Къде се намирам:
Относно Сайта
Разни
naRiba.com
Форум
Относно Сайта
Разни
Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Модератор: dantho.mihov
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
...и най-душманин на джобаchanio написа:Много извръщения се навъдиха,ама мотора си остава един 4 цилиндъра,верига и миришещ на бензинНай-произвеждан,най-продаван

Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Карал съм атмосферен бензин, после същия на газ, после турбо дизел, после атмосферен дизел, после турбо дизел "комън рейл", после турбо бензин, после същата на хаз, после турбо бензин с директен впръск.
Истината за мен е следната(книжка имам от 98-а година, а километрите ми са над 400 000).
Всяка една кола трябва да е с турбо компресор(изключвам бензин над 4000 кубика). Ако на колата може да се сложи газ - най-добре. Ако не може, по-добре да е турбо + дизел.
Глупостите, че дизела е по-добър от бензина на доускорение - пропускаме ги
Глупостите, че возите газта като бомба - пропускаме ги
Глупостите, че газта скопява колата - пропускаме ги
Глупостите, че дизела е с по-скъпа поддръжка от бензина - пропускаме ги
Личните ми автомобили към момента са:
Опел Вектра Б 1.8-16в + газ - няма разлика бензин/газ(газов инжекцион)
Фиат Браво 2.0-20В + газ - няма разлика бензин/газ(газов инжекцион)
Фолксваген Пасат СС 1.8TSI - харчи 10 градско и 6.5 извън, а е 160 к.с. и върви доста, а и не е никак малка кола.
Опел Виваро 2.0CDTI - върви като змей, не харчи нищо и освен филтри и подобни, друго не е сменяно(45000 км.)
Ситроен Джъмпер 2.8HDI - върви като змей и не харчи нищо и освен филтри и подобни, друго не е сменяно(130000 км.)
От близкото минало:
Фиат Пунто 1.2 - 75 к.с. обикновенно АГУ - на бензин 8 градско, на газ 12 - газовата боклук и колата боклук
Фиат Дукато 2.5ТДИ(купих го 10 годишно) - харчеше малко и вървеше много - никакви ремонти!
Вие си говорете, не ми пречите.
П.П. Като обобщение,
Много колеги се изказват доста категорично, без да имат основание за това. Няма как да си купил една стара кола с незнайна история и да твърдиш каквото и да е(дизела е скъп за ремонт, газта е за готвене, дрън-дрън-дрън...) Дал съм толкова пари за ремонт на дизела, газтва на комшията гърми, газовата на комшийка избухна и и опърли перчема - глупости си приказвате!
П.П.П. Сравнението по-горе м/у двете БМВ-а не е коректно. Бензиновото при 80 може да включи дори 2-а, а дизелото на 4-а на 120 ще е почти в червената зона....
Шкода Фабия RS има и не пишете иронично, без да сте запознати, защото излизате...глупави.
Старата Фабия RS е 1.9ТДИ на ВАГ - 131 к.с. помпа-дюза.
Новата Фабия RS е 1.4 пак на ВАГ с турбо + компресор и ала-бала.
240 км/ч по скоростомер за вероятно 225-228 км/ч реални. Колко са реални, никой не може да каже, защото дори GPS-a дава грешка(поне тези GPS-и, които ние можем да си купим).
Лека вечер!
Истината за мен е следната(книжка имам от 98-а година, а километрите ми са над 400 000).
Всяка една кола трябва да е с турбо компресор(изключвам бензин над 4000 кубика). Ако на колата може да се сложи газ - най-добре. Ако не може, по-добре да е турбо + дизел.
Глупостите, че дизела е по-добър от бензина на доускорение - пропускаме ги
Глупостите, че возите газта като бомба - пропускаме ги
Глупостите, че газта скопява колата - пропускаме ги
Глупостите, че дизела е с по-скъпа поддръжка от бензина - пропускаме ги
Личните ми автомобили към момента са:
Опел Вектра Б 1.8-16в + газ - няма разлика бензин/газ(газов инжекцион)
Фиат Браво 2.0-20В + газ - няма разлика бензин/газ(газов инжекцион)
Фолксваген Пасат СС 1.8TSI - харчи 10 градско и 6.5 извън, а е 160 к.с. и върви доста, а и не е никак малка кола.
Опел Виваро 2.0CDTI - върви като змей, не харчи нищо и освен филтри и подобни, друго не е сменяно(45000 км.)
Ситроен Джъмпер 2.8HDI - върви като змей и не харчи нищо и освен филтри и подобни, друго не е сменяно(130000 км.)
От близкото минало:
Фиат Пунто 1.2 - 75 к.с. обикновенно АГУ - на бензин 8 градско, на газ 12 - газовата боклук и колата боклук
Фиат Дукато 2.5ТДИ(купих го 10 годишно) - харчеше малко и вървеше много - никакви ремонти!
Вие си говорете, не ми пречите.
П.П. Като обобщение,
Много колеги се изказват доста категорично, без да имат основание за това. Няма как да си купил една стара кола с незнайна история и да твърдиш каквото и да е(дизела е скъп за ремонт, газта е за готвене, дрън-дрън-дрън...) Дал съм толкова пари за ремонт на дизела, газтва на комшията гърми, газовата на комшийка избухна и и опърли перчема - глупости си приказвате!
П.П.П. Сравнението по-горе м/у двете БМВ-а не е коректно. Бензиновото при 80 може да включи дори 2-а, а дизелото на 4-а на 120 ще е почти в червената зона....
Шкода Фабия RS има и не пишете иронично, без да сте запознати, защото излизате...глупави.
Старата Фабия RS е 1.9ТДИ на ВАГ - 131 к.с. помпа-дюза.
Новата Фабия RS е 1.4 пак на ВАГ с турбо + компресор и ала-бала.
240 км/ч по скоростомер за вероятно 225-228 км/ч реални. Колко са реални, никой не може да каже, защото дори GPS-a дава грешка(поне тези GPS-и, които ние можем да си купим).
Лека вечер!
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
aaa11
- вече хвърля и на тежко

- Мнения: 293
- Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 4:14 pm
- Местоположение: софия
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
подкрепям колегата Значи в момента карам и двете си коли ,едната е 2.4 tds а другата 2.0 турбо инжекцион с газ .частите са им на една цена ,дизела градко в софия ми харчи 7.5-8 бензина 10-12 .Пъргавината им е мног сходна ,бензиновата с много малко превъзхожда другата и това се дължи на по лекото копе .А и дави кажа чесно безниновата ми е правила много повече проблеми от дизела ,а и двете ги карам по един и същ начин
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
nachi koeto iskam da popitam e tova
v momenta karam Mercedes - c180 (benzin)
iskam (i shte si vzema) Mercedes - clk 200 Compressor (+ mislq da mu slagam gaz injekcion)
(ne pitaite zashto mercedes zaklet fen sam nqma da me razobedite)
kajete mi ako na clk-to mu sloja gaz kolko gore dolo shte gori che ne iskam da se precakvam shtoto az gore dolo sam si napravil smetkata za mene no iskam i mnenieto na drugi.
Diesel ne vzimam zashtoto tozi model Diesel dvigatel nqma a az iskam takuf model zashtoto mi e slabost.No ne iskam i da e chist benzin zashtoto che trqbva da si dam gashtite na nqkoq benzinostancia . . . . . .
mersi predvaritelno na vsichki
v momenta karam Mercedes - c180 (benzin)
iskam (i shte si vzema) Mercedes - clk 200 Compressor (+ mislq da mu slagam gaz injekcion)
(ne pitaite zashto mercedes zaklet fen sam nqma da me razobedite)
kajete mi ako na clk-to mu sloja gaz kolko gore dolo shte gori che ne iskam da se precakvam shtoto az gore dolo sam si napravil smetkata za mene no iskam i mnenieto na drugi.
Diesel ne vzimam zashtoto tozi model Diesel dvigatel nqma a az iskam takuf model zashtoto mi e slabost.No ne iskam i da e chist benzin zashtoto che trqbva da si dam gashtite na nqkoq benzinostancia . . . . . .
mersi predvaritelno na vsichki
-
jamiemirror
- вече хвърля и на тежко

- Мнения: 231
- Регистриран на: Чет Яну 21, 2010 11:18 am
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Балки, искаш хем да стиснеш - хем да пръднеш
Като нямаш гащи за бензиностанция - къде тръгна компресорен Мерджан да караш...
Не че е невъзможно де, обаче в твоя случай харченето ще зависи много и от крачето. Ще поискаш от техниците които ти инсталират уредбата да ти сложат превключвател за икономично/спортно каране. Настройка на газовия инжекцион е, някои го имат.
ПП: Преди да си купиш точно тоя модел, огледай какви дефекти дава конкретното поколение. Пак си бъди фен, няма лошо. Вероятността обаче да е по-проблематичен от сегашния ти Мечок е доста голяма.
Не че е невъзможно де, обаче в твоя случай харченето ще зависи много и от крачето. Ще поискаш от техниците които ти инсталират уредбата да ти сложат превключвател за икономично/спортно каране. Настройка на газовия инжекцион е, някои го имат.
ПП: Преди да си купиш точно тоя модел, огледай какви дефекти дава конкретното поколение. Пак си бъди фен, няма лошо. Вероятността обаче да е по-проблематичен от сегашния ти Мечок е доста голяма.
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Във форума пишем само на кирилица!
- czd
- сериозен играч

- Мнения: 1423
- Регистриран на: Пон Мар 01, 2010 9:21 pm
- Местоположение: София-Видин
- Обратна връзка:
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
един от моите приятели и редовен посетител на форума кара цедка компресор на газчица и колкото пъти съм се качвал в нея не съм виждал борда да показва по малко от 15....като в повечето случаи е около 18 това за София, извънградско не съм се возил ,но предполагам че няма как да падне под 10
пп иначе преди седмица видях на едно porcshe cayenne беше забоден пистолет за газ, на омв на г.м.димитров
даже и снимка направих ,може по късно да я кача 
пп иначе преди седмица видях на едно porcshe cayenne беше забоден пистолет за газ, на омв на г.м.димитров
- kita20008969
- ще става разбирач

- Мнения: 375
- Регистриран на: Вто Апр 11, 2006 9:36 pm
- Местоположение: gabrovo
- Обратна връзка:
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Дизел или Бензин?
Дизеловото гориво и бензина се получават при ректификация на суров петрол. Процесът най-общо представлява поетапно загряване на петрола, като при всеки етап се отделят различните горива, под формата на газове. При първия етап на загряване се отделят леките горива-бензин, лигроин, керосин. На вторият етап при по-висока температура се отделя дизеловото гориво, което е по-тежко. Накрая остава тежкото мазутно гориво и битумите /асфалти/.
Качествата на бензина се характеризират с т.нар. октаново число, а при дизела е налице друга характеристика-цетаново число. На практика двете характеристики са взаимно противоположни като смисъл. Принципът на действие на бензиновият двигател се основава на предварително образуване на гориво-въздушна смес, която се подава готова в цилиндъра, компресира се и се запалва с помощта на искра. Колкото по-рано се запали горивната смес преди буталото да е достигнало горна мъртва точка /крайното положение на максимално сгъстяване/, толкова е по-зле за мощността на двигателя.
В този смисъл октановото число показва способността на горивото да задържи запалването си до подаване на искра от електрическата свещ.При по-нискооктаново гориво има детонации на някои въглеводороди от състава му още при процеса на сгъстяване на горивната смес, преди подаването на искра за запалване. Колкото е по-високо октаново горивото, толкова процеса на задържане на предварителното възпламеняване е по-дълъг. Това не означава, че трябва да наливаме само 100 октанов бензин и да очакваме чудеса от двигателя! Всеки двигател е проектиран да работи с точно определено октаново число в зависимост от степента си на сгъстяване и центроваката на запалването.Използването на различни октанови числа бензин от предписаните от завода производител, води до лоша работа на мотора, загряване, димност, голям разход на гориво и др.
Цетановото число характеризира способността на горивото да се само възпламенява Максималното цетаново число е 50. Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво.Тук важи също казаното вече за предписаните от завода производител цетанови числа на горивото за конкретен двигател. Автодизелите използват гориво с цетаново число около 35.
Дизелът е по-съвършен от бензиновият двигател, благодарение на принципа си на действие. Докато при бензина се регулира количеството на гориво-въздушната смес, която се подава в цилиндъра /количествено регулиране/, то при дизела се регулира само количеството на горивото, което се впръсква в цилиндъра /качествено регулиране/. Количеството на въздуха е постоянна величина при всяко положение на педала на газта. Дизелът няма запалителни свещи, горенето започва от температурата на адиабатно свития въздух в цилиндъра. Ето защо степента му на сгъстяване е 2-3 пъти по-голяма. Ако новият бензинов мотор има 14 бара компресия, то новият дизел е с 34-36 бара. За добър дизел на старо се смята такъв с компресия 30 и повече бара.
КПД/коефициент на полезно действие/ на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите и до 40-50% при големите корабни ниско оборотни хибридни мазутно-дизелови двигатели.От тук следва и пословичната икономичност на дизела. Вярно е, че като двигател дизела е температурно и якостно по-натоварен, но това не е от значение на практика Трябва да се отбележи, че дизелът е за нискооборотен мотор. Максимума на честотата на въртене е около 2000-2500 оборота в минута. Това гарантира и по-голямата дълго вечност на двигателя в сравнение с бензина /по-бавно движение на буталото и по-малко на брой цикли за едно и също изминато от автомобила разстояние, водят до по-малко износване/.
Между габровци
- А бе Пешо,що пиеш тия хапчета,да не си болен??
- Не бе,утре им изтича срока на годност.
- А бе Пешо,що пиеш тия хапчета,да не си болен??
- Не бе,утре им изтича срока на годност.
- batjoro76
- научил се да хвърля

- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет Дек 04, 2009 11:38 am
- Местоположение: Пловдив
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Карам си 1.8 Турбо 150к.с. на газ . Разлика във вървенето (газ /бензин)няма (ГИ- БРЦ).
Върви много, гори малко.Съгласен съм да я меря на вървене и разход(в пари,не в литри) с дизелче до 2000 куб.
Върви много, гори малко.Съгласен съм да я меря на вървене и разход(в пари,не в литри) с дизелче до 2000 куб.
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Ще го стопишbatjoro76 написа:Карам си 1.8 Турбо 150к.с. на газ . Разлика във вървенето (газ /бензин)няма (ГИ- БРЦ).
Върви много, гори малко.Съгласен съм да я меря на вървене и разход(в пари,не в литри) с дизелче до 2000 куб.
-
aaa11
- вече хвърля и на тежко

- Мнения: 293
- Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 4:14 pm
- Местоположение: софия
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
според мен всичко е в стила на каране на човек ,дизелче 1.8 може и да харчи 15 /100, и 12 цилиндъра 6000 кубика да харчи 6.5 (имаше такъв опит с ауди s8) в top gear
-
cucko
- разбира нещата

- Мнения: 645
- Регистриран на: Пет Май 29, 2009 10:49 pm
- Местоположение: Павликени
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Що не дигнеш бариерата на 3000 дизелbatjoro76 написа:Карам си 1.8 Турбо 150к.с. на газ . Разлика във вървенето (газ /бензин)няма (ГИ- БРЦ).
Върви много, гори малко.Съгласен съм да я меря на вървене и разход(в пари,не в литри) с дизелче до 2000 куб.
Грехота е да убием трофейни риби!
Дайте им втори шанс!
Дайте им втори шанс!
-
Ivak
- кандидат преподавател

- Мнения: 3426
- Регистриран на: Пон Май 02, 2005 9:14 pm
- Местоположение: София, Русе
- Обратна връзка:
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Първо дали след като си купя дизел, ще искам да се състезавам? Може би искам да си карам бързо(по магистралите извън БГ) и икономично
Иначе за да се вихри спора, една гонка с Шкода фабия РС 2000 кубика дизел 136 коня и 150-те коня на газ би било интересно
Не може по кубици да се решава кое по бързо и кое не
Иначе пак мнението ми е:
Ако се кара повече от 20000-30000 км на година дизел
Ако се кара само в града, метан или газ. НООООО читава кола с читава газова уредба. Иначе е трагедия, комедия, хабене на нерви и трошене на пари.
Малолитражки и богаташи на бензин
Иначе за да се вихри спора, една гонка с Шкода фабия РС 2000 кубика дизел 136 коня и 150-те коня на газ би било интересно
Не може по кубици да се решава кое по бързо и кое не
Иначе пак мнението ми е:
Ако се кара повече от 20000-30000 км на година дизел
Ако се кара само в града, метан или газ. НООООО читава кола с читава газова уредба. Иначе е трагедия, комедия, хабене на нерви и трошене на пари.
Малолитражки и богаташи на бензин
-
cucko
- разбира нещата

- Мнения: 645
- Регистриран на: Пет Май 29, 2009 10:49 pm
- Местоположение: Павликени
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Защо не се загледаме в бъдещето на технологийте на производителите!
Аз до колкото забелязвам все повече и повечето серий автомобили ги превръщат в автоматични скоростни кутий и даже разработват дизелови мотори с 300 к.с. с разход само 6,2 л/100 км
Тия песни дето ги пеете че БМВ-тата горели много-вярно е ако се говори само при бензиновите от 2500кубика и нагоре при което ама много много зависи от десния крак иначе пестеливо ще докара колкото една чикиджийска малолитражка с голямото си купе....но говорим ли за дизел...ето един пример
BMW F11 535d
http://www.bmw.bg/bg/bg/newvehicles/5se ... gines.html
Ако имате желание можете да разгледате и прочетете поне малко в информационна технология
Аз до колкото забелязвам все повече и повечето серий автомобили ги превръщат в автоматични скоростни кутий и даже разработват дизелови мотори с 300 к.с. с разход само 6,2 л/100 км
Тия песни дето ги пеете че БМВ-тата горели много-вярно е ако се говори само при бензиновите от 2500кубика и нагоре при което ама много много зависи от десния крак иначе пестеливо ще докара колкото една чикиджийска малолитражка с голямото си купе....но говорим ли за дизел...ето един пример
BMW F11 535d
http://www.bmw.bg/bg/bg/newvehicles/5se ... gines.html
Ако имате желание можете да разгледате и прочетете поне малко в информационна технология
Грехота е да убием трофейни риби!
Дайте им втори шанс!
Дайте им втори шанс!
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Цените на горивата стабилно растат с всеки изминал ден.................. 


