Всичко за ел. двигателите

Всико за лодките сонарите и атрибути към тях.

Модератори: emo vasilev, Кърцата

Аватар
edodi
новобранец
новобранец
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Фев 11, 2010 5:24 pm
Местоположение: София

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от edodi »

atanas atanasov написа:Колега дай малко повече информация какъв акумулатор (марка ,капацитет , от къде е купен и за колко пари)Иначе за този двигател ще ти трябва минимум акумулатор 115-120 амперчаса.Аз също мисля да си закупя скоро акумулатор че затова питам.
Пиши на skype - forestedodi

ще ти изпратя това, което ползвам
toyo1

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от toyo1 »

Колеги по време на тестовете MINNKOTA\ta\ се оказа на дъното и там си и остана въпреки водолаза които го търси :idea: Но преди да потъне с GPS зьсекох 4,1кмч което е супер за спокоино време.Сега си поръчах MINNKOTA ENDURA55 /дават го за лодки до 1,500кг) 470евро но тоя път ще га стягам аз за транеца а не комшията :wink: От прочетеното до тука не разбрах кои знае колко но ........
team rudozem
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 133
Регистриран на: Сря Сеп 03, 2008 7:56 pm

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от team rudozem »

[quote="Troli Rapala"]Амперчасовете,са най-важни във водата! :idea: quote]

Колега искаш да кажиш че един акумулатор 100 Аh с 900 А пусков ток и един с 100Ah с 3000А пусков ток, ще издържат едно и също време тъй като амперчасовете са най-важните във водата.
Това че издържат много повече пъти на разреждане и зареждане без да губят от капацитета си нее най-усновното, незнам защо сте останали с това впечетление


[quote="Troli Rapala"]Ще го разбереш след време и ще се сетиш за мен! :wink: quote]

Аз съм го разбрал и точно защото ми писна да бракувам акумулатори по на 1-2 месеца и реших да пробвам с по добра химия и определено ми излиза по евтино, не че тяговите акумулатори са вечни, за две година имам вече два бракувани по за 1000 лв но крайния резолтат е много по задоволителен.

В крайна сметка всеки взема в зависимост от възможности те си, но какъвто и акумулатор да вземите, най-важното е как се грижите за него :wink:
atanas atanasov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 164
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 2:27 pm
Местоположение: Разград

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от atanas atanasov »

За акумулатор май ще се доверя на Bosch L4 с капацитет 130 амперчаса.Като гледам е нова батерия за хоби и свободно време.На нея пише и дълбоко разреждане,че и за 400 лева.Ако се разрежда до 5 часа пише 105 амперчаса, доволно и с 3 години гаранция.Утре ще проверя и за "Искра"ако имат нещо подобно на какви цени са.Ама бош си е бош де.
За завистта,глупостта и подлостта почивен ден няма.
Troli Rapala
учете се от него
учете се от него
Мнения: 6494
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
Местоположение: sofia
Обратна връзка:

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от Troli Rapala »

Този на Бош е тежичък! :idea: По-хитро е два евтини по 100Ач за 330-360лв. и си готов за 3-4години напред! :wink: Това с гаранцията е малко на късмет,работата! :idea: Нема гаранция,че ще ти признаят гаранцията! :D :D
atanas atanasov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 164
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 2:27 pm
Местоположение: Разград

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от atanas atanasov »

Прав е троли за теглото тежък идва .100 амперчаса си е по-добре.
За завистта,глупостта и подлостта почивен ден няма.
marci
новобранец
новобранец
Мнения: 6
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 10:07 am

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от marci »

Здравейте, темата е доста интересна на като гледам всичко се върти около акумулаторите.Моето скромно мнение е ,че едва ли по скъпите акумулатори са по зле или същите като евтините,но щом и стартовите вършат работа нека всеки си избира какви възможности има какво може да си купи.В крайна сметка и с Опел и с Форд може да се ходи на работа,та дори и до морето чак :) -защо ли тогава хората си купуват Мерцедеси и БМВ-та?!? Така стоят нещата и с акумулаторите за мен,аз се сещам и за още една разлика Добрите тягови акумулатори са AGM технология ,което ще рече(AGM technology with absorbed electrolyte, no free acid ) нямат свободна киселина а са гелови ! , Виждал съм какво причинява киселината да дъното на метална лодка или в багажнка на автомобила.! Иначе съм съгласен и с тези които работят със стартови киселинни акумулатори,всеки сам си избира.Но така и така се разписах ,та искам да попитам нещо по темата-някой има ли отзиви за тези двигателчета:

http://www.hydrostart.com/2.Двигатели/2 ... ax_V40_30/

не знам защо линка излиза само на половината,но ако искате да го видите копирайте целия адрес не само синята част


В Бг от скоро са на пазара ,но иначе зад граница се ползват доста. Този модел има претенциите да е с максимайзер.т.е.2-3 пъти по икономичен от конвенционалните модели. Само за сравнение Миннкота с максимайзер и 40 lb e около 1000 лева у нас.
Благодаря на всеки който вземе отношение!
vanbg2
новобранец
новобранец
Мнения: 34
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 12:04 pm
Местоположение: София

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от vanbg2 »

Аз движа с ел.мотор на MotorGuide производство на Mercury са.


Freshwater Model: Peak Thrust Shaft Length Volts Speed Control Motor Directions Steering Mount Propeller
Hand controlled, transom mount:
VariMAX V40 40 lbs. 30", 36" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Taper-Lock Machete III VariMAX V45 45 lbs. 36", 42" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Taper-Lock Machete III
VariMAX V55 55 lbs. 36", 42" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Taper-Lock Machete III
VariMAX V75 75 lbs. 42" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Taper-Lock Machete III
Hand controlled, bow mount:

VariMAX V55 55 lbs. 50" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Gator Flex 360 Machete III
VariMAX V70 70 lbs. 50" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Gator Breakaway 20.8 Machete III
VariMAX V75 75 lbs. 50" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Gator Breakaway 20.8 Machete III
Hand controlled, pontoon mount:
VariMAX V55 55 lbs. 50" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Pontoon Machete III
VariMAX V70 70 lbs. 50" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Pontoon Machete III
VariMAX V75 75 lbs. 50" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Pontoon Machete III

Преди това бях с Minn Kota 30 lb. Сега съм с VariMAX V45 45 lbs. по доволен защото този е с максимайзер има и светодиодна индикация за мощност(натоварване в %) и напрежение. 45lb. е но е по икономичен. Акумулатор ползвам тягов на Varta 60-80Ah. Зарядното ми е Китайско 6 А. Ако някой оспори мнението ми за зарядно,нека след като си е заредил акумулатора със скъпото най-често импулсно зарядно да премери показанието на електролита дали му е зареден и да пише във форума. Оказа се ,че няколко модела не зареждат акумулатора повече от 65% ,което означава 100Ah.=60Ah.
toyo1

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от toyo1 »

Колеги купих Torqeedo Cruise2.0 на 24волта е и на наи-малката скорост ми бута алуминиевата лодка 5метра на 1,80м 90кг сьс скорост по -бърза от тая с която влача :?: Мотора е уникален но се принудих да слагам транец на другата лодка и сега ще се разделям с алуминиевата (а за това я купих) :!:
vanbg2
новобранец
новобранец
Мнения: 34
Регистриран на: Нед Май 09, 2010 12:04 pm
Местоположение: София

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от vanbg2 »

Евала, моторчето е страхотно.А що се отнася до скоростта, за тези двигатели има високоскоростни,нормални и за подводна растителност перки. Дано някога се засечем по язовирите да го видя на живо това чудо на немците.
toyo1

Re: Всичко за ел. двигятелите

Мнение от toyo1 »

vanbg2 написа:Евала, моторчето е страхотно.А що се отнася до скоростта, за тези двигатели има високоскоростни,нормални и за подводна растителност перки. Дано някога се засечем по язовирите да го видя на живо това чудо на немците.
Колега от фирмата ми предложиха САМО два вида НОРМАЛНА(като моята) и БЪРЗА като цената и е 350евро :idea: (добре че не я взех че трябваше да карам водни ски с алуминиевата :wink: ) във snimka.bg в профила ми toyo1 има снимки на мотора ако искаш ги премести тука.На яз Искър съм редовно там може да се засечеме.Чао и успех
toyo1

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от toyo1 »

Тествах ел. мотора на голямата лодка 1300кг тежи и е 6,10м на 2,50м и я бута срещу вълната много прилично :wink:
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от Тедо »

много глупости се изписаха за акумулаторите...
Единственото предимство на тяговите е, че имат доста повече цикли при пълно разреждане ...
Нормално не трябва да се стига до пълно разреждане на акумулатора, защото тогава следва прибиране на гребла... Ползването на 100-120Ач акумулатор също ми се вижда налудничаво - много са тежки!
По-добре 2бр по 60Ач - сега има в Метро на промоция Монбат на смешни пари... Ако не ги източвате докрай и след излета веднага ги заредите, ще изкарат доста...
За да изтече киселината от сегашните запечатани акумулатори /имат само отдушник/, трябва да постои обърнат... ако веднага го изправиш, нищо не изтича... Да не говорим, че ако лиснеш 1л вода /все ще намериш :lol: / и киселината ще се разреди достатъчно за да не промени цвета на алуминиевия под... При ПВЦ, стъклопластова или полиетиленова лодка проблем няма въобще...
atanas atanasov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 164
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 2:27 pm
Местоположение: Разград

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от atanas atanasov »

Ако използваме 2 акумулатора по 60 амперчаса и ги изтощим примерно на 60-70%.После се приберем вечер късно от риболов и трябва да заредим за утре акумулаторите . Ще се наложи да си навиваме будилника да ставаме от сън после пак да лягаме. Няма да се налага да ставаме по никое време при един акумулатор от 100 или 120 амперчаса.Затова за мен един по-мощен е по-добре от два малки.
За завистта,глупостта и подлостта почивен ден няма.
toyo1

Re: Всичко за ел. двигателите

Мнение от toyo1 »

atanas atanasov написа:Ако използваме 2 акумулатора по 60 амперчаса и ги изтощим примерно на 60-70%.После се приберем вечер късно от риболов и трябва да заредим за утре акумулаторите . Ще се наложи да си навиваме будилника да ставаме от сън после пак да лягаме. Няма да се налага да ставаме по никое време при един акумулатор от 100 или 120 амперчаса.Затова за мен един по-мощен е по-добре от два малки.
А ако направиш като мене (слънчев панел +контролер=заредени от слънцето акомулатори) няма да има значение колко са :wink:
Публикувай отговор

Обратно към “Лодки и сонари”