Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Лодки и сонари
naRiba.com

Форум




Човек зад борда
Модератори: emo vasilev, Кърцата
Re: Човек зад борда
КАЯ написа:Чефо да разбирам ли, че това упражнение с краката се извършва със свити такива и тогава от второ стъпало на стълбата ги разпъваш и се изтласкваш на борда?
На най-долното стъпало крака не е свит за да можеш да се хванеш за въжетата на лодката и стълбата .Когато преместиш краката на второто тогава са присвити от тежеста , е тогава започвам да ги изправям придърпвайки се към балона на лодката с последващо лягане по корем върху най-високата му част .
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Човек зад борда
Тролииии,и аз имам 2 жилетки в баша ( миналата година си стояха и те на сухо у дома )
Няма къде и 4-те да побера.
Такива спасителни средства не е нужно да ти са постоянно на врата.
Виж-ако си надалеч от мястото където трябва да излезеш,и изведнъж почне да се
смарангясва времето - абе идва щорм.
Тогава се вадят спасителните средства ( и не само жилетките де )
Тука както го пишете -едва ли не,
трябва да се оборудвате кът хамерикански тюлени,за да си правите кефа на вода.
Няма къде и 4-те да побера.
Такива спасителни средства не е нужно да ти са постоянно на врата.
Виж-ако си надалеч от мястото където трябва да излезеш,и изведнъж почне да се
смарангясва времето - абе идва щорм.
Тогава се вадят спасителните средства ( и не само жилетките де )
Тука както го пишете -едва ли не,
трябва да се оборудвате кът хамерикански тюлени,за да си правите кефа на вода.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Човек зад борда
Благодаря на всички за отговарите. Доста обстойни съвети се дадоха. Вероятно упражнението трябва да се отренира, а не да се чака да се случи и тогава да се чудиш какви бяха съветите за спасяване.
Re: Човек зад борда
Моите ги носих зимата из лодката 3-4 пъти. Сега висят закачени в склада. Нямам място за тях, освен на гърба. Теснее ми кораба нещо.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Човек зад борда
Ако ти снимам чантата дето задължително трябва да е на борда -Шморхи написа:Моите ги носих зимата из лодката 3-4 пъти. Сега висят закачени в склада. Нямам място за тях, освен на гърба. Теснее ми кораба нещо.
сам трябва да излизам.
Добре че увеличих баша,та сега побира многото спасителни елементи,
амаааа - пак си е носене за всяко излизане.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Човек зад борда
В морето нямам богат опит,там всичко е по-голямо!
В морето все пак има,кой да те спаси,докато по язовирите често се оказваш единственна лодка и трябва да разчиташ на себе си!
Сладките води са по-коварни при плуване от морските,заради по-слабата плътност и заради неравномерното загряване по повърхността!Скоро плувах в един язовир с жилетка на Вестони,за да проверя дали ме държи над водата!Размотавах я 6години,без да ми се е налагало да я ползвам!Един час си плувах с нея без проблем и сега съм по-спокоен,застрахован!
Аз се отнасям сериозно,защото често съм на вода и трябва да съм подготвен достатъчно добре!Често виждам скъпи лодки за 10-20бона и вместо котва ползват камък и жилетки нямат или пък гребла!Това е несериозно отношение,към това което правиш!Значи,не си струва рискът!




-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Човек зад борда
Юни-2010!Събота,сутрин,тъмно,стигам до един нос с колесара,но се оказа плиткаж и давайки на заден за да не се усукам,пропаднах в кална дупка.Един колега ме издърпа с джипа,натоварих багажа в лодката и балъшки се отблъснах от брега с греблото и то се счупи,после и риба не фанах!Неделя влизам при вятър с посока от брега,паля,включвам на скорост,но не тръгвам а вятърът ме отнася!Греби сега с едното гребло 15минути,добре че не бях далече от брега при аварията!Оказа се прецакан редуктор и няма бързо оправяне на място!НЕВОЛЯТА ме съсипа за 2 дена,поне риба да бех фанал за компенсация,ма не!Без гребла и жилетка,просто не треа да се рискува,тъпо и гадничко е! 

- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Човек зад борда
Ааа,то туй последното сигурно е имало и още нещо в началото,ама не си разбрал намека да не излизаш.
Има такива каръшки дни в живота ни,не си сам де.
Има такива каръшки дни в живота ни,не си сам де.

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Човек зад борда
Е...аз какво да кажа. Отивам на кея, пускам лодката, нося котвата, гориво, оборудване, хавлии и прочие. Половин час сбор. Тръгвам да паля и въженцето се прибра в маховика, а дръжката ми остана в ръката. Айде всичко сначале, но по обратен ред. Пак половин час гърч под жегата.
Явно не е било ден да влизам, още повече, че хич не ми се влизаше, но жената орева орталъка. Някой дни си личат от сутринта. И се радвам де! Радвам се, че не се случи в морето, че инструмент нямам никакъв на борда.
Определено мисля, че и тоя ти уикенд е бил такъв. Показвало ти е да не влизаш ама....
Явно не е било ден да влизам, още повече, че хич не ми се влизаше, но жената орева орталъка. Някой дни си личат от сутринта. И се радвам де! Радвам се, че не се случи в морето, че инструмент нямам никакъв на борда.
Определено мисля, че и тоя ти уикенд е бил такъв. Показвало ти е да не влизаш ама....

Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Човек зад борда
Другия път си сложи в бермудите вместо ластик въже.Шморхи написа:Явно не е било ден да влизам, още повече, че хич не ми се влизаше, но жената орева орталъка. Някой дни си личат от сутринта. И се радвам де! Радвам се, че не се случи в морето, че инструмент нямам никакъв на борда.
Определено мисля, че и тоя ти уикенд е бил такъв. Показвало ти е да не влизаш ама....








Re: Човек зад борда
Въжета имам на кораба, ама камъче 10 нямах(вече имам), а без него...освен да се обеся на тва въже....
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Човек зад борда
Шморхи,пак си имал късмет че на брега е станало.
И аз съм патил http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f ... 90#p288606
Нямах с какво даже свеща да си развия.Е,сега имам повече инструмент отколкото в колата де.
И аз съм патил http://forum.nariba.com/viewtopic.php?f ... 90#p288606
Нямах с какво даже свеща да си развия.Е,сега имам повече инструмент отколкото в колата де.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Човек зад борда
Понеже ремонтът се забави с 3-4седмици и взех от един приятел стар Джонсън,да се пробвам!Влизам,влача и двигателя почна да гасне на 5-10 минути!На 3-тото дърпане,винаги палеше и продължавах все по-навътре!И на 5км. от колата при поредното дърпане,въжето се скина та гребах яко,добре че немаше насрещни вълни!Естественно,на 200м. от колата един колега ми предложи помощ,но бех в серия и ми стана иронично-смешно,та отказах!И аз нямах инструменти в себе си,но и нямаше да се оправя сам,щот пружината дет е хванато въжето,вади очи на неразбирачи!



Re: Човек зад борда
Що да не се справиш? Въжето нек си е намотано там, не те интересува то. На маховика трябва да има 2-3 места където да хванеш въженце и да дръпнеш. Въженца в лодка все трябва да има някакви. Нямам снимка да ти покажа какво имам предвид.
Сега съм много отворен, като видях кое как е, но като ми се случи и аз гледах като насрано дете, майка си.
Абе трябва си някакъв инструмент да има човек, че всичко може да се наложи. Аз имам клещи, права и крива отверка ама пуста глава...държа ги в рибарския куфар, па лятото не винаги го вземам с мен. Сега и камъче 10 с удължител и тресчотка си нося.
Сега съм много отворен, като видях кое как е, но като ми се случи и аз гледах като насрано дете, майка си.

Абе трябва си някакъв инструмент да има човек, че всичко може да се наложи. Аз имам клещи, права и крива отверка ама пуста глава...държа ги в рибарския куфар, па лятото не винаги го вземам с мен. Сега и камъче 10 с удължител и тресчотка си нося.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- ще става разбирач
- Мнения: 301
- Регистриран на: Пон Фев 26, 2007 11:15 pm
- Местоположение: Берковица,Монтана
- Обратна връзка:
Re: Човек зад борда
Роберт Джеймс/ветроходец от фърст класа обиколил няколко пъти земята/ пада от движещ се с 22 възела ветроходен тримаран при преход от едно английско пристанище до друго.Един 24 метров тримаран има огромна инерция и платна за свиване/около 200м2/.Докато направи поворот докато се върне и намери падналия се минали 25-30мин.
Намерили Роберт вече умрял от проохлаждане.Парадоксалното в случая е ,че Джеймс,който мнгократно е минавал покрай нос Хорн намира смъртта си само на няколкостотин
метра от брега.Изводи:
1.Морето на никой не прощава/дори и на най-опитните/ ако не се спазва "Добрата морска практика".
2.Когато си сам с моторна лодка винаги "съпинячката" на китката.
3.Не тръгвайте без инструктаж за действия.Особено ако имате гости,които са качват за първи път.
4.На вода отговорност за живота и здравето на пасажерите носи капитана/собственика/.Не качвайте хора които са склонни да не се подчиняват.
5.Алкохола след излизане от водата.
6.Броя на спасителните жилетки равен на екипажа.
7.Сам на ветроход винаги с колан закопчан за нещо дето няма да се скъса при падане зад борда.
Намерили Роберт вече умрял от проохлаждане.Парадоксалното в случая е ,че Джеймс,който мнгократно е минавал покрай нос Хорн намира смъртта си само на няколкостотин
метра от брега.Изводи:
1.Морето на никой не прощава/дори и на най-опитните/ ако не се спазва "Добрата морска практика".
2.Когато си сам с моторна лодка винаги "съпинячката" на китката.
3.Не тръгвайте без инструктаж за действия.Особено ако имате гости,които са качват за първи път.
4.На вода отговорност за живота и здравето на пасажерите носи капитана/собственика/.Не качвайте хора които са склонни да не се подчиняват.
5.Алкохола след излизане от водата.
6.Броя на спасителните жилетки равен на екипажа.
7.Сам на ветроход винаги с колан закопчан за нещо дето няма да се скъса при падане зад борда.
http://www.bashribar.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;