Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае !!!

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
krumned
новобранец
новобранец
Мнения: 35
Регистриран на: Пет Яну 14, 2011 9:41 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krumned »

Здравейте,
Купих наскоро този двигател Evinrude 4к.с.
Има две копчета под клавиша за газта.
Първото е за пускане на бензин и смукач ,а от второто е останала само ос,която влиза в карбуратора и е за въздух към сместа, но не ми е ясно дали трябва да се пипа или се настройва един път за винаги въпреки ,че на капака е показан знак като потенциометър .
Питам ,защото двигателя работи много неустойчиво на смукач като е студен и дори на смукач само припалва и гасне и така 4-5 пъти докато заработи без смукач.
Също така след като е загрял и почине 5-10мин пали доста трудно. Та си мисля това копче не биха го вадили на капака ако няма роля, но каква ли е тя??????
krumned
новобранец
новобранец
Мнения: 35
Регистриран на: Пет Яну 14, 2011 9:41 pm

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krumned »

Изображение041.jpg
за този двигател и тези копчета става на въпрос
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

Едното ти е смукач,както при другите двигатели със смукачи,дърпаш при студен двигател и палиш.Другото е за отваряне и затваряне на подавания въздух.Демек,да настроиш двигателя да работи чисто,като му отнемаш или подаваш повече въздух :idea: :idea: :idea: На края на това въртеливото има игла,която отваря и затваря финна дупка,през която се подава въздух в карборатора за по-доброто изгаряне :wink: :wink: :wink:
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
MITKO70
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 2830
Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
Местоположение: София

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от MITKO70 »

Добрия стар Евинруд 4,с 2 цилиндъра ,дълго време ми служи.Много точно го е обяснил бат Любо,кое за какво е :)
Всичко може,но не всеки го можe.
Изображение
Аватар
evilduck
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 131
Регистриран на: Пет Яну 08, 2010 1:04 pm
Местоположение: Търговище

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от evilduck »

Точно навреме се включвам.Въпроса ми е именно за Джонсън 4 А именно 4 B.R.72S .Модела е много рядък с карбуратор АМАL които няма нищо общо с другите карбуратори на фирмата,а именно няма никакъв реглаж.Та,не върви добре сменени са свещите бобините и сега наред са кабелите, от горната лула като я пипна бие ток, които знае моля да ми каже какви кабели да взема или какво е съпротивлението на кабелите(колко ома са).Не знам дали това ще реши проблема но поне да започна от някъде.А иначе проблема е следния пали и тръгва върви нормално ускорява като луд и след известно време (2-3мин)започва да се дави и гасне и единия цилиндър започва да прекъсва и не може да се изреже.Като го угася и запаля наново историята се повтаря.
Благодаря ви за помощта предварително ако трябват снимки ще кача.
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

От някъде взима въздух и спира да храни с бензин..Като свалиш карбуратора,на някои двигатели има едни пластини,които играят ролята на помпа и теглят или нагнетяват гориво.Много неща може да са,не е от свещите и кабелите :idea: Иска си майстор да го прегледа и претегне.Както казах,може да е поне от пет-шест неща :idea: :idea: :idea:
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
mario.vutov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 169
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от mario.vutov »

Колеги искам да попитам този луфт нормален ли е http://youtu.be/tM7guNWmcaA" onclick="window.open(this.href);return false; двигателя е меркури 60 коня 2010г. това се случи когато го разглобих и не видях ништо нередно http://youtu.be/NGaoOlogA2A" onclick="window.open(this.href);return false; Да не липсва някаква част. Балгодаря
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

mario.vutov написа:Колеги искам да попитам този луфт нормален ли е http://youtu.be/tM7guNWmcaA" onclick="window.open(this.href);return false; двигателя е меркури 60 коня 2010г. това се случи когато го разглобих и не видях ништо нередно http://youtu.be/NGaoOlogA2A" onclick="window.open(this.href);return false; Да не липсва някаква част. Балгодаря
Марио,понеже ми е слаб нета и не можех да прегледам видеото,сега го видях и ти казвам че това не е нормален луфт.Има липсваща част и е загубена при свалянето на перката.Ако двигателя си върви и включва без да трака на ход във водата и лодката върви напреди назад,проблема ти е липсваща част.Може да е втулка,може да е дебела шайба,която се слага преди гайката или преди да се наниже перката на шлиците.Този луфт е недопустимо голям.Щом при свалена перка и при пробите на оста няма голям луфт,само това ти е проблема - липсваща дебела шайба.Виж само на този модел с проби,къде седи шайбата ,според мене е отпред преди гайката.Провери,когато дърпаш перката и се чува този удар - тракане,перката заедно с оста ли излиза или се движи по шлиците и чука отпред.Ако се движи по шлиците измери разстоянието на този ход колко е и намери шайба с тази дебелина и с вътрешен отвор по дебелината на оста и си готов.Успех !!!!!

Ако искаш,това ми е номера,обади ми се да поговорим и ще е добре когато си до лодката и да имаш възможност да свалиш и качиш перката.ако си се оправил,значи си намерил проблема !!! - 0876770735 Любо :drinkers:
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

mario.vutov написа:Колеги искам да попитам този луфт нормален ли е http://youtu.be/tM7guNWmcaA" onclick="window.open(this.href);return false; двигателя е меркури 60 коня 2010г. това се случи когато го разглобих и не видях ништо нередно http://youtu.be/NGaoOlogA2A" onclick="window.open(this.href);return false; Да не липсва някаква част. Балгодаря
Марио,понеже ми е слаб нета и не можех да прегледам видеото,сега го видях и ти казвам че това не е нормален луфт.Има липсваща част и е загубена при свалянето на перката.Ако двигателя си върви и включва без да трака на ход във водата и лодката върви напреди назад,проблема ти е липсваща част.Може да е втулка,може да е дебела шайба,която се слага преди гайката или преди да се наниже перката на шлиците.Този луфт е недопустимо голям.Щом при свалена перка и при пробите на оста няма голям луфт,само това ти е проблема - липсваща дебела шайба.Виж само на този модел с проби,къде седи шайбата ,според мене е отпред преди гайката.Провери,когато дърпаш перката и се чува този удар - тракане,перката заедно с оста ли излиза или се движи по шлиците и чука отпред.Ако се движи по шлиците измери разстоянието на този ход колко е и намери шайба с тази дебелина и с вътрешен отвор по дебелината на оста и си готов.Успех !!!!!

Ако искаш,това ми е номера,обади ми се да поговорим и ще е добре когато си до лодката и да имаш възможност да свалиш и качиш перката.ако си се оправил,значи си намерил проблема !!! - 0876770735 Любо :drinkers:
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
mario.vutov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 169
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от mario.vutov »

krokibg написа:
mario.vutov написа:Колеги искам да попитам този луфт нормален ли е http://youtu.be/tM7guNWmcaA" onclick="window.open(this.href);return false; двигателя е меркури 60 коня 2010г. това се случи когато го разглобих и не видях ништо нередно http://youtu.be/NGaoOlogA2A" onclick="window.open(this.href);return false; Да не липсва някаква част. Балгодаря
Марио,понеже ми е слаб нета и не можех да прегледам видеото,сега го видях и ти казвам че това не е нормален луфт.Има липсваща част и е загубена при свалянето на перката.Ако двигателя си върви и включва без да трака на ход във водата и лодката върви напреди назад,проблема ти е липсваща част.Може да е втулка,може да е дебела шайба,която се слага преди гайката или преди да се наниже перката на шлиците.Този луфт е недопустимо голям.Щом при свалена перка и при пробите на оста няма голям луфт,само това ти е проблема - липсваща дебела шайба.Виж само на този модел с проби,къде седи шайбата ,според мене е отпред преди гайката.Провери,когато дърпаш перката и се чува този удар - тракане,перката заедно с оста ли излиза или се движи по шлиците и чука отпред.Ако се движи по шлиците измери разстоянието на този ход колко е и намери шайба с тази дебелина и с вътрешен отвор по дебелината на оста и си готов.Успех !!!!!

Ако искаш,това ми е номера,обади ми се да поговорим и ще е добре когато си до лодката и да имаш възможност да свалиш и качиш перката.ако си се оправил,значи си намерил проблема !!! - 0876770735 Любо :drinkers:
Утре ще ти звънна че вече е късно
:)
Аватар
mario.vutov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 169
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от mario.vutov »

На второто видео съм разглобил пропрлера и се виждат две шайби една от зад и една от пред с конус преди гайката още ли трябва да има?
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

Луфта ти е толкова голям,когато дърпаш навън и връщаш на вътре че само липсваща втулка или шайба могат да са причината,ако перката при качено положение и с навита гайка до край не се движи така заедно с оста.Демек,цялата ос да излиза заедно с перката на вън и да се връща на вътре.Което и да е от двете обаче,означава проблем и така нетрябва да излиза и да влиза,може да има такова движение но минимално,от рода на два -5мм най много и това при положение че има нещо износено вътре.Това което виждам обаче не ми харесва изобщо и не е редно да е така !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аватар
mario.vutov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 169
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от mario.vutov »

http://www.mercurymarine.com/media/merc ... to60FS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; това кето е в средата <d> при мен не го видях
Аватар
mario.vutov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 169
Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:51 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от mario.vutov »

тука има три модела пропелери
Аватар
krokibg
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6920
Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
Местоположение: Пловдив

Re: Повреди и ремонт на двигатели и лодки - важно да се знае

Мнение от krokibg »

Като гледам,Flo-Torg III не е твоя със сигурност,като гледам видеото при разглобяването ми се вижда Flo-Torg I,но съм убеден че си с Flo-Torg II и ти липсва детайл :idea: :idea: :idea:
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!

Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”