Къде се намирам:
Относно Сайта
Разни
naRiba.com

Форум


Мнение за джип
Модератор: dantho.mihov
- sapuna
- Модератор
- Мнения: 11750
- Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 1:15 am
- Местоположение: Горна Оряховица
- Обратна връзка:
От близо година карам Land Rover Defender 130ТD.Вярно,служебен е,но то такава машина се експлоатира както трябва.Модифициран е като фургон и е страшно много претоварен.Центърът на тежестта е изместен много високо и все пак проходимостта му е безгранична!За 4 тона и горница разходът е около 15 на 100.Базовата машина е старичка,но все пак разполага с 5-степенна скоростна кутия,демултипликатор,блокаж на двата моста,серво и хидравлика на волана.С този товар поддържа скорост от 120 км/час,а за пресечени местности/ако не е висок като моя/ е незаменим.Не случайно е на въоръжение а щатската армия.Ето една от множеството ситуации,в които съм попадал.Десет минути преди да направя снимката,колелцата на комбайна бяха под вода!



За теглене-определено тегли!За двигател-знаете каква марка е!
Така че,аз съм с две ръце за Ленда,какъвто и модел да е!


За теглене-определено тегли!За двигател-знаете каква марка е!
Така че,аз съм с две ръце за Ленда,какъвто и модел да е!
Колега MITKO70,
Защо си се спрял точно на джип 4х4?! При положение, че ще дърпаш каравана и попаднеш в кал - няма машина, която да се справи. Според мен има две насоки за избор на рибарско средство. В твоя случай/виждам, че финансите са ти около 7-8К/ и ще дърпаш каравана без сериозни оф-роуд трасета, ще ти свърши работа и един 190D с 2.5ТД двигател. Изпробвано! Хем можеш да си го ползваш и за дълги разстояния без проблем.
Вторият вариант е ако ще ходиш на трудно достъпни места да дадеш още малко пари и да си вземеш Г-класа задължително, макар и преди 90-та година. Отвътре е дърво, но за риба е перфектен. Примерно нещо от сорта : http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details
Ходил съм на всички оф-роуди покрай софия/само последния пропуснах в перник/ и мерцедесите нямат равни.
Защо си се спрял точно на джип 4х4?! При положение, че ще дърпаш каравана и попаднеш в кал - няма машина, която да се справи. Според мен има две насоки за избор на рибарско средство. В твоя случай/виждам, че финансите са ти около 7-8К/ и ще дърпаш каравана без сериозни оф-роуд трасета, ще ти свърши работа и един 190D с 2.5ТД двигател. Изпробвано! Хем можеш да си го ползваш и за дълги разстояния без проблем.
Вторият вариант е ако ще ходиш на трудно достъпни места да дадеш още малко пари и да си вземеш Г-класа задължително, макар и преди 90-та година. Отвътре е дърво, но за риба е перфектен. Примерно нещо от сорта : http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details
Ходил съм на всички оф-роуди покрай софия/само последния пропуснах в перник/ и мерцедесите нямат равни.
- MITKO70
- кандидат преподавател
- Мнения: 2830
- Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
- Местоположение: София
Колега Колев ,незнам дали някой ще си вкара караваната по оф-роуд места ,за да му трябва G класа.А190 ката според мен не е най-подходящ за черни пътища и ливади особено като е мокро.Виж в темата по-напред,аз имам перфектна кола за теглене /и сега си тегля моята каравана/ а съм имал и джип та знам какви са му предимствата при теглене.Но не е нужно да е толкова оф-роуд,а да е читав.Той е за баща ми и ще го измислиме скоро.
Всичко може,но не всеки го можe.


Именно. По читава машина от немска/двигател на който няма какво да му се счупи/, карана и поддържана в Германия, не с части ментета според мен няма.MITKO70 написа:Но не е нужно да е толкова оф-роуд,а да е читав.Той е за баща ми и ще го измислиме скоро.
И да се похвалиш после какво сте взели.
Последно промяна от kolev на Пон Дек 03, 2007 9:45 am, променено общо 1 път.
- hristotihov
- сериозен играч
- Мнения: 1512
- Регистриран на: Сря Авг 09, 2006 10:30 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
не е нужно да е толкова оф-роуд,а да е читав
Subaru Forester, Suzuki Vitara, Toyota RAV4, Honda CRV
нямам живарник
- MITKO70
- кандидат преподавател
- Мнения: 2830
- Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
- Местоположение: София
За немския двигател спор няма ,виждаш какво карам 1Z двигател Ауди 80 В4 1.9 тди и е на 65000КМ.,по мнението на специалистите един от най здравите дизели
Същото ми е мнението и за XUD9 на Пежо /Ситроен също само добри думи,карал съм два.Но,ако е подържан и каран в Германия или Швейцария например ,а италианка
не мерси!Определено съм се спрял на немски/80%японски/ нищо че някой казват "боклук",не става защото на комшията еди каквоси и т.н.Има хора който си ги карат ама са гледали преди да купят и са си доволни.Става дума за Фронтерата,който го е страх да плува да не се съблича.Та така вече си пресях доста мнения и имам виждане, но чакам да дойде точната кола/джип/.А на Субарото съм фен ,но да имаха едно дизел,не ми се занимава вече с газ-бензин.


Всичко може,но не всеки го можe.


- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
за караваната по пресечен терен /доколкото може да се съвместят двете/ е най-важно автомобила да може да тегли максимално бавно - това с лека кола става само за кратко, защото трябва форсиране+съединител
докато с по-големичък джип на 1ва бавна тегли на празен ход и дето се вика, може да слезеш в движение...
Съвсем друга тема е дали си заслужава купуването на джип за всекидневна кола с единствената причина, че понякога трябва да се премести караваната...
ЛР Дифендър наистина е сериозна машина, макар и да отстъпва като възможности на Ленкрузър и Патрол /не-европейските им версии/ или на Г-клас /военно изпълнение/, но:
1. Дифендъра от снимките е нов, а не 10+ годишен... Качеството на изработка при англичаните отстъпва от това при гореизброените и това си проличава много след 10-15 години каране...
2. Разликата м/у Дифендър и Дисковери е много голяма... Диско-то не е "хеви дюти", а масов семеен автомобил... Затова и цените на старо са такива...
Мерцедес Г-класа е хубава машина, но е безбожно скъпа - по-малко от 10000лв едва ли може да се намери в движение /за необходимите ремонти въобще не става дума/!
В тези Г-класи, които ги гледате в състезанията са наляти десетки, даже стотици хиляди левове
Разходът им е 60-100 и повече литра на 100км
Към момента най-евтиния вариант за основа на джип за подготвяне за офроуд разходки, е Нисан Патрол - У160 или "ГР"... купува се за 6-7 съответно 10-12 хиляди и с още толкова става офроуд звяр!

докато с по-големичък джип на 1ва бавна тегли на празен ход и дето се вика, може да слезеш в движение...
Съвсем друга тема е дали си заслужава купуването на джип за всекидневна кола с единствената причина, че понякога трябва да се премести караваната...
ЛР Дифендър наистина е сериозна машина, макар и да отстъпва като възможности на Ленкрузър и Патрол /не-европейските им версии/ или на Г-клас /военно изпълнение/, но:
1. Дифендъра от снимките е нов, а не 10+ годишен... Качеството на изработка при англичаните отстъпва от това при гореизброените и това си проличава много след 10-15 години каране...
2. Разликата м/у Дифендър и Дисковери е много голяма... Диско-то не е "хеви дюти", а масов семеен автомобил... Затова и цените на старо са такива...
Мерцедес Г-класа е хубава машина, но е безбожно скъпа - по-малко от 10000лв едва ли може да се намери в движение /за необходимите ремонти въобще не става дума/!
В тези Г-класи, които ги гледате в състезанията са наляти десетки, даже стотици хиляди левове

Към момента най-евтиния вариант за основа на джип за подготвяне за офроуд разходки, е Нисан Патрол - У160 или "ГР"... купува се за 6-7 съответно 10-12 хиляди и с още толкова става офроуд звяр!
Аз карам коли и с двата двигателя. Единия е 1.9ТДИ като твоя, само че е на октавия сложен. Другата кола е със исузо, но по-малкия двигател 1.7ТД. Исузото е перфектен двигател, безшумен работи като бензинов. стига да не ти се налага да го правиш като при мен/за което аз съм си виновен изцяло/защото тогава сумата е сериозна.
Явно си избрал най-евтиния вариант, но ти си знаеш най-добре. Все пак фронтерата с този двигател си е добре за асвалт, но дано да дърпа добре караваната.
Успех
Явно си избрал най-евтиния вариант, но ти си знаеш най-добре. Все пак фронтерата с този двигател си е добре за асвалт, но дано да дърпа добре караваната.
Успех
- MITKO70
- кандидат преподавател
- Мнения: 2830
- Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
- Местоположение: София
Мисля че Фронтерата няма да има проблем с каравана.Сега с 90кс. нямам проблем,а при нея стария2.3тдие 101кс.,2.8тди-115кс. плюс това и бавните предавки са предимство както казва и Тедо.А аз съм го и пробвал ,и то с по-голяма/старата/каравана.За сега се спирам на 2.8тди,но и от стария да изпадне нещо добро не е проблем.Както казва един руснак "Ето автомобил не для соревнования,а для туризъм",а бих допълнил и за риболов.
Всичко може,но не всеки го можe.


- MITKO70
- кандидат преподавател
- Мнения: 2830
- Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
- Местоположение: София
За 2.3тди ще го имам в предвид,ама гледам в Германия ги има на по 200-250000км.значи издържа,но е по-тромав и макс. въртящ момент му е при високи обороти .Но руснаците го определят като икономичен ,доколкото може за този джип.За 2.5 не прочетох много добри неща -това е италиянския мотор ,с отделните глави нали?А за 2.2 спор няма ,но там са други парите.Но не се знае ,има един"заек"ако изкочи може и там да скочиме
Не можах да намеря разходи от производител ,какво им дават-2.3,2.8тди.

Всичко може,но не всеки го можe.


- GODzillata
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 16393
- Регистриран на: Сря Сеп 13, 2006 11:12 am
- Местоположение: Outta space
И в крайна сметка купи ли нещо?
Фронтерите ме кефят като дизайн, но след всичко изчетено досега, а това е вече седмица киснене и ровене в нета за джипове, се разколебах да си взимам Фронтера.
В общи линии колебанията ми се свеждат до:
Daihatsu Feroza
Suzuki Samurai
Suzuki Grand Vitara
Suzuki Vitara
Nissan Patrol
Nissan Terrano
Или някой от различните Хюндаи...
...заболяла ме е главата направо и ме е страх, че ще се изхвърля спонтанно с нещо и после ще си го бия в главата.
Явно се оказва, че две добри няма - джипът или ще става само за асфалт и ще вози комфортно като кола, или ще го бива в офф-роуда, но на асфалт ще е кошмар.
Рових в офф-роуд форума, ама там са няк'ви спецове и ползват специфична терминология, която е тъмна Индия за лаик като мен, та затова моля разбиращите колеги да ме просветлят малко по отношение на джиповете!
На мен ще ми трябва основно за да стигам до трудно-достъпни места за риболов, както и да си тегля лодката.
Фронтерите ме кефят като дизайн, но след всичко изчетено досега, а това е вече седмица киснене и ровене в нета за джипове, се разколебах да си взимам Фронтера.
В общи линии колебанията ми се свеждат до:
Daihatsu Feroza
Suzuki Samurai
Suzuki Grand Vitara
Suzuki Vitara
Nissan Patrol
Nissan Terrano
Или някой от различните Хюндаи...

Явно се оказва, че две добри няма - джипът или ще става само за асфалт и ще вози комфортно като кола, или ще го бива в офф-роуда, но на асфалт ще е кошмар.
Рових в офф-роуд форума, ама там са няк'ви спецове и ползват специфична терминология, която е тъмна Индия за лаик като мен, та затова моля разбиращите колеги да ме просветлят малко по отношение на джиповете!

На мен ще ми трябва основно за да стигам до трудно-достъпни места за риболов, както и да си тегля лодката.
На риба - като на война! Fish'n'chicks!
Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...

Кеч & Рилийс...в тиганааа-аха-ха-хаааа...
