Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Къмпингуване ЕкипировкаПовреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте колеги,
от скоро имаме двигател mercury 6hp 2-тактов, 1999г. (модел 1998г.).
От сравняване на ТТ данните на 6hp и 8hp се оказа, че всичко е еднакво.
След ровене по форуми, имам идеята да надградя мотора до 8hp. Като за целта е необходимо да бъде премехната една ограничителна (рестриктивна) гарнитура (restrictor plate)на входа на смукателните тръби.
за инфрормация:
http://www.justanswer.com/boat/6en9o-ou ... icted.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.microskiff.com/cgi-bin/yabb2 ... 1364925090" onclick="window.open(this.href);return false;
Въпроса ми към знаещите е дали това е така и дали някой го е правил?
Благодаря
от скоро имаме двигател mercury 6hp 2-тактов, 1999г. (модел 1998г.).
От сравняване на ТТ данните на 6hp и 8hp се оказа, че всичко е еднакво.
След ровене по форуми, имам идеята да надградя мотора до 8hp. Като за целта е необходимо да бъде премехната една ограничителна (рестриктивна) гарнитура (restrictor plate)на входа на смукателните тръби.
за инфрормация:
http://www.justanswer.com/boat/6en9o-ou ... icted.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.microskiff.com/cgi-bin/yabb2 ... 1364925090" onclick="window.open(this.href);return false;
Въпроса ми към знаещите е дали това е така и дали някой го е правил?
Благодаря
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Някой може ли да помогне,като обясни как се проверява маслото в редуктора.Става въпрос за 4-тактова Ямаха 4 к.с.дали има достатъчно масло.До горната пробка от ляво има още един винт,също като нея-той за какво е?Двигателя ми го прати брат ми ,той си го е купувал нов в Гърция и си го е ползвал там,и ми каза че април месец го е карал в сервиз и са му сменили маслата.Двигателното е до втората черта на щеката-предполагам че тя означава максимума,но като отвих горната пробка на редуктора и бърках с една тел до масло не стигнах.Долната като я лашнах малко веднага просълзи.Та въпроса ми е горната като контролна ли се явява и трябва ли да прелива маслото от там.
Малко червейче пита майка си: - Мамо къде е татко? Майката: - Отиде за риба.
.
.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Трябва да прелива от горната
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Сигурен ли си?Друг колега твърди че се наливало от долната пробка с някакъв щуцер а горната се отваряла с цел да се избута въздуха и не била контролна,по обратния ред от горната към долната оставало въздух. Слагало 500 гр.масло.Някакви линкове може ли да публикуваш от надежден източник
Малко червейче пита майка си: - Мамо къде е татко? Майката: - Отиде за риба.
.
.
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте,мотора ми е JONSON 50 коня 83-87 година три години е в мен няма провлем и се прецака електрониката купих си нава сложих я и сас слушалките пробвам пали форсира се отивам на язовира паля давам пална газ подема за 2-3 секунди и му пада мощноста явно като се натоваре перката така става взех още 2 електронни и с тях така прави много ще сам благодарен ако някой може да ми помогне аз сам от Харманли
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Киро ти го е казал. На "другия" колега - поздрави!pelikan написа:Сигурен ли си?Друг колега твърди че се наливало от долната пробка с някакъв щуцер а горната се отваряла с цел да се избута въздуха и не била контролна,по обратния ред от горната към долната оставало въздух. Слагало 500 гр.масло.Някакви линкове може ли да публикуваш от надежден източник
Отварят се двете пробки, пълни се през долната докато излезе през горната. Завива се горния винт, сваля се щуцера и се завива и долния.
Точка.
По принцип не съм безчувствен, боли ме за много хора... Просто местата които ме болят, са различни...
Контев написа:"Рибите се откачат най-вече, когато не са добре закачени!"
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 139
- Регистриран на: Чет Юни 03, 2010 10:08 am
- Местоположение: Burgas
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Колега имам същия мотор и събира около 100 мл. масло в в редуктора . Щом се съмняваш за маслото смени си го сам !! Една тубичка струва 13 лв и стига за две смени 500 мл. е маслото за двигателя .pelikan написа:Сигурен ли си?Друг колега твърди че се наливало от долната пробка с някакъв щуцер а горната се отваряла с цел да се избута въздуха и не била контролна,по обратния ред от горната към долната оставало въздух. Слагало 500 гр.масло.Някакви линкове може ли да публикуваш от надежден източник
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Пеликан,за да пиша нещо във важни теми,значи го знам на 100%,
иначе не се обаждам.
иначе не се обаждам.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Благодаря Ви за отговорите.Прави сте.Вече си го смених маслото точно по описания от вас начин-от долната,докато прелее от горната пробка.100 най много 110 грама взе.Това от ляво на горната пробка,което се чудех какво е,било за промиване на охладителната система със сладка вода без да се пали мотора,с налягането от чешмата.Измислел го е японеца,сега съм поръчал на стругар да ми направи преход който да се завива там и в който да се включи маркуча от чешмата.Още веднъж благодаря че се отзовахте на питането ми.
Малко червейче пита майка си: - Мамо къде е татко? Майката: - Отиде за риба.
.
.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 153
- Регистриран на: Съб Май 22, 2010 12:23 pm
- Местоположение: Варна
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
50 кс, 2Т, след смяна на винта с нов, но с по-малка стъпка , от време на време и за кратко променя обороти надолу с 100-200, това само когато е на ход. На какво може да се дължи?
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
За кратко ти се навива на винта някой найлон или купчина водорасли.
Найлон чак ми е спирал мотора на няколко пъти.
Откакто почнах си заточвам атакуващия ръб на перката,като бръснач,
по-добре минавам през найлоните.
Найлон чак ми е спирал мотора на няколко пъти.
Откакто почнах си заточвам атакуващия ръб на перката,като бръснач,
по-добре минавам през найлоните.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- новобранец
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед Сеп 07, 2014 2:10 pm
- Местоположение: Portugaliq
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
izvinqvaite 4e ne pi6a na kirilica moq motor e yamaha 60 konq imam problem na motora nqma forcirane i su6to mi se slu4i na dvapati da mi ogasne kakto varvi pri natovareno polojenie tovara be6e kum 350k su6to mnogo turdno lodkata isko4i nad vodat facebook mi e mario.nikolchev 6te vi buda mnogo blagodaren ako nqkoi me nameri v fb da mi obqsni malko pove4e za tezi motori
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Здравейте ,моля за съвет относно гарнитурата на главата за Джонсън 4кс.Онзи ден пробвах да го запаля ,но нямаше мощност,свалих свещите и от отворите за свещите протече вода.Отворихме главата и имаше издухана гарнитура.Въпросът ми е да търся ли заводска гарнитура или да изрежа от клингерит + силикон.Предварително благодаря.
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Това поне е лесно - махаш, пробваш, ако не ти хареса - връщаш обратно. Би трябвало да има ефект и да не се налага настройка на сместа на карбуратора. Може да измериш с GPS скоростта преди и след махането и да споделиш тук...buh написа:Здравейте колеги,
от скоро имаме двигател mercury 6hp 2-тактов, 1999г. (модел 1998г.).
От сравняване на ТТ данните на 6hp и 8hp се оказа, че всичко е еднакво.
След ровене по форуми, имам идеята да надградя мотора до 8hp. Като за целта е необходимо да бъде премехната една ограничителна (рестриктивна) гарнитура (restrictor plate)на входа на смукателните тръби.
за инфрормация:
http://www.justanswer.com/boat/6en9o-ou ... icted.html" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.microskiff.com/cgi-bin/yabb2 ... 1364925090" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
Въпроса ми към знаещите е дали това е така и дали някой го е правил?
Благодаря
- bobo_33333
- кандидат преподавател
- Мнения: 3218
- Регистриран на: Пон Май 02, 2011 9:54 am
Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае
Да питам,понеже ми се налага да ползвам двигател за лодка ,без вграден резервоар,как аджаба ще стане с външно тяло???
Само помпа ли трябва да си закупя,не са ми нещо ясни нещата...
И може ли без резервоар,че са по 12л най малките,ами тази туба за бензина 5л,да се пригоди нещо
Само помпа ли трябва да си закупя,не са ми нещо ясни нещата...
И може ли без резервоар,че са по 12л най малките,ами тази туба за бензина 5л,да се пригоди нещо
Аз там съм пораснал...