Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


двигател PARSUN ??????
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: двигател PARSUN ??????
.......мерси Марко това ме интересуваше основно за тролиг на бавана скорост и лекота на двигателя значи 2.5 коня сега дилемата е YAMAHA или SUZUKI ?
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: двигател PARSUN ??????
Марко, аз не съм чувал за двуцилиндрова четворка, но ако има такава, ще е почти двойно (или поне с 50%) по-скъпа от едноцилиндровите. Относно глисирането, с 4кс но с малко по-големи лодки (3,10м с дъно с високо налягане и RIB-330) имам приятели, които си глисират отмах (момчетата са по около 70 кг). С решетъчното дъно и с лодка с такъв размер мисля, че глисирането е изключено (а и съвсем не безопасно) и с по-голям мотор.Marco Polo написа:Четворката, от друга страна, ако е двуцилиндрова, ще е доста по-тиха и може би дори по-икономична...
Абе всяко едно нещо си има и плюсове и минуси...
Парсун или друг, 2.5 или 4...
Всяко едно от тия неща си го слагаш сам "на кантара" и в края на краищата винаги се хапеш отзад и си викаш "Абе що не направих обратното!"
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: двигател PARSUN ??????
F6-цата на Ямаха е 2-цилиндрова и затова струва 4009 лв (за сравнение Сузуки F6 - 2645 лв а Тохацу F6 - 2895 лв)Marco Polo написа:Да, съжалявам, не бях наясно, но погледнах...
И тези по 4-6 коня са едноцилиндрови...
По отношение на шума и вибрациите е ясно, че Ямахата ще е много по-добре, но ми е интересна информацията за консумацията на трите модела.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: двигател PARSUN ??????
Колега първата ми лодка беше точно като твоята.С двигател 4кс ямаха с един човек тази лодка глисира-проверено.Трябва да седнеш в предната част на лодката, мотора ще ти е далеч и е малко неудобно,но с удължител на щурвала работата е ок.Ако не си повече от 75-80кг нямаш проблем с глисирането.Разликата между това да можеш да глисираш и не е мн.голяма.Сузуки 2.5кс е 13кг ямаха 4кс е 22кг.Става въпрос за 9кг разлика,която не е нещо голямо при положение,че с единия мотор глисираш,а с другия-не.Винаги е добре да имаш възможност за по-висока скорост-ползите от това са няколко-пестиш време при предвижване,излизаш по-бързо при влошаване на времето и тн.Невъзможността за глисиране ни струваше веднъж 15-20 минутно прибиране в зверска гръмотевична буря на Жребчево-не ти трябва такова нещо вервай ми.krasi.ko написа:...и в крайна сметка ми пуснаха мухата че между 2.5 коня и 4 коня разлика в вървенето на гореспоменатата лодка нямало да има верно ли е това ? а лодката е до 6 коня мах.
Re: двигател PARSUN ??????
колега добре си решилно пак виш и обявите от мобиле бг и ас преди 3 години минах от тоя ред и си эех suzuki 8 но на старо и ас като тебнямах мн ваэможнос эа дадения момент 

Re: двигател PARSUN ??????
Колега Топарлак,
Краси с неговата лодка се съмнявам да глисира и с 6кс, където и да седне. По скоро ще бута голяма вълна. А бурите на Копринка и Жребчево са част от играта.
Краси с неговата лодка се съмнявам да глисира и с 6кс, където и да седне. По скоро ще бута голяма вълна. А бурите на Копринка и Жребчево са част от играта.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: двигател PARSUN ??????
В такъв случай, варианта е да продаде лодката, която има и да вземе 3,00 или 3,30 м с твърдо дъно (или дъно с високо налягане) и двигател 8-10 кс.duel написа:Колега Топарлак,
Краси с неговата лодка се съмнявам да глисира и с 6кс, където и да седне. По скоро ще бута голяма вълна. А бурите на Копринка и Жребчево са част от играта.
PW300 + Genovo(PARSUN) F9.8 = 3829 лв (Тази конфигурация глисира и с 2 x 100 кг)
На времето и аз нямах възможност да заделя пари за лодка с двигател и затова с един приятел мераклия, си купихме "партийно". Сега има и варианти на изплащане (а и цените са доста по-добри), не е като преди 10-15 години...
Между другото, с 3,30 м лодка с твърдо дъно и 6 кс двигател нямахме проблем с излизането на глисаж когато бяхме двама (2 x 80 + 15 кг багаж). Няколко години имах такава комплектация (преди да ми я откраднат по време на един риболов в Турция). Поради това съм убеден, че колегата ще глисира с 5 кс (освен ако не е над 130 кг).
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: двигател PARSUN ??????
ами не съм 130 ...някаде около 90 кг съм
.....сам с лодка TOHAMARAN SSL и двигател 4 коня няма ли поне по бързо да се придвижвам с двигател 4 коня 


-
- сериозен играч
- Мнения: 1288
- Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
- Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/
Re: двигател PARSUN ??????
Колега,като гледам и ти си като мен "скъсан джоб",защото ако не беше щеше да си вземеш 3,30м с 15-20к и да се кефиш.Всички знаем кое е по-доброто.Но ..направи си и сметка на "разход на гориво",парите за лодка и мотор ще дадеш веднъж а за бензин
постоянно.Пример:моя френд PROKOP4O е с Джонсън 2к 2т аз съм с Сузуки 5к 4т за един тролинг ден 6-8часа той гори около 3 литра ,а аз 1,5литра.Лятото сме по 15-20 пъти в месеца на тролинг ако можеш смятай.Виждал съм на Ивайловград да тролят с яхта около(100-150к.с),виждал съм да тролят с джет,имах щастието да се повозя на RIB 7м с Ямаха 200к.с. който е на krokibg на кума му и човека си тролеше с тази лодка,боли го за 100-200лева на ден.Моя съвет е вземи си лодка за 2 човека(до 3м),икономичен мотор 4-5 к.с(4 тактов).
За придвижването ще се придвижваш достатъчно бързо от точка до точка.
постоянно.Пример:моя френд PROKOP4O е с Джонсън 2к 2т аз съм с Сузуки 5к 4т за един тролинг ден 6-8часа той гори около 3 литра ,а аз 1,5литра.Лятото сме по 15-20 пъти в месеца на тролинг ако можеш смятай.Виждал съм на Ивайловград да тролят с яхта около(100-150к.с),виждал съм да тролят с джет,имах щастието да се повозя на RIB 7м с Ямаха 200к.с. който е на krokibg на кума му и човека си тролеше с тази лодка,боли го за 100-200лева на ден.Моя съвет е вземи си лодка за 2 човека(до 3м),икономичен мотор 4-5 к.с(4 тактов).
За придвижването ще се придвижваш достатъчно бързо от точка до точка.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: двигател PARSUN ??????
SSL е с решетъчно дъно. Нямям представа как може да глисира лодка с решетъчно дъноkrasi.ko написа:ами не съм 130 ...някаде около 90 кг съм.....сам с лодка TOHAMARAN SSL и двигател 4 коня няма ли поне по бързо да се придвижвам с двигател 4 коня

С 4 кс и лодка 3м с твърдо дъно считам, че ще имаш голям шанс да глисираш. С 5 кс е гарантирано. При първия вариант когато не успяваш да изглисираш, макс. скорост ще е към 13-15км/ч (11-13 с F2.5), а ако излезеш на глисаж - към 21-24 км/ч с F5 (29-31 км/ч с F9.8 ) (33-36 км/ч с F15).
Разхода на бензин започва да се усеща при двигатели от 15 кс нагоре (или при двутактовите). Ако ще ловиш често на тролинг, изобщо не си струва да се купува двутактов (само заради тази причина аз съм си взел F25 а не T40).
С моята 25-ца не мога да вдигна повече от 36-38 км/ч даже когато съм сам в лодката, а с двутактовата 40-ца и същото корито вдигахме до 50 при положение че бяхме 3-ма


Последно промяна от promarine на Съб Фев 20, 2010 10:33 pm, променено общо 1 път.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: двигател PARSUN ??????
===============
Последно промяна от ULDO1 на Вто Ное 09, 2010 9:03 pm, променено общо 1 път.
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: двигател PARSUN ??????
Колегата споменава, че се е движил по "съвсем различен" начин без да бута вълна отпред. Явно е глисирал с 4-те коня.Marco Polo написа:"Доста прилично" и глисаж понякога са доста различни понятия, уви...ULDO1 написа:...лодката се движеше доста прилично.
Интересно ми е, ако може да опише какво е поведението и усещането на самото решетъчно дъно при по-високата скорост. Дали не се огъва много и водната струя не блъска ли по краката?
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: двигател PARSUN ??????
==========
Последно промяна от ULDO1 на Вто Ное 09, 2010 9:03 pm, променено общо 1 път.
Re: двигател PARSUN ??????
колеги благодаря за мненията и наблюденията ви вече реших че двигателя ще е нов и 4 коня само кажете какво да избера SUZUKI или YAMAHA?
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: двигател PARSUN ??????
Бих ти препоръчал YAMAHA, но нямат 5ксkrasi.ko написа:колеги благодаря за мненията и наблюденията ви вече реших че двигателя ще е нов и 4 коня само кажете какво да избера SUZUKI или YAMAHA?

Сузукито е 2595 лв (ако не са вдигнали цените, което и така ми изглежда неоправдано скъпо).
Остава вариант за Ямаха 4кс (миналата год. беше на 2072 лв, но има повишение), така че можеш отново да помислиш и за PARSUN(GENOVO) F5

Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!