Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Лодки и сонари
naRiba.com

Форум




Въпрос за запалителни свещи ?
Модератори: emo vasilev, Кърцата
Въпрос за запалителни свещи ?
Здравейте колеги,искам да попитам дали някой от вас използвал иридиеви запалителни свещи за извънбордов двигател?
Препоръчаха ми ги от гледна точка на ,по-малкото нагар коЙто образували върху електродите по време на работа на двигателя на ниски обороти (при тролинг).
Интересува ме вашето мнение по въпроса ,и евентуални отзиви .
Препоръчаха ми ги от гледна точка на ,по-малкото нагар коЙто образували върху електродите по време на работа на двигателя на ниски обороти (при тролинг).
Интересува ме вашето мнение по въпроса ,и евентуални отзиви .
-
- сериозен играч
- Мнения: 1288
- Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
- Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/
Re: Въпрос за запалителни свещи ?
СПОРЕД МЕН
1 Нагар върху електрода -зависи от качеството на горивната смес и центровка на запалване.
2 Иридиеви свещи и ниски обороти(тролинг)-този модел свещи се използват при тунинг на двигател,"бегачки" ,защото издържат на големи натоварвания.
Не споменаваш за мотора дали е 4Т или 2Т.Ако е 2Т обърни внимание на центровка и качествено 2Т масло(без пепелно) и работата ще се подобри.
Ако сложиш такива свещи не очаквай чудеса,мотора ще си работи по старо му.
Пак казвам,че това е мое мнение.
1 Нагар върху електрода -зависи от качеството на горивната смес и центровка на запалване.
2 Иридиеви свещи и ниски обороти(тролинг)-този модел свещи се използват при тунинг на двигател,"бегачки" ,защото издържат на големи натоварвания.
Не споменаваш за мотора дали е 4Т или 2Т.Ако е 2Т обърни внимание на центровка и качествено 2Т масло(без пепелно) и работата ще се подобри.
Ако сложиш такива свещи не очаквай чудеса,мотора ще си работи по старо му.
Пак казвам,че това е мое мнение.
Re: Въпрос за запалителни свещи ?
Здравей колега,относно двигателя ползвам Yamaha четиритактов 2.5кс .
За центровката на запалването и горивната смес съм съгласен ,но всички настройки в тази насока са направени в сервизни условия,дори по два пъти за сезон .
До момента използвам свещи NGK, които се препоръчват за тези мотори от производителя но не съм доволен от работата .
Спазвам топлинното число което се препоръчва,но двигателя след определено време работа(може би като позагрее) започва да променя оборотите и да прихълцва .През определени интервали от време го подкарвам на по-високи обороти за да се продуха ( казано разговорно )но проблема се повтаря.
За свещите които питам четах,че не се образуват толкова отлагания по електродите и искрата е по-добра .Също мисля че четах ,че са от така наречените по- студени свещи .
За центровката на запалването и горивната смес съм съгласен ,но всички настройки в тази насока са направени в сервизни условия,дори по два пъти за сезон .
До момента използвам свещи NGK, които се препоръчват за тези мотори от производителя но не съм доволен от работата .
Спазвам топлинното число което се препоръчва,но двигателя след определено време работа(може би като позагрее) започва да променя оборотите и да прихълцва .През определени интервали от време го подкарвам на по-високи обороти за да се продуха ( казано разговорно )но проблема се повтаря.
За свещите които питам четах,че не се образуват толкова отлагания по електродите и искрата е по-добра .Също мисля че четах ,че са от така наречените по- студени свещи .
Re: Въпрос за запалителни свещи ?
Колега ако сложиш по студени свеши ще ти се повиши разходът осезателно.А и тези свещи са доста по скъпи.
-
- сериозен играч
- Мнения: 1288
- Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
- Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/
Re: Въпрос за запалителни свещи ?
Колега,аз имам Сузуки 5 к.с.4Т и на мен ми правеше подобни мизерии (хълца,даже гаснеше ако му подадеш по рязко газ) оказа се ,че е от "хубавия" бензин,сложих филтър преди карбуратора и се оправи.Ползвам 96Н октана.
Re: Въпрос за запалителни свещи ?
подкрепям изцяло мнението на колегата HAZART,също ако горивната смес е обогатена повече,опитай да намалиш бензина в реални условия на работа
Re: Въпрос за запалителни свещи ?
Здравейте , относно поставянето на горивен филтър преди карбуратора съм го мислил и аз,но ме притеснява да не възпрепятства нормалният приток към карбуратора .
Филтърът за които споменава колегата специален ли е ,или обикновен от тези прозрачните ?
За реглажа на горивната смес в реални условия(по време на риболов ) се въздържам да го правя , защото не ми се прибира от средата на водоема на гребла .
Филтърът за които споменава колегата специален ли е ,или обикновен от тези прозрачните ?
За реглажа на горивната смес в реални условия(по време на риболов ) се въздържам да го правя , защото не ми се прибира от средата на водоема на гребла .
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за запалителни свещи ?
филтъра няма да попречи, но и едва ли ще помогне, ако ползваш бензин от нормална бензиностанция и чиста пластмасова туба...
Бензинът не бива да се съхранява повече от 20-30 дни (ако си с бенз. кола останалото след излет сипвай на колата) или трябва да ползваш стабилизатор...
реглажът "в реални условия" може да се прави, но трябва да запомниш началното положение, за да не се прибираш на гребла...
На някои коли скъпите свещи хич не им понасят, сигурно и при ИБ-двигателите е така... не пречи да пробваш - ако няма ефект, просто ще върнеш старата свещ...
Бензинът не бива да се съхранява повече от 20-30 дни (ако си с бенз. кола останалото след излет сипвай на колата) или трябва да ползваш стабилизатор...
реглажът "в реални условия" може да се прави, но трябва да запомниш началното положение, за да не се прибираш на гребла...
На някои коли скъпите свещи хич не им понасят, сигурно и при ИБ-двигателите е така... не пречи да пробваш - ако няма ефект, просто ще върнеш старата свещ...
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 281
- Регистриран на: Пон Юли 30, 2007 4:10 pm
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за запалителни свещи ?
Според мен няма смисъл от тези свещи. Описаното на опаковката не отговаря на истината. Това са различни рекламни тактики на различните фирми.
Аз мисля, че имаш проблем с карбуратора, може би е замърсен. И другото, което мисля, че като ти правят настройката в сервиза им кажи да я направят на топъл двигател, т.е. нека да го запалят и да го оставят да поработи 20 мин. да загрее и тогава да го настроят.
Естествено, че като му нагласят горивната смес като е студен, после той няма да работи както трябва.
По-добре е като ти е студен да прихълцва и придърпва но тогава си имаш обогатител, който можеш да дръпнеш, отколкото да работи така топъл и да не ти върши работа.
Аз мисля, че имаш проблем с карбуратора, може би е замърсен. И другото, което мисля, че като ти правят настройката в сервиза им кажи да я направят на топъл двигател, т.е. нека да го запалят и да го оставят да поработи 20 мин. да загрее и тогава да го настроят.
Естествено, че като му нагласят горивната смес като е студен, после той няма да работи както трябва.
По-добре е като ти е студен да прихълцва и придърпва но тогава си имаш обогатител, който можеш да дръпнеш, отколкото да работи така топъл и да не ти върши работа.