Въпрос за глисаж.

Допълнителна екипировка, която ще направиви къмпингуването ви по-лесно и удобно.

Модератори: emo vasilev, Ачо ♣

Публикувай отговор
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

makiavelli написа:Колеги, едно бързо питане имам. Имам лодка 3.60 и моторче Ямаха 8 коня 2 такта. Вчера карайки сам, на глисаж, ми направи впечатление, че адски много пръска вода около мотора нагоре.Дали е защото не съм застопорил мотора на правилната позиция? Лайк съм още и да питам, вчера просто не остана време да направя проби с различни позиции на мотора.
Колега, провери височината на транеца на лодката. Имаше едни ТОХАМАРАНИ с нестандартна височина на транеца (по-малка от 38 см). При тях се получаваха такива завихряния край ботуша на двигателя, че направо пръскаше вода вътре в лодката. Вероятно и твоя транец е по-нисък от 38 см и ще ти се наложи да го надграждаш.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
makiavelli
новобранец
новобранец
Мнения: 87
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 4:24 pm
Местоположение: СОФИЯ

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от makiavelli »

Премерих транеца и той е точно 37,5 см. Не мисля че 5 мм са от такова значение. Дължината на ботуша на мотора от стойката до кавитационната плоча е 44 см. Идеи?
По добре да си мъртъв и да ти е гот отколкото жив и нищо да не ти е наред!
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

makiavelli написа:Премерих транеца и той е точно 37,5 см. Не мисля че 5 мм са от такова значение. Дължината на ботуша на мотора от стойката до кавитационната плоча е 44 см. Идеи?
Пробвай да подложиш някаква летвичка така, че да надигнеш мотора с 3 см (но все пак да бъде здраво стегнат към транеца). Опитай за кратко дали това няма да елиминира или поне да намали пръските.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
makiavelli
новобранец
новобранец
Мнения: 87
Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 4:24 pm
Местоположение: СОФИЯ

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от makiavelli »

Ще проверя първо дали не е от положението на мотора и ще го мисля после. Мерси
По добре да си мъртъв и да ти е гот отколкото жив и нищо да не ти е наред!
lacho44
новобранец
новобранец
Мнения: 64
Регистриран на: Нед Май 03, 2009 10:12 pm
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от lacho44 »

според мен и при 5км може да глисира. Ето и пример http://www.youtube.com/watch?v=hSufUWimFHM&NR=1, всички симптоми са налице. Вие как го наричате?
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Шморхи »

Това е зверско влачене на вода и опит да изгуби два двигателя по 30 000 лева единия. Нищо повече! Глисажа е нещо, което тук не присъства, освен в момента когато лодката слиза на повърхността.
Как не се налапаха с вода двигателите....Ей затова не искам да си купувам двигател втора употреба.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от КИРО »

Еее,не - той винаги можеше да си глисира.
За мен това си е майсторско изпълнение.
Все едно да караш кола на две гуми,ама е по-сложно.
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Аватар
Шморхи
разбира нещата
разбира нещата
Мнения: 742
Регистриран на: Пон Сеп 28, 2009 5:08 pm
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Шморхи »

Остава и да не може. Тази лодка иска поне половин тон баласт, за да може да се справя с тези двигатели. Мисълта ми беше, че показаното на клипа е всичко друго, но не и глисаж. А за майсторското каране.....де да знам. За мен е тормоз на техниката показаното, ама он си знае. Той е броил парите за техниката, колкото и да ми е жал. :) Не го догледах докрай, но ако изпадне някоя риба изпод капака на моторите при следващата им профилактика, хич няма да се учудя. :ANAL:
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
lacho44
новобранец
новобранец
Мнения: 64
Регистриран на: Нед Май 03, 2009 10:12 pm
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от lacho44 »

Според мен, само трябва да си регулира моторите и ще полети. Според някои мнения по назад в темата лодката трябвало да се движи само на витло, като този тук http://www.youtube.com/watch?v=jA8r_3gbN7A&feature, въпреки че и той не е съвсем само на витло. Ама според мен това не е глисаж, а летеж.
Явно ще остане само варианта за глисаж, като върнеш газта и да продължи да се движи със същата скорост.
Киро за мен това е майсторско каране http://www.youtube.com/watch?v=eqJvzJEZ ... re=related , нещо като мотоциклет на задна гума. Абсолютно ненормален :D
promarine
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 367
Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от promarine »

lacho44 написа:според мен и при 5км може да глисира. Ето и пример http://www.youtube.com/watch?v=hSufUWimFHM&NR=1, всички симптоми са налице. Вие как го наричате?
На тази лодка двигателите са силно вдигнати (положение за плитка вода) и при повечко газ вирва здраво носа (че може и да се преобърне ако шофьора е неопитен). Пълна простотия е да се кара по този начин. В Турция за 40-50 евро (за 10 минути), вправят такова шоу за туристи. Там вдигат обаче носа на скутера при по-висока скорост и ги возят "на задна гума" с 40-60 км/час което си е адреналин (10 минути са напълно достатъчни някоя бабка германка да напълни гащите).
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Аватар
КИРО
и господ не е толокова добър
и господ не е толокова добър
Мнения: 11636
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
Местоположение: Кичево до ВАРНА
Обратна връзка:

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от КИРО »

Абе красиво си е,
ама не е за моите "памперси". :D
Изображение

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Аватар
Вехтия
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 134
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 10:35 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Вехтия »

Малце късно, ама ще ти дам дефиниция за глисаж;
Има три режима на движение на плавателните съдове - водоизместващ междинен и глисиращ.
Водоизместващ е, коги коритото се държи на повърхността благодарение на количеството вода, което измества и което пряко отразява товароносимостта и собствената маса на съда.
Глисиращият е , когато се държи на повърхността на водата само благодарение на хидродинамичното налягане, предизвикано от скоростта на водният поток върху дъното на плавателното средство.
Междинният е, кога е ни едното, ни другото. На повечето клипове,дето изгледах тук, най-често се вижда това.
Правилният режим на глисиране е тогава, когато най-общо казано, лодката е "стъпила" и се плъзга на приблизително последната една трета от дължината на корпуса. Ако не можеш да надничаш под дъното по време на движение и да мериш, можеш да се ориентираш и по вълната, дето влачиш и по оборотите на двигателя.
Ниски - до средни обороти и плавна вълана, с дълбоко газене - значи си във водоизместващ режим, сиреч си се шматкаш завеяно. Ей тъй - разхождаш си се просто!
После коритото вирва рязко нос, щото си "навил" газта с мерак! Транецът е нейде долу, а ти не виждаш нищо, освен предната пейка и носа, който е почти като Еверест! Моторът се дере като прасе, а резултатът е широ-о-ока, дълбока вълна, на която сърфист би се зарадвал, но колегите от брега благославят цялата ти женска рода, и жалеят обърканите такъми! Ей натуй се вика междинен режим.
А ако успееш да постигнеш, щото любимата черупка да се плъзга само на дупето си и вълната да е остро назад, със ефирни пръски във въздуха, а носът да слезе и да можеш да видиш и къде си се запътил - ей тогаз си "излязъл" на глисаж!! Оборотите слизат до поносим, даже приятен тембър, се едно попът си припява под нос, като съответно и левчетата вече не излитат на пачки през ауспуха! Подрусването вече е и по-твърдичко - почти като на Голф двойка.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Аватар
Вехтия
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 134
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 10:35 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Вехтия »

Ето ти пример;
http://www.youtube.com/watch?v=JpR926L_ ... re=related

Гледай нейде около третата минута. А и в останалото време.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Аватар
Вехтия
научил се да хвърля
научил се да хвърля
Мнения: 134
Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 10:35 pm

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от Вехтия »

По- напред някой питаше, защо лодката му вири нос. Освен че за глисирането е нужен мотор с подходяща за големината на лодката мощност, дали ще глисираш зависи пряко и от формата на корпуса, как завършва транецът /с остър ръб, или със закръгление/, от изходящият наклон на обводите на дъното, а не на последно място - от центровката на лодката! Което много хора въобще не слагат в сметката!
Много колеги забравят, че когато отзад за само те и мотора, на някои лодки ако ще и Ферари да заковеш на транеа, само ще "ореш" и ще премяташ тонове вода за сметка на литри бензин.
Товарът требе да е рапределен подходящо за търсеният режим на движение. Ако искаш да свалиш носът, или товариш предната част, или си слагаш транцеви пластини /регулируеми/.
Това са нещо като елероните на самолета. Явяват се като продължение на дъното на лодката. Помагат и когато корпусът не е точно какъвто трябва, за да излезе на глисаж. Най- често са две, лява и дясна. Но се среша и вариантът само с една, поставена противоположно на посоката на въртене на винта. Помагат също и за обиране на реактивния момент от винта, стремящ се да наклони лодката. Свързани са постредством шарнир / панта/ към долния ръб на транеца. реглажът се извършва посредсвом талреп /обтегач/, който образува триъгълник между горната повърхност на елерона и транеца.
В центровката е много важен и ъгълът на установка на мотора към лодката. Ненапразно на свързващият възел има един секторен участък с възможност за регулиране.
Но все пак - най -важното е обводите на корпуса да са проектирани за глисиращ режим. Ако изходящиат ръб на дъното е плавно повдигнат нагоре, или заоблен - забрави за "вятър в косите, мухи в очите и развети дамски бански" ...

P.S. А онова, дето дигат лодката "на задни гуми' в клипа - това не е глисиране, а "набиране на мускули" и е изцяло за сметка на мощността на двигателя, демек - работи като крик, гъзарияказано вкратце.
И не мога да разбера - защо всички толкова са петимни за глисиращи лодки? Нямате представа, какъв релакс е да се носиш плавно и платно да пухти тихичко над тебе!! И да чуваш всичко, дето става наоколо, как стар сом кашля нейде отдолу....
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Аватар
bokser
ще става разбирач
ще става разбирач
Мнения: 516
Регистриран на: Съб Мар 26, 2011 8:03 am
Местоположение: Благоевград

Re: Въпрос за глисаж.

Мнение от bokser »

Баси! Тоя дали глисира? :roll:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=bYhmxhVdbYw
Публикувай отговор

Обратно към “Екипировка”