Къде се намирам:
Относно Сайта
Разни
naRiba.com
Форум
Относно Сайта
Разни
Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Модератор: dantho.mihov
- Тедо
- сериозен играч

- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
вземете си Автобилд - в последния брой има тест на разхода на 10-ина модела коли при скорост 180кмч... Естествено няма такива с АГУ, щото само могат да си мечтаят за такава скорост...
Та какви са резултатите
Мерцедес Е200СДИ (дизел 136кс) харчи 3 литра/100 по-малко от Ауди А2 1.4 бензин
Бензиновите са по-пъргави от дизела
Така е, но само на старт и при форсиране до поне 5000 оборота (а така карат само рейсърчетата)...
За пример ще дам баира от Радиото към Тел. кула - с пасата (1500кг, 131кс дизел) от 40кмч на 3 скорост, без да си давам зор, при достигане на 60 вкл. 4-та, на 80 - пета и по средата на отсечката съм с 90-100кмч на 5ск и ако включа 6-та поддържа 90кмч...
Същия участък със Санта Фето (188кс 1800кг бензин) пак от 3та с 40кмч за да стигна на средата 90кмч, трябва да изпържа поне до 80 на 3-та скорост и на 4-та евентуално да набера до 90кмч... Ако включа 5-та веднага скоростта пада до 75...
Иначе да, на старт е добре особено при мокро и с изпълване на оборотомера (червената зона е малко преди 7000об)... Но ако караш по баир с 60-70кмч за някой камион, изпреварването става от 3-та скорост... и не е по-пъргаво отколкото с пасата на 5ск или евентуално на 4-та
Бензиновият двигател има други предимства (особено V6
като при мен), но за икономия, бързина... Ще прощавате... 
Та какви са резултатите
Мерцедес Е200СДИ (дизел 136кс) харчи 3 литра/100 по-малко от Ауди А2 1.4 бензин
Бензиновите са по-пъргави от дизела
За пример ще дам баира от Радиото към Тел. кула - с пасата (1500кг, 131кс дизел) от 40кмч на 3 скорост, без да си давам зор, при достигане на 60 вкл. 4-та, на 80 - пета и по средата на отсечката съм с 90-100кмч на 5ск и ако включа 6-та поддържа 90кмч...
Същия участък със Санта Фето (188кс 1800кг бензин) пак от 3та с 40кмч за да стигна на средата 90кмч, трябва да изпържа поне до 80 на 3-та скорост и на 4-та евентуално да набера до 90кмч... Ако включа 5-та веднага скоростта пада до 75...
Иначе да, на старт е добре особено при мокро и с изпълване на оборотомера (червената зона е малко преди 7000об)... Но ако караш по баир с 60-70кмч за някой камион, изпреварването става от 3-та скорост... и не е по-пъргаво отколкото с пасата на 5ск или евентуално на 4-та
Бензиновият двигател има други предимства (особено V6
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Качвам те във Вектрата ми по магистралата,ако дигне 180 на метан ми я пълниш до горе с метан и бензин 98Тедо написа:вземете си Автобилд - в последния брой има тест на разхода на 10-ина модела коли при скорост 180кмч... Естествено няма такива с АГУ, щото само могат да си мечтаят за такава скорост...
Та какви са резултатите![]()
Мерцедес Е200СДИ (дизел 136кс) харчи 3 литра/100 по-малко от Ауди А2 1.4 бензин![]()
![]()
![]()
Бензиновите са по-пъргави от дизела![]()
Така е, но само на старт и при форсиране до поне 5000 оборота (а така карат само рейсърчетата)...
За пример ще дам баира от Радиото към Тел. кула - с пасата (1500кг, 131кс дизел) от 40кмч на 3 скорост, без да си давам зор, при достигане на 60 вкл. 4-та, на 80 - пета и по средата на отсечката съм с 90-100кмч на 5ск и ако включа 6-та поддържа 90кмч...
Същия участък със Санта Фето (188кс 1800кг бензин) пак от 3та с 40кмч за да стигна на средата 90кмч, трябва да изпържа поне до 80 на 3-та скорост и на 4-та евентуално да набера до 90кмч... Ако включа 5-та веднага скоростта пада до 75...
Иначе да, на старт е добре особено при мокро и с изпълване на оборотомера (червената зона е малко преди 7000об)... Но ако караш по баир с 60-70кмч за някой камион, изпреварването става от 3-та скорост... и не е по-пъргаво отколкото с пасата на 5ск или евентуално на 4-та![]()
Бензиновият двигател има други предимства (особено V6като при мен), но за икономия, бързина... Ще прощавате...
-
Ivak
- кандидат преподавател

- Мнения: 3426
- Регистриран на: Пон Май 02, 2005 9:14 pm
- Местоположение: София, Русе
- Обратна връзка:
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
А дизелджийте няма да се предаваме я
С Вектрата на метан за колко време ще ипреварих тир нагоре по байр, който се движи с 70-80 км?
Идеята ми е, че най-комфортно се кара дизел
С Вектрата на метан за колко време ще ипреварих тир нагоре по байр, който се движи с 70-80 км?
Идеята ми е, че най-комфортно се кара дизел
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Аз не казвам,че колата ми върви много на метан,по тромава е доста,но на бензин трудно би могъл да ме минеш,където искаш,интересно ще ми е едни и същи кубици бензин и дизел без турбо,кой кой ще минава по байрите и от родаIvak написа:А дизелджийте няма да се предаваме я![]()
![]()
![]()
С Вектрата на метан за колко време ще ипреварих тир нагоре по байр, който се движи с 70-80 км?
Идеята ми е, че най-комфортно се кара дизел
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
При атмосферни двигатели е ясно, но днес не се сещам някой да предлага атмосферни дизели. Последните атмосферки излезли от заводите са...някъде около 2000-а година. После масово се мина на турбо + комън рейл. Същото важи и за бензините. Масовия бензинов двигател днес е турбо бензин с директен впръск.
Дизела е по-икономичен, бензина е по-темпераментен и може да се кара също толкова лежерно, колкото и дизела. Моята тръгва да върви яко от 1500 оборота и държи идентична тяга до 4500 на хартия, но де факто промяна няма до 5500, а нагоре като че ли започва да "тъпче". Мисля, че или турбината е малка, или е ограничена откъм буст. Което няма значение за мен и разговора ни тук де.
Бензин турбо, 160 коня, под 10 градско, като дори и 9 не са проблем. Извън града мога да постигна под 6, но реалния е около 6.2-6.5 като карам в интервала 90-110.
Дизела разбира се би бил по-икономичен с около 1-2 литра, но и по-бавен, а цената му в магазина е с 4000 лева повече и с 20 к.с. по-малко. Реших, че за пробег от 15000 км. годишно не си струва да давам повече пари за по-бавна кола.
Но всеки с избора си. Ако карате много, дизела е по-изгодната кола, а и това с теста на Ауто Билд си е вярно. При висока скорост, разликата в разхода се увеличава значително. Само, че в БГ няма къде да се кара толкова време с толкова скорост, а и по-зле ще става с тези камери.
Дизела е по-икономичен, бензина е по-темпераментен и може да се кара също толкова лежерно, колкото и дизела. Моята тръгва да върви яко от 1500 оборота и държи идентична тяга до 4500 на хартия, но де факто промяна няма до 5500, а нагоре като че ли започва да "тъпче". Мисля, че или турбината е малка, или е ограничена откъм буст. Което няма значение за мен и разговора ни тук де.
Бензин турбо, 160 коня, под 10 градско, като дори и 9 не са проблем. Извън града мога да постигна под 6, но реалния е около 6.2-6.5 като карам в интервала 90-110.
Дизела разбира се би бил по-икономичен с около 1-2 литра, но и по-бавен, а цената му в магазина е с 4000 лева повече и с 20 к.с. по-малко. Реших, че за пробег от 15000 км. годишно не си струва да давам повече пари за по-бавна кола.
Но всеки с избора си. Ако карате много, дизела е по-изгодната кола, а и това с теста на Ауто Билд си е вярно. При висока скорост, разликата в разхода се увеличава значително. Само, че в БГ няма къде да се кара толкова време с толкова скорост, а и по-зле ще става с тези камери.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
cucko
- разбира нещата

- Мнения: 645
- Регистриран на: Пет Май 29, 2009 10:49 pm
- Местоположение: Павликени
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Хубаво сравнявате двигател с двигател-това се отнася по-скоро за напречно разположените,ако са надлъжно разположените там идва от предавателното число на диференциала (и типа на скоростната кутия)-къси или дълги скорости ! 
Там е причината че надлъжно разположените губят малко мощност(поради предаването им през кардана и задния мост) и вдигат разхода, иначе я същите мотори ги обърнете напречно или вашите напречни ги обърнете надлъжно, тогава друга песен ще пеете!

Там е причината че надлъжно разположените губят малко мощност(поради предаването им през кардана и задния мост) и вдигат разхода, иначе я същите мотори ги обърнете напречно или вашите напречни ги обърнете надлъжно, тогава друга песен ще пеете!
Грехота е да убием трофейни риби!
Дайте им втори шанс!
Дайте им втори шанс!
-
ники1
- научил се да хвърля

- Мнения: 196
- Регистриран на: Сря Апр 08, 2009 2:43 pm
- Местоположение: София
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Предавателното число на диференциала най-често е фактор при комбитата.
Те имат по 1-2 зъба на короната в повече.....за по-голяма мощност и товароносимост, от тук следва по-ниска максимална скорост.
Скорост 180км/ч на метан не е проблем........казвам го от личен опит.
Но следва въпросът- Ако ще караш със 180 , за какво ти е метан или пропан-бутан?????
Хората карат на газ за да им е по-евтино, а при 180 нито е евтино нито безопасно !!
5 години карам на метан........и съм много доволен.........е по някой баир ако се наложи да набираш рязко и е нужна повечко мощност, просто "щракваш" копчето на бензин............
P.S. На скоро видях ТИР VOLVO FH16 на метан. Два пакета бутилки вместо резервоари за нафта. Едно малко резервоарче около 100л.нафта.
Шофьора на ТИР-а беше отзивчив и си поговорихме за камиона му- разход на 100км- 5 литра дизел, останалото метан. Разхода на дизел му е постоянен без значение дали е празен или със 30 тона товар . Променя се само разхода на метана........
Те имат по 1-2 зъба на короната в повече.....за по-голяма мощност и товароносимост, от тук следва по-ниска максимална скорост.
Скорост 180км/ч на метан не е проблем........казвам го от личен опит.
Но следва въпросът- Ако ще караш със 180 , за какво ти е метан или пропан-бутан?????
Хората карат на газ за да им е по-евтино, а при 180 нито е евтино нито безопасно !!
5 години карам на метан........и съм много доволен.........е по някой баир ако се наложи да набираш рязко и е нужна повечко мощност, просто "щракваш" копчето на бензин............
P.S. На скоро видях ТИР VOLVO FH16 на метан. Два пакета бутилки вместо резервоари за нафта. Едно малко резервоарче около 100л.нафта.
Шофьора на ТИР-а беше отзивчив и си поговорихме за камиона му- разход на 100км- 5 литра дизел, останалото метан. Разхода на дизел му е постоянен без значение дали е празен или със 30 тона товар . Променя се само разхода на метана........
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Мисля, че колегата визираше загубите през карданния вал, но не мисля, че е прав. В смисъл такъв - прав е, че има загуби, но да са такива, че двигателя с предно предаване да има категорично предимство и това винаги да е фактор...не съм съгласен.
Доказателство са БМВ. Смятам, че не може да се отрече динамиката на моделите им, било дизелови или бензинови.
А относно сравнителния тест на Ауто Билд. Интересен е, но много измислен.
Шкода Румстър харчи повече от 7-а серия на БМВ. Е нормално! Движи се с максималната си скорост, а аеродинамиката и далеч не предразполага към такива скорости на движение. Никой не би си купил такава кола за да я кара с 180 км/ч.
Относно динамиката и разходите на дизел срещу бензин:
Пасат 1.8TSI -160 к.с. vs Пасат 2.0ТДИ - 170 к.с.
http://www.zeperfs.com/duel2478-3102.htm
Както ги виждам аз нещата, всичко е на кантар въпреки смазващото предимство на дизела във въртящия момент. Защо е така? Заради тесния работен диапазон.
Цената на дизела е с 7000 лева повече.
Разликата в разхода при нормален режим е 1-1.5 литра, при спортен вече е около 4 литра в полза на дизела.
Аз не намирам смисъл от дизела.
Кога ще изплатя 7000 лева с разход от 1.5 литра повече? Никога! След 5 години, двете коли ще са с разлика от 2000 лева в цената и ще ощастливя следващия собственик.
Ето още едно сравнение:
Пасат 1.8 - 160 коня с/у Пасат 2.0 дизел - 140 коня
http://www.zeperfs.com/duel2478-2262.htm
Вижда се, че дизела е по-динамичен само при ниски скорости и предавки.
От 60 до 90 на 5-а. Кой кара на 5-а с 60? Няма смисъл да си мъчите колата така. Ако обаче сте на 4-а бензина бие. А ако минем на 3-а какво ще стане? Още по-зле за дизела.
При това сравнение, дизела е по-скъп от бензина с около 3000 лева. Пак не виждам смисъл.
Да не говорим, че бензина има на разположения много по-голям работен диапазон, няма турбо дупка, по-евтин е....
Доказателство са БМВ. Смятам, че не може да се отрече динамиката на моделите им, било дизелови или бензинови.
А относно сравнителния тест на Ауто Билд. Интересен е, но много измислен.
Шкода Румстър харчи повече от 7-а серия на БМВ. Е нормално! Движи се с максималната си скорост, а аеродинамиката и далеч не предразполага към такива скорости на движение. Никой не би си купил такава кола за да я кара с 180 км/ч.
Относно динамиката и разходите на дизел срещу бензин:
Пасат 1.8TSI -160 к.с. vs Пасат 2.0ТДИ - 170 к.с.
http://www.zeperfs.com/duel2478-3102.htm
Както ги виждам аз нещата, всичко е на кантар въпреки смазващото предимство на дизела във въртящия момент. Защо е така? Заради тесния работен диапазон.
Цената на дизела е с 7000 лева повече.
Разликата в разхода при нормален режим е 1-1.5 литра, при спортен вече е около 4 литра в полза на дизела.
Аз не намирам смисъл от дизела.
Кога ще изплатя 7000 лева с разход от 1.5 литра повече? Никога! След 5 години, двете коли ще са с разлика от 2000 лева в цената и ще ощастливя следващия собственик.
Ето още едно сравнение:
Пасат 1.8 - 160 коня с/у Пасат 2.0 дизел - 140 коня
http://www.zeperfs.com/duel2478-2262.htm
Вижда се, че дизела е по-динамичен само при ниски скорости и предавки.
От 60 до 90 на 5-а. Кой кара на 5-а с 60? Няма смисъл да си мъчите колата така. Ако обаче сте на 4-а бензина бие. А ако минем на 3-а какво ще стане? Още по-зле за дизела.
При това сравнение, дизела е по-скъп от бензина с около 3000 лева. Пак не виждам смисъл.
Да не говорим, че бензина има на разположения много по-голям работен диапазон, няма турбо дупка, по-евтин е....
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
snegk
- и господ не е толокова добър

- Мнения: 13896
- Регистриран на: Вто Яну 02, 2007 9:11 pm
- Местоположение: св.Влас
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Audi e-tron Spyder - 2.2 литра среден разход и 300 к.с.
* -
* A
* +
Auto.dir.bg - 01 Октомври 2010, 14:24
От Audi представиха своя e-Tron Spyder Сoncept на автомобилното изложение в Париж.
Двуместният прототип е с открит покрив и е с размери 4.06 метра дължина, 1.81 метра широчина и 1.11 метра височина.
Хибридната спортна машина използва 3.0-литров TDI V6 двигател с 300 к.с. / 650 Нм., задвижващ задната ос и работещ синхронизирано с два електромотора, които предават обща сила от 88 к.с., които задвижват предните.
Вижте снимки
Тежащият 1450 килограма хибриден автомобил ускорява от място до 100 км/ч за 4.4 сек. и има максимална скорост от 250 км/ч. (електронно ограничена)
Официално e-tron Spyder харчи 2.2 литра дизел на 100 км. Така с пълен 50-литров резервоар може да измине пробег от над 2000 км.
При шофирането на автомобила в напълно електрически режим, което осигурява нулеви нива на вредни емисии, той може да измине 50 км и да развие максимална скорост от 60 км/ч, което е подходящо при карането му в градски условия.
* -
* A
* +
Auto.dir.bg - 01 Октомври 2010, 14:24
От Audi представиха своя e-Tron Spyder Сoncept на автомобилното изложение в Париж.
Двуместният прототип е с открит покрив и е с размери 4.06 метра дължина, 1.81 метра широчина и 1.11 метра височина.
Хибридната спортна машина използва 3.0-литров TDI V6 двигател с 300 к.с. / 650 Нм., задвижващ задната ос и работещ синхронизирано с два електромотора, които предават обща сила от 88 к.с., които задвижват предните.
Вижте снимки
Тежащият 1450 килограма хибриден автомобил ускорява от място до 100 км/ч за 4.4 сек. и има максимална скорост от 250 км/ч. (електронно ограничена)
Официално e-tron Spyder харчи 2.2 литра дизел на 100 км. Така с пълен 50-литров резервоар може да измине пробег от над 2000 км.
При шофирането на автомобила в напълно електрически режим, което осигурява нулеви нива на вредни емисии, той може да измине 50 км и да развие максимална скорост от 60 км/ч, което е подходящо при карането му в градски условия.
Да хванеш риба е удоволствие,но да и дариш живот,това не се описва с думи.
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Това е безобразие по 2,50лв дизел и бензин

-
s4etovod
- ще става разбирач

- Мнения: 518
- Регистриран на: Пет Фев 22, 2008 12:38 pm
- Местоположение: София
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Май, май темата ще става все по актуална

- czd
- сериозен играч

- Мнения: 1423
- Регистриран на: Пон Мар 01, 2010 9:21 pm
- Местоположение: София-Видин
- Обратна връзка:
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
тук мога да кажа само едно :kolio_vg написа:Това е безобразие по 2,50лв дизел и бензин![]()
Истиските мъже избират БДЖ
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Нека е актуална, но с интересни примери, идеи и разсъждения. Да псуваме бензиностанцийте няма смисъл. Поне не в тази тема.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
snegk
- и господ не е толокова добър

- Мнения: 13896
- Регистриран на: Вто Яну 02, 2007 9:11 pm
- Местоположение: св.Влас
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
Защо да не ги псуваме, затова, че една кола която зарежда в България 98(примерно) и минава 100км. с 10л. гориво, а същата кола зареждайки в Германия минава тези 100км с 8л. от уж същия бензин.На какво отгоре плащаме тези цени, на голямото качество лиШморхи написа:Нека е актуална, но с интересни примери, идеи и разсъждения. Да псуваме бензиностанцийте няма смисъл. Поне не в тази тема.
Да хванеш риба е удоволствие,но да и дариш живот,това не се описва с думи.
- K.KOLEV79
- вече хвърля и на тежко

- Мнения: 297
- Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 9:17 am
- Местоположение: RUSE
Re: Бензин, Дизел, Газ - кой кого??
За надценнката да не говорим 20-30 ст.на литър гориво как ви струва ,за мен е много и някакси не реално просто е пладнешки обир ,за качество на горива в бг и германия няма да говорим просто няма прилика че да има разликаsnegk написа:Защо да не ги псуваме, затова, че една кола която зарежда в България 98(примерно) и минава 100км. с 10л. гориво, а същата кола зареждайки в Германия минава тези 100км с 8л. от уж същия бензин.На какво отгоре плащаме тези цени, на голямото качество лиШморхи написа:Нека е актуална, но с интересни примери, идеи и разсъждения. Да псуваме бензиностанцийте няма смисъл. Поне не в тази тема.![]()
ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ПЪК ДА СТАВА КАКВОТО ЩЕ

