Къде се намирам:
Риболов
Сладководен раздел
Тактика
Лодки и сонари
naRiba.com

Форум




Всичко за ел. двигателите
Модератори: emo vasilev, Кърцата
Re: Всичко за ел. двигателите
По въпроса за скоростта на тролене:
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Re: Всичко за ел. двигателите
Колега (по това което пишеш разбирам че НИКОГА НЕ СИ ВЛАЧИЛ С ЕЛ.МОТОР ) Ако изобщо си влачил с нещо?На 1и2 скорост ЛОДКАТА СТОИ НА ЕДНО МЯСТО при 30либри на 3та и 4та едвам ДВИЖИjagger1 написа:По въпроса за скоростта на тролене:
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.


Последно промяна от toyo1 на Съб Фев 05, 2011 9:26 am, променено общо 1 път.
Re: Всичко за ел. двигателите
И да - и не toyo1. Прочети и предното ми мнение на 3-та страница. Двете са свързани (лодка, товар, мотор и т.н.) На 1-ва при посока на движение на лодката по вятъра скоростта може да се приравни на втора и дори на трета при по-силен вятър. За по-високите скорости разчета се прави според условията и посоката на движение на лодката. Естествено е, че срещу вятър с по-висока скорост трябва да се компенсира и с по-висока скорост на двигателя. Не съм влачил много по водоемите, но имам някакъв опит. Конкретно с Osapian-чето още не съм влизал, но с МиниКота на приятели съм пробвал. Всичко трябва да се съобразява според моментните условия на водоема. Това е мнението ми. Приемам всякакви забележки и опит. Благодаря. Но все пак по темата се отклонихме по моя вина.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Re: Всичко за ел. двигателите
А за р.Дунав можеш и на НЕОТРАЛНА (по течението)jagger1 написа:И да - и не toyo1. Прочети и предното ми мнение на 3-та страница. Двете са свързани (лодка, товар, мотор и т.н.) На 1-ва при посока на движение на лодката по вятъра скоростта може да се приравни на втора и дори на трета при по-силен вятър. За по-високите скорости разчета се прави според условията и посоката на движение на лодката. Естествено е, че срещу вятър с по-висока скорост трябва да се компенсира и с по-висока скорост на двигателя. Не съм влачил много по водоемите, но имам някакъв опит. Конкретно с Osapian-чето още не съм влизал, но с МиниКота на приятели съм пробвал. Всичко трябва да се съобразява според моментните условия на водоема. Това е мнението ми. Приемам всякакви забележки и опит. Благодаря. Но все пак по темата се отклонихме по моя вина.


Re: Всичко за ел. двигателите
С лодка с гребла може да се излезне,а с ел.двигател защо да не може? -да няма да е лесно но не е невъзможно.Друг е въпроса кой е толкова луд,че да влезне с лодка с какъвто и да е двигател в буря. А и всеки като влезне си прави сметка докъде са му техническите възможности защото ще трябва и да излезне. Спора е безмислен - Дайте да пуснем по магистралите само джипове защото са по добри,по здрави и при каквито и да е условия ще стигнат от точка А до точка Б. Другите коли защо да се движат. Всеки има право сам да избира с какво и как да се придвижва.И да се радват тези които са с бензиновите д-ли,че все още в България я няма забраната за тези д-ли във вътрешните водоеми,че тогава при буря горко ни.....Ха,Ха.
Re: Всичко за ел. двигателите
Аз с моето "трабанче" - надуваемата ми лодка (с надуваемо дъно !!!) с 30 lb Osapian двигател съм сигурен в това, което съм написал в предните статии на 3-та и 4-та страница с уговорката ЗА МОЯТА КОНФИГУРАЦИЯ И ЕКИПИРОВКА!!!, а ти за твоя алуминиев "мерцедес" с аналогичен МиниКота двигател 30 lb може и да си прав, като не ти се получава. При еднакви параметри на двигателите, за различни лодки - още повече с доста различно тегло на двете (гумена-20 кг срещу лодка с алуминиево дъно между 68 и 72 кг, т.е. начална разлика около 50 кг между двете лодки ????......) за какви еднакви условия на сравнение говорим? С алуминиевата буташ най малко 50 кг повече от мен при празни лодки !!! Само ще ти кажа, без всякаква ирония, че моята лодка се носи по язовира (без котва и без двигател !!!) и при най-малкия вятър. Твоята (с V-образен кил) ще е по-стабилна и при същия вятър ще се движи, но по-бавно (без двигател и котва). Не съм сигурен и в още нещо: коя от двете гази по-дълбоко - по-тежката или по-леката. Това също го имай предвид. Не случайно на лодките с алуминиево дъно се препоръчват ел.двигатели от 35-40 lb и нагоре (говоря за малките модели - 3.00-3.40 м).toyo1 написа: А за р.Дунав можеш и на НЕОТРАЛНА (по течението)а на връщане на 1ва (за да не започне да глисира лодката
).Ако влачиш при вятър 80км. ч . по посоката на вятъра може и да се получи НО НЕ ПОЗНАВАМ НЯКОИ ДА ВЛЕЗНЕ САМО С ЕЛ.М. В БУРЯ (да се ОПИТА да излезне ДА ама ......)
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Re: Всичко за ел. двигателите
Колега не ми се спори повече (аз казах от опит какво знам )Няма лодка която да не я бута вятъраjagger1 написа:Аз с моето "трабанче" - надуваемата ми лодка (с надуваемо дъно !!!) с 30 lb Osapian двигател съм сигурен в това, което съм написал в предните статии на 3-та и 4-та страница с уговорката ЗА МОЯТА КОНФИГУРАЦИЯ И ЕКИПИРОВКА!!!, а ти за твоя алуминиев "мерцедес" с аналогичен МиниКота двигател 30 lb може и да си прав, като не ти се получава. При еднакви параметри на двигателите, за различни лодки - още повече с доста различно тегло на двете (гумена-20 кг срещу лодка с алуминиево дъно между 68 и 72 кг, т.е. начална разлика около 50 кг между двете лодки ????......) за какви еднакви условия на сравнение говорим? С алуминиевата буташ най малко 50 кг повече от мен при празни лодки !!! Само ще ти кажа, без всякаква ирония, че моята лодка се носи по язовира (без котва и без двигател !!!) и при най-малкия вятър. Твоята (с V-образен кил) ще е по-стабилна и при същия вятър ще се движи, но по-бавно (без двигател и котва). Не съм сигурен и в още нещо: коя от двете гази по-дълбоко - по-тежката или по-леката. Това също го имай предвид. Не случайно на лодките с алуминиево дъно се препоръчват ел.двигатели от 35-40 lb и нагоре (говоря за малките модели - 3.00-3.40 м).toyo1 написа: А за р.Дунав можеш и на НЕОТРАЛНА (по течението)а на връщане на 1ва (за да не започне да глисира лодката
).Ако влачиш при вятър 80км. ч . по посоката на вятъра може и да се получи НО НЕ ПОЗНАВАМ НЯКОИ ДА ВЛЕЗНЕ САМО С ЕЛ.М. В БУРЯ (да се ОПИТА да излезне ДА ама ......)


Re: Всичко за ел. двигателите
Ок. И голяма слука през 2011 г. за теб toyo1 и всички във форума - с най добри чувства от мен. И аз мисля да спра до тук.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Re: Всичко за ел. двигателите
И на тебе колегаjagger1 написа:Ок. И голяма слука през 2011 г. за теб toyo1 и всички във форума - с най добри чувства от мен. И аз мисля да спра до тук.

Re: Всичко за ел. двигятелите
Здравей колега,ако не е тайна какво точно ти е зарядното и от къде го закупи,автоматично ли е?Питам те защото пазарът в момента е наводнен с китайски но не знае човек на какво точно ще попадне.vanbg2 написа:Аз движа с ел.мотор на MotorGuide производство на Mercury са.
Freshwater Model: Peak Thrust Shaft Length Volts Speed Control Motor Directions Steering Mount Propeller
Hand controlled, transom mount:
VariMAX V40 40 lbs. 30", 36" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Taper-Lock Machete III VariMAX V45 45 lbs. 36", 42" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Taper-Lock Machete III
VariMAX V55 55 lbs. 36", 42" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Taper-Lock Machete III
VariMAX V75 75 lbs. 42" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Taper-Lock Machete III
Hand controlled, bow mount:
VariMAX V55 55 lbs. 50" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Gator Flex 360 Machete III
VariMAX V70 70 lbs. 50" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Gator Breakaway 20.8 Machete III
VariMAX V75 75 lbs. 50" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Gator Breakaway 20.8 Machete III
Hand controlled, pontoon mount:
VariMAX V55 55 lbs. 50" 12 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Pontoon Machete III
VariMAX V70 70 lbs. 50" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Pontoon Machete III
VariMAX V75 75 lbs. 50" 24 Digital Variable Forward / Reverse Twist / Extendable Pontoon Machete III
Преди това бях с Minn Kota 30 lb. Сега съм с VariMAX V45 45 lbs. по доволен защото този е с максимайзер има и светодиодна индикация за мощност(натоварване в %) и напрежение. 45lb. е но е по икономичен. Акумулатор ползвам тягов на Varta 60-80Ah. Зарядното ми е Китайско 6 А. Ако някой оспори мнението ми за зарядно,нека след като си е заредил акумулатора със скъпото най-често импулсно зарядно да премери показанието на електролита дали му е зареден и да пише във форума. Оказа се ,че няколко модела не зареждат акумулатора повече от 65% ,което означава 100Ah.=60Ah.

-
- учете се от него
- Мнения: 6494
- Регистриран на: Вто Май 09, 2006 9:49 pm
- Местоположение: sofia
- Обратна връзка:
Re: Всичко за ел. двигателите
jagger1 написа:По въпроса за скоростта на тролене:
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.
Ягер1,това което си написал е нелепо и няма нищо общо с тролинга!Не пиши за неща,които не разбираш или имаш бегла представа!


- dako71
- сериозен играч
- Мнения: 1311
- Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 3:14 am
- Местоположение: Фидер отбор Пирдоп
- Обратна връзка:
Re: Всичко за ел. двигателите
То па кво има да се троли на Жеков вирTroli Rapala написа:Ягер1,това което си написал е нелепо и няма нищо общо с тролинга!Не пиши за неща,които не разбираш или имаш бегла представа!Едва ли некой е тролил повече от мен с електрика и руска гуменярка преминавайки от Пясъчник,Жребчево,Ивайловград,Жеков вир, та до Искър-а!

Re: Всичко за ел. двигателите
Troli Rapala написа:Вярно, моя грешка, забелязана веднага, но не е доуточнено: По-точно, коментирал съм го в други теми, но не и тук.jagger1 написа:По въпроса за скоростта на тролене:
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.
Уточнявам: Имал съм предвид 1-ва скорост на тролене - за ултра леки примамки! Ултра леки примамки, водени в плитки води (до 4 м дълбочина) и за условията на тролене с моята екипировка (лодка, двигател, сумарен товар, безветрие). Аз не троля за Марлин. Скоростите, които използвам за определен вид монтаж, дълбочина и климатични условия са от 1-ва до 3-та скорост. Така си го правя аз. Гррешно ли е да се съобразявам с моята екипировка? Ами това ми върши работа. Споделям
. Не поставям под съмнение другите мнения. Сигурно имам някакво основание? Как мислиш колега? За твоята екипировка - ти имаш думата. Виж и за сонарите темата
![]()
Ягер1,това което си написал е нелепо и няма нищо общо с тролинга!Не пиши за неща,които не разбираш или имаш бегла представа!Едва ли некой е тролил повече от мен с електрика и руска гуменярка преминавайки от Пясъчник,Жребчево,Ивайловград,Жеков вир, та до Искър-а!
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Re: Всичко за ел. двигателите
Troli Rapala написа:Ягер1,това което си написал е нелепо и няма нищо общо с тролинга!Не пиши за неща,които не разбираш или имаш бегла представа!jagger1 написа:По въпроса за скоростта на тролене:
Троленето е нормално да се извършва на 2-3 скорост, а в
някои случаи и на 1-ва - зависи от вида на примамката. Ще
ви задам един въпрос за размисъл: С каква скорост се движи
блесната, джига, чепарето, воблера, когато не сте в лодка а
сте на брега? Отговорът е: със скоростта на въртене на
макарата. Е, а с каква скорост се движат примамките когато
сте на 1-2-3 и с каква на 5-6 ? Кои риби ще достигнат до
примамката на 6-та и колко от тях и кои при 2-3 и колко от
тях? Момчета, влаченето (тролингът) е нищо друго освен
мързеливо водене на примамката или по-точно
автоматизирано водене чрез лодката, а не чрез
замятане-навиване-замятане-навиване .... до припадък.
Ръчното навиване на макарата и скоростта на навиване се
заменят при влаченето от скоростта на мотора и движението
на лодката. Така че: скоростта на влачене от лодката е равна
на скоростта на навиване на макарата при риболов от брега.
Е има и някои други специфики в зависимост от
използваната примамка.Едва ли некой е тролил повече от мен с електрика и руска гуменярка преминавайки от Пясъчник,Жребчево,Ивайловград,Жеков вир, та до Искър-а!
Вярно, моя грешка, забелязана веднага, но не е доуточнено: По-точно, коментирал съм го в други теми, но не и тук.
Уточнявам: Имал съм предвид 1-ва скорост на тролене - за ултра леки примамки! Ултра леки примамки, водени в плитки води (до 4 м дълбочина) и за условията на тролене с моята екипировка (лодка, двигател, сумарен товар, безветрие). Аз не троля за Марлин



Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.
Re: Всичко за ел. двигателите
И още нещо: Никъде до този момент (поне аз - може и да греша) не съм видял мнение за тролене в плитки (крайбрежни) води, с дънна растителност или скалисто дъно (това подсказва и вида на някои от търсените риби) за дълбочини от 1,5 до към 4-5 метра. Не виждам мнения за вид на монтажите, изпозвани такъми, ултра-леки примамки и т.н. Да не е пробвано не означава, че е грешно. За дълбоководния тролинг - не коментирам нищо
.
п.п. Това косвено е свързано с тихите ел. двигатели.

п.п. Това косвено е свързано с тихите ел. двигатели.
Риболовът е като песен, която можеш да слушаш цял живот. И колкото повече я слушаш, толкова повече ти се пее. Няма насита, няма спиране. А ако тази песен се запее и с приятели, тогава концерта е доживотен.