Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Съвет за двигател на скутер
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Съвет за двигател на скутер
Здравеите скоро си взех еи такав скутер и искам да помоля за мнения какъв двигател да си взема , скутера е 3,90 на 1,60 и тежи към 130 - 140 килограма с 2-ма пасажери и багаж ще стане кам 350 без двигатела (дъното негази много (знам , че има някакво значение) ) .
Няма да го карам само в язовири ами и в морето и ми трябва оптимален вариянт за двигател , ако някои има наблиудение за тоя модел скутери моля да сподели.
А 20-25 коня дали ще ми свар6ат работа.
Струва ми се , че ще върви много леко защото е лек и нее много висок
Двигатела щее двутактов (поне тоя за предвижването
Няма да го карам само в язовири ами и в морето и ми трябва оптимален вариянт за двигател , ако някои има наблиудение за тоя модел скутери моля да сподели.
А 20-25 коня дали ще ми свар6ат работа.
Струва ми се , че ще върви много леко защото е лек и нее много висок
Двигатела щее двутактов (поне тоя за предвижването
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Съвет за двигател на скутер
Коритото не е правено за море (нисък борд ) не си прави екперименти.Принципно и с проходилка някой ентосиаст може да влиза за сафрид (въпросът е заслужава ли си рискът).Лодката с 25кс ще върви прилично (някъде по нея трябва да има табелка до колко Кс може да се сложи).
Re: Съвет за двигател на скутер
тоя от които я взех го познавам и каза , че нее имал проблеми в морето с нея от десетина години я ползва за морето
Вярно ,че е с нисак борд
Вярно ,че е с нисак борд
Re: Съвет за двигател на скутер
апак като се замисля борда е като на надуваема с разликата , че няма балони
- bokser
- ще става разбирач
- Мнения: 516
- Регистриран на: Съб Мар 26, 2011 8:03 am
- Местоположение: Благоевград
Re: Съвет за двигател на скутер
Малка, но същественна разлика!didooo написа:апак като се замисля борда е като на надуваема с разликата , че няма балони

- трапера
- сериозен играч
- Мнения: 1471
- Регистриран на: Пон Апр 09, 2007 10:27 am
- Местоположение: Свилен Славов (Мюнхен-Русе)
Re: Съвет за двигател на скутер
Като гледам,това корито е "Зефир"-същото кото моето:didooo написа:............ Няма да го карам само в язовири ами и в морето и ми трябва оптимален вариянт за двигател , ако някои има наблиудение за тоя модел скутери моля да сподели.......
Аз го карах с "Вихър 25" държеше се много добре,доколкото може да се държи добре руска машина. Но,може да понесе според мен още 5 коня. Лодката,според табелата е за 4 човека,но само за разходка (и ако са по около 70кг.),за риболов-максимум двама човека-просто коритото не е рибарско и мястото е ограничено.Ако е за тролинг или кльонк няма проблем,но за закотвяне или връзване за някой чукан и ловене на фидер примерно (аз това практикувах)
мястото е лееко недостатъчно! Просто палубата заема ценно място.Но точно под нея е мястото за багажа-палатка,сак,скара-бира,котва.....
Лодката излиза лесно на глисаж и наистина гази много малко.Приятно е да се кара но при хубаво време!!! Аз я ползвах по Дунава и няколко пъти съм се прибирал във ветровито време-карам по течението,а вятърът бе срещу течението (долняк),вълна около 25 сантиметра.Да си кажа честно беше си приключение-вълната вдига носа и при пропадането другата връхлита лодката,разбива се в стъклото и отгоре ми се изсипва една кофа вода! А как друса



Кой каквото ще да говори аз в морето с това корито не бих влязъл!!!
Лодката има двойно дъно,но няма ревизионен люк/отвор.Провери случайно да не е спукана някъде и да "пие" вода от дъжд или вълна!!! При мене имаше пукнатина около 15-20 сантиметра (не съм я видял като я купувах) в задната част и в двойното дъно се бяха събрали около 20литра вода.С парче плат и смола,залепих спуканото,а под палубата монтирах "люк"-Ревизионно Т-парче,от тия за канализация–PVC ф110мм. На долната снимка лееко се вижда-в черния кръг
Удобно е, за проверка-понякога събира конденз.
Друго слабо място е "спойлера".Много често,за да се хвърли котва,трябва да се отиде на носа.А понеже няма място да се мине по бордовете,се налага да се прескочи през стъклото.И къде да се подпре човек?-на спойлера,който не е много здрав! Твоя и моя се различават,но.... е добре да се вземе тази слабост под предвид! Аз реших този проблем по следния начин (виж пак горната снимка) :под долната част на горния край на спойлера,занитих с големи попнитове алуминиев профил 20х40мм (от тези за ЕТАЛБОНД),който предварително припаснах.След това между него и "арматурното табло" заклиних още едно парче профил,също занитено за двете повърхности. И така-стъпвам на седалката,подпирам се на спойлера,прехвърлям се на палубата....и по обратния ред в лодката.
Още едно слабо място е палубата-като стъпех отгоре се огъваше,

И накрая нещо банално


В общи линии,това е за коритото,ако имаш въпроси-давай!!!
ПС-може би най-важното–оборудвай се със спасителни жилетки,че не се знае кога ще срещнеш

лягам си star
събуждам се super star
събуждам се super star
Re: Съвет за двигател на скутер
Доколкото разбрах като се срещне с вълна и носа се забива така ли?
На големите язовири излизат коварни вълни една след друга дали ще са проблем
На големите язовири излизат коварни вълни една след друга дали ще са проблем
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Съвет за двигател на скутер
Трапера добре ти е обеснил някои моменти.
Ами ти вече си я купил,и мисля че 25к.с. добре ще ти паснат.
За морето ?
Абе става,какво ли не съм виждал вътре,
само трябва внимателно да преценяваш кога да влизаш.
Ако те хване лошото време вътре (както по принцип винаги се получава ),
не навивай много масура,а си избери една скорост с която да се прибереш
безпроблемно.В зависимост от вятъра,разстоянието между две вълни е различно,
тогава трябва да намериш вярното решение носа да не пада в началото на следващата вълна,а върху гребена И.Трудна задача понякога де.
Или караш на зиг заг,минаваш вълните под 45*.
Това за пускане на котвата наистина е проблем.
Ами ти вече си я купил,и мисля че 25к.с. добре ще ти паснат.
За морето ?
Абе става,какво ли не съм виждал вътре,
само трябва внимателно да преценяваш кога да влизаш.
Ако те хване лошото време вътре (както по принцип винаги се получава ),
не навивай много масура,а си избери една скорост с която да се прибереш
безпроблемно.В зависимост от вятъра,разстоянието между две вълни е различно,
тогава трябва да намериш вярното решение носа да не пада в началото на следващата вълна,а върху гребена И.Трудна задача понякога де.
Или караш на зиг заг,минаваш вълните под 45*.
Това за пускане на котвата наистина е проблем.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Съвет за двигател на скутер
добре ще е да си монтираш и отводнтелна (bilge) помпа - не са скъпи и няма да ти се налага да изгребваш вода при вълнине или при дребна повреда по корпуса...
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Съвет за двигател на скутер
Тедо,и мен ме подсети,че пак трябва си купувам такава помпа.
Тооо,мине не мине месец и ми идва на акъла,ама все не мога да отделя 60лв.
Чи вече няма и кого да сурвакам,все мене сурвакат.
Тооо,мине не мине месец и ми идва на акъла,ама все не мога да отделя 60лв.
Чи вече няма и кого да сурвакам,все мене сурвакат.

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
- трапера
- сериозен играч
- Мнения: 1471
- Регистриран на: Пон Апр 09, 2007 10:27 am
- Местоположение: Свилен Славов (Мюнхен-Русе)
Re: Съвет за двигател на скутер
Мдаа,това помпата е хубаво нещо! В задната част на "кокпита",под транцевата дъска,има едно вдлъбнато място с размери приблизително 25х20см (там е и пробката!),явява се най–ниската точка и точно там трябва да се монтира помпата!
Понеже темата е за двигател....... Мотора е добре да бъде със ел.стартер
нали?
Ще трябва и акомулатор,който е нужен и за помпата! Съвета ми е да се направи стойка за него,монтирана в предната част на лодката,под палубата,залепена по някакъв начин (плат и смола) за дъното. Предимства– 1.акомулатора ще е на сухо;2.няма да заема ценно място. Този модел лодки е с леко навирен нос и всяка тежест разположена в предния край спомага за лесното излизане и вървене на глисаж! За разположението на товара в лодката е изписано много и няма да драскам излишно!
Навиреният нос се вижда на втората снимка на didooo.
Понеже темата е за двигател....... Мотора е добре да бъде със ел.стартер


Навиреният нос се вижда на втората снимка на didooo.
лягам си star
събуждам се super star
събуждам се super star