Къде се намирам:
naRiba.com
Форум
Направи си сам Как да си поправя или направя...?Ремонт на лодка - СЕФЕРКА
Модератор: emo vasilev
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Набързо,че отивам си взема фотото.
Планцера
почвам го днес,и с по-подробно описание
за да се видят чалъмите.
Ето за какво ми е тръбата
после я пълня с вода
и после летвите за планцерите
Ама това беше вчера,за да са готови за днес.
Където ще има по-сериозни завои,с дзегито зарязвам през 3-4 см
по около 5-7мм
И почвам от носа,там има едно припасване да може по-красиво да легне летвата
Като почне по-сериозната извивка,вече се действа внимателно
с по 3-4 винта едновременно,като се обират през 3-4 мин по малко
когато предния винт обере добре,слагате накрая следващия
Добре е и със стягата да си помагате
Вече този борд е готов
И пак повтарям,не се бърза,нека дървото да си почине малко,
тогава пак го напънете.Мокро много по-добре се извива.
Минавам на другия борд,тук ползвам друго помощно средство
наречено сезал
Лека полека,обра по борда
Тук се виждат малко празноти,но е само отгоре
после втората част на планцера ще го закрие,
а и самия борд не е с толкова идеална извивка
Ще има и китване и шкурене преди да почна горната част,
но ще има преди това и още нещо.
Назад подробни снимки няма да правя,там може и със сухи летви да се работи.
Планцера
почвам го днес,и с по-подробно описание
за да се видят чалъмите.
Ето за какво ми е тръбата
после я пълня с вода
и после летвите за планцерите
Ама това беше вчера,за да са готови за днес.
Където ще има по-сериозни завои,с дзегито зарязвам през 3-4 см
по около 5-7мм
И почвам от носа,там има едно припасване да може по-красиво да легне летвата
Като почне по-сериозната извивка,вече се действа внимателно
с по 3-4 винта едновременно,като се обират през 3-4 мин по малко
когато предния винт обере добре,слагате накрая следващия
Добре е и със стягата да си помагате
Вече този борд е готов
И пак повтарям,не се бърза,нека дървото да си почине малко,
тогава пак го напънете.Мокро много по-добре се извива.
Минавам на другия борд,тук ползвам друго помощно средство
наречено сезал
Лека полека,обра по борда
Тук се виждат малко празноти,но е само отгоре
после втората част на планцера ще го закрие,
а и самия борд не е с толкова идеална извивка
Ще има и китване и шкурене преди да почна горната част,
но ще има преди това и още нещо.
Назад подробни снимки няма да правя,там може и със сухи летви да се работи.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Айде пак напред.
И вече с мойто фото.
Първо разбърках един бъркоч ( уж за проба ),ама се получи
Полиестерна смола и от лепилото 1:1
Развих набързо половината планцер
намазах лепилото и пак обратно,после и другата половина
След като свърших и с другия борд,
приготвих един кит с тези продукти
Да се позапълнят някои места като тези,
за да се изравнят с летвите
Получава се нещо такова
Мисля че до утре ще стегне,за да мога да продължа напред
После монтирах и останалите планцери
Не закъсняха и кибиците де
Утре пак.
И вече с мойто фото.
Първо разбърках един бъркоч ( уж за проба ),ама се получи
Полиестерна смола и от лепилото 1:1
Развих набързо половината планцер
намазах лепилото и пак обратно,после и другата половина
След като свърших и с другия борд,
приготвих един кит с тези продукти
Да се позапълнят някои места като тези,
за да се изравнят с летвите
Получава се нещо такова
Мисля че до утре ще стегне,за да мога да продължа напред
После монтирах и останалите планцери
Не закъсняха и кибиците де
Утре пак.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Та последната подробна информация.
Почна се едно шлайфане,да се изравни борда с
това което вчера направих,за да може добре да легне горната част на планцера.
Този път зарязвам през 4-5см,на 1см дълбочина.
Абе смятайте го на 1/3-та.
По-начесто винтовете,и пак по малко се стягат.
Като не забравям и лепило да сложа,без да го щадя де
Помагам си със стегите ( този път взех от дърводелната сериозни )
Амчи,получи се - де ще иде
Да изсъхне лепилото,пък и летвите,ще се види след китването и шлайфа
какво ще се получи.Имат на разположение само 48 часа,дано успеят да изсъхнат.
Малко и реклама на лепилото,че едва вчера на втората опаковка видях че има и превод на БГ.
Лепилото е за дърво,по-добре лепи влажни дървени заготовки ( или както искате го кажете )
Издържа 100кг/кв.см.
Втвърдява се за 3-4 часа при 20*t
Според мен си заслужава парата 12.60
Айде и другия борд.
Ама той нещо много повече ме мъчи,почти във всички операции,
нещо има,но не съм търсил какво.
Помощника пак се появи,няма спасение от него
Тук вече стегите влизат в сериозна помощ
и подготовка на правата част
Абе там бързо става - никакви проблеми
обаче малко избързах в предната част,и подаде
не е болка за умиране,ама си е мойта грешката,
че имаше две летви които не ги намокрих,а бяха без чепове.
Това после с дзегито и шлайфа ще го оправя.
Остана да измисля нещо интересно за носа,
да има завършен вид вече.
Надвечер ще мисля какво да продължа да правя,
има още много работа.
Почна се едно шлайфане,да се изравни борда с
това което вчера направих,за да може добре да легне горната част на планцера.
Този път зарязвам през 4-5см,на 1см дълбочина.
Абе смятайте го на 1/3-та.
По-начесто винтовете,и пак по малко се стягат.
Като не забравям и лепило да сложа,без да го щадя де
Помагам си със стегите ( този път взех от дърводелната сериозни )
Амчи,получи се - де ще иде
Да изсъхне лепилото,пък и летвите,ще се види след китването и шлайфа
какво ще се получи.Имат на разположение само 48 часа,дано успеят да изсъхнат.
Малко и реклама на лепилото,че едва вчера на втората опаковка видях че има и превод на БГ.
Лепилото е за дърво,по-добре лепи влажни дървени заготовки ( или както искате го кажете )
Издържа 100кг/кв.см.
Втвърдява се за 3-4 часа при 20*t
Според мен си заслужава парата 12.60
Айде и другия борд.
Ама той нещо много повече ме мъчи,почти във всички операции,
нещо има,но не съм търсил какво.
Помощника пак се появи,няма спасение от него
Тук вече стегите влизат в сериозна помощ
и подготовка на правата част
Абе там бързо става - никакви проблеми
обаче малко избързах в предната част,и подаде
не е болка за умиране,ама си е мойта грешката,
че имаше две летви които не ги намокрих,а бяха без чепове.
Това после с дзегито и шлайфа ще го оправя.
Остана да измисля нещо интересно за носа,
да има завършен вид вече.
Надвечер ще мисля какво да продължа да правя,
има още много работа.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Някои търсят още сафрида,пък не им идва на акъла
да гонят лефера,аз още се бъзикам с дървениите.
Пак планцера,трябва да се довърши днес.
Вчера забърках пак един бъркоч за кит.
Кит за дърво,смесен с лазурен орехов лак,
за да се получи това накрая.
Почна се със шкуренето ,за да се получи това.
И аз в действие
Добре се получава де
После следва заобляне на ръбовете.
Задължително е,защото като се работи с волтата,трябва леко
да идва кордата,а и не само заради това де.
По напред писах за един дефект по планцера на левия борд,
сега го ремонтирам по този начин
Но утре ще го дооформя по планцера.
Следва поредното почистване на лодката
Не съм забравил за тези отвори де.
Сега,и тук ще се поставят летви за оттичане на водата
като в задната част оставям малко място,да пада водата в борда
Обаче почва формулата,и за днес толкова.
да гонят лефера,аз още се бъзикам с дървениите.
Пак планцера,трябва да се довърши днес.
Вчера забърках пак един бъркоч за кит.
Кит за дърво,смесен с лазурен орехов лак,
за да се получи това накрая.
Почна се със шкуренето ,за да се получи това.
И аз в действие
Добре се получава де
После следва заобляне на ръбовете.
Задължително е,защото като се работи с волтата,трябва леко
да идва кордата,а и не само заради това де.
По напред писах за един дефект по планцера на левия борд,
сега го ремонтирам по този начин
Но утре ще го дооформя по планцера.
Следва поредното почистване на лодката
Не съм забравил за тези отвори де.
Сега,и тук ще се поставят летви за оттичане на водата
като в задната част оставям малко място,да пада водата в борда
Обаче почва формулата,и за днес толкова.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Иначе мойта работа днеска уж бързо щеше да стане,
ама взех едно решение в последния момент.
В задната част мислех да не бутам планцера,а направо да му тегля боята
Обаче после реших и там да изшкуря до дърво,доколкото става.
И го метнах.Трудното беше,че беше с полиестерна смола залят,
та с ъглошлайфа доста пушилка се вдигна,и накрая леко с дрелката и
и шкурка 120 дооформих нещата.
Знам,че после щях сам да се псувам,затова отделих
още някой час и за тази операция.По-нататък ще се види
общия резултат.
Следваше почистването отвътре,прахосмукачката и
банята
После отидох при Плувчо да пия едно аберлия кафе,
да взема някои работи за продължаване на работата,
минах да купя вентилатори,не намерих заключващи устройства,
ама пак ще търся.
Ся да си изпия кафето и да проверя дали е изсъхнала лодката,
че масажи я чакат днес.
ама взех едно решение в последния момент.
В задната част мислех да не бутам планцера,а направо да му тегля боята
Обаче после реших и там да изшкуря до дърво,доколкото става.
И го метнах.Трудното беше,че беше с полиестерна смола залят,
та с ъглошлайфа доста пушилка се вдигна,и накрая леко с дрелката и
и шкурка 120 дооформих нещата.
Знам,че после щях сам да се псувам,затова отделих
още някой час и за тази операция.По-нататък ще се види
общия резултат.
Следваше почистването отвътре,прахосмукачката и
банята
После отидох при Плувчо да пия едно аберлия кафе,
да взема някои работи за продължаване на работата,
минах да купя вентилатори,не намерих заключващи устройства,
ама пак ще търся.
Ся да си изпия кафето и да проверя дали е изсъхнала лодката,
че масажи я чакат днес.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Ами този път без много коментар - просто като операции,
нищо интерсно.
За планцерите избрах цвят орех
На външен вид - това ще е
Мисля че вече има разлика с началото
А и цветовете според мен си подхождат,
отвън ще е в бяло
Ами,след 2 дена пак напред.Има още много работа,а
риболова започва да става интересен в морето.
нищо интерсно.
За планцерите избрах цвят орех
На външен вид - това ще е
Мисля че вече има разлика с началото
А и цветовете според мен си подхождат,
отвън ще е в бяло
Ами,след 2 дена пак напред.Има още много работа,а
риболова започва да става интересен в морето.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Надявах се старите скари за дъното да ползвам,ама няма да станат.
А и не съм подготвен за това,нито с материал,нито с акъл.
А и друга беля е станала,малка ама ме дразни.
Та почвам от нея
Единия капак на мотора леко се е изметнал
Още след като го залепих,беше поддала плоскоста,ама си викам че
кушака ще го обере.За тогава обра и изправи плота,ама сега гледам чак кушака изметнат.
Набързо сглобих нов
Като този път първо на сухо пробвах дали ще се изметне,после го залепих
Поглед отдолу - този път е добре
Нека си съхне - ще го правя после,то толкова работа пак излезе,
че вече ми е все едно кога ще свърша.
От това скари пак да правя - не става,напукани дъски,тук таме изгнили
само ще разваля хубавата работа.
Решението - нови
Първо да монтирам централната дъска ( ако има име - казвайте,че не го знам )
След като разпробих местата за винтовете,от към дъното един бързосъхнещ безир
и понезе знам,че ще изсъхне след 10 дена,веднага и боята
Това остава към дъното,няма да ми пречи,
пък ако иска чак за Никулден да изсъхне.
Монтаж - веднага,няма време
Почвам от първата част на скарата - винаги почвам от трудното,
че после ми вади нервите докато завърша всичко
Едни извивки в 3D пространството има,дето не знам как да огъна дъските.
По-точно не бях готов за тези операции - ще фантазирам на място.
и след много мамата,шлайф,подлагане и още куп изнервящи неща
стигнах до някакъв резултат,който ме задоволява,но не е това което исках.
Но за сега остава така.Тук няма да се лепи,отдолу кушаците също не са залепени.
Оставям дъските и с малко фуги,че при влажно време не можеш ги извади.
И още - отдолу кушаците не трябва да се опират в дъното - трябва да си останат висящи.
В противен случай при някаква ситуация ако се скочи върху скарата и кушаците са подпрени в дъното,
може да се изкъртят дъските на дъното от ребрата и става SOS
Сос от екипаж и морска вода.
Заболяха ме много краката - малко почивка.
А и не съм подготвен за това,нито с материал,нито с акъл.
А и друга беля е станала,малка ама ме дразни.
Та почвам от нея
Единия капак на мотора леко се е изметнал
Още след като го залепих,беше поддала плоскоста,ама си викам че
кушака ще го обере.За тогава обра и изправи плота,ама сега гледам чак кушака изметнат.
Набързо сглобих нов
Като този път първо на сухо пробвах дали ще се изметне,после го залепих
Поглед отдолу - този път е добре
Нека си съхне - ще го правя после,то толкова работа пак излезе,
че вече ми е все едно кога ще свърша.
От това скари пак да правя - не става,напукани дъски,тук таме изгнили
само ще разваля хубавата работа.
Решението - нови
Първо да монтирам централната дъска ( ако има име - казвайте,че не го знам )
След като разпробих местата за винтовете,от към дъното един бързосъхнещ безир
и понезе знам,че ще изсъхне след 10 дена,веднага и боята
Това остава към дъното,няма да ми пречи,
пък ако иска чак за Никулден да изсъхне.
Монтаж - веднага,няма време
Почвам от първата част на скарата - винаги почвам от трудното,
че после ми вади нервите докато завърша всичко
Едни извивки в 3D пространството има,дето не знам как да огъна дъските.
По-точно не бях готов за тези операции - ще фантазирам на място.
и след много мамата,шлайф,подлагане и още куп изнервящи неща
стигнах до някакъв резултат,който ме задоволява,но не е това което исках.
Но за сега остава така.Тук няма да се лепи,отдолу кушаците също не са залепени.
Оставям дъските и с малко фуги,че при влажно време не можеш ги извади.
И още - отдолу кушаците не трябва да се опират в дъното - трябва да си останат висящи.
В противен случай при някаква ситуация ако се скочи върху скарата и кушаците са подпрени в дъното,
може да се изкъртят дъските на дъното от ребрата и става SOS
Сос от екипаж и морска вода.
Заболяха ме много краката - малко почивка.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Аз си продължавам,че не знам още какво ме чака.
От вчера - втората част,дъските ги рязах по диагонали,
белким преодолея това тройно усукване
Ама няма оправия.Накрая подложих в началото едни ками и спря да играе.
Ама не тази дето се вижда в дясно,а в дъното са.
Тази днес я махнах,и там в дъното повдигнах повече.
Малко в страни от темата,ама братовчеда ми показа един
клон,на който има вързана мартеничка за берекет.
Преди много години е вързана - берекета е,
че е изсъхнал клона,без малко козата му да го отнесе.
Продължавам напред.
Тъй като съм кът с материала (скарите не влизаха в сметката за смяна ),
почнах да смятам и прашинките от дъските,
затова минах в предната част,че по-малко отпадък да имам.
Тука вече ви е ясно какво стана по-нататък
Хем много питат,хем и акъл дават. :icon_wink:
От вчера - втората част,дъските ги рязах по диагонали,
белким преодолея това тройно усукване
Ама няма оправия.Накрая подложих в началото едни ками и спря да играе.
Ама не тази дето се вижда в дясно,а в дъното са.
Тази днес я махнах,и там в дъното повдигнах повече.
Малко в страни от темата,ама братовчеда ми показа един
клон,на който има вързана мартеничка за берекет.
Преди много години е вързана - берекета е,
че е изсъхнал клона,без малко козата му да го отнесе.
Продължавам напред.
Тъй като съм кът с материала (скарите не влизаха в сметката за смяна ),
почнах да смятам и прашинките от дъските,
затова минах в предната част,че по-малко отпадък да имам.
Тука вече ви е ясно какво стана по-нататък
Хем много питат,хем и акъл дават. :icon_wink:
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Днес тези докато ги няма,да я мятам,че есента дойде.
Аз хубаво само показвам какво съм свърши,
ама нали трябваше и да показвам какъв е начина.
Първо се оправям с кушаците ( гредичките които ще държат дъските )
По гредата чертая и ги изрязвам с дзегито.
И пак повтарям,не трябва да подпират на дъното.
После си припасвам самите дъски.
Кушаците трябва да са на около 5мм встрани от ребрата,
да могат леко после да излизат,
но и да държат скарата да не играе много напред - назад
Почвам от средата към борда,ако винта идва къс -
повдигам кушака с ръка,да захапе един път,после всичко си идва на място.
В този случай,малко играеше тази част на скарата,
проблема беше,че средното ребро е малко по-високо.
С флекса и шкурката,взех малко от скарата ( не от реброто ),
и си дойде на място.
Скарите трябва леко да се вдигат
Сега - тук не ползвам лепило никъде.
Скарите са подложени на много движение от атмосферните условия,
трябва да имат място за разширение и свиване,затова съм оставил и повече
разстояние между дъските,и към бордовете.
Докато капаците на баша и кубрика са лепени,но те са по-нависоко.
Водата минава през тях и пада долу.А там вече минава близо до скарите,
и влагата там остава по-дълго време.
И обратното,слънцето бързо суши капаците,и по-бавно скарите.
Вече почти готов
Е как,няма начин да се отърва - помага ми
После един полиестерен кит на винтовете
И хукнах към града за нитроцелулозен лак,
че като основа по-бързо съхне,мислех и яхтения лак днес да ударя,
че утре съм на работа - ама греда.
Нитролака не се произвеждал вече от няколко години.
И никой едно ЛС да не ми пусне - направо паднах като чух.
Ама и наистина не ми е трябвал от поне 5-6г.
Ще го мисля,ама пак ми отнема 1-2 дена в повече.
Аз хубаво само показвам какво съм свърши,
ама нали трябваше и да показвам какъв е начина.
Първо се оправям с кушаците ( гредичките които ще държат дъските )
По гредата чертая и ги изрязвам с дзегито.
И пак повтарям,не трябва да подпират на дъното.
После си припасвам самите дъски.
Кушаците трябва да са на около 5мм встрани от ребрата,
да могат леко после да излизат,
но и да държат скарата да не играе много напред - назад
Почвам от средата към борда,ако винта идва къс -
повдигам кушака с ръка,да захапе един път,после всичко си идва на място.
В този случай,малко играеше тази част на скарата,
проблема беше,че средното ребро е малко по-високо.
С флекса и шкурката,взех малко от скарата ( не от реброто ),
и си дойде на място.
Скарите трябва леко да се вдигат
Сега - тук не ползвам лепило никъде.
Скарите са подложени на много движение от атмосферните условия,
трябва да имат място за разширение и свиване,затова съм оставил и повече
разстояние между дъските,и към бордовете.
Докато капаците на баша и кубрика са лепени,но те са по-нависоко.
Водата минава през тях и пада долу.А там вече минава близо до скарите,
и влагата там остава по-дълго време.
И обратното,слънцето бързо суши капаците,и по-бавно скарите.
Вече почти готов
Е как,няма начин да се отърва - помага ми
После един полиестерен кит на винтовете
И хукнах към града за нитроцелулозен лак,
че като основа по-бързо съхне,мислех и яхтения лак днес да ударя,
че утре съм на работа - ама греда.
Нитролака не се произвеждал вече от няколко години.
И никой едно ЛС да не ми пусне - направо паднах като чух.
Ама и наистина не ми е трябвал от поне 5-6г.
Ще го мисля,ама пак ми отнема 1-2 дена в повече.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Не че не работя,ама за сега боя и лак.Какви тънкости да показвам ?
Освен разликата от преди и сега
Освен разликата от преди и сега
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Хайде напред,че риболова ще почне,а аз до никъде.
Остана да си оправя мойто място.
Първо нещо удобно за задните части.
После и за удобството на краката
Нали затова мръднах мотора с едно ребро напред,
че се изкривявах след 5-6 часа стоене на тясно.
Тука пак работя с лепило и винтове,но отдолу
Вече мога спокойно да си опъна карачките.
Но много малко разстояние има между скарите,
ще ги взема с по 1-2мм,при влага трудно ще се вадят.
Тука е готово за лакиране,но надвечер.
Нека да им съхне лепилото,шлайф и лак довечера.
Че много чакане докато изсъхне лака има.А и навън сега е 12-13*
Най много използвам средната скара,че отдолу е пробката на нерва,
затова спокойно трябва да се вадят.
Някога и в морето може да се наложи да се развие пробката.
Когато съм на ход обаче.Тръбата излиза точно зад перката,
и тя изсмуква водата отвътре.
Значи,с изключение на банката (седялката) долу скарите между дъските не ги лепя.
Нека си имат възможност за движение от атмосферните условия.
И да започвам с дреболиите - малийй,ще видите колко време ще отнемат и те.
За начало,място за акумулатора.
Първо нещо като ребра,които са захванати към ребрата.
После плот
Тук трябваше първо поне един безир отдолу да ударя,но
няма време.Не мисля че за 7-10г това ще изгние,а и лесно се сменя.
Отгоре ще направя нещо,не съм решил още лак или боя.
После едни преградки,да не се разхожда акумулатора както му скимне при сериозна вълна.
Двете нарочно съм ги направил по 1 см височина,ако някога се наложи да се
сложи по-голям акумулатор - да не пречи много
Иначе този си ляга точно
Ами после пак
Остана да си оправя мойто място.
Първо нещо удобно за задните части.
После и за удобството на краката
Нали затова мръднах мотора с едно ребро напред,
че се изкривявах след 5-6 часа стоене на тясно.
Тука пак работя с лепило и винтове,но отдолу
Вече мога спокойно да си опъна карачките.
Но много малко разстояние има между скарите,
ще ги взема с по 1-2мм,при влага трудно ще се вадят.
Тука е готово за лакиране,но надвечер.
Нека да им съхне лепилото,шлайф и лак довечера.
Че много чакане докато изсъхне лака има.А и навън сега е 12-13*
Най много използвам средната скара,че отдолу е пробката на нерва,
затова спокойно трябва да се вадят.
Някога и в морето може да се наложи да се развие пробката.
Когато съм на ход обаче.Тръбата излиза точно зад перката,
и тя изсмуква водата отвътре.
Значи,с изключение на банката (седялката) долу скарите между дъските не ги лепя.
Нека си имат възможност за движение от атмосферните условия.
И да започвам с дреболиите - малийй,ще видите колко време ще отнемат и те.
За начало,място за акумулатора.
Първо нещо като ребра,които са захванати към ребрата.
После плот
Тук трябваше първо поне един безир отдолу да ударя,но
няма време.Не мисля че за 7-10г това ще изгние,а и лесно се сменя.
Отгоре ще направя нещо,не съм решил още лак или боя.
После едни преградки,да не се разхожда акумулатора както му скимне при сериозна вълна.
Двете нарочно съм ги направил по 1 см височина,ако някога се наложи да се
сложи по-голям акумулатор - да не пречи много
Иначе този си ляга точно
Ами после пак
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Почват и такива бъзикнета да се правят.Ама трябват - и то много.
Банките са готови в груб вариант
Още едно рафтче за инструменти
И тук излиза малко работа,ама ще го оправя
след няколко дена,че и жената ми намира работа вече.
Банките са готови в груб вариант
Още едно рафтче за инструменти
И тук излиза малко работа,ама ще го оправя
след няколко дена,че и жената ми намира работа вече.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Не съм писал скоро,но и не съм направил кой знае какво.
Монтаж на такива вентилатори
Трябваше и на другия борд да монтирам още един,но
ме отказаха аверите,двата ще се монтират един зад друг,
а при необходимост,ще се отваря допълнително още един капак,
но като стигна до него,ще го покажа.
А тези неща трябва да се монтират,за да заработи мотора
както трябва вече.
Това е волтмер,да ми показва какво е състоянието на акумулатора,
както и какво е зареждането
Дръпнах и една черта на 14V,че без очила виждам както е на снимката
Всички тези жички си имат предназначението
С дървени капаци го затварям отгоре и отдолу,след пробите ще се боядисва
Ами тук ще му е мястото,да ми е под ръка
А това е платката,но още не си е на мястото
Като завърша всичко,тогава ще пиша.
Много домашни ангажименти ме спъват за сега.
Монтаж на такива вентилатори
Трябваше и на другия борд да монтирам още един,но
ме отказаха аверите,двата ще се монтират един зад друг,
а при необходимост,ще се отваря допълнително още един капак,
но като стигна до него,ще го покажа.
А тези неща трябва да се монтират,за да заработи мотора
както трябва вече.
Това е волтмер,да ми показва какво е състоянието на акумулатора,
както и какво е зареждането
Дръпнах и една черта на 14V,че без очила виждам както е на снимката
Всички тези жички си имат предназначението
С дървени капаци го затварям отгоре и отдолу,след пробите ще се боядисва
Ами тук ще му е мястото,да ми е под ръка
А това е платката,но още не си е на мястото
Като завърша всичко,тогава ще пиша.
Много домашни ангажименти ме спъват за сега.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Писах,че старт бутона ми направи номер,та се наложиха промени
Ами вчера се метнах наново с токовете.
Купих си нови бутони ( и резерва даже ),
и дай газ
Днес привърших,монтаж на място ( пробен )
Привеждам лодката в бойна готовност.
Абе както ще си работи мотора в морето
Акумулатора е малко над 12 V
Сега - тук вече работи мотора,но на ниски обороти,
забележете,че крушката не свети - зарежда,ама около 12-те волта
А тук съм дигнал оборотите на които съм на нормален ход
Тогава динамото дава към 14,2 V.
Когато се зареди акумулатора към 13 V,няма да свети
Самата крушка е 21 W,което означава че пуска към 1,5 А ток
към акумулатора,което за мен е достатъчно да ми поддържа акумулатора цяло лято.
Ще се монтира и този термометър някъде.
Сега е при работещ мотор,само вентилаторите вадят топлия въздух
За 5 мин достигна тази температура вътре
и я задържа около нея
Така,но това е при работещ на ниски обороти двигател.
Като сложа жилото за газта,ще направя и проба на високи обороти.
Най добре ще си покаже в морето,като се натовари и винта.
При горещо време ще се отваря и капак,ама като го направя
ще го покажа.
И точно за пробите се появи капитанчето
Пуска си мотора и го спира,абе веднага му хвана чалъма.
Не съм снимал новото с бутоните,следващия път.
И малко след това заваля като по поръчка
Сега всички тези жици,платки и ключета се свалят отново,
за да се лакират всички спойки,както и платката.
После ще се подредят и прихванат кабелите.
Ами вчера се метнах наново с токовете.
Купих си нови бутони ( и резерва даже ),
и дай газ
Днес привърших,монтаж на място ( пробен )
Привеждам лодката в бойна готовност.
Абе както ще си работи мотора в морето
Акумулатора е малко над 12 V
Сега - тук вече работи мотора,но на ниски обороти,
забележете,че крушката не свети - зарежда,ама около 12-те волта
А тук съм дигнал оборотите на които съм на нормален ход
Тогава динамото дава към 14,2 V.
Когато се зареди акумулатора към 13 V,няма да свети
Самата крушка е 21 W,което означава че пуска към 1,5 А ток
към акумулатора,което за мен е достатъчно да ми поддържа акумулатора цяло лято.
Ще се монтира и този термометър някъде.
Сега е при работещ мотор,само вентилаторите вадят топлия въздух
За 5 мин достигна тази температура вътре
и я задържа около нея
Така,но това е при работещ на ниски обороти двигател.
Като сложа жилото за газта,ще направя и проба на високи обороти.
Най добре ще си покаже в морето,като се натовари и винта.
При горещо време ще се отваря и капак,ама като го направя
ще го покажа.
И точно за пробите се появи капитанчето
Пуска си мотора и го спира,абе веднага му хвана чалъма.
Не съм снимал новото с бутоните,следващия път.
И малко след това заваля като по поръчка
Сега всички тези жици,платки и ключета се свалят отново,
за да се лакират всички спойки,както и платката.
После ще се подредят и прихванат кабелите.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Ремонт на лодка
Продължавам с дреболиите около мотора.
Жилата.
Едното е дай газ,другото е за дроселната клапа,
че много неудобно беше това протягане над мотора,докато паля.
Ама като за начало се искаше малко да ги посмажа.
Ей де са закачени за целта.
И малко масло,и едно гвоздейче - няколко минути докато си влезе добре
После прихващане за дросела
Това че е близо до тръбата,не пречи,
все пак се използва само при студен мотор
ами така ще бъдат двете ръчки
А това си оставих като пулт
Миленскии,те това е скарата - дето се интересуваше.
Като и изгори боята на първо влизане,ще стане
Така,после минавам към носа,тъкмо шурито е при мен
със Щилката,това е грубо направено
Трябва да си пасне тука
За да закрие тази грозотия
Голямо шкурене ни чака де.
Ама и техника имаме де
пак припасване - шкурене,те така лека полека си ляга на мястото
И накрая лустрото.Първо грубо шкурене на струга
Ами добре се получава май
Следва лепилото
Винтовете отвън
Ами готово
Утре отвън ще го облека със стъкломат,и ще го подготвя за боята.
Сега малко подробности.
Това парче дърво е от орех.
Използва се йоза ( сърцевината на ореха )
След лакирането,ще му се разкрият красотите на фладера.
Като място на поставяне - важно е,че държи носовите дъски,
и ще поема ударите от вълните.
Ще имам още мало работа там,но после.
Не бързам,защото и в морето е мноооого спокойно като
ги гледам колегите.
Големи разходки си правят.
Жилата.
Едното е дай газ,другото е за дроселната клапа,
че много неудобно беше това протягане над мотора,докато паля.
Ама като за начало се искаше малко да ги посмажа.
Ей де са закачени за целта.
И малко масло,и едно гвоздейче - няколко минути докато си влезе добре
После прихващане за дросела
Това че е близо до тръбата,не пречи,
все пак се използва само при студен мотор
ами така ще бъдат двете ръчки
А това си оставих като пулт
Миленскии,те това е скарата - дето се интересуваше.
Като и изгори боята на първо влизане,ще стане
Така,после минавам към носа,тъкмо шурито е при мен
със Щилката,това е грубо направено
Трябва да си пасне тука
За да закрие тази грозотия
Голямо шкурене ни чака де.
Ама и техника имаме де
пак припасване - шкурене,те така лека полека си ляга на мястото
И накрая лустрото.Първо грубо шкурене на струга
Ами добре се получава май
Следва лепилото
Винтовете отвън
Ами готово
Утре отвън ще го облека със стъкломат,и ще го подготвя за боята.
Сега малко подробности.
Това парче дърво е от орех.
Използва се йоза ( сърцевината на ореха )
След лакирането,ще му се разкрият красотите на фладера.
Като място на поставяне - важно е,че държи носовите дъски,
и ще поема ударите от вълните.
Ще имам още мало работа там,но после.
Не бързам,защото и в морето е мноооого спокойно като
ги гледам колегите.
Големи разходки си правят.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА