Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


Help за ремонт на мотор Hatz
Модератор: emo vasilev
Help за ремонт на мотор Hatz
Здравейте уважаеми колеги,
Имам крещяща нужда от помощ за ремонта на един двигател за лодка Hatz ,дизел.
По данни на собственика-мой приятел-мотора е снабден с нови бутало,сегменти,и нам кво си още-тръшнал е една шапка пари..и,
моторчето "стягало" (спира) като поработи натоварено,а сега имало значително налягане в картера и духало яко.
При оглед на частите от моя страна-няма никакви причини да духа в картера през цилиндро-буталната група-буталото е цяло,без пукнатини,сегментите са читави.
Прави ми впечатление малкия ключ на сегментите (за сега гледах само горния)-около 1 мм при студено състояние,и смятам че е твърде малък и вероятно това е причината за стягането.
Това е единият ми въпрос-откъде мога да взема данни за допуски,или ако има някой да подскаже .
Вторият ми въпрос е за мнение-може ли да духа в картера през уплътненията на щоковете на клапаните,и оттам през кобилиците надолу,защото недоумявам откъде другаде може да бъде.....
Също от полза ще са данни за хлабина на клапаните (предполагам около 0,25/0,35),които смятам да разглобя,притрия,и да се прегледат т.н. вложки....
Данни за мотора:(Табелка)
HATZ Type 950 , 2300 1/min , NH 1,16 (има графичка в която пише 90-ама какво е това???-собственика казва,че е 18 к.с.
фабр No.: 441784018763
Ще ви бъда много бирен , ако помогнете с нещо
Поздрави
Имам крещяща нужда от помощ за ремонта на един двигател за лодка Hatz ,дизел.
По данни на собственика-мой приятел-мотора е снабден с нови бутало,сегменти,и нам кво си още-тръшнал е една шапка пари..и,
моторчето "стягало" (спира) като поработи натоварено,а сега имало значително налягане в картера и духало яко.
При оглед на частите от моя страна-няма никакви причини да духа в картера през цилиндро-буталната група-буталото е цяло,без пукнатини,сегментите са читави.
Прави ми впечатление малкия ключ на сегментите (за сега гледах само горния)-около 1 мм при студено състояние,и смятам че е твърде малък и вероятно това е причината за стягането.
Това е единият ми въпрос-откъде мога да взема данни за допуски,или ако има някой да подскаже .
Вторият ми въпрос е за мнение-може ли да духа в картера през уплътненията на щоковете на клапаните,и оттам през кобилиците надолу,защото недоумявам откъде другаде може да бъде.....
Също от полза ще са данни за хлабина на клапаните (предполагам около 0,25/0,35),които смятам да разглобя,притрия,и да се прегледат т.н. вложки....
Данни за мотора:(Табелка)
HATZ Type 950 , 2300 1/min , NH 1,16 (има графичка в която пише 90-ама какво е това???-собственика казва,че е 18 к.с.
фабр No.: 441784018763
Ще ви бъда много бирен , ако помогнете с нещо
Поздрави
- Don4o_62
- учете се от него
- Мнения: 5619
- Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
- Местоположение: гр.Асеновград
Re: Help за ремонт на мотор Hatz
един познат така му надуваше маслото,но на мотоциклет,даде сума пари за сегменти,бутала,уплътнения и т.н. и нищо,накрая излезе от клапаните...били много натегнати,регулира ги и се оправи
Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти 

- Martin Mihailov
- учете се от него
- Мнения: 5047
- Регистриран на: Чет Авг 20, 2015 8:45 pm
Re: Help за ремонт на мотор Hatz
От това кьдеси написал ме навежда на мисьлта че кои е правил ремонта не е спазил луфтовете между буталото и цилиндьра.Става вьпрос че за всеко бутало си има определени сегменти които поемат топлинното разширяване.Сега на практика като загрее сегментите са стегнати разширяватсе повече от колко трябва и затова задьржа.Ако вече не е задрало може даго оправиш с други сегменти защото тия вече сасе отвьрнали.Но които го прави требва да знае колко хлабави да сложи.За всяко бутало сегментите са различни.
- Don4o_62
- учете се от него
- Мнения: 5619
- Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
- Местоположение: гр.Асеновград
Re: Help за ремонт на мотор Hatz
колегата написа,че стягането се е оправило,значи сегментите са се напаснали,верно че трябва да са си точно за модела,но и побългаряване става,лошото е като почне да надува масло при плътни сегменти и семеринги,аз си мисля че проблема е в клапаните,явно са стегнати и не уплътняват
Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти 

- Martin Mihailov
- учете се от него
- Мнения: 5047
- Регистриран на: Чет Авг 20, 2015 8:45 pm
Re: Help за ремонт на мотор Hatz
Ако са клапаните нема да дуе картера .А това кьде го описва си е чиста поткартерна компресия.Получавасе от стегнати сегменти.
- Don4o_62
- учете се от него
- Мнения: 5619
- Регистриран на: Пон Сеп 15, 2008 3:04 pm
- Местоположение: гр.Асеновград
Re: Help за ремонт на мотор Hatz
интересна дискусия се получава....колегата накрая дано каже от какво е проблема
Главната причина за стреса.... Ежедневният контакт с Идиоти 
