Въпрос за запалителни свещи ?

Всико за лодките сонарите и атрибути към тях.

Модератори: emo vasilev, Кърцата

BRIG
новобранец
новобранец
Мнения: 4
Регистриран на: Нед Яну 23, 2011 2:53 pm

Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от BRIG »

Здравейте колеги,искам да попитам дали някой от вас използвал иридиеви запалителни свещи за извънбордов двигател?
Препоръчаха ми ги от гледна точка на ,по-малкото нагар коЙто образували върху електродите по време на работа на двигателя на ниски обороти (при тролинг).
Интересува ме вашето мнение по въпроса ,и евентуални отзиви .
HAZART
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1288
Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от HAZART »

СПОРЕД МЕН

1 Нагар върху електрода -зависи от качеството на горивната смес и центровка на запалване.

2 Иридиеви свещи и ниски обороти(тролинг)-този модел свещи се използват при тунинг на двигател,"бегачки" ,защото издържат на големи натоварвания.

Не споменаваш за мотора дали е 4Т или 2Т.Ако е 2Т обърни внимание на центровка и качествено 2Т масло(без пепелно) и работата ще се подобри.
Ако сложиш такива свещи не очаквай чудеса,мотора ще си работи по старо му.

Пак казвам,че това е мое мнение.
ТОВА,ЧЕ БРАКОНИЕРИТЕ СА НА СВОБОДА,НЕ Е ТЯХНА ЗАСЛУГА А Е НАША ГРЕШКА.

Изображение
BRIG
новобранец
новобранец
Мнения: 4
Регистриран на: Нед Яну 23, 2011 2:53 pm

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от BRIG »

Здравей колега,относно двигателя ползвам Yamaha четиритактов 2.5кс .
За центровката на запалването и горивната смес съм съгласен ,но всички настройки в тази насока са направени в сервизни условия,дори по два пъти за сезон .
До момента използвам свещи NGK, които се препоръчват за тези мотори от производителя но не съм доволен от работата .
Спазвам топлинното число което се препоръчва,но двигателя след определено време работа(може би като позагрее) започва да променя оборотите и да прихълцва .През определени интервали от време го подкарвам на по-високи обороти за да се продуха ( казано разговорно )но проблема се повтаря.
За свещите които питам четах,че не се образуват толкова отлагания по електродите и искрата е по-добра .Също мисля че четах ,че са от така наречените по- студени свещи .
rsimeonov
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 181
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 9:41 am

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от rsimeonov »

Колега ако сложиш по студени свеши ще ти се повиши разходът осезателно.А и тези свещи са доста по скъпи.
HAZART
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 1288
Регистриран на: Нед Окт 23, 2005 9:51 pm
Местоположение: Васко Бояджиев/ПЛОВДИВ/АСЕНОВГРАД/ДЕВИН/

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от HAZART »

Колега,аз имам Сузуки 5 к.с.4Т и на мен ми правеше подобни мизерии (хълца,даже гаснеше ако му подадеш по рязко газ) оказа се ,че е от "хубавия" бензин,сложих филтър преди карбуратора и се оправи.Ползвам 96Н октана.
ТОВА,ЧЕ БРАКОНИЕРИТЕ СА НА СВОБОДА,НЕ Е ТЯХНА ЗАСЛУГА А Е НАША ГРЕШКА.

Изображение
plomba
новобранец
новобранец
Мнения: 52
Регистриран на: Вто Ное 10, 2009 5:29 pm

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от plomba »

подкрепям изцяло мнението на колегата HAZART,също ако горивната смес е обогатена повече,опитай да намалиш бензина в реални условия на работа
BRIG
новобранец
новобранец
Мнения: 4
Регистриран на: Нед Яну 23, 2011 2:53 pm

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от BRIG »

Здравейте , относно поставянето на горивен филтър преди карбуратора съм го мислил и аз,но ме притеснява да не възпрепятства нормалният приток към карбуратора .
Филтърът за които споменава колегата специален ли е ,или обикновен от тези прозрачните ?
За реглажа на горивната смес в реални условия(по време на риболов ) се въздържам да го правя , защото не ми се прибира от средата на водоема на гребла .
Аватар
Тедо
сериозен играч
сериозен играч
Мнения: 2178
Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от Тедо »

филтъра няма да попречи, но и едва ли ще помогне, ако ползваш бензин от нормална бензиностанция и чиста пластмасова туба...
Бензинът не бива да се съхранява повече от 20-30 дни (ако си с бенз. кола останалото след излет сипвай на колата) или трябва да ползваш стабилизатор...

реглажът "в реални условия" може да се прави, но трябва да запомниш началното положение, за да не се прибираш на гребла...

На някои коли скъпите свещи хич не им понасят, сигурно и при ИБ-двигателите е така... не пречи да пробваш - ако няма ефект, просто ще върнеш старата свещ...
tomik
вече хвърля и на тежко
вече хвърля и на тежко
Мнения: 281
Регистриран на: Пон Юли 30, 2007 4:10 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за запалителни свещи ?

Мнение от tomik »

Според мен няма смисъл от тези свещи. Описаното на опаковката не отговаря на истината. Това са различни рекламни тактики на различните фирми.
Аз мисля, че имаш проблем с карбуратора, може би е замърсен. И другото, което мисля, че като ти правят настройката в сервиза им кажи да я направят на топъл двигател, т.е. нека да го запалят и да го оставят да поработи 20 мин. да загрее и тогава да го настроят.
Естествено, че като му нагласят горивната смес като е студен, после той няма да работи както трябва.
По-добре е като ти е студен да прихълцва и придърпва но тогава си имаш обогатител, който можеш да дръпнеш, отколкото да работи така топъл и да не ти върши работа.
Публикувай отговор

Обратно към “Лодки и сонари”