Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Въпрос за глисаж.
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
Колега, провери височината на транеца на лодката. Имаше едни ТОХАМАРАНИ с нестандартна височина на транеца (по-малка от 38 см). При тях се получаваха такива завихряния край ботуша на двигателя, че направо пръскаше вода вътре в лодката. Вероятно и твоя транец е по-нисък от 38 см и ще ти се наложи да го надграждаш.makiavelli написа:Колеги, едно бързо питане имам. Имам лодка 3.60 и моторче Ямаха 8 коня 2 такта. Вчера карайки сам, на глисаж, ми направи впечатление, че адски много пръска вода около мотора нагоре.Дали е защото не съм застопорил мотора на правилната позиция? Лайк съм още и да питам, вчера просто не остана време да направя проби с различни позиции на мотора.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
- makiavelli
- новобранец
- Мнения: 87
- Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 4:24 pm
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Въпрос за глисаж.
Премерих транеца и той е точно 37,5 см. Не мисля че 5 мм са от такова значение. Дължината на ботуша на мотора от стойката до кавитационната плоча е 44 см. Идеи?
По добре да си мъртъв и да ти е гот отколкото жив и нищо да не ти е наред!
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
Пробвай да подложиш някаква летвичка така, че да надигнеш мотора с 3 см (но все пак да бъде здраво стегнат към транеца). Опитай за кратко дали това няма да елиминира или поне да намали пръските.makiavelli написа:Премерих транеца и той е точно 37,5 см. Не мисля че 5 мм са от такова значение. Дължината на ботуша на мотора от стойката до кавитационната плоча е 44 см. Идеи?
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
- makiavelli
- новобранец
- Мнения: 87
- Регистриран на: Пет Окт 26, 2007 4:24 pm
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Въпрос за глисаж.
Ще проверя първо дали не е от положението на мотора и ще го мисля после. Мерси
По добре да си мъртъв и да ти е гот отколкото жив и нищо да не ти е наред!
Re: Въпрос за глисаж.
според мен и при 5км може да глисира. Ето и пример http://www.youtube.com/watch?v=hSufUWimFHM&NR=1, всички симптоми са налице. Вие как го наричате?
Re: Въпрос за глисаж.
Това е зверско влачене на вода и опит да изгуби два двигателя по 30 000 лева единия. Нищо повече! Глисажа е нещо, което тук не присъства, освен в момента когато лодката слиза на повърхността.
Как не се налапаха с вода двигателите....Ей затова не искам да си купувам двигател втора употреба.
Как не се налапаха с вода двигателите....Ей затова не искам да си купувам двигател втора употреба.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
Еее,не - той винаги можеше да си глисира.
За мен това си е майсторско изпълнение.
Все едно да караш кола на две гуми,ама е по-сложно.
За мен това си е майсторско изпълнение.
Все едно да караш кола на две гуми,ама е по-сложно.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Въпрос за глисаж.
Остава и да не може. Тази лодка иска поне половин тон баласт, за да може да се справя с тези двигатели. Мисълта ми беше, че показаното на клипа е всичко друго, но не и глисаж. А за майсторското каране.....де да знам. За мен е тормоз на техниката показаното, ама он си знае. Той е броил парите за техниката, колкото и да ми е жал.
Не го догледах докрай, но ако изпадне някоя риба изпод капака на моторите при следващата им профилактика, хич няма да се учудя. 


Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Въпрос за глисаж.
Според мен, само трябва да си регулира моторите и ще полети. Според някои мнения по назад в темата лодката трябвало да се движи само на витло, като този тук http://www.youtube.com/watch?v=jA8r_3gbN7A&feature, въпреки че и той не е съвсем само на витло. Ама според мен това не е глисаж, а летеж.
Явно ще остане само варианта за глисаж, като върнеш газта и да продължи да се движи със същата скорост.
Киро за мен това е майсторско каране http://www.youtube.com/watch?v=eqJvzJEZ ... re=related , нещо като мотоциклет на задна гума. Абсолютно ненормален
Явно ще остане само варианта за глисаж, като върнеш газта и да продължи да се движи със същата скорост.
Киро за мен това е майсторско каране http://www.youtube.com/watch?v=eqJvzJEZ ... re=related , нещо като мотоциклет на задна гума. Абсолютно ненормален

-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
На тази лодка двигателите са силно вдигнати (положение за плитка вода) и при повечко газ вирва здраво носа (че може и да се преобърне ако шофьора е неопитен). Пълна простотия е да се кара по този начин. В Турция за 40-50 евро (за 10 минути), вправят такова шоу за туристи. Там вдигат обаче носа на скутера при по-висока скорост и ги возят "на задна гума" с 40-60 км/час което си е адреналин (10 минути са напълно достатъчни някоя бабка германка да напълни гащите).lacho44 написа:според мен и при 5км може да глисира. Ето и пример http://www.youtube.com/watch?v=hSufUWimFHM&NR=1, всички симптоми са налице. Вие как го наричате?
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за глисаж.
Абе красиво си е,
ама не е за моите "памперси".
ама не е за моите "памперси".

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Въпрос за глисаж.
Малце късно, ама ще ти дам дефиниция за глисаж;
Има три режима на движение на плавателните съдове - водоизместващ междинен и глисиращ.
Водоизместващ е, коги коритото се държи на повърхността благодарение на количеството вода, което измества и което пряко отразява товароносимостта и собствената маса на съда.
Глисиращият е , когато се държи на повърхността на водата само благодарение на хидродинамичното налягане, предизвикано от скоростта на водният поток върху дъното на плавателното средство.
Междинният е, кога е ни едното, ни другото. На повечето клипове,дето изгледах тук, най-често се вижда това.
Правилният режим на глисиране е тогава, когато най-общо казано, лодката е "стъпила" и се плъзга на приблизително последната една трета от дължината на корпуса. Ако не можеш да надничаш под дъното по време на движение и да мериш, можеш да се ориентираш и по вълната, дето влачиш и по оборотите на двигателя.
Ниски - до средни обороти и плавна вълана, с дълбоко газене - значи си във водоизместващ режим, сиреч си се шматкаш завеяно. Ей тъй - разхождаш си се просто!
После коритото вирва рязко нос, щото си "навил" газта с мерак! Транецът е нейде долу, а ти не виждаш нищо, освен предната пейка и носа, който е почти като Еверест! Моторът се дере като прасе, а резултатът е широ-о-ока, дълбока вълна, на която сърфист би се зарадвал, но колегите от брега благославят цялата ти женска рода, и жалеят обърканите такъми! Ей натуй се вика междинен режим.
А ако успееш да постигнеш, щото любимата черупка да се плъзга само на дупето си и вълната да е остро назад, със ефирни пръски във въздуха, а носът да слезе и да можеш да видиш и къде си се запътил - ей тогаз си "излязъл" на глисаж!! Оборотите слизат до поносим, даже приятен тембър, се едно попът си припява под нос, като съответно и левчетата вече не излитат на пачки през ауспуха! Подрусването вече е и по-твърдичко - почти като на Голф двойка.
Има три режима на движение на плавателните съдове - водоизместващ междинен и глисиращ.
Водоизместващ е, коги коритото се държи на повърхността благодарение на количеството вода, което измества и което пряко отразява товароносимостта и собствената маса на съда.
Глисиращият е , когато се държи на повърхността на водата само благодарение на хидродинамичното налягане, предизвикано от скоростта на водният поток върху дъното на плавателното средство.
Междинният е, кога е ни едното, ни другото. На повечето клипове,дето изгледах тук, най-често се вижда това.
Правилният режим на глисиране е тогава, когато най-общо казано, лодката е "стъпила" и се плъзга на приблизително последната една трета от дължината на корпуса. Ако не можеш да надничаш под дъното по време на движение и да мериш, можеш да се ориентираш и по вълната, дето влачиш и по оборотите на двигателя.
Ниски - до средни обороти и плавна вълана, с дълбоко газене - значи си във водоизместващ режим, сиреч си се шматкаш завеяно. Ей тъй - разхождаш си се просто!
После коритото вирва рязко нос, щото си "навил" газта с мерак! Транецът е нейде долу, а ти не виждаш нищо, освен предната пейка и носа, който е почти като Еверест! Моторът се дере като прасе, а резултатът е широ-о-ока, дълбока вълна, на която сърфист би се зарадвал, но колегите от брега благославят цялата ти женска рода, и жалеят обърканите такъми! Ей натуй се вика междинен режим.
А ако успееш да постигнеш, щото любимата черупка да се плъзга само на дупето си и вълната да е остро назад, със ефирни пръски във въздуха, а носът да слезе и да можеш да видиш и къде си се запътил - ей тогаз си "излязъл" на глисаж!! Оборотите слизат до поносим, даже приятен тембър, се едно попът си припява под нос, като съответно и левчетата вече не излитат на пачки през ауспуха! Подрусването вече е и по-твърдичко - почти като на Голф двойка.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Въпрос за глисаж.
Ето ти пример;
http://www.youtube.com/watch?v=JpR926L_ ... re=related
Гледай нейде около третата минута. А и в останалото време.
http://www.youtube.com/watch?v=JpR926L_ ... re=related
Гледай нейде около третата минута. А и в останалото време.
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!
Re: Въпрос за глисаж.
По- напред някой питаше, защо лодката му вири нос. Освен че за глисирането е нужен мотор с подходяща за големината на лодката мощност, дали ще глисираш зависи пряко и от формата на корпуса, как завършва транецът /с остър ръб, или със закръгление/, от изходящият наклон на обводите на дъното, а не на последно място - от центровката на лодката! Което много хора въобще не слагат в сметката!
Много колеги забравят, че когато отзад за само те и мотора, на някои лодки ако ще и Ферари да заковеш на транеа, само ще "ореш" и ще премяташ тонове вода за сметка на литри бензин.
Товарът требе да е рапределен подходящо за търсеният режим на движение. Ако искаш да свалиш носът, или товариш предната част, или си слагаш транцеви пластини /регулируеми/.
Това са нещо като елероните на самолета. Явяват се като продължение на дъното на лодката. Помагат и когато корпусът не е точно какъвто трябва, за да излезе на глисаж. Най- често са две, лява и дясна. Но се среша и вариантът само с една, поставена противоположно на посоката на въртене на винта. Помагат също и за обиране на реактивния момент от винта, стремящ се да наклони лодката. Свързани са постредством шарнир / панта/ към долния ръб на транеца. реглажът се извършва посредсвом талреп /обтегач/, който образува триъгълник между горната повърхност на елерона и транеца.
В центровката е много важен и ъгълът на установка на мотора към лодката. Ненапразно на свързващият възел има един секторен участък с възможност за регулиране.
Но все пак - най -важното е обводите на корпуса да са проектирани за глисиращ режим. Ако изходящиат ръб на дъното е плавно повдигнат нагоре, или заоблен - забрави за "вятър в косите, мухи в очите и развети дамски бански" ...
P.S. А онова, дето дигат лодката "на задни гуми' в клипа - това не е глисиране, а "набиране на мускули" и е изцяло за сметка на мощността на двигателя, демек - работи като крик, гъзарияказано вкратце.
И не мога да разбера - защо всички толкова са петимни за глисиращи лодки? Нямате представа, какъв релакс е да се носиш плавно и платно да пухти тихичко над тебе!! И да чуваш всичко, дето става наоколо, как стар сом кашля нейде отдолу....
Много колеги забравят, че когато отзад за само те и мотора, на някои лодки ако ще и Ферари да заковеш на транеа, само ще "ореш" и ще премяташ тонове вода за сметка на литри бензин.
Товарът требе да е рапределен подходящо за търсеният режим на движение. Ако искаш да свалиш носът, или товариш предната част, или си слагаш транцеви пластини /регулируеми/.
Това са нещо като елероните на самолета. Явяват се като продължение на дъното на лодката. Помагат и когато корпусът не е точно какъвто трябва, за да излезе на глисаж. Най- често са две, лява и дясна. Но се среша и вариантът само с една, поставена противоположно на посоката на въртене на винта. Помагат също и за обиране на реактивния момент от винта, стремящ се да наклони лодката. Свързани са постредством шарнир / панта/ към долния ръб на транеца. реглажът се извършва посредсвом талреп /обтегач/, който образува триъгълник между горната повърхност на елерона и транеца.
В центровката е много важен и ъгълът на установка на мотора към лодката. Ненапразно на свързващият възел има един секторен участък с възможност за регулиране.
Но все пак - най -важното е обводите на корпуса да са проектирани за глисиращ режим. Ако изходящиат ръб на дъното е плавно повдигнат нагоре, или заоблен - забрави за "вятър в косите, мухи в очите и развети дамски бански" ...
P.S. А онова, дето дигат лодката "на задни гуми' в клипа - това не е глисиране, а "набиране на мускули" и е изцяло за сметка на мощността на двигателя, демек - работи като крик, гъзарияказано вкратце.
И не мога да разбера - защо всички толкова са петимни за глисиращи лодки? Нямате представа, какъв релакс е да се носиш плавно и платно да пухти тихичко над тебе!! И да чуваш всичко, дето става наоколо, как стар сом кашля нейде отдолу....
Леми изда бест, батт айем мачбеда'а . Ррок-ан-рол, Пенке-ле !!