Къде се намирам:
Риболов
Подводен раздел
Подводен риболов
Подводен риболов
naRiba.com

Форум




Размишления по Акваскутера
Модератор: nkolev66
Re: Размишления по Акваскутера
Благодаря за съвета !
Може ли да използвам CORROSION GUARD на QUICKSILVER вместо CRC 6-66 Marine след ежедневна употреба и изсушаване. От къде да закупя CRC 6-66 ?
Може ли да се използва STORAGE SEAL от QUICKSILVER при зазимяване допълнително към препоръчаното от теб
Аз също давих скутера но веднага излезнах, източих водата смених свеща запалих и карах 15 минути
Месец след това го карах 2 часа, само стартерното въже се опъна първите няколко опита повече
Затова питам дали да го разглобя измия от солената вода и смажа с WD-40 например
Благодаря отново за съвета!
Весели празници!
Може ли да използвам CORROSION GUARD на QUICKSILVER вместо CRC 6-66 Marine след ежедневна употреба и изсушаване. От къде да закупя CRC 6-66 ?
Може ли да се използва STORAGE SEAL от QUICKSILVER при зазимяване допълнително към препоръчаното от теб
Аз също давих скутера но веднага излезнах, източих водата смених свеща запалих и карах 15 минути
Месец след това го карах 2 часа, само стартерното въже се опъна първите няколко опита повече
Затова питам дали да го разглобя измия от солената вода и смажа с WD-40 например
Благодаря отново за съвета!
Весели празници!
Re: Размишления по Акваскутера
WD-40 не е подходящ за пластмаси и каучук, може да ги повреди. CRC 6-66 Marine може да купиш от магазините на Ауто Плюс те са вносителите на CRC, но последния път нямаха и си го купих от тука: http://www.e-moto.gr/.
Това CORROSION GUARD не съм го чувал. Пробвай го, ако е морско изпълнение след ползване на скутера 1-2 часа като излезеш пак трябва да е мазен. CRC 6-66 Marine се измива от морската вода при движение чак след 10-я час.
STORAGE SEAL от QUICKSILVER и него не бях чувал, но сега го погледнах и сигурно и аз ще го ползвам, добра консервация ще прави.
За удавянето мога да допълня нещо научено от Коцето(seal). Той изкарал свеща сипал малко бензин директно върху буталото, подсушил свеща и въздушния сектор и веднага запалил.
Весели празници и на теб!
Това CORROSION GUARD не съм го чувал. Пробвай го, ако е морско изпълнение след ползване на скутера 1-2 часа като излезеш пак трябва да е мазен. CRC 6-66 Marine се измива от морската вода при движение чак след 10-я час.
STORAGE SEAL от QUICKSILVER и него не бях чувал, но сега го погледнах и сигурно и аз ще го ползвам, добра консервация ще прави.
За удавянето мога да допълня нещо научено от Коцето(seal). Той изкарал свеща сипал малко бензин директно върху буталото, подсушил свеща и въздушния сектор и веднага запалил.
Весели празници и на теб!
Re: Размишления по Акваскутера
Благодаря! Жив и здрав да си и всички покрай теб!
Re: Размишления по Акваскутера
Живот и здраве, по празниците мисля да го пробвам Аквамата става ли за возене на любители по повърхноста
Re: Размишления по Акваскутера
Да споделя и аз. Сдобих се с акваскутер в началото на април и едвам дочаках първомайските празници да се топна с него в гръцкото море ( че нашето още студено, а за язовирите да не говорим).
Карането на акваскутер се оказа като карането на колело- трябва да се научиш.
Първата ми работа беше да го пробвам без плавници и харпун. Запалих го лесно, пуснах го във водата и газ...Колана веднага се изхлузи от кръста и падна до глезените, едвам го удържах с пръстите и газ към брега, а това зверче като му дадеш газ се извърта нагоре и изобщо си има свои виждания по движението. Както и да е, излязох, затегнах по-силно колана, пък си рекох: "айде като за пръв ден в сезона да не нахалствам", оставих скутерчето на брега под наблюдението на приятел и влязох да гмуркам щатно.
На другия ден отидохме към Лас Бандидас, оставих колегите там, а аз се преместих към един голям залив на север с някакви новостройки в дъното и удобен за пускане на лодки, с бетонен път във водата. Там вече, спокойно и уверено, без колан и плавници го покарах 10тина минути с цел свикване. Дървената седалка се оказа много удобна и по случайност с правилна дължина на въжето. Зверчето дърпаше яко, обиколих 200-300м и излязох на брега да си взема екипировката и да отивам към входа на залива. Обаче апапите през това време дойдоха , гладни били, и си тръгнахме с идеята след обяд да идем на едни скали.
Отидохме. Почнах да се подготвям, обличане, тежести, плавници, буй с харпун, помощници...
Запалихме скутера и вече легнах с него във водата, когато някой с най-добри намерения метна въжето на буя във водата "да не се обърка". Зверо веднага го засмука и го овъртя иколо перката. Изгасна. Опитах се за извадя въжето, не успях. Ядосан излязох, отвързах тъпите въжета и влязох във водата без скутер и без буй. Естествено, нищо не видях, излязох уморен и се прибрах в хотела. Измих скутера с душа , сложих го на масата на балкона почнах да се мъча да вадя въжето. Не можах, решетката е с едни шестограни, каквито нямах, а да ходя за тях чак в Никитис ме домързя, пък и на другия ден влизаше забраната ( първи май), така че безславно си тръгнах.
Карането на акваскутер се оказа като карането на колело- трябва да се научиш.
Първата ми работа беше да го пробвам без плавници и харпун. Запалих го лесно, пуснах го във водата и газ...Колана веднага се изхлузи от кръста и падна до глезените, едвам го удържах с пръстите и газ към брега, а това зверче като му дадеш газ се извърта нагоре и изобщо си има свои виждания по движението. Както и да е, излязох, затегнах по-силно колана, пък си рекох: "айде като за пръв ден в сезона да не нахалствам", оставих скутерчето на брега под наблюдението на приятел и влязох да гмуркам щатно.
На другия ден отидохме към Лас Бандидас, оставих колегите там, а аз се преместих към един голям залив на север с някакви новостройки в дъното и удобен за пускане на лодки, с бетонен път във водата. Там вече, спокойно и уверено, без колан и плавници го покарах 10тина минути с цел свикване. Дървената седалка се оказа много удобна и по случайност с правилна дължина на въжето. Зверчето дърпаше яко, обиколих 200-300м и излязох на брега да си взема екипировката и да отивам към входа на залива. Обаче апапите през това време дойдоха , гладни били, и си тръгнахме с идеята след обяд да идем на едни скали.
Отидохме. Почнах да се подготвям, обличане, тежести, плавници, буй с харпун, помощници...
Запалихме скутера и вече легнах с него във водата, когато някой с най-добри намерения метна въжето на буя във водата "да не се обърка". Зверо веднага го засмука и го овъртя иколо перката. Изгасна. Опитах се за извадя въжето, не успях. Ядосан излязох, отвързах тъпите въжета и влязох във водата без скутер и без буй. Естествено, нищо не видях, излязох уморен и се прибрах в хотела. Измих скутера с душа , сложих го на масата на балкона почнах да се мъча да вадя въжето. Не можах, решетката е с едни шестограни, каквито нямах, а да ходя за тях чак в Никитис ме домързя, пък и на другия ден влизаше забраната ( първи май), така че безславно си тръгнах.
placet experiri
Re: Размишления по Акваскутера
Прибрах се в София на 1ви май и на 3ти газ към Тюленово ( синът ми там вади рапани). Разтоварих багажа в квартирата и отидох на вълнореза. Морето-тава. Обаче вълните съсипали пътя до водата, домързя ме да влача и скутера до долу, влязох да проверя водата и да се балансирам. Обиколих залива- пълно безрибие и безебие, излязох и отидох на паметника. Мислех да влизам, като видях лодката на сина, уговорихме се да се видим на заливчето с лодките ("чикека"). Сега, казах си, ще го изненадам, пълна екипировка с акваскутер, запалих и почнах да бръмча край скалите. Кеф. Гледаш си надолу, извиваш се като змия покрай камънака, газ напред към ачика, айде обратно...По едно време дойдоха с лодката, накефих се от изненаданите им физиономии. Отидох до тях и помолих да снимат едно клипче. Звечето пере като мотопед във водата, кеф. Коментарите бяха " Бах мааму, нещо бръмчи, а лодка не се вижда, кво й туй, бе!" "я, как пере тая въшка"
Вечерта се напихме. Обсъждахме къде да ида, синът препоръча Болата.
-А бе, викам, там все е течение..
-Ми нали си имаш Балканче, тръгваш към носа и там чакаш ако мине нещо.
Отидох. Облякох, влязох, запалих и газ към Калиакра. За тапа на шнорхела изрязах парче от макарона, с който Юли опакова скутера за по-добра плаваемост и да го пази от камъните. Тапата вързах с много як възел тип констриктор за шнорхела. Минах няколко стотин метра и реших да пробвам местата. През това време излезе североизток, дигна вълна малко над 60 см. Откачих харпуна от гърба, развих въжето за буя, щрак с карабинката за скутера, сложих тапата на шнорхела и тръгнах. В интерес на истината, акваскутера като буй не даваше никакви ядове, теглеше се леко, не по-трудно от нормалния буй. Водата с видимост 3м, на дъното по-мътно, след 3тия метър адски студена. Корав кефал не мина, помотах се половин час и реших да излизам. Като погледнах-тапата я няма. Плуваше на 10тина метра във водата. Якия възел се беше изхлузил от тръбата без разрешение, явно вятъра с поривите си показа благия характер. Опитах да паля- по инструкция, едно дръпване на смукач, после без него . Тръгна и спря. Бе, мамкати, не стига че няма опорна точка, ами и не пали... Дърпах без смукач, дърпах със смукач, псувах в шнорхела- не братче, няма. Добре, че бях не толкова далеч (предвидливо!), изплувах до залива. Оставих скутера на стъпалото на пирса, свалих плавниците , колана и харпуна, съвзех се малко. Дръпнах въжето без смукач и запали веднага. Метнах го във водата, направих няколко кръгчета, излязох. Изчаках малко, дръпнах-запали. Гей!
Явно сега трябва да се уча как се пали в студена вода. Хубаво ми казваше Юли да му вдигна оборотите, ама акъла на българина после идва.
Вечерта се напихме. Обсъждахме къде да ида, синът препоръча Болата.
-А бе, викам, там все е течение..
-Ми нали си имаш Балканче, тръгваш към носа и там чакаш ако мине нещо.
Отидох. Облякох, влязох, запалих и газ към Калиакра. За тапа на шнорхела изрязах парче от макарона, с който Юли опакова скутера за по-добра плаваемост и да го пази от камъните. Тапата вързах с много як възел тип констриктор за шнорхела. Минах няколко стотин метра и реших да пробвам местата. През това време излезе североизток, дигна вълна малко над 60 см. Откачих харпуна от гърба, развих въжето за буя, щрак с карабинката за скутера, сложих тапата на шнорхела и тръгнах. В интерес на истината, акваскутера като буй не даваше никакви ядове, теглеше се леко, не по-трудно от нормалния буй. Водата с видимост 3м, на дъното по-мътно, след 3тия метър адски студена. Корав кефал не мина, помотах се половин час и реших да излизам. Като погледнах-тапата я няма. Плуваше на 10тина метра във водата. Якия възел се беше изхлузил от тръбата без разрешение, явно вятъра с поривите си показа благия характер. Опитах да паля- по инструкция, едно дръпване на смукач, после без него . Тръгна и спря. Бе, мамкати, не стига че няма опорна точка, ами и не пали... Дърпах без смукач, дърпах със смукач, псувах в шнорхела- не братче, няма. Добре, че бях не толкова далеч (предвидливо!), изплувах до залива. Оставих скутера на стъпалото на пирса, свалих плавниците , колана и харпуна, съвзех се малко. Дръпнах въжето без смукач и запали веднага. Метнах го във водата, направих няколко кръгчета, излязох. Изчаках малко, дръпнах-запали. Гей!

Явно сега трябва да се уча как се пали в студена вода. Хубаво ми казваше Юли да му вдигна оборотите, ама акъла на българина после идва.
placet experiri
Re: Размишления по Акваскутера

- Прикачени файлове
-
- sit1.jpg (185.47 KiB) Преглеждано 7132 пъти
-
- седалката се връзва към едно въже за скутера
- sit3.jpg (213.77 KiB) Преглеждано 7133 пъти
placet experiri
Re: Размишления по Акваскутера
Юли писа, че ползва тапа от някакво Узо. Само че аз узо не употребявам, пробвах няколко различни тапи, все не ставаха и накрая си направих на стругчето за дърво една от хвойна. Може по-натам да направя от полиетилен или тефлон. Сложих два О ринга, един за вътре и един за насреща.
- Прикачени файлове
-
- с една скоба за по-сигурно
- tapa3.jpg (149.2 KiB) Преглеждано 7132 пъти
-
- с калпаче за връзване
- tapa2.jpg (127.45 KiB) Преглеждано 7132 пъти
-
- един О пръстен и един силиконов с правоъгълно сечение за всеки случай
- tapa1.jpg (148.01 KiB) Преглеждано 7132 пъти
placet experiri
Re: Размишления по Акваскутера
Много интересни коментари си напускал Петьо, с голям кеф ги четох
Аз ти обясних по телефона защо си имал проблем с паленето, но тук искам отново да го направя за да спестим подобен проблем на някой колега.
След като скутера не е бил ползван повече от 5 минути задължително първото дърпане, рязко и силно, е на смукач. Желателно е да се чуе нещо като припалване и ако не се чуе дъпаме 2-ри път на смукач. След това местим лостчето на смукача надолу, натискаме газта и дърпаме рязко и силно. Възможно е да се наложи да дръпнем 2 и 3 пъти.
В 1 от 10 случая не се получава запалване. Изчакваме 10-15 секунди да се отече бензина от камерата и пак без смукач дърпаме и палим.
В случай, че пак неще да запали най-вероятно е задавен с бензин. Ако се налага веднага да го ползваме, излизаме на сушата, дърпаме без смукач докато запали. Ако може да се изчака, пробваме пак след 10 минути, бензина трябва да се е изчистил от камерата.
Правилно отбелеза, че скутера е като колелото, трябва да се запознаете и опознаете
Аз на 2-я път бях останал без ръце да се мъча да го запаля, половин час.... и най-накрая погледнах и видях, че съм забравил да махна тапата от шнорхела

Аз ти обясних по телефона защо си имал проблем с паленето, но тук искам отново да го направя за да спестим подобен проблем на някой колега.
След като скутера не е бил ползван повече от 5 минути задължително първото дърпане, рязко и силно, е на смукач. Желателно е да се чуе нещо като припалване и ако не се чуе дъпаме 2-ри път на смукач. След това местим лостчето на смукача надолу, натискаме газта и дърпаме рязко и силно. Възможно е да се наложи да дръпнем 2 и 3 пъти.
В 1 от 10 случая не се получава запалване. Изчакваме 10-15 секунди да се отече бензина от камерата и пак без смукач дърпаме и палим.
В случай, че пак неще да запали най-вероятно е задавен с бензин. Ако се налага веднага да го ползваме, излизаме на сушата, дърпаме без смукач докато запали. Ако може да се изчака, пробваме пак след 10 минути, бензина трябва да се е изчистил от камерата.
Правилно отбелеза, че скутера е като колелото, трябва да се запознаете и опознаете

Аз на 2-я път бях останал без ръце да се мъча да го запаля, половин час.... и най-накрая погледнах и видях, че съм забравил да махна тапата от шнорхела

- rikitikitavi
- разбира нещата
- Мнения: 997
- Регистриран на: Вто Мар 06, 2007 4:29 pm
- Местоположение: Варна
Re: Размишления по Акваскутера
Ъъъъ...приятели. Имате проблем с центровката. Вероятно поради разликите в бензина в европа и у нас. Идете на майстор по извънбордови двигатели да врътне малко винчетата на карбуратора. След първо палене всеки двутактов трябва да пали максимум от второ дърпане.
Професионален съвет!
Професионален съвет!
Е-книгата "Черноморски риболов"
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Размишления по Акваскутера
Ники знам че това ти е професия, но в случая Петър не е спазил процедурата по палене. Дърпал е много бавно и нежно дръжката за палене когато е на смукач а трябва рязко и силно издърпване.
Re: Размишления по Акваскутера
Бензинът беше гръцки. Центровката на запалването едва ли. По-скоро регулировката на карбуратора може би. И още съм с разработващото масло 15:1.
Дзверо пали лесно на суша.
Подозирам, че или процедурата или на студено иска по-богата смес, която трябва да установя опитно.
Благодаря за включването.
Дзверо пали лесно на суша.
Подозирам, че или процедурата или на студено иска по-богата смес, която трябва да установя опитно.
Благодаря за включването.
placet experiri
- rikitikitavi
- разбира нещата
- Мнения: 997
- Регистриран на: Вто Мар 06, 2007 4:29 pm
- Местоположение: Варна
Re: Размишления по Акваскутера
Говоря за центровка на карбуратора. А за дърпането е ясно. То трябва да е бясно.
Е-книгата "Черноморски риболов"
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
http://knigite.bg/book.php?pid=268" rel="nofollow" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Размишления по Акваскутера
Продължаваме със забавленията.
Понеже не съм висок с дълги ръце, във водата слагането-свалянето на тапата е трудно, трябва да наведа шнорхела за да стигна върха му. Това е проблем и при гасенето на мотора. При това като излезе вълна, шансът да влезе вода, колкото и да се внимава, е голям. С части за колело за 12 лв ( две лостчета за скорости, жило и броня) направих тапата да се слага отдолу.
https://youtu.be/nDU6Poe_3jI
https://youtu.be/bd9w6xTURj4
Надявам се тази събота да го пробвам на яз. Искър.
Жилото е неръждавейка, ще изкара един сезон, при тази цена всеки сезон да го сменям - майната му.
Понеже не съм висок с дълги ръце, във водата слагането-свалянето на тапата е трудно, трябва да наведа шнорхела за да стигна върха му. Това е проблем и при гасенето на мотора. При това като излезе вълна, шансът да влезе вода, колкото и да се внимава, е голям. С части за колело за 12 лв ( две лостчета за скорости, жило и броня) направих тапата да се слага отдолу.
https://youtu.be/nDU6Poe_3jI
https://youtu.be/bd9w6xTURj4
Надявам се тази събота да го пробвам на яз. Искър.
Жилото е неръждавейка, ще изкара един сезон, при тази цена всеки сезон да го сменям - майната му.
placet experiri
Re: Размишления по Акваскутера
Вчера, както се заканих, пробвах новата система на яз. Искър. Имаше видимост м/у 2 и 4 метра и лека вълна. Долу беше чорба от дребни костури, стотици, ако не и хиляди.
С тези ръчки загасянето на скутера е елементарно и се оказа ефективно, паленето , имайки предвид съветите на колегите ( благодаря) също без проблем. Побръмчах няколко стотин метра, тъкмо изкъпах зверчето в сладка вода. Не ми стигна куража да наведа затапения шнорхел под вода.
Това с жилото се оказа удобно и от гледна точка на транспортиране- разглобява се шнорхела и вместо сопа един метър стават две по половин.
С тези ръчки загасянето на скутера е елементарно и се оказа ефективно, паленето , имайки предвид съветите на колегите ( благодаря) също без проблем. Побръмчах няколко стотин метра, тъкмо изкъпах зверчето в сладка вода. Не ми стигна куража да наведа затапения шнорхел под вода.
Това с жилото се оказа удобно и от гледна точка на транспортиране- разглобява се шнорхела и вместо сопа един метър стават две по половин.
placet experiri