Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


Балансиране на винт
Модератор: emo vasilev
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Балансиране на винт
Такааа,малко дълго ще стане,
но понеже опирам
до помощ от приятел,
трябва той да знае какво искам.
Пък и аз си казвам и грешките,че човек от тях повече се учи.
Вчера монтирах винта,добре тръгна лодката на ниските обороти.
Абе направо скорост като с малкия,ама на макс обороти.
Влязох в канала и реших да дам макс,да видя какво ще се получи.
Тъкмо вдигна лодката,и неприятен шум.
След като изгасих мотора,видях,че се е скъсал тоя средния болт.
Използвах го досега като шпленд де. 4мм е

Имах резервен,смених го,но докато запали мотора пак го скъса.
Там вече се получи друг номер,не ми се обеснява сега.
Както и да е,500м не са много,прибрах се на гребла.
На стоянката смених винта със стария - абе мина риболова за вчера.
Днес това място го ремонтирах,сложих 6мм болт.
Питанката.
Явно голям дойде винта.
Така стои на лодката.

И така стои сегашния.

Въпрос 1 - има ли голямо значение,че големия винт минава по-близо до кила ?
Така изглежда разликата между двата винта.

Малкия е копие на оригинала,но точно.
А големия мисля да го режа,
черното отпада.

Въпрос 2 - отзад ли да режа ? ( не атакуващия ръб ) ?
Или отпред ?

Че ще има "дялане" - ясно ми е.
Не ме плаши.
но понеже опирам
до помощ от приятел,
трябва той да знае какво искам.
Пък и аз си казвам и грешките,че човек от тях повече се учи.
Вчера монтирах винта,добре тръгна лодката на ниските обороти.
Абе направо скорост като с малкия,ама на макс обороти.
Влязох в канала и реших да дам макс,да видя какво ще се получи.
Тъкмо вдигна лодката,и неприятен шум.
След като изгасих мотора,видях,че се е скъсал тоя средния болт.
Използвах го досега като шпленд де. 4мм е

Имах резервен,смених го,но докато запали мотора пак го скъса.
Там вече се получи друг номер,не ми се обеснява сега.
Както и да е,500м не са много,прибрах се на гребла.
На стоянката смених винта със стария - абе мина риболова за вчера.
Днес това място го ремонтирах,сложих 6мм болт.
Питанката.
Явно голям дойде винта.
Така стои на лодката.

И така стои сегашния.

Въпрос 1 - има ли голямо значение,че големия винт минава по-близо до кила ?
Така изглежда разликата между двата винта.

Малкия е копие на оригинала,но точно.
А големия мисля да го режа,
черното отпада.

Въпрос 2 - отзад ли да режа ? ( не атакуващия ръб ) ?
Или отпред ?

Че ще има "дялане" - ясно ми е.
Не ме плаши.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Балансиране на винт
Киро виж това дали ще ти помогне с нещо.
http://www.motolodka.ru/scripts/vinttu.htm
http://www.motolodka.ru/scripts/vinttu.htm
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Балансиране на винт
Помогна ми - чак се шашнах.
Казва ми,че моята лодка с този мотор
трябва да развива 28.97км/ч
А винта да е по-голям даже.
Ще се оправя де,ама каръка тези дни яко ме е подгонил.
Няколко дена ще се занимавам с градинарство.
Каквото и техническо да подхвана - все яки провали.
Казва ми,че моята лодка с този мотор
трябва да развива 28.97км/ч

А винта да е по-голям даже.

Ще се оправя де,ама каръка тези дни яко ме е подгонил.
Няколко дена ще се занимавам с градинарство.
Каквото и техническо да подхвана - все яки провали.

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет Авг 29, 2008 10:09 am
- Местоположение: Варна
Re: Балансиране на винт
Явно винта идва по-голям,като дадеш повече газ мотора тресе ли,мъчи ли се?
Ако на високи обороти не глъхне мотора не намаляй лопусите на винта,намали теглото му.
Доста тежък ми се вижда,и при рязко подаване на газ винтчето се къса.
Ако се наложи да скъсяваш лопусите отнемай от цялата периферия по МАЛКО,отнемаш
5 мм. слагаш на лодката и пробваш ако не е добре отнемаш още 5 и така докато стане.
Аз вече минах по този път,моят го намалих по този начин с 3 см.и сега е пушка даже вече е и
балансиран
Това винтче дето се е скъсало е пълен ташак,спожи нещо по-сериозно ве.
Ако на високи обороти не глъхне мотора не намаляй лопусите на винта,намали теглото му.
Доста тежък ми се вижда,и при рязко подаване на газ винтчето се къса.
Ако се наложи да скъсяваш лопусите отнемай от цялата периферия по МАЛКО,отнемаш
5 мм. слагаш на лодката и пробваш ако не е добре отнемаш още 5 и така докато стане.
Аз вече минах по този път,моят го намалих по този начин с 3 см.и сега е пушка даже вече е и
балансиран

Това винтче дето се е скъсало е пълен ташак,спожи нещо по-сериозно ве.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Балансиране на винт
Ахааа - прав си.
4мм го направих на 6мм.
И днес рязах винта,сега го намалям на тегло.
После пак баланса - за мен е позната вече играчка.
Владо - ще го видя скоро как ще е ве.
Ама понеже ме е подгонил каръка тази седмица,
не смея да правя "резки движения".
Каквото техническо попадне в ръцете ми,се чупи.
Затова и не пипам фотоапарата.Като е готов ще го снимам след пробите.
4мм го направих на 6мм.
И днес рязах винта,сега го намалям на тегло.
После пак баланса - за мен е позната вече играчка.

Владо - ще го видя скоро как ще е ве.
Ама понеже ме е подгонил каръка тази седмица,
не смея да правя "резки движения".
Каквото техническо попадне в ръцете ми,се чупи.

Затова и не пипам фотоапарата.Като е готов ще го снимам след пробите.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Балансиране на винт
Киро,моите уважения!В темата"Лодка задвижвана с педали"съм споделил,как съм
отливал усилени стъклопластови винтове. Има и някои снимки.Дай мнение на
знаещ и можещ,дали имат нужда от балансиране.Въртят се на макс.3200об/мин.
отливал усилени стъклопластови винтове. Има и някои снимки.Дай мнение на
знаещ и можещ,дали имат нужда от балансиране.Въртят се на макс.3200об/мин.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Балансиране на винт
Внимателно прочетох това нещо.
Все пак,мисля че ще си иска балансирането.
С финна шкурка.
Имай в предвид,че това което показах на този тежък 1.400кг винт,
само като допра шкурката за 2сек,веднага отива лопуса горе - отчита го.
Като ми казаха за този метод,бях много голям скептик.
Като почнах да го правя,изумих се от точноста на метода.
При 3500 оборота - иска си баланса.
Пуснах днес новия винт,ама късно се прибрах,и забравих да снимам.
Държи се за сега добре - резултата е видим.
Все пак,мисля че ще си иска балансирането.
С финна шкурка.
Имай в предвид,че това което показах на този тежък 1.400кг винт,
само като допра шкурката за 2сек,веднага отива лопуса горе - отчита го.
Като ми казаха за този метод,бях много голям скептик.
Като почнах да го правя,изумих се от точноста на метода.
При 3500 оборота - иска си баланса.
Пуснах днес новия винт,ама късно се прибрах,и забравих да снимам.
Държи се за сега добре - резултата е видим.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Балансиране на винт
Кире,направих пробата снощи по твоя метод.При всяко завъртане,винта спира в
различо положение.Това ме кара да мисля,че смолата се е разляла равномерно
и винта е балансиран.
различо положение.Това ме кара да мисля,че смолата се е разляла равномерно
и винта е балансиран.
- barutchiata ©
- Администратор
- Мнения: 5592
- Регистриран на: Нед Апр 24, 2005 9:35 pm
- Местоположение: България & Österreich
Re: Балансиране на винт
Интересно ми е да знам при тези форми и профили на винтове дали се повишава КПД-то?До колкото знам е важно съотношението обороти, мощност на двигателя както и големина на пропелера. И в крайна сметка дали този баланс на перката е актуален за високо оборотни двигатели?
Имам предвид това.




Имам предвид това.





-
- новобранец
- Мнения: 86
- Регистриран на: Чет Юни 10, 2010 7:11 pm
Re: Балансиране на винт
Бат Кире преди повече от 30 г. когато се занимавах с водо-моторен спорт имах един съотборник Иван от тогава прякора му е Иван пирон /гвоздея/,/дупчика/ и др.
За чопове на винта на неговата лодка слагаше рязани пирони /6 мм. диаметър/ закупени от магазина късаше ги като спагети "Вихър" 25. Имаше голям шанс да стане реп. шампион ама не би. Тоя дето стана такъв шамар му люсна та съм сигурен че още му пищят ушите, за тия пирони.
По принцип трябваше да се ползват хром-никелови.
Така че че ако мотора не сее товарил и не е имало вибрации /извън нормалното де/ не е трябвало да бараш винта а да пробваш с по-корав "чоп" и след това флекс.
Този болт /болтченце/ дет си сложил не са от "най-коравите". Пробвай неръждавейка.
Успех и късмет ти желая, и да ти се реши проблема по най-добрия и безобиден начин.
За чопове на винта на неговата лодка слагаше рязани пирони /6 мм. диаметър/ закупени от магазина късаше ги като спагети "Вихър" 25. Имаше голям шанс да стане реп. шампион ама не би. Тоя дето стана такъв шамар му люсна та съм сигурен че още му пищят ушите, за тия пирони.
По принцип трябваше да се ползват хром-никелови.
Така че че ако мотора не сее товарил и не е имало вибрации /извън нормалното де/ не е трябвало да бараш винта а да пробваш с по-корав "чоп" и след това флекс.
Този болт /болтченце/ дет си сложил не са от "най-коравите". Пробвай неръждавейка.
Успех и късмет ти желая, и да ти се реши проблема по най-добрия и безобиден начин.
granichar.org
Re: Балансиране на винт
Това на последната снимка е кавитация (износване),разрушаване на материала в следствие на триене на водата.
от Уикипедия, свободната енциклопедия :
Кавитацията е природен феномен, свързан с процеса на образуване на кухини във флуиди, когато в резултат на високата им скорост тяхното налягане спадне в съответствие със закона на Бернули. В основата ѝ седи кумулативният ефект. Запълнените с пара кухини изчезват, когато попаднат в области с по-високо налягане, а полученото ударно налягане може да предизвика образуването на вдлъбнатини по повърхността на твърди тела.
Ефектът ѝ се наблюдава главно при корабните витла (или в частност при механизми, които работят в хетерогенна среда). Ефектът от кавитацията при всички случаи е разрушителен. Предизвиква разчупване, изкривяване, скъсване или други повреди по въртящата се част на тялото, вследствие внезапното и монотонно дебалансиране на въртящия момент.
от Уикипедия, свободната енциклопедия :
Кавитацията е природен феномен, свързан с процеса на образуване на кухини във флуиди, когато в резултат на високата им скорост тяхното налягане спадне в съответствие със закона на Бернули. В основата ѝ седи кумулативният ефект. Запълнените с пара кухини изчезват, когато попаднат в области с по-високо налягане, а полученото ударно налягане може да предизвика образуването на вдлъбнатини по повърхността на твърди тела.
Ефектът ѝ се наблюдава главно при корабните витла (или в частност при механизми, които работят в хетерогенна среда). Ефектът от кавитацията при всички случаи е разрушителен. Предизвиква разчупване, изкривяване, скъсване или други повреди по въртящата се част на тялото, вследствие внезапното и монотонно дебалансиране на въртящия момент.
Мъдър е този,не който знае много,а необходимото.
Re: Балансиране на винт
Малкото рибе, явяваме се колеги у водо-моторния спорт от преди 30год.Аз започнах с
Вихър 25 и като ми "умале",ме прехвърлиха на "Кьониг"-250,а след това на "Кьониниг"350.Може да сме "бръмчали"около
некоя бочка заедно.Познавам един Иван "съчмата" който караше R 1000,към Софийски
морски клуб,за който се състезавах и аз през ония години.Пиши на ЛС ще ми е приятно!
Вихър 25 и като ми "умале",ме прехвърлиха на "Кьониг"-250,а след това на "Кьониниг"350.Може да сме "бръмчали"около
некоя бочка заедно.Познавам един Иван "съчмата" който караше R 1000,към Софийски
морски клуб,за който се състезавах и аз през ония години.Пиши на ЛС ще ми е приятно!
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Балансиране на винт
Малко дълго ще се получи,ама точно сега
имаме постоянни излизания за сафрид.
Че след десетина дена може да изчезне до есента.
Първо за "чепа"
Този в средата е 4мм,сменен е на 6.

Винта малко го изрязах от задната част,
та се получи така.


Стария

Нарочно поставих двете снимки така.
Пробите за сега са успешни,даже имаше и
сериозен буксир оня ден.

Сериозен,защото РИБ-а се оказа доста тежък,а и вълната
на моменти направо ни спираше.
Още не съм го пробвал на нормалните обороти на които
по принцип си карах,но и на по-ниските скороста
видимо се качи.
Преди да режа,винта тежеше 1420гр,
сега е 990гр.
Не товари опорния лагер,както и карето.
имаме постоянни излизания за сафрид.
Че след десетина дена може да изчезне до есента.
Първо за "чепа"
Този в средата е 4мм,сменен е на 6.

Винта малко го изрязах от задната част,
та се получи така.


Стария

Нарочно поставих двете снимки така.
Пробите за сега са успешни,даже имаше и
сериозен буксир оня ден.

Сериозен,защото РИБ-а се оказа доста тежък,а и вълната
на моменти направо ни спираше.
Още не съм го пробвал на нормалните обороти на които
по принцип си карах,но и на по-ниските скороста
видимо се качи.
Преди да режа,винта тежеше 1420гр,
сега е 990гр.
Не товари опорния лагер,както и карето.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет Авг 29, 2008 10:09 am
- Местоположение: Варна
Re: Балансиране на винт
Киро,днес с новия винт ли беше?
Видя ми се добър хода за тези обороти.
Аз моя мотор го издувам доста повече
Видя ми се добър хода за тези обороти.
Аз моя мотор го издувам доста повече

- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Балансиране на винт
Позна,още не съм издул мотора както го карах преди.
Тези дни и това ще пробвам.
Тези дни и това ще пробвам.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА