Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


ремонт на лодка
Модератор: emo vasilev
- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: ремонт на лодка
Педро,Вюрта е в опаковки като силиконите и го има даже и на фишеци като салам !!! Много е здрав и с него лепят и стъклата на колите.Черен е,като изсъхне става като каучукова черна гума и няма отлепяне.Тук го продават по 19лв салама/поне така беше миналото лято/и се полага с пистолет като силиконите.Пробвайте го и няма да съжалявате.Много добре се представи преди години,когато имах разни зодияци и др,та след едно порене на лодката,залепих я със специални лепинки и върху тях намазах един пласт Вйюрт и ги запечатах.Повече не пропусна от там въздух.Има обаче едно мазило,което трябва да видя как се казваше,и след почистването на мястото където ще се полага Вйюрта,се намазва с тази основа и направо от там -нататък,само късане оправя нещата,няма отлепване !!!Само не съм сигурен дали името се изписваше Вйюрт или само Вюрт !!!Май е второтоPedro написа:Л.ВИЧЕВ-kroki.bgКроки я ни светни за този Вйюрт.Лепило ли е...има ли го в малки опаковки за лека домашна употреба...като я залепиш с Вйюрт....защото Вйюрта като хване,само къртене...... го оправя ако ще го сваляш..
Толкова ли е яко ? Щото от маса лепила и Бизони всичкото е нафукан боклук.




П.П. Миналата година,си ремонтирах лодката и смених всичките видове летви,които бяха наслагани в транеца като го отворих по ръбовете от горе.Казвам летви,защото бяха наредени към десетина летви 2,5 - 3 см Х 10 Х не помня височината.Бяха наредени с дължината надоло към дъното и да ви кажа,просто се учудих на начина по който са поставени.Намерих цяла талпа от бук и си отрязах едно парче с дължина 1.20м Х 3см Х височината на транеца и го третирах с разни мазила за водоустойчивос,след като исъхна го нанизах така че да хване по 20см от двете страни на транеца но вътрев цепнатината която остана след махането на летвите.така,талпичката лежи на по голяма площ и ства много здраво.Мислете преди да затваряте и матирате,защото може да се наложи да цепите наново !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: ремонт на лодка
Любо
Мерси за информацията.Ще го намерим и изпробваме.
Мерси за информацията.Ще го намерим и изпробваме.
Re: ремонт на лодка
Л.ВИЧЕВ- krokibg написа:matrix написа:оп сажалявам исках да кажа от този талашит дето се ползва за кофраж-ако тебе ще купя една плоскост и на някой ако му потрябва ще помагам.
значи Марко ще пробвам с това и после с пеобраз-само едно ми липсва-КИРО-жинаги се отзовава и ми е помагал
Ами,ако си близо до Пловдив,ела при мен на язовира да ти покажа на живо какво трябва да направиш и ще си направиш всичко сам без проблем и ще си свиркаш.Нещо друго недей да слагаш а само дърво от вътрешната страна и стъкломат от вън !!!
на кой язовир си аз съм от Кричим
-
- новобранец
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря Юли 26, 2006 5:38 pm
- Местоположение: svilengrad
- Обратна връзка:
Re: ремонт на лодка
В момента си ремонтирам лодката, и аз имам тъкъв проблем, старата дъска оригинално си беше облепена със смола но от времето беше започнала да се разпада, аз си намерих африканско тиково дърво, дали трябва да го обработвам преди даго сложа на транеца.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: ремонт на лодка
Няма да е излишно с няколко слоя лак да го обработиш.
Когато дървото има възможност да диша,не гние бързо.
Моята лодка отвън е облепена със стъкломат и епоксидна смола,но
отвътре само боя.Сега и тя е паднала,скоро ще се боядисва.
Когато дървото има възможност да диша,не гние бързо.
Моята лодка отвън е облепена със стъкломат и епоксидна смола,но
отвътре само боя.Сега и тя е паднала,скоро ще се боядисва.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: ремонт на лодка
Най добре транеца се прави с гетенакс(лично мое мнение)
Re: ремонт на лодка
Добар ден колеги,и аз сам в ремонт .Имаме ял 6-тица и решихме да я подсилим леко след няколко сезона вав водата не че и имаше нещо просто ей така за по голяма сигурност сред валните. И така сложихме два пласта смола и стаклопласт но тук таме се образуваха мехурчета малки и дразнещти смятам да ги изшкуркам и след това кит .......и сам до тука ,какав кит има ли специален такав ? след това как продалжава ремонта ,с какав грунд да покрием стаклопласта, преди това да го шкуриме ли? Извинете ме но ми е парви ремонт и започнахме малко неподготвени.Гледах ремонта на Кроки обаче от работа и само отгоре отгоре го хванах и понеже сам заплес сега се мача да го открия обаче нешто не ми се отдава.Преглеждам и на Киро, обаче не е доваршил и така ........ с извинение да ме насочите нанякаде и ако може да не е посока дяволите щте сам благодарен ....че от кам Маслен нос идват добри новини
. П.П Кроки онова което се маже преди да положиш лепилото (а то може да не е само врт а и детринол теросон и др. наричат се полиуретанови лепила ПУ 60 или ПУ 5О трябжа да има обозначения в/у тях)се нарича праймер, и наистина ако не се намаже с този праймер щте се берат ядове .

Re: ремонт на лодка
Пак сам същият досадник .Извинете ма за грешките ама сам на работа ........... Лек ден на всички 

Re: ремонт на лодка
Ето един текст който бях писал преди време. Не е точно по въпроса ти, но процедурата е същата след като изключиш часта за осмозните балончета.
Не ми се пише на ново същото за това поствам целия текст.
Първо ако има много осмоза и си решил да я караш още много време трябва да се поготвиш за доста работа и известно количество средства(добрите материали струват пари ).
Като начали вземи един остър предмет и отвори всички подутини , пъпчеци или балончета. Трябва да са добре отворени или изчоплени. Аз процедирам с един уред(подобен на зъболекарските мачинки , ей такова подобно нещо http://cgi.ebay.de/MINI-SCHLEIFER-m-WEL ... 240%3A1318 ) на него слагам малка фрезичка и отварям и изчиствам осмозата. Следва обилно промиване с вода (чиста). Под подутините се образува киселина която продължава процеса на разяждане. Следващото което е да чакаш да изсъхне добре(поне 3-4 седмици). Но не се притеснявай през това време ще имаш какво да правиш
.
Аз ти препоръзчам да свалиш всички напластявания антифаулинг (през годините може да има повече от 5-6 слоя) и да стигнеш 100 % до грундовите слоеве. Най добре се работи със вибро или ексцентричен шлайф. От начало с шкурка 40-60-80 според зависи как стои въпроса със слоевете после с по финна последно с 120 големина на частиците мисля ще е добре.
До тук е по трудната част от работата, антифаулинга се топи и се сваля трудно , а бе ти ще видиш няма какво да обяснявам.
Следва шпакловане на отворите които си направил след изчистването на осмозата. Използва се ЕДИНСТВЕННО ЕПОКСИДЕН КИД, (може да споделиш какво си намерил за да ти кажа дали ще стане).
Ако имаш кил или килове фугите там се запълват с друг материал , полиуретан от тубичка подобно на силиконовите материали (върхо него обаче може да се нанася грунд , лак и каквото пожелаеш докато на силикона не хваща нищо, също така е по твърд и по устойчив от силикона).
Шлайфаш и изглаждаш добре местата които си шщакловал.
Измиваш цялата повърхност с чиста вода или по добре с чист етанол, за да не чакаш отново да съхне.
Следва нанасянето на защитните слоеве . Тук трябва ти да знаеш дали лодката ще е повече от месец непрекъснато във вода или не . Антифаулинга не защитава от вода и влага, неговите финкции са други, ако не знаеш какви питай.
Защитните слоеве са от Epoxy Primer или на БГ епокси грунд , има много различни видове и качество. Тук трябва да съобразиш атмосферните условия при които ще работиш, някои епокси бои или грундобе изискват температура на омрежване от 20-25 градуса. Аз изпозвам двукомпонентни Епоксидни грундове и бои.
Нанасят се 2-3 слоя ако лодката няма да е непрекъснато повече от 3-4 седмици във вода и 5-6 слоя ако стои около 6-7 месеца (или цял сезон) във вода . Нанасят се на чиста повърхност(обезпрашена и обезмаслена) с ролка, четка или пистолет. Първия слой най добре с четка , като се движи във всички посоки така , че да се запълнят и най малките порички. Най добре е между нанясянията леко да се шлайфа (ръчно и с финна шкурка).
Антифаулинга се нанася по принцип докато последния слой още леко пепка, Но не цапа.
Трябва да избираш материалите с които работиш внимателно за да не отиде цялата рабора на вятъра, говоря за грундовете, шпакловачния материал и антифаулинга.
Със сигурност има неща които съм пропуснал да напиша, както и малки неща които изизат по време на работа.
Забравих да кажа , че след процедурата която ти описах ако всично е направено добре лодката ще е защитена за поне 5-6 години, разбира се антифаулинга трябва всяка година да се нанася на ново или да се подновява частично.
А както и за частта която е над водата. По добре да я свалиш тази блажна боя. Знам че е много работа, но пък това е голяма глупост.
Просто сваляш с шлайане, шпакловаш, изглаждаш, грундираш(познатия епокси грунд)1-2 слоя стигат и нанасяш един полиуретанов лак (боя). Ако имаш приятел който пръска коли ще я направи като нова.
Не ми се пише на ново същото за това поствам целия текст.
Първо ако има много осмоза и си решил да я караш още много време трябва да се поготвиш за доста работа и известно количество средства(добрите материали струват пари ).
Като начали вземи един остър предмет и отвори всички подутини , пъпчеци или балончета. Трябва да са добре отворени или изчоплени. Аз процедирам с един уред(подобен на зъболекарските мачинки , ей такова подобно нещо http://cgi.ebay.de/MINI-SCHLEIFER-m-WEL ... 240%3A1318 ) на него слагам малка фрезичка и отварям и изчиствам осмозата. Следва обилно промиване с вода (чиста). Под подутините се образува киселина която продължава процеса на разяждане. Следващото което е да чакаш да изсъхне добре(поне 3-4 седмици). Но не се притеснявай през това време ще имаш какво да правиш

Аз ти препоръзчам да свалиш всички напластявания антифаулинг (през годините може да има повече от 5-6 слоя) и да стигнеш 100 % до грундовите слоеве. Най добре се работи със вибро или ексцентричен шлайф. От начало с шкурка 40-60-80 според зависи как стои въпроса със слоевете после с по финна последно с 120 големина на частиците мисля ще е добре.
До тук е по трудната част от работата, антифаулинга се топи и се сваля трудно , а бе ти ще видиш няма какво да обяснявам.
Следва шпакловане на отворите които си направил след изчистването на осмозата. Използва се ЕДИНСТВЕННО ЕПОКСИДЕН КИД, (може да споделиш какво си намерил за да ти кажа дали ще стане).
Ако имаш кил или килове фугите там се запълват с друг материал , полиуретан от тубичка подобно на силиконовите материали (върхо него обаче може да се нанася грунд , лак и каквото пожелаеш докато на силикона не хваща нищо, също така е по твърд и по устойчив от силикона).
Шлайфаш и изглаждаш добре местата които си шщакловал.
Измиваш цялата повърхност с чиста вода или по добре с чист етанол, за да не чакаш отново да съхне.
Следва нанасянето на защитните слоеве . Тук трябва ти да знаеш дали лодката ще е повече от месец непрекъснато във вода или не . Антифаулинга не защитава от вода и влага, неговите финкции са други, ако не знаеш какви питай.
Защитните слоеве са от Epoxy Primer или на БГ епокси грунд , има много различни видове и качество. Тук трябва да съобразиш атмосферните условия при които ще работиш, някои епокси бои или грундобе изискват температура на омрежване от 20-25 градуса. Аз изпозвам двукомпонентни Епоксидни грундове и бои.
Нанасят се 2-3 слоя ако лодката няма да е непрекъснато повече от 3-4 седмици във вода и 5-6 слоя ако стои около 6-7 месеца (или цял сезон) във вода . Нанасят се на чиста повърхност(обезпрашена и обезмаслена) с ролка, четка или пистолет. Първия слой най добре с четка , като се движи във всички посоки така , че да се запълнят и най малките порички. Най добре е между нанясянията леко да се шлайфа (ръчно и с финна шкурка).
Антифаулинга се нанася по принцип докато последния слой още леко пепка, Но не цапа.
Трябва да избираш материалите с които работиш внимателно за да не отиде цялата рабора на вятъра, говоря за грундовете, шпакловачния материал и антифаулинга.
Със сигурност има неща които съм пропуснал да напиша, както и малки неща които изизат по време на работа.
Забравих да кажа , че след процедурата която ти описах ако всично е направено добре лодката ще е защитена за поне 5-6 години, разбира се антифаулинга трябва всяка година да се нанася на ново или да се подновява частично.
А както и за частта която е над водата. По добре да я свалиш тази блажна боя. Знам че е много работа, но пък това е голяма глупост.
Просто сваляш с шлайане, шпакловаш, изглаждаш, грундираш(познатия епокси грунд)1-2 слоя стигат и нанасяш един полиуретанов лак (боя). Ако имаш приятел който пръска коли ще я направи като нова.
Re: ремонт на лодка
Значи ,мисалта ми беше, че след като това беше изваршено изтъркването и лепенето със стаклопласт след 2-ия пласт се получиха мехури на няколко места ,та тези мехури как да обработя.И след обработката им как се процедира с боя или грунд да обработя преди окончателното боядисване на лодката ,китосва ли се цялата , с какъв кит ако се китосва с какав грунд .Пак моля за извинение колеги.
Re: ремонт на лодка
Балончетата са нормални за този метод на работа, но не са проблем. Действай както съм описал за осмозата, без миенето и сушенето, но с епокси кид (примерно тази http://www.svb.de/farben+bootspflege/sp ... masse.html )
И другото с грундовете както е описано по горе ако си работил е полиестерна смола. За епокси може да минеш и само с един слой грунд слепващ двата слоя (различни материали)- смолата ти и последните покрития лак или антифаулинг.
При свички случаи цялата повърхност трябва на се шлайфа финно преди да се работи с каквото и да е на там. Обезпрашаване и обезмасляване обезателно след това.
И другото с грундовете както е описано по горе ако си работил е полиестерна смола. За епокси може да минеш и само с един слой грунд слепващ двата слоя (различни материали)- смолата ти и последните покрития лак или антифаулинг.
При свички случаи цялата повърхност трябва на се шлайфа финно преди да се работи с каквото и да е на там. Обезпрашаване и обезмасляване обезателно след това.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: ремонт на лодка
Не се извинявай винаги де.
VGS,много точно е дал препоръки.
Моите ще са от по-мързеливите начини.
Тези шупли след като ги отвориш с шлайфане,
може да ги закриеш с полиестерен кит за коли.
Пък ако искаш и от влакнестия сложи.
При теб се е получило при ново нанасяне,а не останало нещо старо.Т.е. - осмоза.
Да,не съм завършил още,но това което съм го направил отвън все още си стои добре.
Поне за сега.Отвън лодката ми е готова за боята,но това ще е последната процедура.
За сега имам проблеми с фотото,финансите и времето.
Надявам се до десетина дена да съм на вода,но да не се заканвам,че все повече външни проблеми ми излизат.
VGS,много точно е дал препоръки.
Моите ще са от по-мързеливите начини.
Тези шупли след като ги отвориш с шлайфане,
може да ги закриеш с полиестерен кит за коли.
Пък ако искаш и от влакнестия сложи.
При теб се е получило при ново нанасяне,а не останало нещо старо.Т.е. - осмоза.
Да,не съм завършил още,но това което съм го направил отвън все още си стои добре.
Поне за сега.Отвън лодката ми е готова за боята,но това ще е последната процедура.
За сега имам проблеми с фотото,финансите и времето.
Надявам се до десетина дена да съм на вода,но да не се заканвам,че все повече външни проблеми ми излизат.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: ремонт на лодка
Благодяря ви момчета,дадохте ми сили да поработя сабота и неделя за които дни имах май други планове
,ама щте почакат платерините защотот друго се задава от кам Приморско.И за целта е необходимо надеждно оборудване за което щте се наложи да се поработи тази че и другата седмица
което от друга страна ме навежда на мисалата че след около час изчезвам в посока мастерхаус а после кам цеха кадето усилваме лодката
такаа успокоих се че не е толкова сложно,и както казват малко по -умните от мен хора ,нищто не е сваршило докато не е започнало, ........което пак ме навежда на друга мисал че от сутринта ми се ходи до........и за да не стане както е станало при господин 5-кила щте се запатя немедленно натам
но не естественно преди да сам ви благодарил искренно и да ви пожелая добра слука .На всички естественно.
ПП. На Киро и на всички останали които са в ремонт пожелавам скорошно финализиране на тази трудоемка и финансоемка задача с която сме се захванали, че онази които идват насам са гладни и много паргавиии( такмо докато огладнеят и им сваршат интимните закачки щте сме си оправили лодките
.


такаа успокоих се че не е толкова сложно,и както казват малко по -умните от мен хора ,нищто не е сваршило докато не е започнало, ........което пак ме навежда на друга мисал че от сутринта ми се ходи до........и за да не стане както е станало при господин 5-кила щте се запатя немедленно натам





.
Re: ремонт на лодка
Дай боже малко свероизток де.Ама стига че се отплеснах ,ама сам си такав като ми светне нещто че не е чак толкова трудно и невазможно и ми идва приказката и мога да си бабря цял ден глупости без да спра така чеееееееее........ изчезвам .благодарности пак.Отивам за кит ,после на смокиня а след някои и друг ден кам германката агалина и маслен нос сполука на всички.
-
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 231
- Регистриран на: Чет Яну 21, 2010 11:18 am
Re: ремонт на лодка
Тоя продукт на ВЮРТ е полиуретан. Наистина чудесно нещо!