Къде се намирам:
Къмпингуване
Екипировка
naRiba.com

Форум


колко ни горят лодките на час
Модератори: emo vasilev, Ачо ♣
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: колко ни горят лодките на час
Сравнението не е коректно. Разхода на автомобила обичайно се измерва в литри на 100 км а този на извънбордовия двигател е в литри на час.gorskia написа:....
Щом разбираш от двигатели ще се опитам да го обясна по друг начин .
Багажник върху лек автомобил , само той вдига разхода с около 10% .
Колко би се дигнал ако му сложиш 4 пакета фибран на багажника .
Ако колата стандартно излиза с гуми 165/75/14 а сложиш 235/75/16 ,
колко ще е разликата в харченето .
...
Ако трябва да правим сравнение трябва да изчисляваме колко ще гори на час двигателя на колата при пълно натоварване.
Пълниш резервоара, излизаш на магистралата, настъпваш до дупка и караш един час без да отпускаш педала. Ако имаш на покрива 5 пакета фибран няма да изгориш повече бензин за един час, но ще изминеш по-малко разстояние. Същото е и с лодките - при максимална газ, с един и същ двигател, с една лодка ще се движиш по-бързо и ще изминеш по-голямо разстояние а с друга по-бавно и разстоянието ще е по-късо, но разхода на двигателя за едно и също време ще си е приблизително един и същ.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: колко ни горят лодките на час
Литри на час, но не става така да се сравнява при различни лодки. Един и същи двигател с различни лодки, едно и също гориво ще измине различно разстояние за различно време. Дори две лодки с еднакви двигатели във водоизместващ режим, с еднакъв профил на корпуса, но с различна дължина ще имат различна скорост, при най-икономичен режим на движение. Всеки километър горница в скоростта след оптималният режим вдига рязко разхода / става въпрос за водоизместващ/,с други думи скоростта при най-икономично движение зависи от дължината на лодката, освен от вида корпус. Вичев ви каза-сипвате в шишето и засичате и решавате дали вашият режим на движение изисква закупуване на бензиностанция.
Re: колко ни горят лодките на час
Защо не се признавате , че човека е прав .
Въпросът е колко гори на час а не на определено разстояние .
За моя двигател Хонда 5 коня го дават 1,6 на час
максимален разход .
Като го сложа на 3 метрова полиестерна лодка която тежи 50 кг развива скорост към 18-20 км / час .
Ако го сложа на лодка тежаща 500 кг скоростта ще е около 5-6 км час може и по малко не съм пробвал.
Разходат ще е един и сащ ,но изминатото разстояние различно .
Въпросът е колко гори на час а не на определено разстояние .
За моя двигател Хонда 5 коня го дават 1,6 на час
максимален разход .
Като го сложа на 3 метрова полиестерна лодка която тежи 50 кг развива скорост към 18-20 км / час .
Ако го сложа на лодка тежаща 500 кг скоростта ще е около 5-6 км час може и по малко не съм пробвал.
Разходат ще е един и сащ ,но изминатото разстояние различно .
- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: колко ни горят лодките на час
Айде изпробвай го това,и после пак пиши. 

В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
Re: колко ни горят лодките на час
Версията "кой е по-по-най" на бате Енчо, версия за възрастни
Спор, породен поради никаква чуваемост между страните, като и двете са прави в съжденията си. Едната коментира ходовите качества на лодките и произтичащият от това разход, другата специфичният разход на гориво на двигателите ни /КПД/. Не ми се ще да хвърля още един фитил /КПД на винта/ , по точно преобразуването на мощността в тласкаща сила върху транеца, мазалото ще стане още по голямо.
А темата е "колко ни горят лодките на час" и ако някой си е направил труда да направи засичане на разхода при дадени условия да го напише, предположенията нямат особена тежест, имат само пожелателен или застрашителен характер.
След два-три дни ще измеря разхода с четвърти по ред двигател на една и съща лодка и при едни и същи условия /скорост при тролинг/ и ще ги напиша в темата, дано до тогава тръгне в една посока
. Двигателите са били в отлично с-ние /нови/, a измерването със спринцовка 50ml. Каквато мощността на четирите двигателя, такъв и измерителният уред /мед. спринцовка/ 

Спор, породен поради никаква чуваемост между страните, като и двете са прави в съжденията си. Едната коментира ходовите качества на лодките и произтичащият от това разход, другата специфичният разход на гориво на двигателите ни /КПД/. Не ми се ще да хвърля още един фитил /КПД на винта/ , по точно преобразуването на мощността в тласкаща сила върху транеца, мазалото ще стане още по голямо.

А темата е "колко ни горят лодките на час" и ако някой си е направил труда да направи засичане на разхода при дадени условия да го напише, предположенията нямат особена тежест, имат само пожелателен или застрашителен характер.
След два-три дни ще измеря разхода с четвърти по ред двигател на една и съща лодка и при едни и същи условия /скорост при тролинг/ и ще ги напиша в темата, дано до тогава тръгне в една посока


На платено не одим !
Re: колко ни горят лодките на час
Ако въпроса е колко гори даден двигател на максимални обороти, то тези данни са дадени от производителя и предполагам верни при съответните условия на измерване. На практика едва ли са от полза тези данни на някой. Реалният интерес е даден двигател със съответната лодка при определен режим на движение какъв разход ще покаже. Вероятно една и съща лодка, но с различни по мощност двигатели и еднаква скорост на движение ще имат различен часов разход. Който е сменил няколко двигателя на една и съща лодка и има някакво наблюдение нека каже. При колите поне има такава тенденция, че по-мощният двигател при еднаква тежина на купето дава по-нисък разход на сто.
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: колко ни горят лодките на час
Извиняваи ма като гледам кво си написал си мисля че е редно да взимаш отношение само по теми свързани с трмоизолацията .gorskia написа:Щом разбираш от двигатели ще се опитам да го обясна по друг начин .Тодор Василев написа:Вие ми обяснявате че съм проззи не съм обиколил екватора с пояс и нищо не разбирам от мореплаване
![]()
Да обаче за разлика от вас разбирам от двигатели с вътрешно горенеи смея да твърдя че сте шматки .
Багажник върху лек автомобил , само той вдига разхода с около 10% .
Колко би се дигнал ако му сложиш 4 пакета фибран на багажника .
Ако колата стандартно излиза с гуми 165/75/14 а сложиш 235/75/16 ,
колко ще е разликата в харченето .
Ако има нещо неясно питай .
А извънбордовият ми двигател гори колкото му сипя .
В морето винаги влизаме с 5 литрова тубичка резерва , ей така за кураж .
Поздрави
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: колко ни горят лодките на час
Абсолютно правилноpromarine написа:Сравнението не е коректно. Разхода на автомобила обичайно се измерва в литри на 100 км а този на извънбордовия двигател е в литри на час.gorskia написа:....
Щом разбираш от двигатели ще се опитам да го обясна по друг начин .
Багажник върху лек автомобил , само той вдига разхода с около 10% .
Колко би се дигнал ако му сложиш 4 пакета фибран на багажника .
Ако колата стандартно излиза с гуми 165/75/14 а сложиш 235/75/16 ,
колко ще е разликата в харченето .
...
Ако трябва да правим сравнение трябва да изчисляваме колко ще гори на час двигателя на колата при пълно натоварване.
Пълниш резервоара, излизаш на магистралата, настъпваш до дупка и караш един час без да отпускаш педала. Ако имаш на покрива 5 пакета фибран няма да изгориш повече бензин за един час, но ще изминеш по-малко разстояние. Същото е и с лодките - при максимална газ, с един и същ двигател, с една лодка ще се движиш по-бързо и ще изминеш по-голямо разстояние а с друга по-бавно и разстоянието ще е по-късо, но разхода на двигателя за едно и също време ще си е приблизително един и същ.

-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: колко ни горят лодките на час
Не е такаКАЯ написа:Ако въпроса е колко гори даден двигател на максимални обороти, то тези данни са дадени от производителя и предполагам верни при съответните условия на измерване. На практика едва ли са от полза тези данни на някой. Реалният интерес е даден двигател със съответната лодка при определен режим на движение какъв разход ще покаже. Вероятно една и съща лодка, но с различни по мощност двигатели и еднаква скорост на движение ще имат различен часов разход. Който е сменил няколко двигателя на една и съща лодка и има някакво наблюдение нека каже. При колите поне има такава тенденция, че по-мощният двигател при еднаква тежина на купето дава по-нисък разход на сто.

Въпроса колко гори един двигател на пълна газ е много важен защото , ако двигателя е 25 коня тои е толкова коне при максимални обороти (или някъде около максималните ) и ако производителя е казал че тоя двигател харчи 15 л/ч пък дадения двигател харчи 10л/ч или пък харчи 20 л/ч то това е явен показател че нещо не е наред. Ако харчи 10л/ч това не е хубаво (както ще кажат повечето ,моя двигател е уникален харчи 5л/ч по малко от всички останали такива


При лодките е много трудно реално да се разбере кое не е наред и кое е по хубаво. За това изходната позиция трябва да е конкретна и ясна . Демек пълна газ и засичане на разхода и след това може да се правят сравнения между двигатели витла ,лодки и т.н.
Но тука некои закостенели типове не искат да приемат истината че ЕДИН ДВИГАТЕЛ НА КАВОТО И ДА ГО СЛОЖИШ ЩЕ ХАРЧИ ЕДНО И СЪЩО КОЛИЧЕСТВО ГОРИВО ЗА ЧАС (разликте ще са в рамките на пренебрежимото).
Две еднакви коли с различни по мощност двигатели вече не са еднакви .
Re: колко ни горят лодките на час
Приемам че е така. Дори да не го слагаш на нищо би трябвало да харчи също толкова според тебе. От това произлиза, че само можеш да прецениш дали двигателя ти е добре, но не и да сравняваш по този показател лодки, витла и каквото и да е било друго. Реална полза за практиката да засечеш този показател е да знаеш наличното горива за колко време ще ти стигне при пълна газ, но тези данни ги имаш и от производителя и би трябвало да се припокриват в известни граници, ако всичко по двигателя е изрядно. Виж имайки данни за разхода при различни скорости на придвижване с някаква лодка и двигател или различни комбинации между тях вече може и да ти е от полза. Срещал съм подобни данни на някои производители на лодки.Тодор Василев написа:ЕДИН ДВИГАТЕЛ НА КАВОТО И ДА ГО СЛОЖИШ ЩЕ ХАРЧИ ЕДНО И СЪЩО КОЛИЧЕСТВО ГОРИВО ЗА ЧАС (разликте ще са в рамките на пренебрежимото).
-
- ще става разбирач
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря Мар 18, 2009 8:51 am
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: колко ни горят лодките на час
За големите моторни яхти, в повечето случаи производителите указват освен максималната скорост (със съответно максималния разход на час) също така и крейсерската скорост (скоростта при която ще изминеш максимално разстояние с един резервоар гориво) и съответния разход при тази скорост.
За глисиращите лодки със сигурност най-неефективната скорост е тази, при която двигателя е натоварен, но скоростта е още недостатъчна за да излезе лодката на глисаж (при моята лодка - между 13 и 17 км/час в зависимост от теглото и разпределението на товара). Най-икономичните скорости (имам предвид, скорост при която с един резервоар гориво ще изминете най-голямо разстояние) са две:
първо - скоростта на възможно най-ниски обороти на двигателя, когато съпротивлението на водата е най-малко (сиреч при бавен тролинг). Още по-ефективна при попътен вятър но съвсем неефективна при силен насрещен вятър.
второ - скоростта при която лодката глисира с минимално натоварване на двигателя. Тази скорост зависи от множество фактори (формата на дъното на лодката, мощността на двигателя, товара в лодката и др.) и най-лесния начин да се доближите до нея е като след като сте изкарали лодката на глисаж с повечко газ, започнете да връщате бавно газта до момента в който усетите, че двигателя спира да се мъчи. При това лодката все пак трябва да продължава да глисира. При тази "крейсерска" скорост вятъра оказва значително по-малко влияние на разхода на гориво отколкото при първата.
За глисиращите лодки със сигурност най-неефективната скорост е тази, при която двигателя е натоварен, но скоростта е още недостатъчна за да излезе лодката на глисаж (при моята лодка - между 13 и 17 км/час в зависимост от теглото и разпределението на товара). Най-икономичните скорости (имам предвид, скорост при която с един резервоар гориво ще изминете най-голямо разстояние) са две:
първо - скоростта на възможно най-ниски обороти на двигателя, когато съпротивлението на водата е най-малко (сиреч при бавен тролинг). Още по-ефективна при попътен вятър но съвсем неефективна при силен насрещен вятър.
второ - скоростта при която лодката глисира с минимално натоварване на двигателя. Тази скорост зависи от множество фактори (формата на дъното на лодката, мощността на двигателя, товара в лодката и др.) и най-лесния начин да се доближите до нея е като след като сте изкарали лодката на глисаж с повечко газ, започнете да връщате бавно газта до момента в който усетите, че двигателя спира да се мъчи. При това лодката все пак трябва да продължава да глисира. При тази "крейсерска" скорост вятъра оказва значително по-малко влияние на разхода на гориво отколкото при първата.
Нашите реформи са като да ви заменят якето за тениска и да ви кажат: честито ви палто!
Re: колко ни горят лодките на час
Колегата промарин е много прав с поста си. В повечето тестове се говори за WOT(wide open trottle -пълна газ) и за най-ефективна скорост.
Най-добре би било в постовете ви да залегнат тези показатели. Първият е ясен- колко харчи навит докрай. Такива данни има за почти всички двигатели, а и да няма, има средноприети норми за грамове/милилитри на 1 к.с. за 2Т и 4Т двигатели, които са на 80-90% верни.
Вариант две е по-важният и по-трудно измерим. Т.е. колко харчи при нормална, ежедневна експлоатация. Възможно по-бързно, но и възможно по-икономично. Андон много добре е обяснил каква е тази скорост. Най-малко съпротивление на водата, сравнително висока скорост и приемлив разход на гориво. При тестове на плавателни съдове(яхти и лодки де), се приема, че оптималната скорост и разход са тези, при които плавателният съд минава най-голямо разстояние с горивният си запас.
Аз и затова писах в поста си, максимален разход от 5.3 литра на час. Не уточнявам за скорост. В моят случай бе 35 км/ч сам човек, с двама 33 и т.н. докато не сляза до 0 км/ч ако го закача на някой пристанищен влекач примерно.
И все пак, реалният разход бе около 3-3.5 литра при 26-29 км/ч. Ма това е за надуваема лодка. Сега като мина на твърда, ще запазя разхода и мисля да повиша скоростта с 6-8 км/ч.
Оптимума...всеки сам трябва да намери, а това зависи от условията при които го ползва.
При сладководните от 30 мин. до 1 час преход на 2/3 газ и поне 6 часа пъркане на празни обороти.
В морето - 2-3 часа каране на 1/3-2/3 газ и още час- час и половина пъркане на празните или една идея над празните.
Важното в крайна сметка е да получим ОРИЕНТИРОВЪЧНИ данни за това, което евентуално мислим да ползваме.
Винаги съм се смял много на изказвания от типа на "Моят 50-60 к.с. двутактов двигател харчи около 6-8 литра на час яко каране". Не искам да обвинявам никого в лъжа, но...или лъжат, или не умеят да смятат. Такъв двигател с много внимание може да се накара да харчи 12 литра на час, а 20 литра разход не са му никакъв проблем.
Затова предпочитам да разчитам на реални данни от интернет и списания, отколкото да вярвам на някой, който...хабер си няма от това, което има и иска да вярва на думите си.
Най-добре би било в постовете ви да залегнат тези показатели. Първият е ясен- колко харчи навит докрай. Такива данни има за почти всички двигатели, а и да няма, има средноприети норми за грамове/милилитри на 1 к.с. за 2Т и 4Т двигатели, които са на 80-90% верни.
Вариант две е по-важният и по-трудно измерим. Т.е. колко харчи при нормална, ежедневна експлоатация. Възможно по-бързно, но и възможно по-икономично. Андон много добре е обяснил каква е тази скорост. Най-малко съпротивление на водата, сравнително висока скорост и приемлив разход на гориво. При тестове на плавателни съдове(яхти и лодки де), се приема, че оптималната скорост и разход са тези, при които плавателният съд минава най-голямо разстояние с горивният си запас.
Аз и затова писах в поста си, максимален разход от 5.3 литра на час. Не уточнявам за скорост. В моят случай бе 35 км/ч сам човек, с двама 33 и т.н. докато не сляза до 0 км/ч ако го закача на някой пристанищен влекач примерно.
И все пак, реалният разход бе около 3-3.5 литра при 26-29 км/ч. Ма това е за надуваема лодка. Сега като мина на твърда, ще запазя разхода и мисля да повиша скоростта с 6-8 км/ч.
Оптимума...всеки сам трябва да намери, а това зависи от условията при които го ползва.
При сладководните от 30 мин. до 1 час преход на 2/3 газ и поне 6 часа пъркане на празни обороти.
В морето - 2-3 часа каране на 1/3-2/3 газ и още час- час и половина пъркане на празните или една идея над празните.
Важното в крайна сметка е да получим ОРИЕНТИРОВЪЧНИ данни за това, което евентуално мислим да ползваме.
Винаги съм се смял много на изказвания от типа на "Моят 50-60 к.с. двутактов двигател харчи около 6-8 литра на час яко каране". Не искам да обвинявам никого в лъжа, но...или лъжат, или не умеят да смятат. Такъв двигател с много внимание може да се накара да харчи 12 литра на час, а 20 литра разход не са му никакъв проблем.
Затова предпочитам да разчитам на реални данни от интернет и списания, отколкото да вярвам на някой, който...хабер си няма от това, което има и иска да вярва на думите си.
Разликата между английските ,руските и българските форуми:
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
в английския форум задаваш въпрос, отговарят
в руския задваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: колко ни горят лодките на час
Ама как ще сравняваш витла лодки корпуси и т.н. като нямаш отправна точка . Като си мислиш че двигателя ти е 25 коня и почнеш да сменяш витла и да мажеш корпуса с вазелинКАЯ написа:Приемам че е така. Дори да не го слагаш на нищо би трябвало да харчи също толкова според тебе. От това произлиза, че само можеш да прецениш дали двигателя ти е добре, но не и да сравняваш по този показател лодки, витла и каквото и да е било друго. Реална полза за практиката да засечеш този показател е да знаеш наличното горива за колко време ще ти стигне при пълна газ, но тези данни ги имаш и от производителя и би трябвало да се припокриват в известни граници, ако всичко по двигателя е изрядно. Виж имайки данни за разхода при различни скорости на придвижване с някаква лодка и двигател или различни комбинации между тях вече може и да ти е от полза. Срещал съм подобни данни на някои производители на лодки.Тодор Василев написа:ЕДИН ДВИГАТЕЛ НА КАВОТО И ДА ГО СЛОЖИШ ЩЕ ХАРЧИ ЕДНО И СЪЩО КОЛИЧЕСТВО ГОРИВО ЗА ЧАС (разликте ще са в рамките на пренебрежимото).


- КИРО
- и господ не е толокова добър
- Мнения: 11636
- Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:12 am
- Местоположение: Кичево до ВАРНА
- Обратна връзка:
Re: колко ни горят лодките на час
Бай тарикат си е правил проби на лодката поне 4 г,за да ги пише тези работи.Тодор Василев написа:. А не баи терикат казал така и начи е така.
По-назад и Андон,и Шморхи,и Сампо,и чичоТом ( все хора дето са патили много с този проблем )
са обяснили доста добре нещата.
Да,ако дам мъгела на моята лодка,ще кача разхода на 2л/час,ама файдата ми е,
за 10км да отида 5мин.по-рано.
Затова съм си намерил оптималния вариянт на тази лодка с този винт.
За около 20км (значи реалното разстояние отиване и връщане е това,не слагам разстоянието дето постоянно се местя в района на риболов),
като си изляза на стоянката,доливам в резервоара 1.5 - 2л бензин.
Резервоара ми побира 6л - винаги имам 2л резерв в баша.
Пълня си резервоара,след като изляза на брега - закон при мен.
Много колеги от форума са влизали с мен - знаят за какво иде реч.
И,та разликите в колите и лодките е много голяма.
На тоя дървеняк и 100 коня да сложа - на глисаж не мога да го изкарам,
ако разбираш за какво иде реч де.Пък и не търся такова чудо - глисиране.
Дизел 13к.с за нашите лодки,ще гори и по-малко,ще върви и по-бързо.
Мотиви: слагат се по-големи лопуси,защото имат по-малко обороти.
Тогава лопуса загребва повече вода,и мощноста му е по-голяма.
Не напразно,почти всички водоизместващи съдове са с бавнооборотни двигатели.
В МОРЕТО МИ Е ПО-ДОБРЕ,ОТКОЛКОТО НА БРЕГА
-
- новобранец
- Мнения: 90
- Регистриран на: Чет Фев 23, 2012 9:21 pm
Re: колко ни горят лодките на час
Са се оказа че била па дизел
Ма казваи ги тея работи бе човек .
Мене не си ме возил на тая гемия и няма как да знам че върви с гориво за отопление, сигурно в тоя форум само твоита и моита лодка са дизели
Бай Кйро докато пишете с гъза си и мислите с левата си ръка все така ше става. Сигурен съм че си страдал с тея лодки повече от всички у форума ама съгласи се че в живота 2+2=4 .Напълно съм съгласен че лодките и колите нямат нищо общо но двигателите дали са сложени на лодка, кола, самолет или стационарен агрегат няма особено значение . 




