Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Съотношение лодка-двигател
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Съотношение лодка-двигател
Ако говориш за надуваема лодка лодка, при мен се получава. Всъщност получавам около 35 км/ч пряко сили мотора. Шпертплатчето се държи. И мотора ми е точно 50 кг. м/у другото. 

Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Съотношение лодка-двигател
За доработката на твърдата лодка на колегата harhito говоря.Само за сравнение -на стъклопластова лодка 3м,двигател мах 5к.с. За гумените е ясно как стоят нещата.
Re: Съотношение лодка-двигател
Всъщност и на твърда може. Не отхвърляйте идеите с лека ръка. Ето пример - http://www.fun-yak-varna.com/funyak450.html
Може да се види, че и другите лодки на тази фирма са с шпертплат за транец. На тази която дадох, дори и дават да носи до 50 к.с. двигател или 100 кг. което си е доста много.
Може да се види, че и другите лодки на тази фирма са с шпертплат за транец. На тази която дадох, дори и дават да носи до 50 к.с. двигател или 100 кг. което си е доста много.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Съотношение лодка-двигател
Колега ,те много неща са възможни при лодките от6000лв. и нагоре,обаче случаят тук не е такъв.На колегата ,не само транцевата дъска,а цялата задна част е доработвана с шпертплат,т.е. не е монолит,а е снадка.За това според мен е по добре да се използва с по- лек двигател.Лично мнение.
Re: Съотношение лодка-двигател
Задната част колеги е доработвана,защото този от когото я купих /приятел ми е/,е много зависим от теорията на Зигмунд Фройд относно размера....Не знам дали сте я чели-интригуваща е...Било то и от мъжка гледна точка.Та той сложи на въпросната лодка 30 к.с.двигател и....газ.Еми отпра се транеца+задницата.На лодката заводско и дават 15 к.с.MAX.Според мен е даже добре,че не го захлупи и не си изгуби мотора...
Re: Съотношение лодка-двигател
Здравейте колеги от 8 год ползвам тази лодка http://www.brig.lv/dingo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3м Dingo D300 с този двигател http://volvovarga.hu/en/toha_6_4st.html" onclick="window.open(this.href);return false;
6 кс четиритактов!Лодката глисира с 1 човек +багаж с двама неще тва ясно ,при глисажа всичко е ок не пръска не вири носа...
По тая причина си купих GenovoBMS 9,8 кс. само че двутактов ,при теста с двама без багаж глисира на 1/3 от гаста но пръска от антикавитазионната плоча нехарактерно назад и на горе към 50 см струя от двете страни на антикавитационната плоча?Не че това ми пречеше но ме озадачи и променях ъгъла на мотора от най долната позиция нагоре не ставаше по добре а напротив пръскаше повече.После четох в спецификацията на мотора че А.К.В.П. трябва да е до 3см от най ниската точка на транеца тоест под кила, измерих разстоянието м/у А.К.В.П. и транеца и при мен се оказа 6см.
Кажете има ли смисъл да повдигам транеца и ако има как?
При условие че ползвам лодката в морето на сравнително дълги преходи примерно Бяла -Емине или Варна-Палеца с двама на борда с по 30кг на човек харпунджийска екипировка, не винаги в хубаво море и по рядко на сафридоулов ,тролинг за лефер и паламуд?
3м Dingo D300 с този двигател http://volvovarga.hu/en/toha_6_4st.html" onclick="window.open(this.href);return false;
6 кс четиритактов!Лодката глисира с 1 човек +багаж с двама неще тва ясно ,при глисажа всичко е ок не пръска не вири носа...
По тая причина си купих GenovoBMS 9,8 кс. само че двутактов ,при теста с двама без багаж глисира на 1/3 от гаста но пръска от антикавитазионната плоча нехарактерно назад и на горе към 50 см струя от двете страни на антикавитационната плоча?Не че това ми пречеше но ме озадачи и променях ъгъла на мотора от най долната позиция нагоре не ставаше по добре а напротив пръскаше повече.После четох в спецификацията на мотора че А.К.В.П. трябва да е до 3см от най ниската точка на транеца тоест под кила, измерих разстоянието м/у А.К.В.П. и транеца и при мен се оказа 6см.
Кажете има ли смисъл да повдигам транеца и ако има как?
При условие че ползвам лодката в морето на сравнително дълги преходи примерно Бяла -Емине или Варна-Палеца с двама на борда с по 30кг на човек харпунджийска екипировка, не винаги в хубаво море и по рядко на сафридоулов ,тролинг за лефер и паламуд?
- kalin_80
- вече хвърля и на тежко
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто Апр 17, 2012 9:06 pm
- Местоположение: Варна
Re: Съотношение лодка-двигател
Колега подложи някое дървено трупче 2-3см. и пробвай как ще е. Няма смисъл за толкова малко да повдигаш транец. Проби му е майката.
Re: Съотношение лодка-двигател
Позволява до 1 см подложка понеже отвътрешната страна на транеца металната планка е профилна и шайбите на болтовете почват да опират в ръбът на планката при което не лягат добре това при подложка над 10мм...Ако някой е правил подобна операция моля да сподели.
Последно промяна от JIRO на Вто Юли 09, 2013 9:36 pm, променено общо 1 път.
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: Съотношение лодка-двигател
Скоро се наложи да правя такова подобрение.


Тук е повдигнат с 6см,от 38см на 44см.
Колегата е имал същия проблем като твоя,вкарва вода в лодката.
И доколкото си спомням,беше за същия мотор, но 15к.с.
Мотора не съм го виждал,това по негови думи и снимки.


Тук е повдигнат с 6см,от 38см на 44см.
Колегата е имал същия проблем като твоя,вкарва вода в лодката.
И доколкото си спомням,беше за същия мотор, но 15к.с.
Мотора не съм го виждал,това по негови думи и снимки.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: Съотношение лодка-двигател
Киро благодаря за снимката. и аз си го представях по горе долу подобен начин но се опасявам дали е безопастно, с колко да повдигна 2-3-4см, как да експериментирам, или да повдигам средно колкото се препоръчва да е А.К.В.П.от 0 до 3= 1,5см?Пропуснах да отбележа ,че лодката ми има наклон на транцевата дъска колко градуса е незнам...
При мен не пръска в лодката ама е странно, малко като шадраван
.А между другото съм излизал и с 15кс двутактовото Genovo BMS15 с мойта лодка и не пръскаше въобще?Чувал съм че 15кс е на базата на Yamaha взаимстван ,а въпросния 9,8 е от Tohatsu та не са сравними мисля...
При мен не пръска в лодката ама е странно, малко като шадраван

- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Съотношение лодка-двигател
като я вдигнеш с 5-6 см, най-вероятно на глисаж в завой ще започне да засмуква въздух... Щом не ти пръска вътре, защо се занимаваш...
Re: Съотношение лодка-двигател
Ами защото още не съм я тествал комбинацията лодка двигател при гореописания товар и се опасявам че, всяка мощност която изгубя би могла да възпрепятства глисажа при 250 кг(двама+екипировка) като добавим и вълничка ,как мислите ще оказва ли негативно влияние по ниската АКВ?
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Съотношение лодка-двигател
Не се притеснявай, Жиро. С двама плюс багажа (общо 250 кг) няма да имаш никакъв проблем с излизането на глисаж.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: Съотношение лодка-двигател
Благодаря за мненията май за сега остава така както е.По повод на "проблема" ми хрумна и друг начин за "леко повдигане на транеца.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Съотношение лодка-двигател
Здравейте колеги,
Искам да попитам вчера имах възможност да пробвам лодката ми с новия си двигател 12к.с. 2-тактов. Лодката е надуваема с надуваем кил - 3метра. Лодката я дават за 8к.с.
Но не съм сигурен, дали лодката се движи добре с този мотор. Когато съм сам - 85кг. + 6литра гориво, при поддаване на газ, лодката вдига доста носа. Когато започва да глисира би трябвало носа да се снижи и лодката да ускори. Усеща се все едно се вдигат оборотите, но скорстта не чак толкова. Може и лодката да идва лека за мотора.
Пробвахме двама души общо 180кг. + гориво. ако човека е по-към средата на лодката, носа е леко вдигант, но ако човека е в края на лодката, започва леко да бута вълната.
Друго нещо ми направи впечатление, че срещу вълните се движи горе-долу добре, но в посока на вълните определено се движеше по-слабо от колкото очаквах.
Иначе прави големи вълни зад себе си... усещам я все едно карам колата на полу-съединител.
Като задържа същите обороти, лодката вдига носа и до там. Очаквах, че ще вдигне носа и след 10 метра, ще се снижи и ще увиличи скоростта си т.е. да глисира.
Мисля, че е и въпрос до правилния градус на двигателя спрямо транцевата дъска и други подобни настройки, които не зная.
Искам да попитам вчера имах възможност да пробвам лодката ми с новия си двигател 12к.с. 2-тактов. Лодката е надуваема с надуваем кил - 3метра. Лодката я дават за 8к.с.
Но не съм сигурен, дали лодката се движи добре с този мотор. Когато съм сам - 85кг. + 6литра гориво, при поддаване на газ, лодката вдига доста носа. Когато започва да глисира би трябвало носа да се снижи и лодката да ускори. Усеща се все едно се вдигат оборотите, но скорстта не чак толкова. Може и лодката да идва лека за мотора.
Пробвахме двама души общо 180кг. + гориво. ако човека е по-към средата на лодката, носа е леко вдигант, но ако човека е в края на лодката, започва леко да бута вълната.
Друго нещо ми направи впечатление, че срещу вълните се движи горе-долу добре, но в посока на вълните определено се движеше по-слабо от колкото очаквах.
Иначе прави големи вълни зад себе си... усещам я все едно карам колата на полу-съединител.
Като задържа същите обороти, лодката вдига носа и до там. Очаквах, че ще вдигне носа и след 10 метра, ще се снижи и ще увиличи скоростта си т.е. да глисира.
Мисля, че е и въпрос до правилния градус на двигателя спрямо транцевата дъска и други подобни настройки, които не зная.