Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Mercury F8 s 4T
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Mercury F8 s 4T
Съгласен съм за парите. Кофтито е, че Тедо е прав за глисирането. С двама души едва ли ще може да глисира. В този случай скоростта пада до 14-15 км/ч в идеалния случай.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Mercury F8 s 4T
Ок колеги може ли да ме осветлите малко по въпроса кога се налага глисирането с лодката и защо е толкова важно то.
- bokser
- ще става разбирач
- Мнения: 516
- Регистриран на: Съб Мар 26, 2011 8:03 am
- Местоположение: Благоевград
Re: Mercury F8 s 4T
Нищо не съм махал, снимката си е там. Лодката е модел Z-RAY 400(3.10м). Купих я лятото с Парсун 2.6 и само след месец си купих Mercury 9.9. Послушай колегата Шморхи.bobiklima написа:Колега Bokser видях че си махнал мнението ти със снимката но все пак даи малко повече инфо с какво я караш твоита лодка колко е голяма и какво ти е мнението за моята кофигурация.
Re: Mercury F8 s 4T
Може би наистина си е там но на мен ми излиза само 1 надпис изображение а снимката не се вижда. А за мотора ще го покарам известнно време ,може да реша да сменя лодката, не мотора а може и двете.bokser написа:Нищо не съм махал, снимката си е там. Лодката е модел Z-RAY 400(3.10м). Купих я лятото с Парсун 2.6 и само след месец си купих Mercury 9.9. Послушай колегата Шморхи.bobiklima написа:Колега Bokser видях че си махнал мнението ти със снимката но все пак даи малко повече инфо с какво я караш твоита лодка колко е голяма и какво ти е мнението за моята кофигурация.
Re: Mercury F8 s 4T
Глисирането не се налага, то се случва. 
Трябва да започна по-отдалеч обаче.
Принципно, лодките се делят на два типа - водоизместващи и глисиращи.
Водоизместващите лодки се движат, както се движат големите кораби, порят водата и се движат напред.
Глисиращите лодки са с такъв тип дъно и кил, че при достигането на определена скорост излизат над водата и се плъзгат по нея.
Водоизместващи лодки са примерно дървените, рибарски лодки. Забелязал си вероятно, че те са много остри под водолинията. Това е така за да могат да порят по-леко водата.
Скутерите(най-общо казано) за с остър нос, но сравнително плоско дъно, примерно с ъгъл 16-19 градуса на кила.
Движейки се бавно...примерно с празните обороти на двигателя, те се движат водоизмествайки. При нарастването на скоростта, носа им се вдига над водата и се движат в изключително неизгодния и товарещ двигателя "бутащ" режим. При това положение половина лодка е над водата, но точно най-плоската и част - кърмата е под вода и се движи като бута голяма вълна пред себе си. Съпротивлението на водата е такова, че при този режим, "бутащ", лодката се движи сравнително бавно, но за сметка на това харчи адски много, товари двигателя, шуми и въобще...неприятна работа.
При наличние на достатъчно мощност, целият корпус излиза над водата и се движи на повърхността и като контактната площ с водата рязко намалява до незначителни проценти от цялото дъно. Лодката се движи само по кила си, не по цялото дъно. Така се развива висока скорост и се пести гориво. Недостатък е, че при лошо време, вълни, "зайчета" и прочие, глисирането е неприятно, а понякога невъзможно. Друса, блъска, скача от вълна на вълна....Това е сравнително рядко де. И зависи от лодката, уменията и куража на управляващият я.
Личният ми опит с подобна лодка сочи, че най-общо казано килограмите на к.с. не трябва да надвишават 30 за да може лодката да глисира.
В твоят случай, с 8 к.с. пределното тегло на лодка, двигател, хора и оборудване не бива да превишава 240 кг.
С 10 к.с. теглото вече става 300 кг.
Тези цифри са много относителни, зависят от това дали двигателят е 2Т или 4Т, типа лодка, размер и стъпка на винта, колко спокойно е морето, но общо взето могат да се вземат за ориентировъчни.
Аз съм глисирал с 32-33 кг. на конска сила, но е малко по-трудно да накарам лодката да излезе над водата. Карал съм хората да мръднат към носа, за да олекне задницата и прочие гимнастики. Това е предела за моят комплекс лодка и двигател.

Трябва да започна по-отдалеч обаче.
Принципно, лодките се делят на два типа - водоизместващи и глисиращи.
Водоизместващите лодки се движат, както се движат големите кораби, порят водата и се движат напред.
Глисиращите лодки са с такъв тип дъно и кил, че при достигането на определена скорост излизат над водата и се плъзгат по нея.
Водоизместващи лодки са примерно дървените, рибарски лодки. Забелязал си вероятно, че те са много остри под водолинията. Това е така за да могат да порят по-леко водата.
Скутерите(най-общо казано) за с остър нос, но сравнително плоско дъно, примерно с ъгъл 16-19 градуса на кила.
Движейки се бавно...примерно с празните обороти на двигателя, те се движат водоизмествайки. При нарастването на скоростта, носа им се вдига над водата и се движат в изключително неизгодния и товарещ двигателя "бутащ" режим. При това положение половина лодка е над водата, но точно най-плоската и част - кърмата е под вода и се движи като бута голяма вълна пред себе си. Съпротивлението на водата е такова, че при този режим, "бутащ", лодката се движи сравнително бавно, но за сметка на това харчи адски много, товари двигателя, шуми и въобще...неприятна работа.
При наличние на достатъчно мощност, целият корпус излиза над водата и се движи на повърхността и като контактната площ с водата рязко намалява до незначителни проценти от цялото дъно. Лодката се движи само по кила си, не по цялото дъно. Така се развива висока скорост и се пести гориво. Недостатък е, че при лошо време, вълни, "зайчета" и прочие, глисирането е неприятно, а понякога невъзможно. Друса, блъска, скача от вълна на вълна....Това е сравнително рядко де. И зависи от лодката, уменията и куража на управляващият я.
Личният ми опит с подобна лодка сочи, че най-общо казано килограмите на к.с. не трябва да надвишават 30 за да може лодката да глисира.
В твоят случай, с 8 к.с. пределното тегло на лодка, двигател, хора и оборудване не бива да превишава 240 кг.
С 10 к.с. теглото вече става 300 кг.
Тези цифри са много относителни, зависят от това дали двигателят е 2Т или 4Т, типа лодка, размер и стъпка на винта, колко спокойно е морето, но общо взето могат да се вземат за ориентировъчни.
Аз съм глисирал с 32-33 кг. на конска сила, но е малко по-трудно да накарам лодката да излезе над водата. Карал съм хората да мръднат към носа, за да олекне задницата и прочие гимнастики. Това е предела за моят комплекс лодка и двигател.

Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Mercury F8 s 4T
Забравих да напиша едва ли не най-важното.
Надуваемите лодки с дървен(Бомбард), пластмасов(РИБ) или надуваем кил са глисиращи.
И друго забравих - скоростта.
Значи в бутащ режим, моята лодка развиваше 14-15 км/ч и оборотите бяха на предела на двигателят.
Шум, разход на гориво, товарене на мотора и...нищо.
В следващият момент задницата излиза над водата, носа слиза долу и скоростта скача до...35 км/ч.
А при нормално движение, се движа с около 25 км/ч без да товаря нито двигателят, нито слуха си, нито джоба си.

И друго забравих - скоростта.
Значи в бутащ режим, моята лодка развиваше 14-15 км/ч и оборотите бяха на предела на двигателят.
Шум, разход на гориво, товарене на мотора и...нищо.
В следващият момент задницата излиза над водата, носа слиза долу и скоростта скача до...35 км/ч.
А при нормално движение, се движа с около 25 км/ч без да товаря нито двигателят, нито слуха си, нито джоба си.

Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Mercury F8 s 4T
Шморхи
Не знам как да ти благодаря за изчерпателния отдговор, ще се постарая да спазвам всичките ти съвети и да извлеча максималното от лодката и мотора.До колкото разбирам без глисаж голяма мъка и за мен и за мотора. Ще опитам да стигам до резултата глисаж по често. Съгласи се обаче, че по добре нов мотор от колкото употребяван защото съм убеден че абсолутно всички правят компромиси с лодките и моторите си.



Re: Mercury F8 s 4T
Съгласен съм, че е по-добре ново, отколкото старо.
Нека ти изгубя още малко време и ти кажа какво е моето положение в момента.
Продадох надуваемата си лодка и искам да си купя пластмасова, 4.10 х 1.73. Двигателят, който имам го купих нов и го ползвах две години.
Мислих, мислих и съм сигурен, че ще е малко слабичък за новата лодка. Прегледах финансите, огледах се за варианти и след като няма начин да си взема нов двигател 20-25 к.с. се примирих и ще търся продажба или замяна на сегашните 13.5 к.с. с поне 20 к.с.
Просто съм го изпитал на вода и знам какво е да не ти стига мощност.
А за твоят случай(какво нещо е късмета). http://www.hydrostart.com/4.Second%20ha ... F_15_S_SH/
Отворих този сайт за да сравня килограмите на 8 к.с. Меркури с 9.9 к.с. Меркури. Исках да съм сигурен, че не ти пиша някакви глупости и намерих тази моторетка.
Ако не си взел вече 8-е к.с. замисли се. Аз не бих мислил и минута!
Нека ти изгубя още малко време и ти кажа какво е моето положение в момента.
Продадох надуваемата си лодка и искам да си купя пластмасова, 4.10 х 1.73. Двигателят, който имам го купих нов и го ползвах две години.
Мислих, мислих и съм сигурен, че ще е малко слабичък за новата лодка. Прегледах финансите, огледах се за варианти и след като няма начин да си взема нов двигател 20-25 к.с. се примирих и ще търся продажба или замяна на сегашните 13.5 к.с. с поне 20 к.с.
Просто съм го изпитал на вода и знам какво е да не ти стига мощност.
А за твоят случай(какво нещо е късмета). http://www.hydrostart.com/4.Second%20ha ... F_15_S_SH/
Отворих този сайт за да сравня килограмите на 8 к.с. Меркури с 9.9 к.с. Меркури. Исках да съм сигурен, че не ти пиша някакви глупости и намерих тази моторетка.
Ако не си взел вече 8-е к.с. замисли се. Аз не бих мислил и минута!

Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
Re: Mercury F8 s 4T
Как да ти кажа не знам но точно от тях го купувам и то на изплащане защото само те ми предложиха услугата изплащане за хубав мотор. И тъи като ще сме обвързани известнно време с тях може да ги понатисна като изряден клиент да ми намерят по нататък и да ми предложат оферта да заменя моя за по голям с доплащане естественно. Мисля че и това е варянт. Много ти благодаря за съдеиствието и разбирането ще се радвам да продължиш да пишеш.Шморхи написа:Съгласен съм, че е по-добре ново, отколкото старо.
Нека ти изгубя още малко време и ти кажа какво е моето положение в момента.
Продадох надуваемата си лодка и искам да си купя пластмасова, 4.10 х 1.73. Двигателят, който имам го купих нов и го ползвах две години.
Мислих, мислих и съм сигурен, че ще е малко слабичък за новата лодка. Прегледах финансите, огледах се за варианти и след като няма начин да си взема нов двигател 20-25 к.с. се примирих и ще търся продажба или замяна на сегашните 13.5 к.с. с поне 20 к.с.
Просто съм го изпитал на вода и знам какво е да не ти стига мощност.
А за твоят случай(какво нещо е късмета). http://www.hydrostart.com/4.Second%20ha ... F_15_S_SH/
Отворих този сайт за да сравня килограмите на 8 к.с. Меркури с 9.9 к.с. Меркури. Исках да съм сигурен, че не ти пиша някакви глупости и намерих тази моторетка.
Ако не си взел вече 8-е к.с. замисли се. Аз не бих мислил и минута!
Re: Mercury F8 s 4T
Не се притеснявай ще правиш достатъчно добър ход и с двама на борда. Няма да се състезаваш все пак. Тези лодки имат предимството да се пускат от всякъде и възможно най- близо до зоната за риболов така, че дълги преходи няма да правиш. То освен скороста конете качват и разхода и в крайна сметка какво става - много шум за нищо.



- Тедо
- сериозен играч
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Пон Апр 16, 2007 9:32 am
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Mercury F8 s 4T
не е така колега, ако няма да глисира, по-добре да вземе 4-5кс хем по-лек, хем по-евтин, а без глисаж максималната скорост е пак толкова - нормално 8-9кмч, с пълна газ 13-14lefera1 написа:Не се притеснявай ще правиш достатъчно добър ход и с двама на борда. Няма да се състезаваш все пак. Тези лодки имат предимството да се пускат от всякъде и възможно най- близо до зоната за риболов така, че дълги преходи няма да правиш. То освен скороста конете качват и разхода и в крайна сметка какво става - много шум за нищо.![]()

- bokser
- ще става разбирач
- Мнения: 516
- Регистриран на: Съб Мар 26, 2011 8:03 am
- Местоположение: Благоевград
Re: Mercury F8 s 4T
Доколкото разбрах от поста на колегата вече го е взел на лизинг - да му се радва и безпроблемно на вода. Пък и да драсне някой ред с впечатления. 

Re: Mercury F8 s 4T
Разбира се че ще ви пиша как се държи и мотора и лодката, и ще се радвам ако се засечем с някои от вас и в морето, но първо ще ги снимам и ще ви ги покажа.Предполагам към края на седмицата.bokser написа:Доколкото разбрах от поста на колегата вече го е взел на лизинг - да му се радва и безпроблемно на вода. Пък и да драсне някой ред с впечатления.

Re: Mercury F8 s 4T
Вземи си 2 тактово Меркури новичко, по евтини са от 4 тактовите, подръжката е по евтина, мн по мощни и пъргави, и за сметка на това и доста по леки от 4 тактовите...
Re: Mercury F8 s 4T
Да колега прав си Mercury 2Т е супер но мисля, че вече не се произвеждат от еко съображения. Има нови стандарти за 2Т мотори и за сега май само BRP(Johnson) са ги внедрили.