Повишаване на мощност ?

Всико за лодките сонарите и атрибути към тях.

Модератори: emo vasilev, Кърцата

Ivak
кандидат преподавател
кандидат преподавател
Мнения: 3426
Регистриран на: Пон Май 02, 2005 9:14 pm
Местоположение: София, Русе
Обратна връзка:

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от Ivak »

Не се ли губят ниските обороти при пипане на карбуратора?
Как се глисира с 2,5 коня :roll:
VGS
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 858
Регистриран на: Чет Мар 23, 2006 4:09 pm
Местоположение: Wildau

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от VGS »

Ако си около 50 кг и с малко късмет може и да се излезе на глисаж, но едва ли пълен.
Аз(100кг) съм излизал с 4 коня и с лодка 3,20м, но сам и с доста нагласяне на тежеста. за това сега съм с 15-ка на същата лодка :wink:
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от Тедо »

на Меркури /например/ фабрично си има 2.5 и 3.5кс при едно и също тегло и кубатура. При сегашните цени на новите двигатели разликата е 222лв...

Разликата в мощността обаче е при високите обороти /3.5 има макс. мощност при 5500-6000об, а 2.5 - при 5000-5500об/...

За да излезеш на глисаж ти трябва повече мощност /въртящ момент/ при средни обороти 3000-4000... Знаеш, че като не може да се развърти двигателя, не излиза на глисаж, а само бучи повече при подаване на газ...

Не знам защо производителите не дават графики за мощността и въртящия момент при обороти от 500 до 6000, както има за колите... От такава графика веднага ще разбереш с колко единия мотор е по-добър от другия при средните обороти /които са най-важни/...
pax
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 123
Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 8:24 pm

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от pax »

Tedo е прав, последните 10-15% от завъртането на ръчката не дават друг резултат, освен повече бучене.
Иначе съм между 70-75кг. през различните сезони. Последните 7-8г. не съм де мерил, но няма промяна. Може да не е "пълен" глисаж, но излиза дори с човек, който е 10-15кг. отгоре моите (има регистрация във форума). Всъщност той го измисли номера с правата стойка - аз само преписах :oops: от него. Голямо удоволствие е, предвид ниската скорост и да паднеш във водата, няма опасност от контузия.
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от Тедо »

гледай да не паднеш зимно време, че... :cry:
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от Шморхи »

Това, което ще кажа не съм сигурен, че е точно така - да си вържа гащите. ;) Просто ми стана интересна темата понеже е масово явление следното
Еднакви железа - 4,5,6 к.с.
Еднакви железа - 8, 9.8 к.с.
Еднакви железа - 9.9, 13.5, 15 к.с.
Еднакви железа - 15, 20 к.с.
И...така нататък. Масова практика е явно. Но мисля, че различните производители подхождат различно.
Тохатсу 2.5 и 3.5 са един и същ двигател като железа, но втория развива макс. си мощност при 1000 оборота отгоре. Това за мен значи, че би трябвало да имат някакъв ограничител за да могат от него да изкарат някой лев отгоре като предложат две мощности от един и същ двигател.
Маринер/Меркури обаче, твърдят че 2.5 и 3.5 к.с. се постигат с един и същ двигател, при едни и същи обороти. Което на мен ми говори, че става дума за дебит на хранене(разбирай карбуратор и по-точно жигльор/и).
Колегата трябва да каже какъв е неговия двигател и някой от вносителите(имаме си ги доста) да каже какво може или не може да се направи(ако има интерес да го направи разбира се).
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от Тедо »

на всички марки без изключение еднаквите "железа" развиват по-висока мощност при по-високи обороти...
На Меркури от сайта:
за 3.5/ 2.5кс
HP/Kw @ Prop 3.5 / 2.6 2.5 / 1.9
Full throttle RPM 5000-6000 4500-5500
Cylinder Configuration 1 1
Displacement (L / CID) 5.2 / 85 5.2 / 85
Bore and Stroke (in / mm) 2.16 x 1.42in / 55 x 36mm 2.16 x 1.42in 55 x 36mm
Fuel Induction System 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve)
Ignition CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance
Fuel System Carbureted Carbureted
Alternator Amp — —
Cooling System Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat
Starting Manual Manual
Gearcase Ratio 2.15:1 2.15:1
Gear Shift F-N F-N
Gearcase Options — —
Steering Tiller with 360° turning Tiller with 360° turning
Trim System — —
Trim Positions 4 4
Trim Options — —
Exhaust System Above prop Above prop
Shallow water drive — —
Shallow water trim range (degrees) 16 16
Recommended Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil
Fuel Ethanol Tolerance 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol
Integral fuel tank (gal / L) 0.3 / 0.95 0.3 / 0.95
Remote fuel tank optional — —
Optional fuel tank (gal / L) — —
Remote fuel tank standard (gal / L) — —
Engine Protection Operator Warning System Over-rev Over-rev
Compatible with Smartcraft Digital Technology No No
Shaft Length 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
Dry Weight * Lightest model available 38lbs / 17kg 38lbs / 17kg

За 4 / 5 / 6 кс
HP/Kw @ Prop 4 / 2.9 5 / 3.7 6 / 4.4
Full throttle RPM 4500-5500 4500-5500 5000-6000
Cylinder Configuration 1 1 1
Displacement (L / CID) 7.5 / 123 7.5 / 123 7.5 / 123
Bore and Stroke (in / mm) 2.32 x 1.77in 59 x 45mm 2.32 x 1.77in 59 x 45mm 2.32 x 1.77in
59 x 45mm
Fuel Induction System 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve)
Ignition CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance
Fuel System Carbureted Carbureted Carbureted
Alternator Amp 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional) 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional) 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional)
Cooling System Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat
Starting Manual Manual Manual
Gearcase Ratio 2.15:1 2.15:1 2.15:1
Gear Shift F-N-R F-N-R F-N-R
Gearcase Options — — —
Steering Tiller Tiller Tiller
Trim System — — —
Trim Positions 6 6 6
Trim Options — — —
Exhaust System Though prop Though prop Though prop
Shallow water drive Yes Yes Yes
Shallow water trim range (degrees) 16 16 16
Recommended Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil
Fuel Ethanol Tolerance 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol
Integral fuel tank (gal / L) 0.4 / 1.1 — —
Remote fuel tank optional — — —
Optional fuel tank (gal / L) 3.2 / 12 — —
Remote fuel tank standard (gal / L) — 3.2/12 3.2 / 12
Engine Protection Operator Warning System Low oil pressure
Over-rev Low oil pressure
Over-rev
Low oil pressure
Over-rev

Compatible with Smartcraft Digital Technology No No No
Shaft Length 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
20 in (508 mm)
Dry Weight * Lightest model available 55lbs / 25kg 55lbs / 25kg 55lbs / 25kg

малко е нечетливо, затова може да влезете тук и да си избирате кои модели да сравнявате в табличен вид: http://www.mercurymarine.com/compare/ou ... pare=3,4,5
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от Тедо »

а ограничител на оборотите имат даже и китайските двигатели... но е вграден в електронното запалване и не можеш да променяш оборотите...
pax
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 123
Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 8:24 pm

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от pax »

Нещото ми е Джонсън.
Смятам да попитам инженерната поддръжка - човека ми направи добро впечатление. ако не помогне - ще търся друг вариант. Според приятел - техничар няма да има проблем с интервенцията. След това, което направи съвсем сам миналата година с неговия двигател, съм склонен да му вярвам. Дори да се повиши риска от износване, да се вдигне разхода ... при моята експлоатация е без значение.
Тедо, през зимата няма как да падна от нея - за 3 месеца съм ходил 2 пъти за риба и то на Пънча по за 2-3 часа. Много ангажимент, много нещо ...
Аватар
gunis
новобранец
новобранец
Мнения: 31
Регистриран на: Чет Май 29, 2008 10:36 pm
Местоположение: България ,Тракия

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от gunis »

Teдо, означава ли, че Parsun 5 S ,може да се вдигнат оборотите до 6000, съответно мощността да стане 6 к.с....
petukingdom
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 204
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 11:22 pm

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от petukingdom »

Тедо е прав за rev.limiter(ограничителя на оборотите),щото иначе тунингите щяха да са много лесни!При Тохацу и Меркюри се сменя задължително целия карбуратор,а не само жигльорите :wink: Между другото купувам карб за Тохацу 6к.с 4т :drinkers: Ши ъпгрейдвам :D
http://m.youtube.com/user/petukingdom" onclick="window.open(this.href);return false;
zanev
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 197
Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от zanev »

За пример: Johnson 10к.с. 2т за да стане 15кс се сменя:карбуратор(не само жигл.) и изпускателна система(ауспух),като има разлика и в положението на медната тръба за водата
Изображение
Изображение
Изображение
Също така при увеличаване на кс трябва да се обърне внимание и на свещите. Определено ще ти е по-лесно и сигурно да смениш двигателя с по-мощен! Тоя филм с "не ми стига мааалко мощност" съм го гледал. :mrgreen:
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от Тедо »

gunis написа:Teдо, означава ли, че Parsun 5 S ,може да се вдигнат оборотите до 6000, съответно мощността да стане 6 к.с....
фабрично няма Парсън 6кс... Не знам как ще му вдигнеш оборотите - няма "врътка" на електронното и е залято...
stanistud
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 112
Регистриран на: Съб Фев 16, 2008 11:18 pm
Местоположение: Шумен

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от stanistud »

И аз имам въпрос по-скоро към Тедо.Има ли винт с по-къса стъпка от стандартно продаваната с Парсън 2,6.Това би разтоварило двигателя.Сега последната четвърт от подаването на газ води само до глухо ръмжене без увеличаване на оборотите от друга страна при тролинг двигателят ще работи с малко по-високи обороти от минималните,което е добре за него а и може да се понижи скороста което при някои условия води до по-добър резултат.
Забравих да пиша че го карам с лодка 3,30 м.
pax
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 123
Регистриран на: Пет Апр 18, 2008 8:24 pm

Re: Повишаване на мощност ?

Мнение от pax »

zanev написа:За пример: Johnson 10к.с. 2т за да стане 15кс се сменя:карбуратор(не само жигл.) и изпускателна система(ауспух),като има разлика и в положението на медната тръба за водата
.....
Също така при увеличаване на кс трябва да се обърне внимание и на свещите. Определено ще ти е по-лесно и сигурно да смениш двигателя с по-мощен! Тоя филм с "не ми стига мааалко мощност" съм го гледал. :mrgreen:
Не ми стигат 4 коня за тази лодка, но проблема е в килограмите, а 6 коня знаеш колко тежат. ако не намеря вариант за корекция, ще търся 2Т, проблемът е, че предпочитам да е нов, а такива не се предлагат на всяка сергия в БГ.
Публикувай отговор

Обратно към “Лодки и сонари”