Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Лодки и сонари
naRiba.com

Форум




Повишаване на мощност ?
Модератори: emo vasilev, Кърцата
-
- кандидат преподавател
- Мнения: 3426
- Регистриран на: Пон Май 02, 2005 9:14 pm
- Местоположение: София, Русе
- Обратна връзка:
Re: Повишаване на мощност ?
Не се ли губят ниските обороти при пипане на карбуратора?
Как се глисира с 2,5 коня
Как се глисира с 2,5 коня

Re: Повишаване на мощност ?
Ако си около 50 кг и с малко късмет може и да се излезе на глисаж, но едва ли пълен.
Аз(100кг) съм излизал с 4 коня и с лодка 3,20м, но сам и с доста нагласяне на тежеста. за това сега съм с 15-ка на същата лодка
Аз(100кг) съм излизал с 4 коня и с лодка 3,20м, но сам и с доста нагласяне на тежеста. за това сега съм с 15-ка на същата лодка

- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повишаване на мощност ?
на Меркури /например/ фабрично си има 2.5 и 3.5кс при едно и също тегло и кубатура. При сегашните цени на новите двигатели разликата е 222лв...
Разликата в мощността обаче е при високите обороти /3.5 има макс. мощност при 5500-6000об, а 2.5 - при 5000-5500об/...
За да излезеш на глисаж ти трябва повече мощност /въртящ момент/ при средни обороти 3000-4000... Знаеш, че като не може да се развърти двигателя, не излиза на глисаж, а само бучи повече при подаване на газ...
Не знам защо производителите не дават графики за мощността и въртящия момент при обороти от 500 до 6000, както има за колите... От такава графика веднага ще разбереш с колко единия мотор е по-добър от другия при средните обороти /които са най-важни/...
Разликата в мощността обаче е при високите обороти /3.5 има макс. мощност при 5500-6000об, а 2.5 - при 5000-5500об/...
За да излезеш на глисаж ти трябва повече мощност /въртящ момент/ при средни обороти 3000-4000... Знаеш, че като не може да се развърти двигателя, не излиза на глисаж, а само бучи повече при подаване на газ...
Не знам защо производителите не дават графики за мощността и въртящия момент при обороти от 500 до 6000, както има за колите... От такава графика веднага ще разбереш с колко единия мотор е по-добър от другия при средните обороти /които са най-важни/...
Re: Повишаване на мощност ?
Tedo е прав, последните 10-15% от завъртането на ръчката не дават друг резултат, освен повече бучене.
Иначе съм между 70-75кг. през различните сезони. Последните 7-8г. не съм де мерил, но няма промяна. Може да не е "пълен" глисаж, но излиза дори с човек, който е 10-15кг. отгоре моите (има регистрация във форума). Всъщност той го измисли номера с правата стойка - аз само преписах
от него. Голямо удоволствие е, предвид ниската скорост и да паднеш във водата, няма опасност от контузия.
Иначе съм между 70-75кг. през различните сезони. Последните 7-8г. не съм де мерил, но няма промяна. Може да не е "пълен" глисаж, но излиза дори с човек, който е 10-15кг. отгоре моите (има регистрация във форума). Всъщност той го измисли номера с правата стойка - аз само преписах

- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повишаване на мощност ?
гледай да не паднеш зимно време, че... 

Re: Повишаване на мощност ?
Това, което ще кажа не съм сигурен, че е точно така - да си вържа гащите.
Просто ми стана интересна темата понеже е масово явление следното
Еднакви железа - 4,5,6 к.с.
Еднакви железа - 8, 9.8 к.с.
Еднакви железа - 9.9, 13.5, 15 к.с.
Еднакви железа - 15, 20 к.с.
И...така нататък. Масова практика е явно. Но мисля, че различните производители подхождат различно.
Тохатсу 2.5 и 3.5 са един и същ двигател като железа, но втория развива макс. си мощност при 1000 оборота отгоре. Това за мен значи, че би трябвало да имат някакъв ограничител за да могат от него да изкарат някой лев отгоре като предложат две мощности от един и същ двигател.
Маринер/Меркури обаче, твърдят че 2.5 и 3.5 к.с. се постигат с един и същ двигател, при едни и същи обороти. Което на мен ми говори, че става дума за дебит на хранене(разбирай карбуратор и по-точно жигльор/и).
Колегата трябва да каже какъв е неговия двигател и някой от вносителите(имаме си ги доста) да каже какво може или не може да се направи(ако има интерес да го направи разбира се).

Еднакви железа - 4,5,6 к.с.
Еднакви железа - 8, 9.8 к.с.
Еднакви железа - 9.9, 13.5, 15 к.с.
Еднакви железа - 15, 20 к.с.
И...така нататък. Масова практика е явно. Но мисля, че различните производители подхождат различно.
Тохатсу 2.5 и 3.5 са един и същ двигател като железа, но втория развива макс. си мощност при 1000 оборота отгоре. Това за мен значи, че би трябвало да имат някакъв ограничител за да могат от него да изкарат някой лев отгоре като предложат две мощности от един и същ двигател.
Маринер/Меркури обаче, твърдят че 2.5 и 3.5 к.с. се постигат с един и същ двигател, при едни и същи обороти. Което на мен ми говори, че става дума за дебит на хранене(разбирай карбуратор и по-точно жигльор/и).
Колегата трябва да каже какъв е неговия двигател и някой от вносителите(имаме си ги доста) да каже какво може или не може да се направи(ако има интерес да го направи разбира се).
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повишаване на мощност ?
на всички марки без изключение еднаквите "железа" развиват по-висока мощност при по-високи обороти...
На Меркури от сайта:
за 3.5/ 2.5кс
HP/Kw @ Prop 3.5 / 2.6 2.5 / 1.9
Full throttle RPM 5000-6000 4500-5500
Cylinder Configuration 1 1
Displacement (L / CID) 5.2 / 85 5.2 / 85
Bore and Stroke (in / mm) 2.16 x 1.42in / 55 x 36mm 2.16 x 1.42in 55 x 36mm
Fuel Induction System 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve)
Ignition CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance
Fuel System Carbureted Carbureted
Alternator Amp — —
Cooling System Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat
Starting Manual Manual
Gearcase Ratio 2.15:1 2.15:1
Gear Shift F-N F-N
Gearcase Options — —
Steering Tiller with 360° turning Tiller with 360° turning
Trim System — —
Trim Positions 4 4
Trim Options — —
Exhaust System Above prop Above prop
Shallow water drive — —
Shallow water trim range (degrees) 16 16
Recommended Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil
Fuel Ethanol Tolerance 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol
Integral fuel tank (gal / L) 0.3 / 0.95 0.3 / 0.95
Remote fuel tank optional — —
Optional fuel tank (gal / L) — —
Remote fuel tank standard (gal / L) — —
Engine Protection Operator Warning System Over-rev Over-rev
Compatible with Smartcraft Digital Technology No No
Shaft Length 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
Dry Weight * Lightest model available 38lbs / 17kg 38lbs / 17kg
За 4 / 5 / 6 кс
HP/Kw @ Prop 4 / 2.9 5 / 3.7 6 / 4.4
Full throttle RPM 4500-5500 4500-5500 5000-6000
Cylinder Configuration 1 1 1
Displacement (L / CID) 7.5 / 123 7.5 / 123 7.5 / 123
Bore and Stroke (in / mm) 2.32 x 1.77in 59 x 45mm 2.32 x 1.77in 59 x 45mm 2.32 x 1.77in
59 x 45mm
Fuel Induction System 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve)
Ignition CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance
Fuel System Carbureted Carbureted Carbureted
Alternator Amp 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional) 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional) 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional)
Cooling System Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat
Starting Manual Manual Manual
Gearcase Ratio 2.15:1 2.15:1 2.15:1
Gear Shift F-N-R F-N-R F-N-R
Gearcase Options — — —
Steering Tiller Tiller Tiller
Trim System — — —
Trim Positions 6 6 6
Trim Options — — —
Exhaust System Though prop Though prop Though prop
Shallow water drive Yes Yes Yes
Shallow water trim range (degrees) 16 16 16
Recommended Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil
Fuel Ethanol Tolerance 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol
Integral fuel tank (gal / L) 0.4 / 1.1 — —
Remote fuel tank optional — — —
Optional fuel tank (gal / L) 3.2 / 12 — —
Remote fuel tank standard (gal / L) — 3.2/12 3.2 / 12
Engine Protection Operator Warning System Low oil pressure
Over-rev Low oil pressure
Over-rev Low oil pressure
Over-rev
Compatible with Smartcraft Digital Technology No No No
Shaft Length 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
20 in (508 mm)
Dry Weight * Lightest model available 55lbs / 25kg 55lbs / 25kg 55lbs / 25kg
малко е нечетливо, затова може да влезете тук и да си избирате кои модели да сравнявате в табличен вид: http://www.mercurymarine.com/compare/ou ... pare=3,4,5
На Меркури от сайта:
за 3.5/ 2.5кс
HP/Kw @ Prop 3.5 / 2.6 2.5 / 1.9
Full throttle RPM 5000-6000 4500-5500
Cylinder Configuration 1 1
Displacement (L / CID) 5.2 / 85 5.2 / 85
Bore and Stroke (in / mm) 2.16 x 1.42in / 55 x 36mm 2.16 x 1.42in 55 x 36mm
Fuel Induction System 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve)
Ignition CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance
Fuel System Carbureted Carbureted
Alternator Amp — —
Cooling System Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat
Starting Manual Manual
Gearcase Ratio 2.15:1 2.15:1
Gear Shift F-N F-N
Gearcase Options — —
Steering Tiller with 360° turning Tiller with 360° turning
Trim System — —
Trim Positions 4 4
Trim Options — —
Exhaust System Above prop Above prop
Shallow water drive — —
Shallow water trim range (degrees) 16 16
Recommended Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil
Fuel Ethanol Tolerance 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol
Integral fuel tank (gal / L) 0.3 / 0.95 0.3 / 0.95
Remote fuel tank optional — —
Optional fuel tank (gal / L) — —
Remote fuel tank standard (gal / L) — —
Engine Protection Operator Warning System Over-rev Over-rev
Compatible with Smartcraft Digital Technology No No
Shaft Length 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
Dry Weight * Lightest model available 38lbs / 17kg 38lbs / 17kg
За 4 / 5 / 6 кс
HP/Kw @ Prop 4 / 2.9 5 / 3.7 6 / 4.4
Full throttle RPM 4500-5500 4500-5500 5000-6000
Cylinder Configuration 1 1 1
Displacement (L / CID) 7.5 / 123 7.5 / 123 7.5 / 123
Bore and Stroke (in / mm) 2.32 x 1.77in 59 x 45mm 2.32 x 1.77in 59 x 45mm 2.32 x 1.77in
59 x 45mm
Fuel Induction System 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve) 2-valve pushrod (overhead valve)
Ignition CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance CDI w/electronic spark advance
Fuel System Carbureted Carbureted Carbureted
Alternator Amp 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional) 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional) 4 / 2 amp / 50 / 25 watt (Optional)
Cooling System Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat Water-cooled with thermostat
Starting Manual Manual Manual
Gearcase Ratio 2.15:1 2.15:1 2.15:1
Gear Shift F-N-R F-N-R F-N-R
Gearcase Options — — —
Steering Tiller Tiller Tiller
Trim System — — —
Trim Positions 6 6 6
Trim Options — — —
Exhaust System Though prop Though prop Though prop
Shallow water drive Yes Yes Yes
Shallow water trim range (degrees) 16 16 16
Recommended Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil Mercury 4-Stroke Outboard Oil
Fuel Ethanol Tolerance 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol 87 octane/up to 10% ethanol
Integral fuel tank (gal / L) 0.4 / 1.1 — —
Remote fuel tank optional — — —
Optional fuel tank (gal / L) 3.2 / 12 — —
Remote fuel tank standard (gal / L) — 3.2/12 3.2 / 12
Engine Protection Operator Warning System Low oil pressure
Over-rev Low oil pressure
Over-rev Low oil pressure
Over-rev
Compatible with Smartcraft Digital Technology No No No
Shaft Length 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
20 in (508 mm) 15 in (381mm)
20 in (508 mm)
Dry Weight * Lightest model available 55lbs / 25kg 55lbs / 25kg 55lbs / 25kg
малко е нечетливо, затова може да влезете тук и да си избирате кои модели да сравнявате в табличен вид: http://www.mercurymarine.com/compare/ou ... pare=3,4,5
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повишаване на мощност ?
а ограничител на оборотите имат даже и китайските двигатели... но е вграден в електронното запалване и не можеш да променяш оборотите...
Re: Повишаване на мощност ?
Нещото ми е Джонсън.
Смятам да попитам инженерната поддръжка - човека ми направи добро впечатление. ако не помогне - ще търся друг вариант. Според приятел - техничар няма да има проблем с интервенцията. След това, което направи съвсем сам миналата година с неговия двигател, съм склонен да му вярвам. Дори да се повиши риска от износване, да се вдигне разхода ... при моята експлоатация е без значение.
Тедо, през зимата няма как да падна от нея - за 3 месеца съм ходил 2 пъти за риба и то на Пънча по за 2-3 часа. Много ангажимент, много нещо ...
Смятам да попитам инженерната поддръжка - човека ми направи добро впечатление. ако не помогне - ще търся друг вариант. Според приятел - техничар няма да има проблем с интервенцията. След това, което направи съвсем сам миналата година с неговия двигател, съм склонен да му вярвам. Дори да се повиши риска от износване, да се вдигне разхода ... при моята експлоатация е без значение.
Тедо, през зимата няма как да падна от нея - за 3 месеца съм ходил 2 пъти за риба и то на Пънча по за 2-3 часа. Много ангажимент, много нещо ...
- gunis
- новобранец
- Мнения: 31
- Регистриран на: Чет Май 29, 2008 10:36 pm
- Местоположение: България ,Тракия
Re: Повишаване на мощност ?
Teдо, означава ли, че Parsun 5 S ,може да се вдигнат оборотите до 6000, съответно мощността да стане 6 к.с....
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 204
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 11:22 pm
Re: Повишаване на мощност ?
Тедо е прав за rev.limiter(ограничителя на оборотите),щото иначе тунингите щяха да са много лесни!При Тохацу и Меркюри се сменя задължително целия карбуратор,а не само жигльорите
Между другото купувам карб за Тохацу 6к.с 4т
Ши ъпгрейдвам 



http://m.youtube.com/user/petukingdom" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 197
- Регистриран на: Вто Дек 27, 2005 8:47 am
- Местоположение: гр.Козлодуй/c.Хърлец
Re: Повишаване на мощност ?
За пример: Johnson 10к.с. 2т за да стане 15кс се сменя:карбуратор(не само жигл.) и изпускателна система(ауспух),като има разлика и в положението на медната тръба за водата



Също така при увеличаване на кс трябва да се обърне внимание и на свещите. Определено ще ти е по-лесно и сигурно да смениш двигателя с по-мощен! Тоя филм с "не ми стига мааалко мощност" съм го гледал.
Също така при увеличаване на кс трябва да се обърне внимание и на свещите. Определено ще ти е по-лесно и сигурно да смениш двигателя с по-мощен! Тоя филм с "не ми стига мааалко мощност" съм го гледал.

- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Повишаване на мощност ?
фабрично няма Парсън 6кс... Не знам как ще му вдигнеш оборотите - няма "врътка" на електронното и е залято...gunis написа:Teдо, означава ли, че Parsun 5 S ,може да се вдигнат оборотите до 6000, съответно мощността да стане 6 к.с....
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 112
- Регистриран на: Съб Фев 16, 2008 11:18 pm
- Местоположение: Шумен
Re: Повишаване на мощност ?
И аз имам въпрос по-скоро към Тедо.Има ли винт с по-къса стъпка от стандартно продаваната с Парсън 2,6.Това би разтоварило двигателя.Сега последната четвърт от подаването на газ води само до глухо ръмжене без увеличаване на оборотите от друга страна при тролинг двигателят ще работи с малко по-високи обороти от минималните,което е добре за него а и може да се понижи скороста което при някои условия води до по-добър резултат.
Забравих да пиша че го карам с лодка 3,30 м.
Забравих да пиша че го карам с лодка 3,30 м.
Re: Повишаване на мощност ?
Не ми стигат 4 коня за тази лодка, но проблема е в килограмите, а 6 коня знаеш колко тежат. ако не намеря вариант за корекция, ще търся 2Т, проблемът е, че предпочитам да е нов, а такива не се предлагат на всяка сергия в БГ.zanev написа:За пример: Johnson 10к.с. 2т за да стане 15кс се сменя:карбуратор(не само жигл.) и изпускателна система(ауспух),като има разлика и в положението на медната тръба за водата
.....
Също така при увеличаване на кс трябва да се обърне внимание и на свещите. Определено ще ти е по-лесно и сигурно да смениш двигателя с по-мощен! Тоя филм с "не ми стига мааалко мощност" съм го гледал.