Къде се намирам:
Направи си сам
Как да си поправя или направя...?
naRiba.com

Форум


ремонт на лодка
Модератор: emo vasilev
ремонт на лодка
колеги на скоро си купих лодкаи имам проблем.Не сам много на ясно и затова ви моля за помощ.лодката е стъклопласт и отливката за транеца е направо смешна.двата коша са
залепени и между тях е кухо.сложих гума от двете страни и пробвах да монтирам двигателя и взе да пука лодката-дайте идея какво да направя-благодаря предварително
залепени и между тях е кухо.сложих гума от двете страни и пробвах да монтирам двигателя и взе да пука лодката-дайте идея какво да направя-благодаря предварително

- undergrounder
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто Дек 02, 2008 5:10 pm
- Местоположение: Пловдив
Re: ремонт на лодка
Моя съвет е,вземи две парчета от ламиниран паркет и ги залепи,едното от вън,другото от вътре.Смятам,че ще е достатъчно,а и лесно се намира.
Кошмара на рибаря-Сънува рибаря,че е умрял и жена му му продава такъмите на цената на която и е казал,че ги е купувал.
Re: ремонт на лодка
Ако намериш турболит или текстолит си ОК!
Другото Марко го каза
п.п.Много е важно,каква е лодката и колко мощен е двигателя
Ако сложиш мотор от 40 коня на 3 метрова лодка ще я скъса на две
Другото Марко го каза

п.п.Много е важно,каква е лодката и колко мощен е двигателя

Ако сложиш мотор от 40 коня на 3 метрова лодка ще я скъса на две

Re: ремонт на лодка
утре ще пробвам със стъкломат и смола,но май ще пада резане защото няма как да бръкна от долу-дано се справя че ми е за първи път.
Марко става ли да сложа пеобраз вместо дърво ще залепе ли смолата за метала
Марко става ли да сложа пеобраз вместо дърво ще залепе ли смолата за метала
Последно промяна от matrix на Сря Мар 18, 2009 7:50 pm, променено общо 1 път.
Re: ремонт на лодка
Това за дървото Марко го каза добре аз на мойта и сложих дъска от дървен траверс/ако можеш да се сдобиеш с такъв материал/това нема гниене и е здраво та знае ли се.Marco Polo написа:Ламината, ако не знаеш, се прави от хартия
Та - намираш трупче от качествено дърво и го напасваш да е с такава дебелина та да влезе точно между двете плоскости ОТВЪТРЕ.
После, ако имаш възможност, го запечатваш със стъкломат и смола. Ако не можеш - поне го свари в безир или лак, така ще оживее по-дълго.
Добре би било да хванеш трупчето с два болта от неръждавейка.
-
- научил се да хвърля
- Мнения: 136
- Регистриран на: Чет Мар 05, 2009 10:28 pm
- Местоположение: ИСПЕРИХ
Re: ремонт на лодка
Има технически шпертплат, който се използва за кофражни платна. Той издържа на влага и е много здрав.
Аз си удължих транеца по този начин после залях със стъклопласт,сложих 3мм.гума за обиране на вибрациите и
сгънах неръждавейка 2мм. Това държи 25коня/62кг. и при транспорт без проблем.
Р.С. Шпертплата е двоен.
Аз си удължих транеца по този начин после залях със стъклопласт,сложих 3мм.гума за обиране на вибрациите и
сгънах неръждавейка 2мм. Това държи 25коня/62кг. и при транспорт без проблем.
Р.С. Шпертплата е двоен.
Re: ремонт на лодка
значи да разбиам че и ти си резъл за да вкараш талашита-дай повече инфо или снимка за да добия по голяма представа
утре се заемам да го направя

утре се заемам да го направя
Re: ремонт на лодка
оп сажалявам исках да кажа от този талашит дето се ползва за кофраж-ако тебе ще купя една плоскост и на някой ако му потрябва ще помагам.
значи Марко ще пробвам с това и после с пеобраз-само едно ми липсва-КИРО-жинаги се отзовава и ми е помагал
значи Марко ще пробвам с това и после с пеобраз-само едно ми липсва-КИРО-жинаги се отзовава и ми е помагал

Re: ремонт на лодка
Аз съм правил една лодка с подобен проблем , само дето там трябваше да увисне 80кила мотор.
Отваряш транеца от горната страна, намираш едно парче Тик-ово дърво(не гние , не се пука , не се надува, ,мого твърдо и здраво) Напасваш го да влезе точно в отвора (трабва да влезне малко трудно и да е плътно).Ако намериш по голямо парче дърво може да го пуснеш , чак до дъното на лодката.Ако ще използваш друг вид дърво го избирай внимателно и го защити предварително.
Следва заливане и залълване на евентуалните отвори и намазване на дървото от горе със смола(епокси или полиестерна).
И следващата стъпка е както Марко каза 1,5-2мм неръждаема ламарина да се изкриви по транеца и с болтове да се прихване през дървото до другата страна и пак през ламарината. Болтовете(неръждаеми ) се уплатняват с полиуретан (продава се в туби за пистолет като на силикона), но може да пробваш и с друг материал, някакъв каучиков уплатните(има ги в магазините за резервни части за коли примерно ).
Закачаш мотора и забравяш
Отваряш транеца от горната страна, намираш едно парче Тик-ово дърво(не гние , не се пука , не се надува, ,мого твърдо и здраво) Напасваш го да влезе точно в отвора (трабва да влезне малко трудно и да е плътно).Ако намериш по голямо парче дърво може да го пуснеш , чак до дъното на лодката.Ако ще използваш друг вид дърво го избирай внимателно и го защити предварително.
Следва заливане и залълване на евентуалните отвори и намазване на дървото от горе със смола(епокси или полиестерна).
И следващата стъпка е както Марко каза 1,5-2мм неръждаема ламарина да се изкриви по транеца и с болтове да се прихване през дървото до другата страна и пак през ламарината. Болтовете(неръждаеми ) се уплатняват с полиуретан (продава се в туби за пистолет като на силикона), но може да пробваш и с друг материал, някакъв каучиков уплатните(има ги в магазините за резервни части за коли примерно ).
Закачаш мотора и забравяш

Re: ремонт на лодка
Само тая ламарина не ми се връзва!VGS написа:неръждаема ламарина да се изкреви по транеца
Неръждавейката е твърда и не позволява на стягите,застопоряващи двигателя да се впият в нея!
Алуминиевата позволява това и предотвратява изплъзването при подаване на много газ в завой!
Ако двигателя няма осигуровка -пада!!! Виждал съм

- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: ремонт на лодка
matrix написа:оп сажалявам исках да кажа от този талашит дето се ползва за кофраж-ако тебе ще купя една плоскост и на някой ако му потрябва ще помагам.
значи Марко ще пробвам с това и после с пеобраз-само едно ми липсва-КИРО-жинаги се отзовава и ми е помагал
Ами,ако си близо до Пловдив,ела при мен на язовира да ти покажа на живо какво трябва да направиш и ще си направиш всичко сам без проблем и ще си свиркаш.Нещо друго недей да слагаш а само дърво от вътрешната страна и стъкломат от вън !!!
Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: ремонт на лодка
Напротив. Неръждаемата ламарина е доста мека като материал (изклучвме закалената). Позволява извиване и стягане, става перфектно. Но е доста жилава и се обработва трудно. Трябвас специални бургии и се реже трудно. Извиването не е проблем.
А за да не се изпъзва двигатела се залепва гума, това е и задължително за всеки който иска да намали вибрациите предаващи се на лодката.
А и да не забравяме , че азсъм писал за моя опист с голям мотор който не трябва да се сваля всеки път, а те имат предвидени отвори за ботове с които се прихващат към транеца за по-голяма сигурност + по-голяма стабилност. С две врътки завити на ръка не винаги се успява да се задуржат мотори от този размер.
Мисля , че ще стане добре и за каквато и да е лодка.
Но за мотори до 15-20 коня би трябвало да стане добре и без неръждавейката, няма дупчене няма болтове, има само цапане и лепкави пръсти от смолата
Естествено не се опитвам да си наложа мнението, повече предложения , по-голям избор, по-добро решение
А за да не се изпъзва двигатела се залепва гума, това е и задължително за всеки който иска да намали вибрациите предаващи се на лодката.
А и да не забравяме , че азсъм писал за моя опист с голям мотор който не трябва да се сваля всеки път, а те имат предвидени отвори за ботове с които се прихващат към транеца за по-голяма сигурност + по-голяма стабилност. С две врътки завити на ръка не винаги се успява да се задуржат мотори от този размер.
Мисля , че ще стане добре и за каквато и да е лодка.
Но за мотори до 15-20 коня би трябвало да стане добре и без неръждавейката, няма дупчене няма болтове, има само цапане и лепкави пръсти от смолата

Естествено не се опитвам да си наложа мнението, повече предложения , по-голям избор, по-добро решение

- krokibg
- учете се от него
- Мнения: 6920
- Регистриран на: Пон Юли 03, 2006 10:46 am
- Местоположение: Пловдив
Re: ремонт на лодка
Ами,това което си написал е напълно достатъчно.Само дето тук трудно ще намери тиково дърво а може и да бъркам.Става с букова или дъбова талпа,бягаш при дърводелеца и трябва така да я направи че да хване и от страни не само вътре в транеца !!! Демек,ако транеца е 80см,талпата трябва да е 1.20м за да може да влезе от страни за по-голяма сталибност.Хубаво е да оставиш талпата в някакъв съд пълен с безир или друга течност която не може да изгние бързо от водата,както каза Марко и другото е стъкломат и смола,докато се оклепаш както трябва.Ламарина,ако ме питаш мен е хубаво да сложиш бронзова и от вън и от вътре 3-4мм,като я залепиш с Вйюрт.Правят се две еднакви парчета и се нагласят да са едно срещу друго и се лепят.Тогава може спокойно да се пробива защото Вйюрта като хване,само къртене на транеца го оправя ако ще го сваляш.Дупките които евентуално ще пробиеш да са с няколко милиметра по-широки от болтовете и предварително се намазват отвътре с Вйюрт за да не пропускат вода.Така,когато слагаш болтовете няма да се притесняваш от наводнение по някое време на средата на язовира.В общи линий,всичко се каза и няма какво друго да се добави,освен да си избереш с какви материали ще го правиш.Компромиси с материалите и смолата нетрябва да правиш за да не се окажеш на средата на водоема с лодка разполовена на две,а ти с всички такъми във водата






Глупаците и завистниците нямат изтребване,като хлебарките са !!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Аз нямам проблем с хората,те имат проблем с мене !!!!!
Re: ремонт на лодка
Л.ВИЧЕВ-kroki.bg
Толкова ли е яко ? Щото от маса лепила и Бизони всичкото е нафукан боклук.
Кроки я ни светни за този Вйюрт.Лепило ли е...има ли го в малки опаковки за лека домашна употреба...като я залепиш с Вйюрт....защото Вйюрта като хване,само къртене...... го оправя ако ще го сваляш..
Толкова ли е яко ? Щото от маса лепила и Бизони всичкото е нафукан боклук.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: ремонт на лодка
Не подценявайте това мнение,познавам човек,който с този шперплат си направи яхтата.Доста свят обиколи,даже май и сега не е в БГ.фишфрена написа:Има технически шпертплат, който се използва за кофражни платна. Той издържа на влага и е много здрав.

При мен,отвътре също има между двата пласта, дъска / чам /,
тая лодка е на поне 30г,чама си е здрав без да е обработен.Но допълнително сложих и от двете страни тези 1см дъски,да може по-добре да задържа мотора,че понякога може да стане и фал.Докато се усетиш,мотора във водата.
Ами щом не можеш отвътре да бръкнеш,режи отгоре,направи си всичко както трябва,накрая заливаш със епоксидна смола и стъкломат.
Ако не намериш стъкломат,и бинта / или чаршафа /върши работа.На няколко слоя.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА