Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


селва 35
Модератор: emo vasilev
селва 35
Колеги,купих по обява двигател Селва 35к.с. в насипно състояние.Тия дни го събрах,но се оказа,че липсват бобините на генератора за 12волта,които се намират под маховика.Двете бобини,които подават искра към свещите(в случая червени на цвят) са налични.Те стоят от двете страни на маховика.Молбата ми е ако някой разбира за какво става въпрос,да си каже мнанието,дали може да се запали мотора без липсващите бобини.Ако някой има такива бобини за продан,моля да ми пише.Лошото е,че по мотора липсва табела с данни за годината на производство,на външен вид е поне 20 годишен.Предварително благодаря на отзовалите се!
Re: селва 35
Колега моторът може да е бил без бобини заводски.Моят е 15 кс. и няма заводски.Паля си го без проблем.До колкото знам цената на въпросните бобини + реле регулатора са доста скъпи.Успех.
Re: селва 35
Колега,имал е бобини,защото си личат следи от плочката,която е стояла около оста на коляновия вал.Освен това се мъчих да го запаля,но без успех.rsimeonov написа:Колега моторът може да е бил без бобини заводски.Моят е 15 кс. и няма заводски.Паля си го без проблем.До колкото знам цената на въпросните бобини + реле регулатора са доста скъпи.Успех.
- fossa
- научил се да хвърля
- Мнения: 142
- Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 7:05 pm
- Местоположение: гр.Свищов
Re: селва 35
Колега indzaghi .
По принцип,под маховика трябва да има две бобини (които индуктират ток ,който се подава към външните високоволтови бобини- и от там на свещите) две чукчета и два кондензатора.На някои двигатели има и ГЕНЕРАТОРНА бобина за външен консуматор(например фар).Има и двигатели ,под маховика на които има комбинирани бобини-индукционна/високоволтова.
Не е лошо да сложиш някоя снимка да видим за какво иде реч.
По принцип,под маховика трябва да има две бобини (които индуктират ток ,който се подава към външните високоволтови бобини- и от там на свещите) две чукчета и два кондензатора.На някои двигатели има и ГЕНЕРАТОРНА бобина за външен консуматор(например фар).Има и двигатели ,под маховика на които има комбинирани бобини-индукционна/високоволтова.
Не е лошо да сложиш някоя снимка да видим за какво иде реч.
Re: селва 35
това е мястото на липсващите бобини
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- fossa
- научил се да хвърля
- Мнения: 142
- Регистриран на: Нед Авг 09, 2009 7:05 pm
- Местоположение: гр.Свищов
Re: селва 35
Колега,всичко си имаш.Жабарите са обърнали мотора наопъки.Тези двете червените са са модулите на запалването за всеки цилиндър.Разстоянието между железцето на модула и маховика трябва да е 0.25–0.30 мм .Кабелчето-на маса към болтчето което крепи модула .Трябват ти два високоволтови кабела,две лули и две свещи
Връзваш всичко,слагаш маховика,връзваш свещите на маса с по една тел (без да са завити на местата им) и въртиш маховика на ръка.Ако има искри-добре.Трябва само да разбереш кой модул за коя свещ е.Ако няма искри -лошо.
Дано тази снимка ти помогне.Това е едноцилиндрова селва.

Дано тази снимка ти помогне.Това е едноцилиндрова селва.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- SBANKOV
- ще става разбирач
- Мнения: 386
- Регистриран на: Сря Апр 10, 2013 12:03 pm
- Местоположение: София - Разград
Re: селва 35
Пусни им допълнителни маси и виж дали ще стане. Много често масите козорит и не стават нещата.
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: селва 35

Това също е СЕЛВА 15.
Забележи червения бутон горе в ляво.
Трябва да му е поставена там таковата,за да даде контакт.
При Селвите,този бутон дава + на бубините,обратно е на другите мотори,
които замасяват бубините.
Тези двигатели нямат чукчета и наковални,магнита от маховика като мине покрай бубината,
веднага дава искрата на свещта.
Вътрешните бубини са един вид алтернатори,дават около 14-15V за зареждане на акумулатора.
Напрежението е променливо.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: селва 35
Кире,извини ме за невежеството,но би ли ми обяснил кое се замасява и на кой кабел се подава "ПЛЮС"и от къде.В моя случай от бобините,които се виждат на снимката излизат по един кабел за свещите и по един кафяв който мислех,че гаси мотора,като се даде на маса.Благодаря предварително на всички колеги,които взимат отношение по въпроса.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: селва 35
Извинявай,изказал съм се по енерция,и каквото съм чул от Панко.

Сега малко като се замисля,то наистина си идва +,
през бутона се замасява.
При дръпнато положение (включено демек),бутона прави контакт,
по този начин затваря веригата на първичната намотка.
Като му дръпнеш щифта,контакта се прекъсва и мотора спира.
А + идва от самата бубина,като мине магнита на маховика покрай него(вижда се на снимката),
индуцира импулс,който в бубината се прехвърля на вторичната намотка,
тя дава към 15000V на свещта.
Успях ли да се изразя разбираемо ??????
При моя мотор,кабела който идва от бубината,като го дам на маса,
мотора гасне.Ама той е друга марка,селскостопанска.

Сега малко като се замисля,то наистина си идва +,
през бутона се замасява.
При дръпнато положение (включено демек),бутона прави контакт,
по този начин затваря веригата на първичната намотка.
Като му дръпнеш щифта,контакта се прекъсва и мотора спира.
А + идва от самата бубина,като мине магнита на маховика покрай него(вижда се на снимката),
индуцира импулс,който в бубината се прехвърля на вторичната намотка,
тя дава към 15000V на свещта.
Успях ли да се изразя разбираемо ??????

При моя мотор,кабела който идва от бубината,като го дам на маса,
мотора гасне.Ама той е друга марка,селскостопанска.

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: селва 35
Значи,вързах към маса кафявите кабели и като завъртях маховика,искрата си дойде.Остава да досъбера двигателя и ако е рекъл господ,да запали.Благодаря на всички колеги,дето се отзоваха!
Re: селва 35
Моторчето бръмна и заработи перфектно.Благодаря на всички колеги,които взеха отношение по въпроса!Ако мога да помогна и аз на някой,да пише.