюнхен-Русе)
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Трябва ти помпа с горивен шланг
Единия край на маркуча се присъединява към ДВГто, другия към резервоара, като естествено трябва да се спази посоката на движение на горивото (обозначена е на помпата). Може да ползваш за резервоар и консервена кутия, стига да е:
*пожаро и взривообезопасено
*да има гърловина с капачка и пробка за засмукване на въздух (да не прави вакуум)
*смукателя да стига до дъното на "консервата"
Добре е някъде по бензинопровода да има горивен филтър!!!
Това е самоделка от поцинкована ламарина, облепен с гумено платно(термоизолация), медната тръбичка отива до дъното, на капачката на гърловината е пробката за засмукване на въздух
Единия край на маркуча се присъединява към ДВГто, другия към резервоара, като естествено трябва да се спази посоката на движение на горивото (обозначена е на помпата). Може да ползваш за резервоар и консервена кутия, стига да е:
*пожаро и взривообезопасено
*да има гърловина с капачка и пробка за засмукване на въздух (да не прави вакуум)
*смукателя да стига до дъното на "консервата"
Добре е някъде по бензинопровода да има горивен филтър!!!
Това е самоделка от поцинкована ламарина, облепен с гумено платно(термоизолация), медната тръбичка отива до дъното, на капачката на гърловината е пробката за засмукване на въздух
лягам си star
събуждам се super star
събуждам се super star
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте,доста време не съм влизал за това и не съм се вяствал тук.Гледам,оцелявате и си помагате,което ме радва.ogi_peugeot написа:Импелера е пластмасов и се чупи лесно.Не знам но може би за да се застраховат го дават на 100 часа.
Оги,нередовните импелери за охлаждането може да са пластмаса,истинските са от гума на бронзова втулка или друг материал.Основата може да е и неръждавейка или друго !!! Запомнете,импелерите след доста часове се запичат и стават твърди,започват да се трошат и да създават проблеми вътре и да изяждат/дълбаят по гладката част/ където лягат и ако е изядено защото и водата има ситни примеси от песъчинки,пили повърхността което води до не-добро охлаждане защото не прави добро завихряне и т.н„Незнам да ли го написах както трябва но се опитвам.Имайте в предвид че по водоемите има тонове изхвърлена пластмаса която с годините се разлага и става на ситни парченца,които пък се трошат от слънцето,водата и вятъра и стават фини така влизат през ситната мрежа от където импелера тегли вода за охлаждането !!! Тези фини частици наилон като влязат повече когато се минава през петна във водата с мръсотия/виждал е всеки тролингист такива петна/ найлона от топлата вода се нагрява,полепва и така след като спрете и изстине мотора,размазаното се втвърдява и залепва и при различни мотори спира охлаждането като отлепя гумената част от втулката.При бавни обороти за някои двигатели,импелера се върти и тегли някакси вода и успява да охлажда но при висока скорост,материала се нагрява,и импелера спира да работи защото се е повредил.Съветвам всички постоянно след 40-50 часа след смяната на импелера да си наблюдават винаги струята дали е нормална или е намаляла.Дали при бързите обороти не спира да охлажда и да не ви излъже че като охлажда при бавен ход работи и при бърз Сменяйте си импелерите,ако не го направите а е някакви дребни пари при вносителите или в магазини,може да прегреете двигател и да го блокирате.Не се бъзикайте импелерите винаги е хубаво на всеки сезон да се сменят при по кекавите модели.При по интензивно ползване в мътни води,на три години а понякога и на по малко аз си сменям цялата система,нови болтове,ново уплътнение и импелера.Дано някои се възползва от информацията.Ако не разбирате не барайте,има си сервизи особено когато сте гаранционни.ако ли не,и разбирате и не се страхувате,не е сложно,можете и сами да го направите.При малките мотори без предна-задна е лесно.Уловката е при двигателите със предна и задна скорост,иска си после центровка на лоста и ако не се центрова,започва да прави проблеми при превключването на скоростите !!!!! Надявам се да съм бил в полза на някои колеги
П.П трябва да се внимава и при събирането,вала трябва да с намести,извода на газовете,той е една тръбичка трябва да се намести,а бе внимавайте къде какво сте барали и сваляли,на по-големите двигатели си е играчка и ако забравяте и не помните,най-добре е да си записвате или да си рисувате схеми кое от къде е сваляно.Поздрав !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
за 10-20лв можеш да си намериш рзервоар,не се занимавай с варели и туби.Рови се по сайтовете където продават лодки и аксесоари,на старо има !!!bobo_33333 написа:Да питам,понеже ми се налага да ползвам двигател за лодка ,без вграден резервоар,как аджаба ще стане с външно тяло???
Само помпа ли трябва да си закупя,не са ми нещо ясни нещата...
И може ли без резервоар,че са по 12л най малките,ами тази туба за бензина 5л,да се пригоди нещо
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте, колеги! Имам нужда от малко помощ! Имам двигател Парсън 5 к.с. Миналата година ми направи проблем с форсирането при първо палене след зимния сезон, но за половин час се оправи, но тази година не се оправя, купих нова свещ и с нея е същото положение! Сложил съм ботуша в бидон с вода мотора пали лесно но се форсира единствено когато спра притока на бензин и то преди да свърши бензина,освен това водата в бидона се омасл. Та въпроса ми е какъв може да е проблема и какво може да се направи? Предварително благодаря!
- sharko1111
- новобранец
- Мнения: 71
- Регистриран на: Вто Апр 29, 2008 9:49 am
- Местоположение: burgas
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Виж жиглиора за въздоха,или се е развил и е паднал в коритото на мотора,или се е развил, и иска да го завиеш малко,за това ти се смофорсира мотора ,а масло имаш в бидона защото си държал мотора легнал на дръжката , да това е правилният начин ,но при надолнище мотора вече не е хризонтален ,за това легнал но леко повдигнат ,или наи добре прав на задната седалка.А мотора като поработи 20-30м ще изгори маслото и ще се оправи.
- sharko1111
- новобранец
- Мнения: 71
- Регистриран на: Вто Апр 29, 2008 9:49 am
- Местоположение: burgas
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Също отдолу на карборатора, имаш пробка за източване на отаиките от бензина ,съвет сложи една чаша като източиш бензина, и ще видиш какви боклуци има.
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Благодаря за информацията! Оказа се, че на единия жигльор трябва да има тапичка която е паднала при разглобяване на карбуратора и двата засмукват бензин и затова се дави мотора.
-
- новобранец
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто Сеп 27, 2011 9:17 pm
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте.
Имам извънбордов двигател Yamaha F4 4HP - четиритактов.
Миналото лято на морето 3 дена работеше без проблеми, но последния ден изведнъж се повреди - работи само на смукач, сваля ли смукача и гасне.
Четох накъде, че може да е от некачествен бензин - пък аз тъкмо заредих резервоара в Приморската бензиностанция, и то с 95, май трябваше супер да сложа...
Някой знае ли какъв е проблема, дали е имал подобен или пък към кой да се обърна в София да ми оправи мотора за това лято.
Благодаря предварително.
Имам извънбордов двигател Yamaha F4 4HP - четиритактов.
Миналото лято на морето 3 дена работеше без проблеми, но последния ден изведнъж се повреди - работи само на смукач, сваля ли смукача и гасне.
Четох накъде, че може да е от некачествен бензин - пък аз тъкмо заредих резервоара в Приморската бензиностанция, и то с 95, май трябваше супер да сложа...
Някой знае ли какъв е проблема, дали е имал подобен или пък към кой да се обърна в София да ми оправи мотора за това лято.
Благодаря предварително.
- kalin_80
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто Апр 17, 2012 9:06 pm
- Местоположение: Варна
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Според мен се е запушил карбуратора. Има нужда от почистване.
-
- новобранец
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто Сеп 27, 2011 9:17 pm
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Благодаря за отговора. Ще се боря. Някой ако има други идеи - да ги сподели
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Колеги имам един извън бордов двигател JOHNSON BOMBARDIER 60
Проблема е че, двигатела се развърта но винта не, когато го завъртя на ръка се усеща че се движи много леко. Опитвам се да сваля ботуша сега но нещо не ми се получава
Някакви съвети или схеми ако имате, ще съм ви много благодарен.
Проблема е че, двигатела се развърта но винта не, когато го завъртя на ръка се усеща че се движи много леко. Опитвам се да сваля ботуша сега но нещо не ми се получава
Някакви съвети или схеми ако имате, ще съм ви много благодарен.
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Справих се с разглобяването но е станала голяма беля
Счупил се е вала който предава въртеливото движение от двигателя към винта
Някакви идеи къде ги правят, нов е доста скъп и го няма в България?
Счупил се е вала който предава въртеливото движение от двигателя към винта
Някакви идеи къде ги правят, нов е доста скъп и го няма в България?
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Сменихме ботуша сега има друг проблем....
На пална гас двигателят прекъсва, получава все едно му подаваш гас и отнемаш.
Някакви идеи/??
На пална гас двигателят прекъсва, получава все едно му подаваш гас и отнемаш.
Някакви идеи/??
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте колеги имам следния проблем с мотор JOHNSON 8 коня 91г.проблема е че от ауспуха излиза вода а не само пушек.Проблем ли е и как да го оправя ако може да сте по подробни мерси
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Един въпрос колеги,двутактовия мотор има ли си бензинова помпа,интересно ми е как засмуква бензина от резервоара? Става въпрос за Ямаха 15 коня?