Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


Лодка за захранка с GPS и сонар - наистина ли върши работа?
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
Re: Лодка за захранка с GPS и сонар - наистина ли върши работа?
Здравей колега.Сигурно не е късно да си споделя мнението.До колкото разбрах,първия въпрос е дали да си вземеш изобщо такава лодка.За диви водоеми е почти задължително заради дистанциите,заради предпазливите учени/вече/риби,заради улеснението което дава пред надуваемата лодка,имам в предвид че си стоиш на брега и не мааш с греблата след всяка извадена каракуда от 200 метра.Колегите споменаха и за шума от спомба.
А,като модел-аз бих си търсил нещо по голямо и стабилно.Не винаги условията на водоема са идеални.По тежичка и мощна/най вече/лодка няма да те изостави в лошото време и вълни.Китайчетата тук отпадат с техните 60 сантиметра.Има и много изписано за издръжливоста с една батерия на карпонайзер,скарп и другите от същия вид/аз почти не правя разлика,нищо че ги ремонтирам редовно/да не забравя да спомена да не се заглеждаш изобщо по Байтлайнер и Лейкрипър.
Между другото,едно от най важните неща за които да внимаваш е това как се задържа монтажа.При разпъване с лодка често кордата се пресуква и прави ключове и в следващия момент си изсипал монтажа не където трябва.От тук следва че можеш да избягваш и лодки с кошове тип кутийки за болчета а и китайчетата не издържат защото са на магнити и ако монтажа ти е с лийдкор идва малко дебеличко за добро затваряне.
Другия ти въпрос вече е по трудно решим според мен.До колкото разбрах с GPS и сонар и с помоща на лаптопа искаш да си направиш нещо като карта на подводния релеф на водоема.Имай в предвид,че тези GPS-и и сонари които се предлагат за тези лодки са строго непрофесионални и показанията им са доста несигурни.Все още не съм монтирал GPS на лодка за захранка/не че не мога/но няма смисъл според мен.Точноста на това устройство което е монтирано на лодките от Манчо я постигаш с доста по прости методи като маркерчета,клипсоване на влакното и др.Сонарите,както и други колеги споменаха ,може да им се вярва само за релефа и то не винаги.Ако не си си направил добре настройките за скорост и чувствителност при вълни -лъже доста.Много често и мехурчета от винта се четат като риби .Техниката която ти трябва вече стъпва на доста по високи ценови нива а и ако сметнеш новото тегло и телеметрията която трябва да се монтира в лодка,то лодчицата ще стане доста големичка.Четох някъде,че вече са готови топогравските карти на повечето големи наши водоеми но и аз искам като отида за риба да гледам или ако искам да не гледам и да си почивам и не ги искам тези карти.Нека да дадем и малко шанс на рибоците.
Все пак,не искам много да те ангажирам с моето мнение,така че Поздрави и успех.
А,като модел-аз бих си търсил нещо по голямо и стабилно.Не винаги условията на водоема са идеални.По тежичка и мощна/най вече/лодка няма да те изостави в лошото време и вълни.Китайчетата тук отпадат с техните 60 сантиметра.Има и много изписано за издръжливоста с една батерия на карпонайзер,скарп и другите от същия вид/аз почти не правя разлика,нищо че ги ремонтирам редовно/да не забравя да спомена да не се заглеждаш изобщо по Байтлайнер и Лейкрипър.
Между другото,едно от най важните неща за които да внимаваш е това как се задържа монтажа.При разпъване с лодка често кордата се пресуква и прави ключове и в следващия момент си изсипал монтажа не където трябва.От тук следва че можеш да избягваш и лодки с кошове тип кутийки за болчета а и китайчетата не издържат защото са на магнити и ако монтажа ти е с лийдкор идва малко дебеличко за добро затваряне.
Другия ти въпрос вече е по трудно решим според мен.До колкото разбрах с GPS и сонар и с помоща на лаптопа искаш да си направиш нещо като карта на подводния релеф на водоема.Имай в предвид,че тези GPS-и и сонари които се предлагат за тези лодки са строго непрофесионални и показанията им са доста несигурни.Все още не съм монтирал GPS на лодка за захранка/не че не мога/но няма смисъл според мен.Точноста на това устройство което е монтирано на лодките от Манчо я постигаш с доста по прости методи като маркерчета,клипсоване на влакното и др.Сонарите,както и други колеги споменаха ,може да им се вярва само за релефа и то не винаги.Ако не си си направил добре настройките за скорост и чувствителност при вълни -лъже доста.Много често и мехурчета от винта се четат като риби .Техниката която ти трябва вече стъпва на доста по високи ценови нива а и ако сметнеш новото тегло и телеметрията която трябва да се монтира в лодка,то лодчицата ще стане доста големичка.Четох някъде,че вече са готови топогравските карти на повечето големи наши водоеми но и аз искам като отида за риба да гледам или ако искам да не гледам и да си почивам и не ги искам тези карти.Нека да дадем и малко шанс на рибоците.
Все пак,не искам много да те ангажирам с моето мнение,така че Поздрави и успех.
Не си мисли,че ония работи висят по дърветата и само трябва да протегнеш врат и да ги лапнеш.
- boresf
- новобранец
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 6:55 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Лодка за захранка с GPS и сонар - наистина ли върши работа?
Благодарности на всички колеги, които писаха в темата!
Аз вече си взех лодка на Манчо
Основното преимущество според мен - 3 в 1 - всичко на едно дистанционно - и управление, и GPS, и сонар.
Ясно е, че GPS-а може и да не отчита изключително точно, но и 4-5 метра ми вършат работа като точност.
Сонара - да, просто има няколко диапазона на дълбочини, на които трябва да се прехвърля за по-голяма точност, но примерно пролетта като го настроя на 0 до 5 метра - ще върши работа, без това няма какво да диря на по-голяма дълбочина напролет. Пък и достатъчно ми е само релефа да гледам (не че не го знам там където ловя, ама...).
За захващането на монтажите има там едни електромагнитни скоби, но според мен е по-добре вътре в контейнерите да си ги слагам, че наистина мога да го изтърва някъде
Ще пробвам първо за куките, но ще видим...със сигурност ще има нужда от допълнителен вирбел (примерно след противоусукващия шлаух).
За лийдкор - не ползвам таковата нещо, че мидите го понарязват...шоклидер 0,50 или 0,60 ми върши по-добра работа.
Батарейките - четох доста и питах на няколко места хора, които си разбират от такивата неща - оставям си оловните акумулатори оригиналните (2 x 12 Ah) - да, по-тежки са (но може би има предимство при вълни), но все ще издържат 6-7 вкарвания за 1 ден на по 130-160 метра. А и като се има предвид, че има още един резервен комплект...и зареждането е по-лесно - един по-слабичък преубразувател (примерно 150 до 300 ватов) от 9 на 220 волта с букса за запалката (че да не отварям капака на колата, за да не се чува много бръмчене) и става работата. А и с оловните акумулатори поне няма да се налага (дано не се налага де) да моля някой с нормална лодка да вади моята
Поне като "писне" че няма тоци в акумулаторите, ще имам 8-10 мин. да съм цъкнал ауто-то за курс към брега, и и да съм я изкарал за смяна на батериите.
А инак литиевите батерии са доста "добри" като цена - комплект свестни излиза малко над 400 лв., но като покажат че са на свършване и вземат, че направо си свършат и то за 1-2-3 мин...
Ще пробвам тази година с тази лодка как ще са нещата, пък ако ми хареса друго, ако излезе нещо ново и по-голямо - деля цената на 2 и пущам за продажба...но това че всичко е на едно дистанционно определено си е голямо преимущество...някой ще каже, че като е на едно място по-лесно може да се прецака, ама...вечна хубост няма!
Аз вече си взех лодка на Манчо

Основното преимущество според мен - 3 в 1 - всичко на едно дистанционно - и управление, и GPS, и сонар.
Ясно е, че GPS-а може и да не отчита изключително точно, но и 4-5 метра ми вършат работа като точност.
Сонара - да, просто има няколко диапазона на дълбочини, на които трябва да се прехвърля за по-голяма точност, но примерно пролетта като го настроя на 0 до 5 метра - ще върши работа, без това няма какво да диря на по-голяма дълбочина напролет. Пък и достатъчно ми е само релефа да гледам (не че не го знам там където ловя, ама...).
За захващането на монтажите има там едни електромагнитни скоби, но според мен е по-добре вътре в контейнерите да си ги слагам, че наистина мога да го изтърва някъде

За лийдкор - не ползвам таковата нещо, че мидите го понарязват...шоклидер 0,50 или 0,60 ми върши по-добра работа.
Батарейките - четох доста и питах на няколко места хора, които си разбират от такивата неща - оставям си оловните акумулатори оригиналните (2 x 12 Ah) - да, по-тежки са (но може би има предимство при вълни), но все ще издържат 6-7 вкарвания за 1 ден на по 130-160 метра. А и като се има предвид, че има още един резервен комплект...и зареждането е по-лесно - един по-слабичък преубразувател (примерно 150 до 300 ватов) от 9 на 220 волта с букса за запалката (че да не отварям капака на колата, за да не се чува много бръмчене) и става работата. А и с оловните акумулатори поне няма да се налага (дано не се налага де) да моля някой с нормална лодка да вади моята

А инак литиевите батерии са доста "добри" като цена - комплект свестни излиза малко над 400 лв., но като покажат че са на свършване и вземат, че направо си свършат и то за 1-2-3 мин...
Ще пробвам тази година с тази лодка как ще са нещата, пък ако ми хареса друго, ако излезе нещо ново и по-голямо - деля цената на 2 и пущам за продажба...но това че всичко е на едно дистанционно определено си е голямо преимущество...някой ще каже, че като е на едно място по-лесно може да се прецака, ама...вечна хубост няма!
