Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


каква смула да използвам
Модератор: emo vasilev
каква смула да използвам
Колеги реших да си направя лодка за захранване но незнам от каква смула да излея карпуса.МОЛЯ помогнете,аи някои знаели какво етова стъклопласт БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО
Re: каква смула да използвам
От полиестерна смола.Оргахим я предлагат в 20л.разфасовки.
КЪЛВЕ ВЧЕРА И УТРЕ, ДНЕС НЕ ЩЕ
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 2753
- Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:59 pm
Re: каква смула да използвам
Най добрата епоксидна смола е на фирма Вюрт но и цената е висока,но ще ти трябва още и стъкло влакнесто платно,още по дабре е да се използва и кевларена арматура и прегел.
- MITKO70
- кандидат преподавател
- Мнения: 2830
- Регистриран на: Съб Мар 24, 2007 10:37 pm
- Местоположение: София
Re: каква смула да използвам
Сигурно има хора който знаят кое какво е от това дето питаш.Но не е толкова лесно ,ако не си работил с тези материяли.Един приятел се занимава с направа на лодки и други неща от стъклопласт,та знам някой неща.Стъклоплатното го има като плат ,но и като съклопластови нишки/също на руло/,работи се с полиестерна смола,втвърдител ,ускорител.Последните две се пазят едно от друго-при смесване става взривоопасно.Въобще не е толкова просто за човек който не ги знае нещата.Има и отделители,гел код за лицевата страна/да е гладко
/ и т. н.По добре потърси хора дето се занимават с такива работи/спойлери ,брони и т.н./

Всичко може,но не всеки го можe.


Re: каква смула да използвам
Колега първо се научи да пишеш на български език смОла и тогава си задай отново въпроса!
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: каква смула да използвам
Така !!!
Първото което трябва да направиш е да си изработиш макет на въпросната лодка от шпертплат със ватрешно скеле.па същия начен се прави и капака на лодката.Купуваш си стъкломат който се продава по складовете от където си купуваш и смолата.Задължително се нарязва стъкломата по размерите на макета.Купуваш си и гел -отделител които нанасяш на макета преди да започнеш да лепиш и тупаш стъкломата.Бих те посъветвал макета да го направиш по-висок от колкото ще е в деиствителност и в горните краища си прихващаш стъкломата със тапицерски пистолет и предварително го опъваш перфектно за да не вземе да се раздува стъкломата при тупането му със смолата.Следващата стъпка е да си купиш Полиестерна смола,ускарител и втвърдител.Аз оскорявам цялата бака предварително/продават и предварително ускорена смола/ и след което вместо да разбърквам като луд всеки път си сипвам определено количество ускорена смола и си добавям колкото е необходимо втвърдител и разбърквам.Слагаш си медицински ръкавици и със една четка започваш да нанасяш и тупаш докато стъкломата се напои перфектно.Сложното във цялата работа е да си направиш предварително макета по определени размери или да ползуваш готови такива от руските сайтове.Имай си на предвид че после ще трябва от вътрешната страна на коритото да си сложиш дървени трупченца на определени размери където в последствие да захванеш бъдещото двигателче което ще кара лодката.Има и вариант със осмоляване на платовете предварително със потапянето им във вана със ускорена смола във която се слага минимално количество втвърдител за да има човек време да исползува максимално смолата и тя да не се втвърдява бързо.Този метод се исползува обаче само при серийно производство при което трябва за кратко време да се направят колкото се може повече лодки или каквото там се прави.Има и такива смоли,които само се ускоряват,накисваш стъкломата във ускорената смола и го слагаш върху макета като в последствие целия макет със полепналия стъкломат по него се третира със втвърдител за да го втвърди.Ако всичко това го имаш под ръка,лодката ще направиш за 30 минути като и сложиш два пласта.След това обаче ще има още работа.Купува се от същото място от където се взимат смолите и един материал - Прегел който е във прахообразно състояние и е много лек.Той е сравнително евтин и със един килограм можеш да китосаш доста лодчици.Прегела се слага определено количество във ускорената смола а количеството ще ти кажат когато го купуваш.Разбърква се много хубаво и ще стане доста обемиста каша защото той като го умешиш със смолата си увеличава обема няколко пъти.След това със него се борави на принципа на кита за коли.Слагаш малко от тази емулсия на шпатлата,правиш си малка дупчица и слагаш една капачка втвърдител и бързо го размесваш и започваш да нанасяш по външната и вътрешна страна на лодката.Ще видиш че става гладко и като изсъхне става много здраво покритие което във последствие преди боядисването можеш да шкуркаш и да му придадеш каквато форма искаш и дори да придадеш разни други форми на дъното на лодката.Кита,когато се удря па скали и камъни по брега рано или късно ще се откърти,докато прегела със смолата ,шансовете да се откърти са минимални да не казвам невъзможни ако се нанася много финно и правилно.Корпуса и капака на лодкатае се залепват един към друг също със прегел омешен със смола и втвърден но след като си сложил в лодката двигателя,оста и си подготвил капака със технологичен отвор през който в последствие да можеш да разглобяваш всичко от вътре ако се наложи ремонт.След всичко това следва боядисване като за целта се ползува само шприц-кит за акрилна боя и акрилна боя също със втвърдител която е изключително здрава и не се лющи и кърти ако не я блъскаш душмански напред-назад.Мисля че във общи линий съм обяснил нещата както аз знам и бих направил такава лодка за себе си но няма да правя защото вече съм голямо момче и не си играя със играчки
Дано съм ти бил полезен и да качиш снимка на бъдещата лодка но след като я направиш и пробваш

Първото което трябва да направиш е да си изработиш макет на въпросната лодка от шпертплат със ватрешно скеле.па същия начен се прави и капака на лодката.Купуваш си стъкломат който се продава по складовете от където си купуваш и смолата.Задължително се нарязва стъкломата по размерите на макета.Купуваш си и гел -отделител които нанасяш на макета преди да започнеш да лепиш и тупаш стъкломата.Бих те посъветвал макета да го направиш по-висок от колкото ще е в деиствителност и в горните краища си прихващаш стъкломата със тапицерски пистолет и предварително го опъваш перфектно за да не вземе да се раздува стъкломата при тупането му със смолата.Следващата стъпка е да си купиш Полиестерна смола,ускарител и втвърдител.Аз оскорявам цялата бака предварително/продават и предварително ускорена смола/ и след което вместо да разбърквам като луд всеки път си сипвам определено количество ускорена смола и си добавям колкото е необходимо втвърдител и разбърквам.Слагаш си медицински ръкавици и със една четка започваш да нанасяш и тупаш докато стъкломата се напои перфектно.Сложното във цялата работа е да си направиш предварително макета по определени размери или да ползуваш готови такива от руските сайтове.Имай си на предвид че после ще трябва от вътрешната страна на коритото да си сложиш дървени трупченца на определени размери където в последствие да захванеш бъдещото двигателче което ще кара лодката.Има и вариант със осмоляване на платовете предварително със потапянето им във вана със ускорена смола във която се слага минимално количество втвърдител за да има човек време да исползува максимално смолата и тя да не се втвърдява бързо.Този метод се исползува обаче само при серийно производство при което трябва за кратко време да се направят колкото се може повече лодки или каквото там се прави.Има и такива смоли,които само се ускоряват,накисваш стъкломата във ускорената смола и го слагаш върху макета като в последствие целия макет със полепналия стъкломат по него се третира със втвърдител за да го втвърди.Ако всичко това го имаш под ръка,лодката ще направиш за 30 минути като и сложиш два пласта.След това обаче ще има още работа.Купува се от същото място от където се взимат смолите и един материал - Прегел който е във прахообразно състояние и е много лек.Той е сравнително евтин и със един килограм можеш да китосаш доста лодчици.Прегела се слага определено количество във ускорената смола а количеството ще ти кажат когато го купуваш.Разбърква се много хубаво и ще стане доста обемиста каша защото той като го умешиш със смолата си увеличава обема няколко пъти.След това със него се борави на принципа на кита за коли.Слагаш малко от тази емулсия на шпатлата,правиш си малка дупчица и слагаш една капачка втвърдител и бързо го размесваш и започваш да нанасяш по външната и вътрешна страна на лодката.Ще видиш че става гладко и като изсъхне става много здраво покритие което във последствие преди боядисването можеш да шкуркаш и да му придадеш каквато форма искаш и дори да придадеш разни други форми на дъното на лодката.Кита,когато се удря па скали и камъни по брега рано или късно ще се откърти,докато прегела със смолата ,шансовете да се откърти са минимални да не казвам невъзможни ако се нанася много финно и правилно.Корпуса и капака на лодкатае се залепват един към друг също със прегел омешен със смола и втвърден но след като си сложил в лодката двигателя,оста и си подготвил капака със технологичен отвор през който в последствие да можеш да разглобяваш всичко от вътре ако се наложи ремонт.След всичко това следва боядисване като за целта се ползува само шприц-кит за акрилна боя и акрилна боя също със втвърдител която е изключително здрава и не се лющи и кърти ако не я блъскаш душмански напред-назад.Мисля че във общи линий съм обяснил нещата както аз знам и бих направил такава лодка за себе си но няма да правя защото вече съм голямо момче и не си играя със играчки







Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: каква смула да използвам
ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ Кrokibg дано се получи а за снимки ще има задължително.БЪДИ ЖИВ И ЗДРАВ