Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Въдици и макари
naRiba.com

Форум




Време е да смажем макарите
Модератор: sapuna
- daniel_g
- разбира нещата
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 8:26 pm
- Местоположение: Велико Търново
Време е да смажем макарите
Отварям една темичка, за поддръжката на нашето оборудване и по-точно кой, как и с какво смазва и поддържа своите макарки. Аз от 2 години, по препоръка на един собственик на рибарско магазинче, използвам тази смазка на BALZER

И сега като стана студено и заваля сняг и риболовствам само с мача, съм се запретнал да разглобя, почистя и смажа останалите макарки , за да ми служат вярно и безпроблемно и догодина

И сега като стана студено и заваля сняг и риболовствам само с мача, съм се запретнал да разглобя, почистя и смажа останалите макарки , за да ми служат вярно и безпроблемно и догодина

- alcora
- сериозен играч
- Мнения: 1699
- Регистриран на: Вто Юли 24, 2007 12:49 pm
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
това със зазимяването и смазването си е много хубаво !
лошото е че надeждата ни кара постоянно да си мислим че ще имаме ахаа поне още един последен излет !
и така до пролетта
))
лошото е че надeждата ни кара постоянно да си мислим че ще имаме ахаа поне още един последен излет !
и така до пролетта

Последно промяна от alcora на Вто Дек 11, 2007 7:48 am, променено общо 2 пъти.
- daniel_g
- разбира нещата
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 8:26 pm
- Местоположение: Велико Търново
По принцип е така, но зазимяването и самото смазване трае не повече от часalcora написа:това със зазимяването и смазването си е много хубаво !
лошото е че надждата ни кара постоянно да си мислим че ще имаме ахаа поне още един последен излет !
и така до пролетта))

- Павел Иванов
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 14963
- Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 12:29 pm
- Местоположение: София
daniel_g,
Ако достъпа до механизмите е лесен (сваляне на една ..2 капачки) го прави по често.С дървена клечка обирай и махай старата смазка, която преводния механизъм изхвърля настрани и всъщност тя си стои там ненужна на никого ..(ако е повечко и не се е втвърдила, ползвай я ).
Несмазаният преводен механизъм много бързо се износва..ще откриеш ситни прашинки метал...
Не е нужно тотално разглобяване на парчета и търкалета ако не си на ти с тази част на така да се каже финната механика.Но след известен период ..година..години..според зависи има ли нужда, усещаш ли промяна..виждаш ли с просто око износване, СИ Е НАЛОЖИТЕЛНО.
Аз ползвам една силиконова грес чиято работна температура е от -100 до +100 градуса Целзий..има и по добри греси (тефлонови )..ама това си е залитане (такива имам,които не съм купувал).Това дето ти предлагаш на Балцер си е О.К.
Механизъм от смазване не се бои..стига да е с мярка.Работата на сухо го Убива,Затрива !Особенно преводният механизъм - той много бързо изхвърля всякаква смазка като работи на натоварване.Най-са уязвими макарите дето се ползват активно за работа с блесни, воблери и т.н.Дънните по-малко работят активно - те са пас понякога цял ден.
Горе долу това е.Друго си е смазаната макара...мехлем за ръката дето върти ръчката.
Ако достъпа до механизмите е лесен (сваляне на една ..2 капачки) го прави по често.С дървена клечка обирай и махай старата смазка, която преводния механизъм изхвърля настрани и всъщност тя си стои там ненужна на никого ..(ако е повечко и не се е втвърдила, ползвай я ).
Несмазаният преводен механизъм много бързо се износва..ще откриеш ситни прашинки метал...
Не е нужно тотално разглобяване на парчета и търкалета ако не си на ти с тази част на така да се каже финната механика.Но след известен период ..година..години..според зависи има ли нужда, усещаш ли промяна..виждаш ли с просто око износване, СИ Е НАЛОЖИТЕЛНО.
Аз ползвам една силиконова грес чиято работна температура е от -100 до +100 градуса Целзий..има и по добри греси (тефлонови )..ама това си е залитане (такива имам,които не съм купувал).Това дето ти предлагаш на Балцер си е О.К.
Механизъм от смазване не се бои..стига да е с мярка.Работата на сухо го Убива,Затрива !Особенно преводният механизъм - той много бързо изхвърля всякаква смазка като работи на натоварване.Най-са уязвими макарите дето се ползват активно за работа с блесни, воблери и т.н.Дънните по-малко работят активно - те са пас понякога цял ден.
Горе долу това е.Друго си е смазаната макара...мехлем за ръката дето върти ръчката.
Local написа :
За какви обопроти става дума тука 1:4... 1:6 въртене ръчката на ръка.
Че то една елементарна грес ЛИТОЛ 24 дето се слага по лагерите на колелата на автомобилите работи по 10 години и повече и няма проблеми - А там има обороти..не в макарата ти.И там има жестоко натоварване а не в макарата ти.
Така, че заеби това шимано.Ти какво мислиш че смазваш..самолетен двигател ли - смазваш две тъпи колелца образно казано, от най-прост материал, които се въртят едва едва на ръка.Недейте ги слага тези боклуци макарите на такъв висок пидиестал-прост и тъп механизъм.Баба ти като подкара шевната машина на високи обороти все с Шимано я е смазвала...
Моята баба остави една Сингер от 1920 година - да не ти казвам с какво е смазвана и е бижу и досега !!
Само не го приемай като заяждане, а като дискусия,ще кажа следното:Ей момциии никва грес да не сте сложили по макарите , само финна и бързооборотна смазка... прозрачна, аз си ползвам фабричните на Шимано.
За какви обопроти става дума тука 1:4... 1:6 въртене ръчката на ръка.
Че то една елементарна грес ЛИТОЛ 24 дето се слага по лагерите на колелата на автомобилите работи по 10 години и повече и няма проблеми - А там има обороти..не в макарата ти.И там има жестоко натоварване а не в макарата ти.
Така, че заеби това шимано.Ти какво мислиш че смазваш..самолетен двигател ли - смазваш две тъпи колелца образно казано, от най-прост материал, които се въртят едва едва на ръка.Недейте ги слага тези боклуци макарите на такъв висок пидиестал-прост и тъп механизъм.Баба ти като подкара шевната машина на високи обороти все с Шимано я е смазвала...
Моята баба остави една Сингер от 1920 година - да не ти казвам с какво е смазвана и е бижу и досега !!
- чуруликпенчо
- сериозен играч
- Мнения: 1523
- Регистриран на: Съб Ное 18, 2006 7:49 pm
- Местоположение: Варна - Враца
Използвам само,и единствено оръжейна грес.Доста е лека и върши чудесна работа. Едно от достойнствата й е ,че ми идва "хептен без пари",както беше казал един габровски поп /да ме прощава Мунчо/. При морския риболов /зарганския/ няма начин да се отървеш от солените наслагвания и финния пясък,така че в края на сезона /поне/ е необходимо едно измиване със сладка вода и смазване. Да не говорим,че трябва да се отстранят фините стружки от /цама/ при това лудо въртене през сезона.
Последно промяна от чуруликпенчо на Сря Мар 18, 2009 9:48 pm, променено общо 1 път.
Няма дума в българския език,която в множествено число да завършва на "Й".
- чпс
- ще става разбирач
- Мнения: 397
- Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 5:03 pm
- Местоположение: сред село
А какво мислят по въпроса за смазването самите производители на макари ?
Някой ако може да ми посочи поне една макара, на чиято опаковка или в съпровождащата и' документация (ако има такава) да е споменато нещо за смазване ?
Ако все пак някой успее да намери - просто да спазва стриктно указанията за техническа поддръжка.
Някой ако може да ми посочи поне една макара, на чиято опаковка или в съпровождащата и' документация (ако има такава) да е споменато нещо за смазване ?
Ако все пак някой успее да намери - просто да спазва стриктно указанията за техническа поддръжка.
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 243
- Регистриран на: Сря Яну 24, 2007 5:29 pm
- Местоположение: София
Относно това с което "трябва" да се смазват макарите...
...елементарна Механика:
Триещите се повърхнини- Масло
Останалите с твърди смазки(греси)
И все пак аз съм на мнение, че макарите нямат нужда от смазване
техническа обосновка
1 триенето при автомобилите ни е в стотици пъти по-жестоко,
оборотите също, с едно мазане минаваме до 10 000 км.(ако си обичаме колата) и това става с обикновенно минерално, полу-синтетично или синтетично масълце...
...в тоя ред на мисли колко километра навъртаме на сезон с макарките ни???
10 000 км. с мойто често ходене за риба и високо технологичните смазки използвани от производителите на макарите, мойте макари ще ги смажа чак...
...елементарна Механика:
Триещите се повърхнини- Масло
Останалите с твърди смазки(греси)
И все пак аз съм на мнение, че макарите нямат нужда от смазване
техническа обосновка
1 триенето при автомобилите ни е в стотици пъти по-жестоко,
оборотите също, с едно мазане минаваме до 10 000 км.(ако си обичаме колата) и това става с обикновенно минерално, полу-синтетично или синтетично масълце...
...в тоя ред на мисли колко километра навъртаме на сезон с макарките ни???
10 000 км. с мойто често ходене за риба и високо технологичните смазки използвани от производителите на макарите, мойте макари ще ги смажа чак...
Love & Ribolov
puntakis,
Прав си, спор няма.Забелязал съм, че каквато и нафукана смазка от типа консистентна (греси) да сложиш, червячния или другия, на хипоидния принцип предавателен мехнизъм, я изхвърля само след 10-на завъртания на ръчката ... и каквото остане.
Най-добре според мене е там, както казваш и ти да се смазва с масло.
И то е: Хипоидно масло - например българското 90EP.
Това масло е доста ""прилепчиво" така да се каже, не се смива от зъбните колела и държи на страшни налягания (задните мостове на автомобилите от по-старата генерация).
Достатъчно е да се намаже тънко там например с едно гъше перо...и му стига.
Аз съм го ползвал в комбинация с грес Литол 24 - да я направя малко по "течна" -жестоко работи.
А колкото до производителите - да го духат....те имат сметка да им купуваш и смазките.Никога не декларират с какво смазваш, като състав и т.н.Например Литол 24 е перфектна литиева грес описана е в литературата и знаеш какво има в нея ...и.т.н.За маслата е същото - състав, предназначение.Докато производителя, кой знае какво ти е нашибал в тубичката.В края на краищата и ние имаме глави на раменете..не само те.Ша са оправим и без техните смазки.
Прав си, спор няма.Забелязал съм, че каквато и нафукана смазка от типа консистентна (греси) да сложиш, червячния или другия, на хипоидния принцип предавателен мехнизъм, я изхвърля само след 10-на завъртания на ръчката ... и каквото остане.
Най-добре според мене е там, както казваш и ти да се смазва с масло.
И то е: Хипоидно масло - например българското 90EP.
Това масло е доста ""прилепчиво" така да се каже, не се смива от зъбните колела и държи на страшни налягания (задните мостове на автомобилите от по-старата генерация).
Достатъчно е да се намаже тънко там например с едно гъше перо...и му стига.
Аз съм го ползвал в комбинация с грес Литол 24 - да я направя малко по "течна" -жестоко работи.
А колкото до производителите - да го духат....те имат сметка да им купуваш и смазките.Никога не декларират с какво смазваш, като състав и т.н.Например Литол 24 е перфектна литиева грес описана е в литературата и знаеш какво има в нея ...и.т.н.За маслата е същото - състав, предназначение.Докато производителя, кой знае какво ти е нашибал в тубичката.В края на краищата и ние имаме глави на раменете..не само те.Ша са оправим и без техните смазки.
Дааа
За тази цел аз ползвам бурзооборотна смазка от радиостанциите понеже съм военен има от каде да си взема и си се заредих с една тубичка към 2 кила и върши идеална работа не замръзва не се втвърдява на топло не се разтича абе стои си винаги такава каквато я сложа на следващата година избърсвам ставата и тъпча нова
Цепи,лепи,вулканизира......монтаж, демонтаж,баланс